Toiveissa vauva 2021

Aikasemmissa kierroissa tää eka piinaviikko on musta menny paljon nopeemmin, nyt ei malttais millään. Enköhän mä jo huomenna siis alota testien kulutuksen :D kaikenlaisia tuntemuksia on, mutta niin nyt tuntuu olevan jokapäivä kaikissa kierron vaiheissa. Valkovuoto mulla nyt selkeesti taas oviksen jälkeen on runsaampaa kun alkukierto on kuivaa. Odotellaan..

Mukavaa lauantaita, toivottavasti saatte rentouduttua vauvaprojektien lomassa myös :)
 
Mut voi poistaa toistaseks kiertolistalta. Nyt on niin sekasin kierto et palaan kun tasoittuu tai kun seuraavat menkat alkaa


Eli nyt olis kp jo 43/28 mut ei se ehkä olekaan sitä tai sitten oli tosi myöhäinen ovis. Mulla nimittäin tuli eilen aamulla digiin ovis plussa ja päivällä alkoikin selvät oviskivut. Tänä aamuna digillä ovis oli jo negatiivinen. Tässä kierrossahan mulla alkoi tiputella kp20-24 ja ovista en saanut kiinni vaikka normaalisti se tulee kp14-16. Eli koska tuota ovulaatiota ei tullut, niin siksi varmaan tuo tiputtelu ja kuitenkin jos nuo menkat olisi tullut sillon oikeaan aikaan niin siitä laskettuna tämä ovulaatio taas olisi juuri oikeassa ajassa. Mutta täytyy odottaa kunnon menkat ja siitä laskea kierto päivät. Kiva kuitenkin että keho viestitteli. Ihmettelinkin kun ennen tuota ovis plussaa monta päivää oli niin kosteeta ja paripäivää ennen aina vessakäynnillä oikein runsaasti valui kirkasta limaa ja minä vaan googlailin "kirkas lima raskaus" vaikka tein nega testejäkin monta. Mutta nehän enteili vaan tuota ovulaatiota ja eilen kivut oli niin tutut oviskivut että varmasti irtosi munasolu


Että tämmöstä... Menkkoja odotellessa...
Tsemppiä! Minulla on joskus jäänyt tavallaan menkat välistä, kierto oli kahden kierron pituinen. Tästä on vuosia aikaa ja lasta ei yritetty, raskaustestejä kului paketti tolkulla. Onko ollut seksiä teillä nyt, olisiko mahdollista raskauden lähteä alulle?
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka3
Huomenta kaikille! Pitäisköhän mun tulla huvikseen pitkästä aikaa piinalistalle. Tässä kierrossa poikkeavaa viimekiertoihin nähden oli se, että ovislimoja oli paljon myös oikeasti oviksen aikaan, aiemmissa kierroissa tässä yritysaikana oviksen aikaan on ollut yllättävän kuivaa. Lisäksi oviskivut tunsin nyt pitkästä aikaa kovana viimeyönä.

Eli tänään dpo 0 :)

Tässä kierrossa koitetaan eri taktiikkaa, eli seksiä -1, 0 ja 1. Eipä ole tärpännyt kierroissa, joissa seksiä on ollut vain ennen ovista ja esikoisesta uskon, että tärppäsi seksistä dpo 1.

Jotenkin usko on mennyt siihen, että tässä lähiaikoina tärppäisi. Nyt yk 4.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
 
Tsemppiä! Minulla on joskus jäänyt tavallaan menkat välistä, kierto oli kahden kierron pituinen. Tästä on vuosia aikaa ja lasta ei yritetty, raskaustestejä kului paketti tolkulla. Onko ollut seksiä teillä nyt, olisiko mahdollista raskauden lähteä alulle?
Dbo-4 ja dbo1 oli mut harmittaa että tuo ovulaatio päivä jäi hyödyntämättä. Eli periaatteessa mahdollista olis raskautua, mutta mahdollisuudet kovin pienet. On kyllä hyvä että tuntee kunnolla myös ovulaation niin tietää varmasti että kroppa toimii, vaikka ei ne kovin kivoilta tunnukaan.

