Toiveissa vauva 2021

Ohhoh onpas teillä päin pitkä jono, mutta nopeasti se aika menee. Käyttekö ennen sitä jo suunnittelemassa ja hoitamassa kaikki verikoeasiat kuntoon, jotta pääsette sitten suoraan aloittamaan?

Mulla oli punktio tuossa viime perjantaina, ei ollut paha eikä kivulias ollenkaan. Enne punktiota olo oli vähän tukala ja turvonnu. Munasoluja mulla oli tosi paljon, mutta kaikki eivät kasvaneet tarpeeks isoksi, jotta niitä olis kannattanu kerätä. Keräsivät kuitenkin 16, joista 13 hedelmöityi. Kaikki ovat nyt huuruneniä, sillä ei päästy tuoresiirtoon hyperstimulaatio riskin vuoksi.

Omaksi hämmästykseksi menkat alkoi jo eilen, kp 20? Sanoivat kyllä, että on tavallista että alkavat noin viikon päästä punktiosta. Tänään pitäis soittaa polille, että saadaanko ilmoittautua passiin. Kerettäis vielä ennen joulua, ellei korona sotke suunnitelmia
13 alkiota kuulostaa ihan huippu määrältä! Toivottavasti pääsette tekemään pas ennen joulua <3 Suunnittelukäynti on jo aiemmin. En tiedä tehdäänkö vielä jotain tutkimuksia, kun meillä on tehty paljon jo aiemmin. Millaisia verikokeita tai muuta tutkittiin ennen ivf?
 
  • Tykkää
Reactions: Persikka123
Voih, täällä pitäs kyllä kans skarpata ruokavalioiden suhteen. Sain pudotettua alkuvuodesta 10kg ja sit tuli korona-ahdistus ja vaikka ei tietty sitä voi syyttää niin sen myötä palasi 3kg takasin kuitenkin. Nyt sit taas syksy on ollut hullun rankka töiden, koronan, taaperon sairastumisien ja keskenmenon kanssa niin on taas repsahtanut syömiset. Mun pahe on vaaleat leivät ja kaikki kermaiset juustot. Pitäs taas ottaa itteään vähän niskasta, varmaan jaksaiskin sit taas tätä synkkyyttä vähän paremmin. Ärsyttää hulluna että jää taas kaikki ohjatut pumpit ja muut tauolle koronan takia, mä oon tosi surkea liikkumaan itekseni tai minkään videotunnin välityksellä. Mut pakko se on jotain yrittää tehä, lähinnä että pääsen vielä ens vuonnakin sängystä ylös tän selkäni kanssa. Liikunta ois mulle tärkeetä kun niin huono tuo selkä.. Ja toki painoakin edelleen n.10kg liikaa, mutta se nyt on vaan hyvä vararavinto :D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Lukemassa taustalla. Oma kp1 ennustettu maanantaille, ja olen pitänyt kirjaa kierroista muutaman kierron verran niin sinänsä mukava huomata, että kaikki oireet kulkee kierron mukana. Päänsärky lähes samoihin aikoihin kierrosta ja nyt sellainen huomio minkä olen kirjannut viime kierrossakin juuri 3päivää ennen kp1 on hikiset kainalot. Positiivisesti yritän ajatella, että kierto toimii kun oireet menee käsi kädessä joka kk.

Kyselisin teidän ruokavalioista. Oletteko kiinittäneet enemmän huomiota mitä syötte? Yksi iso pahe itsellä on sokeri, kaikki herkut. Vaikka olen ihannepainossa ja suht timmi niin luulen tämän olevan itsellä yksi ongelman ydin. Luin vasta eräästä joka kertoi raskautuneensa heti kun ymmärsi jättää sokerin vähemmälle.
Miten saisinkaan sokerin korvattua jollain.
Tunnistan itseni tästä. Olen myös sokeri hiiri,suklaa etenkin pahe.Olen yrittänyt vaihtaa suklaan tummaan suklaaseen.Juon päivisin vihreää teetä ja sen kanssa tulee syötyä jotain makeaa,esim.keksiä( nekin koettanut vaihtaa esim.kaurakekseihin tai digestiveen ) Olen myös tunne syöjä,kun on surua ,pettymyksiä, pimeää yms.. tekee mieli suklaata.Joka kerta kun uusi kierto alkaa niin tekis mieli vaan hautautua sohvan nurkkaan suklaan kanssa :( Paino minulla normaali, vaikka herkut maistuu.