Joo, ilmeisesti ovulaation jääminen ns. Viime kierrossa jätti nuo menkat tulematta ja siitä myös johtui se 4päivän tiputtelu.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Moikka kaikille pitkästä aikaa! :)

Pitänyt reilua palstataukoa, tuntui että kaikki jutut pyöri ovisliman ja tallettelujen ympärillä. Vikaa kiertoa en stressannut lainkaan, en tikuttanut ovista tai miettinyt talletteluja, kunhan painettiin menemään. :D

Ja tänään kp 34/26-28 tein vahvan plussatestin. Ihan epätodellinen fiilis, jännitti niin kovasti. :)

Ei mitään erikoisempia oireita, tissit turpos viikkoa ennen menkkojen oletettua alkua, mielialavaihtelua, väsymys ja palvelu. Alavattalla paineen tunne ja menkkamaisia nippailuja, kestää hetken ja häviää sitten.



Tsemppiä kaikille plussaa odottaville, onnea plussanneille ja hyvää odotusta <3
 
@Kaneli123 mitään faktaa mulla ei ole,mutta itse ajattelen sen niin, että liikunta nimenomaan lisää aineenvaihduntaa ja parantaa verenkiertoa joten erittäin suositeltavaa oviksen jälkeen. Mahdollisen kiinnittymisen aikoihin oon vähän vältellyt kaikkein räjähtävämpiä liikkeitä missä tulis nopeita paineita esim keskivartaloon. Mut muuten ajattelen et kaikki liikunta on vaan hyväksi :)
 
Luin eilen netistä yhden gynekologin tekstin, että periaatteessa raskautumiseen pitäis riittää kun on kierron toisella viikolla seksiä 2-3krt (eri päivinä siis). Kylläpäs tuo saa kuulostamaan asian helpolta :D Vaan eipä oo meilläkään vielä tärpännyt YK3 mennessä ja mirenan jälkeen.

No mä en usko, että mirena ois vieny mun hedelmällisyyttä. Menkat kuitenkin on ja kierto säännöllinen mikä tarkoittaa, että ovis tapahtuu kuukausittain. Kyllä tää nyt meillä on tuurista kiinni tai miehen siittiöistä, enkä siis syytä häntä, vaan iän myötä toki luonnollista, jos näin on.
Pitää ehkä koittaa nyt pitää mielessä vaan tuo kierron toinen viikko ja ottaa rennommin. B-vitamiinilisän ajattelin ottaa kokeiluun foolihapon lisäksi, siitä oli kans maininta netissä. Nyt jos jotain positiivista niin oon ehtiny syödä foolihappoa sen 3kk, eli ainakin reilusti ennen jos raskaus nyt alkaisi (y):)
 
@Kaneli123 mitään faktaa mulla ei ole,mutta itse ajattelen sen niin, että liikunta nimenomaan lisää aineenvaihduntaa ja parantaa verenkiertoa joten erittäin suositeltavaa oviksen jälkeen. Mahdollisen kiinnittymisen aikoihin oon vähän vältellyt kaikkein räjähtävämpiä liikkeitä missä tulis nopeita paineita esim keskivartaloon. Mut muuten ajattelen et kaikki liikunta on vaan hyväksi
No hyvä sitten.... nimimerkillä 6 km hölkkälenkki takana :ROFLMAO:
 
Luin eilen netistä yhden gynekologin tekstin, että periaatteessa raskautumiseen pitäis riittää kun on kierron toisella viikolla seksiä 2-3krt (eri päivinä siis). Kylläpäs tuo saa kuulostamaan asian helpolta Vaan eipä oo meilläkään vielä tärpännyt YK3 mennessä ja mirenan jälkeen.

No mä en usko, että mirena ois vieny mun hedelmällisyyttä. Menkat kuitenkin on ja kierto säännöllinen mikä tarkoittaa, että ovis tapahtuu kuukausittain. Kyllä tää nyt meillä on tuurista kiinni tai miehen siittiöistä, enkä siis syytä häntä, vaan iän myötä toki luonnollista, jos näin on.
Pitää ehkä koittaa nyt pitää mielessä vaan tuo kierron toinen viikko ja ottaa rennommin. B-vitamiinilisän ajattelin ottaa kokeiluun foolihapon lisäksi, siitä oli kans maininta netissä. Nyt jos jotain positiivista niin oon ehtiny syödä foolihappoa sen 3kk, eli ainakin reilusti ennen jos raskaus nyt alkaisi
Minua myös ohjeistettiin että seksi 2-3 päivän välein on riittävästi... parempi kuin joka päivä. Mutta nämä ovat varmasti yhtä yksilöllisiä juttuja kuin kaikki muukin. Itse olen nyt koittanut ottaa vähän rennommin ihan yleisesti, vähän viiniä, ulkoilua ja sohvalla löhöilyä:giggle:
 
Luin eilen netistä yhden gynekologin tekstin, että periaatteessa raskautumiseen pitäis riittää kun on kierron toisella viikolla seksiä 2-3krt (eri päivinä siis). Kylläpäs tuo saa kuulostamaan asian helpolta Vaan eipä oo meilläkään vielä tärpännyt YK3 mennessä ja mirenan jälkeen.

No mä en usko, että mirena ois vieny mun hedelmällisyyttä. Menkat kuitenkin on ja kierto säännöllinen mikä tarkoittaa, että ovis tapahtuu kuukausittain. Kyllä tää nyt meillä on tuurista kiinni tai miehen siittiöistä, enkä siis syytä häntä, vaan iän myötä toki luonnollista, jos näin on.
Pitää ehkä koittaa nyt pitää mielessä vaan tuo kierron toinen viikko ja ottaa rennommin. B-vitamiinilisän ajattelin ottaa kokeiluun foolihapon lisäksi, siitä oli kans maininta netissä. Nyt jos jotain positiivista niin oon ehtiny syödä foolihappoa sen 3kk, eli ainakin reilusti ennen jos raskaus nyt alkaisi
Minä oon syönyt maaliskuusta asti jo raskaus monivitamiineja,missä foolihappo mukana :)

Tuosta talletteluista,ovis viikollaon tiuhaan harrastettu mutta ei vaan nappaa kiinni.
Onhan se periaatteessa mahdollista raskautua siitä yhdestä oikeasti ajoitetusta talletuksista,mutta kyllä sitä tuuria ja onneakin tarvitaan matkaan :)

Onko täällä joku joka olisi raskautunut käyttämällä digitaalista ovis testiä?Miettinyt nyt sitä,että kun on tätä ikää,niin jos noi muut ovis testit näyttää liian aikaisin ovis plussaa ja talletus tapahtuukin liian aikaisin :(

Harmittaa kun rahaa on palanut noihin tavis testeihinkin jo kiitettävästi, niin mietityttää tuon digin hankkiminen, kun on ilmeisesti vaan sen yhden kierron käytössä jos kaikki liuskat ehtii käyttämään pois..