Kp27 eikä vielä menkkoja ,maha meinaa olla sekaisin, josko kohta vuotokin alkaa..Toivoisin viikonlopulle pahimmat päivät ettei tarvis töissä kipuilla...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Toive23
Nuorena äidiksi
Mun vatsa ei kestä ruista yhtöön. Itse joudun siis syömään vaaleaa, mutta mahdollisimman terveellistö leipää silti, kauraleipää esim tai sekaleipää josta ei luulisi tulevan vatsa sekaisin


Mutta on kyllä paine taas kohdillaan, saa nähdä.

Ja hyvin näkyy +! Onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: Brunet82
Huh ja höh. Menkat alkoi tänään runsaina kipuineen päivineen, päivälleen kiertopäivänä 28.

Ehdin siis saada kaksi plussatestiä tehtyä, haaleita viivoja mutta silti. Harmittaa. Kemiallinen raskaus, ei kai keskenmenoksi lasketa.

Minulla siis keskenmenoja kolme kappaletta ennen kun sain esikoiseni, jonka raskaudessa käytin keltarauhashormonia tukena. Nyt ärsyttää, miksi en ottanut sitä jo tähän kiertoon mukaan? Mulla on resepti ja olisin voinut nytkin sitä käyttää, mutta en käyttänyt. Ensi kierrossa käytän.

Harmittaa niin. Ehdin jo ajatella kesävauvaa. Toisaalta pitää olla kiitollinen että toinen yrityskierto toi jo kiinnittymisyrityksen, ehkä raskautumisessa onnistuneesti ei kestä kauaa. Halusin kokeilla josko pärjäisin ilman Lutinusta mutta en näköjään. Pöh ja äh. No, nyt nämä menkat tästä alta pois, Lutinusta apteekista mukaan ja kohtahan sitä taas pääsee uudelleen yrittämään.

Yritän olla kiitollinen tasaisesta kierrosta ja ovulaatiosta.
 
Huomenta,
Pitkästä aikaa taas kirjoitan. Olen kyllä lukenut palstaa melkein joka päivä ihanaaaa täällä plussia taas tullut ! Onnea oikein paljon plussanneille ja vahvistumisia viivoille Ja pahoitteluja uuteen kiertoon joutuneille.
Olen pitänyt tahallaan taukoa etten ole tullut piinailemaan enkä kiertolistalle.... viime kierto oli niin pettymys jälleen...nooo nyt kun täällä kotonakaan ei olla asiasta puhuttu ja koittanut rentoutua mahdollisimman paljon ja tehnyt töitäkin paljon vähemmän niin sain eilen superhailakat haamut kahteen eri testiin.... PC ja Rfsun herkkä. Tänään tein uudelleen ja viivat tulivat minuutin sisään molempiin testeihin ja ovat nyt jo vahvemmat kuin eilen ja mielestäni niissä on väriäkin jo.... tuohon PC :n testiin en ole saanut ikinä mitään näkymään. Sekoan jännityksestä . En uskalla miehelle vielä näyttää kun menkkojen pitäis alkaa vasta maanantaina ja kuitenki sen verran vaaleita viivoja. Haluaisin teidän mielipiteitä noista viivoista... YK 10 on tämä kierto....https://aijaa.com/9sTuCq
Näkyyköhän...?
Paljon onnea, selvältä plussaltahan tuo näyttää <3 Onnea matkaan!!
 