Täällä olen "raivo" siivonnut jo aamusta asti,olen lähinnä vihainen,kun kroppa ei toimi :(

Ja nyt sitten ne seuraavat piinapäivät osuu sinne joulun pyhille:/

Kaikesta huolimatta kaikille mukavaa viikonloppua:) Aioin syödä suklaata ja arvuutella illalla perheen kanssa masked Singer hahmoja :)
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius ja Toive23
Hei kaikille, pidän edelleen palstataukoa mut haluan tulla jakamaan tänne meidän tilannetta, johon saatiin lääkärikäynnin hieman vastauksia tuossa perjantaina: kohtu on ultrattu ja siellä oli kaikki hyvin, kaksi aktiivista munasarjaa, mikä oli helpotus. Lääkäriin menen vielä ens viikolla uudestaan ultraan jossa nähdään miten siellä munarakkulat on kasvaneet ja irtoaako munasolu, epäiltiin että tarvitaan hieman apua luteaalivaiheen pidentämiseen (nyt 10-11 päivää) ja alkukierrosta munasolun/munarakkuloiden kasvuun. Kovin helpottunut että asioita saadaan nyt eteenpäin, miehen näytteen tiedot saadaan myös ens viikolla niin tiedetään mikä tilanne on sen suhteen :)
 
@petronella09 Varmaan se kun päätin unohtaa koko raskaus asian ja suunnittelin rennosti tulevaa enkä miettinyt yhtään mitäs jos sit on vauva asenteella. Miehen kanssa ei puhuttu sanakaan asiasta koko kuukautena ym. En keksi muuta....Oviksen tikutin yhtenä päivänä ja osui juuri mukavasti. Yritin muutenkin tietoisesti ottaa elämän rennommin❤ Ikää mulla ensi kuussa 38 ja miehellä 45 joten alkoi olemaan vähän paniikkia sen takia. Mutta sen kun päätin unohtaa niin heti kävi tuuri❤Mulla ei ollut käytössä greippejä eikä muitakaan juttuja.... foolihappo tabletteja olen ottanut .
miten pitkään olette yrittäneet?:)
 
vierailija
Minä oon syönyt maaliskuusta asti jo raskaus monivitamiineja,missä foolihappo mukana

Tuosta talletteluista,ovis viikollaon tiuhaan harrastettu mutta ei vaan nappaa kiinni.
Onhan se periaatteessa mahdollista raskautua siitä yhdestä oikeasti ajoitetusta talletuksista,mutta kyllä sitä tuuria ja onneakin tarvitaan matkaan

Onko täällä joku joka olisi raskautunut käyttämällä digitaalista ovis testiä?Miettinyt nyt sitä,että kun on tätä ikää,niin jos noi muut ovis testit näyttää liian aikaisin ovis plussaa ja talletus tapahtuukin liian aikaisin

Harmittaa kun rahaa on palanut noihin tavis testeihinkin jo kiitettävästi, niin mietityttää tuon digin hankkiminen, kun on ilmeisesti vaan sen yhden kierron käytössä jos kaikki liuskat ehtii käyttämään pois..

Täällä olen "raivo" siivonnut jo aamusta asti,olen lähinnä vihainen,kun kroppa ei toimi

Ja nyt sitten ne seuraavat piinapäivät osuu sinne joulun pyhille:/

Kaikesta huolimatta kaikille mukavaa viikonloppua Aioin syödä suklaata ja arvuutella illalla perheen kanssa masked Singer hahmoja
Heippa, täällä neljä pientä ihmettä saatu aikaan, kun on bongattu ovis digejä käyttäen. Nyt viides yrityksessä, enkä uskalla digeistä luopua, mahdollisen oviksen ajankohta kun saattaa heitellä monella päivällä. Maksaahan ne, mutta oon ajatellut, että tosi pieni hinta lapsesta... Täällä on pohdittu ikää, itse olen kanssa jo nelikymppinen, kävin ultrassa tsekkauttamassa paikat, ja olin ihan yllättynyt lääkärin sanoista, kun itse ajattelin, että viimeisiä aikoja tässä vedellään raskautumisen suhteen. Hän siis kannusti vaan yrittämään, että hyvin on iän puolesta vielä mahdollista, kaikilla se on niin yksilöllistä, tärppääkö ja missä iässä. Ja että kuulemma monet vasta aloittaa tässä iässä ja hyvinkin voi vielä onnistua. Yritysaika vaan saattaa olla pidempi kun ikää tulee. Joten älkää lannistuko ihanat naiset! Nyt kun vielä uskaltais katsoa amh-labratulokset, kerään rohkeutta...
 