  • Rakkaus
Reactions: Brunet82
Huomenta,
Pitkästä aikaa taas kirjoitan. Olen kyllä lukenut palstaa melkein joka päivä ❤ ihanaaaa täällä plussia taas tullut ! Onnea oikein paljon plussanneille ja vahvistumisia viivoille❤ Ja pahoitteluja uuteen kiertoon joutuneille.
Olen pitänyt tahallaan taukoa etten ole tullut piinailemaan enkä kiertolistalle.... viime kierto oli niin pettymys jälleen...nooo nyt kun täällä kotonakaan ei olla asiasta puhuttu ja koittanut rentoutua mahdollisimman paljon ja tehnyt töitäkin paljon vähemmän niin sain eilen superhailakat haamut kahteen eri testiin.... PC ja Rfsun herkkä. Tänään tein uudelleen ja viivat tulivat minuutin sisään molempiin testeihin ja ovat nyt jo vahvemmat kuin eilen ja mielestäni niissä on väriäkin jo.... tuohon PC :n testiin en ole saanut ikinä mitään näkymään. ❤❤❤❤Sekoan jännityksestä . En uskalla miehelle vielä näyttää kun menkkojen pitäis alkaa vasta maanantaina ja kuitenki sen verran vaaleita viivoja. Haluaisin teidän mielipiteitä noista viivoista...❤ YK 10 on tämä kierto....https://aijaa.com/9sTuCq
Näkyyköhän...?
Ihanaa onnea!❤ Näkyy kyllä selvästi Mäkin testailin torstaina, kun menkat piti alkaa vasta seuraavana tiistaina ja tuollainen haalea vielä oli, mutta eilen jo yhtä vahva kuin kontrolli. Näytin silloin miehelle mutta pahoitin vain mieleni kun hän ei mukamas nähnyt mitään :D
 
  • Rakkaus
Reactions: Brunet82
Huomenta,
Pitkästä aikaa taas kirjoitan. Olen kyllä lukenut palstaa melkein joka päivä ihanaaaa täällä plussia taas tullut ! Onnea oikein paljon plussanneille ja vahvistumisia viivoille Ja pahoitteluja uuteen kiertoon joutuneille.
Olen pitänyt tahallaan taukoa etten ole tullut piinailemaan enkä kiertolistalle.... viime kierto oli niin pettymys jälleen...nooo nyt kun täällä kotonakaan ei olla asiasta puhuttu ja koittanut rentoutua mahdollisimman paljon ja tehnyt töitäkin paljon vähemmän niin sain eilen superhailakat haamut kahteen eri testiin.... PC ja Rfsun herkkä. Tänään tein uudelleen ja viivat tulivat minuutin sisään molempiin testeihin ja ovat nyt jo vahvemmat kuin eilen ja mielestäni niissä on väriäkin jo.... tuohon PC :n testiin en ole saanut ikinä mitään näkymään. Sekoan jännityksestä . En uskalla miehelle vielä näyttää kun menkkojen pitäis alkaa vasta maanantaina ja kuitenki sen verran vaaleita viivoja. Haluaisin teidän mielipiteitä noista viivoista... YK 10 on tämä kierto....https://aijaa.com/9sTuCq
Näkyyköhän...?
Hyvin tuo viiva jo näkyy! Mikä dpo sinulla on menossa? Onneksi olkoon, pitkä yritys palkitaan:giggle:
 
  • Rakkaus
Reactions: Brunet82
@Brunet82 näyttää jo hyvin plussalta. Onnittelut.

@Piipuni olen kanssa miettinyt, et voiko tuo suklaa vaikuttaa niin paljon? Mulla menee varmaan 2-3 levyä fazerin sinistä viikossa, nii se varmaa ylläpitää korkeampaa määrää sokeria veressä (verensokerit pika mittarilla normaalit, töissä aina välillä seuraan). Muuten syödään aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala säännöllisesti (oli töissäntai vapaapäivällä). Tässä kierrossa ollu maca myös käytössä, ehkä se hieman on lisänny vielä halukkuutta

ON: eilen illalla, dpo 5 tuntui varmaa puolen tunnin ajan jännää nippailu-tms. Tuntemusta oikean munasarjan puolella. Heti tietysti toiveet kohosivat.
Se vähäinen mitä googlettelin niin on joillakin auttanut sokerin karsiminen. Minulla on kyllä päivittäistä tuo herkuttelu, kahvin kanssa pullaa, suklaata lähes joka päivä, olen täysi sokerihiiri. tehty liian helpoksi kun ei itsellä näy, voi hyvällä omalla tunnolla mättää. Tää joulu vielä paha kaikkine suklaineen. En muista mikä juttu se oli, mutta joku julkimo lehdessä tästä kertoi että yritysten jölkeen raskautui kun jätti sokerin.
 