@petronella09 Varmaan se kun päätin unohtaa koko raskaus asian ja suunnittelin rennosti tulevaa enkä miettinyt yhtään mitäs jos sit on vauva asenteella. Miehen kanssa ei puhuttu sanakaan asiasta koko kuukautena ym. En keksi muuta....Oviksen tikutin yhtenä päivänä ja osui juuri mukavasti. Yritin muutenkin tietoisesti ottaa elämän rennommin Ikää mulla ensi kuussa 38 ja miehellä 45 joten alkoi olemaan vähän paniikkia sen takia. Mutta sen kun päätin unohtaa niin heti kävi tuuriMulla ei ollut käytössä greippejä eikä muitakaan juttuja.... foolihappo tabletteja olen ottanut .
miten pitkään olette yrittäneet?
Meillä alkoi nyt yk9
 
No tänään se ovis sitten pomppas tikkuun, päivää myöhemmin kuin yleensä no eipä olla tässä oltu tekemisissä mutta ajattelin ottaa riskin että ollaan tänään vaikka se ei tyttö yritykseen ole hyvä ajankohta mutta juon paljon greippimehua, kävin sitruunakylvyssä ja sitten näkee miten käy. Se on parempi ottaa riski kun ei taas tiedä onko ovista ens kuussa. Mahasta kyllä nippas joten voi olla tapahtumassa ovis jo.
Tsempit kaikille!
 
Kävin ostamassa keltarauhashormonia nyt ensi kiertoon. En muistanut miten kallista se on! Yhden viikon satsi on 35 euroa, aina menee vähintään kaksi viikkoa per kierto. Jos raskaus todetaan, menee vielä 140€. Eihän tälle voi laittaa hintaa mutta samalla vähän kauhistutti että joka kuukausi menee ainakin se 70€ noihin tabletteihin.
 
haaveistatotta, 11/18, 3 lapsi.

Hei! Olen 29v ja mies 43v. Meillä yritystä kaksi vuotta, heti sen jälkeen kun kuopus syntyi. Lapset siis 02/16 ja 10/18 syntyneet, jotka on molemmat saaneet alkunsa ICSI-hoidoilla. Meillä miehestä johtuva lapsettomuus.

Kuopuksen hoidosta saatiin 1 alkio pakkaseen, joka siirrettiin tiistaina eli nyt on 4 päivää siirrosta. Gonapeptylin pistin keskiviikkona tukemaan kiinnitystä ja Lugesteron myös käytössä. Ajattelin maanantaina tehdä jo raskaustestiä kun molemmista näkynyt 5-7 päivää siirrosta. Tämän siirron jälkeen meidän hoidot julkisella puolella loppuu. Esikoista yritettiin 3v ja kuopusta 2v. Tässä näin lyhykäisyydessään

Plussatuulia kaikille! ❤
 
Hmh onko joku testannut kauanko pregnyl näkynyt r-testissä? Pistin siis pregnylin viime viikon pe eli 8 päivää alkaa olla täynnä, haamu tuli nyt tohon pregcheckiin! :eek: Tänään dpo6 tai voi siis hyvinkin olla dpo7, olen vain laskeskellut et vähintään dpo6 :DO Oireita on alkanut olemaan, vaan näinköhän kuviteltuja ja menkat on vaan alkamassa jälleen etuajassa :D Äh nyt on kyllä jännittävää! Mielelläni kuulen, onko joku testaillut, kauanko pregnyl on näkynyt testissä. Tiedän, että sanotaan et voi näkyä sen 10 päivääkin ilmeisesti mut kaipaan käytännön tietäjiä :D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Toive23

Yhteistyössä