@Kaneli123 ikuisuudelta tuntuu menkkojenkin odottelu,kun tietää ettei ole tärpännyt

Nyt uuden kierron myötä vaihtuu kesä vauvan yrittäminen syksy vauvan yrittämiseen Meillä ennestään kevään/kesän lapsia.Miten teillä joilla lapsia on osunut vuodenajat? Syksy vauva olisi meille ihan uusi asia
Meidän esikoinen on syysvauva ja samaa toivoisin tästä kakkosestakin ♡ syksy oli hyvä aika olla ison mahan kanssa, kun ei ole enää niin kuuma, mutta pärjää kuitenkin takki auki/ilman takkia. Vauvan syntyessä taas on jo viileä, joten vaunu-unet onnistuu hyvin, mutta ei taas ole niin kylmä etteikö voisi ulkoilla. Vauva on ihana piriste synkkään syksyyn ja menee se pimeys ihan huomaamatta ohi, kun on vauvakuplassa ♡
 
8kk yritystä nyt takana ja testejä tullu tehtyy miljoona mutta kertaakaa en oo saanu ku ihan täysi selviä negoja ja aina on menkat alkanu heti testin jälkeen. Nyt oon saanu piettyy itteni etten oo testaillu kovi aikasin ja nyt onki menos kp32/29 että jospa se tosta viiva nyt vahvistuu. Muistan et kun ootin esikoista niin sillonki sain selvät viivat vasta yli viikon menkkojen myöhästymisestä
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
13 alkiota kuulostaa ihan huippu määrältä! Toivottavasti pääsette tekemään pas ennen joulua <3 Suunnittelukäynti on jo aiemmin. En tiedä tehdäänkö vielä jotain tutkimuksia, kun meillä on tehty paljon jo aiemmin. Millaisia verikokeita tai muuta tutkittiin ennen ivf?
Itsekkin olen tyytyväinen tuohon määrään :) Ottivat vielä vastaan ilmoittautumisen passiin, toki se voidaan vielä perua jos tilanne siltä näyttää.

Infektioverikokeet pitää molemmilla olla voimassa. Miehellä meillä ainakin piti olla jo ennen inseminaatioita, mutta itse kävin ennen ivf:ää. Multa otettiin lisäksi FSH, LH ja CA12-5, kun joskus aiemmin ollut vähän alakantissa. Nyt olivat ok :)
 
Itsekkin olen tyytyväinen tuohon määrään Ottivat vielä vastaan ilmoittautumisen passiin, toki se voidaan vielä perua jos tilanne siltä näyttää.

Infektioverikokeet pitää molemmilla olla voimassa. Miehellä meillä ainakin piti olla jo ennen inseminaatioita, mutta itse kävin ennen ivf:ää. Multa otettiin lisäksi FSH, LH ja CA12-5, kun joskus aiemmin ollut vähän alakantissa. Nyt olivat ok
Okei, meillä otettu nuo verikokeet kummaltakin elokuussa ennen inssejä, mutta muistelen että 3kk vanhat sais olla. Toivottavasti ensikäynti olisi pian ja saadaan sitten lisää tietoa. Siinä odotellessa ehtii varmasti tutkia kaiken tarvittavan. Mukava kuulla, että nyt oli sulla ok kyseiset arvot. Tsemppiä ja toivotaan pas tärppiä! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Persikka123
Samaa mieltä tuosta koronasta että olisi hyvä aika raskautua.En osaa sitä pelätä.Harmittaa kun keväällä puhuttiin ihan yleisesti että koronan myötä alkaa ihmiset "tekemään " lapsia ja puhutaan korona vauvoista, kun ihmisillä on aikaa olla kotona, niin ei meillä tärppi ole käynyt
Yksikin julkisuuden ihminen on kertonut että korona vei työt ja päätti sitten että tehdäänpä vauva ja heti huomasi olevansa raskaana ...Jotenkin tuollaiset menee itsellä ihon alle että mainostetaan kuinka helppoa raskautuninen on kun se ei kaikille sitä todellakaan ole ja toiset todella kärsivät lapsettomuudesta

Jep niin tämä! "kyllä me aiotaan tehdä vauva nyt ennen sitä ja tätä" No joo olisikin noin helppoo.
Ja tuntuu että he, jotka eivät edes lapsia haluaisi tai ansaitsisi syystä tai toisesta, niin kyllä he vaan tulevat raskaaksi jatkuvasti. Miks on näin epäreilua
 

Yhteistyössä