Toiveissa vauva 2021


Raskauskeijun testi ei näytä oikein miltään (tai ovistesti) , mut Clearblue ja viikkonäytöllinen :love:




Omien laskujen mukaan olis 3+3 suunnilleen, joten tietysti kohdun ulkoinen tms alkoi heti pelottaa kun ton viikkonäytöllisen teino_O

Menkkojen pitäis alkaa keskiviikkona, jos kierto olis 35 päivää. Torstaina on varattuna tk-lääkäri, jonka toivoin antavan jotain tasaamaan kiertoa. Taidan mennä kuitenkin sinne juttelemaan. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:

Raskauskeijun testi ei näytä oikein miltään (tai ovistesti) , mut Clearblue ja viikkonäytöllinen




Omien laskujen mukaan olis 3+3 suunnilleen, joten tietysti kohdun ulkoinen tms alkoi heti pelottaa kun ton viikkonäytöllisen tein

Menkkojen pitäis alkaa keskiviikkona, jos kierto olis 35 päivää. Torstaina on varattuna tk-lääkäri, jonka toivoin antavan jotain tasaamaan kiertoa. Taidan mennä kuitenkin sinne juttelemaan.
Onnea ❤
Eikös kohdun ulkoisessa testit just vahvistu hitaasti? Ja on kovat toispuoleiset kivut...Onko sulla varmaa tietoa oviksesta?
Hyvä et sulla kuitenkin on lääköri tulossa jos mietityttää ❤
 

Toivottavasti kuva tulee näkyviin, en ole ennen käyttänyt tuota aijaata.

Menkkoja ei vieläkään kuulu ja tein testin tänään. Joku haamujen esiäiti, mutta testinä raskauskeijun halvat onestepit. Pitää tehdä huomenna tai ylihuomenna uus testi ja ostaa joku laadukkaampi merkki. Oviksesta ei siis ole mitään varmaa tietoa, joten vois ollakin vasta dpo 10 limojen perusteella :D mut en kyllä innostu vielä turhaan.
 
Onnea Rougemoux<3 Ja hisuliukselle myös varovaiset onnittelut, toivotaan vahvistumista viivalle!<3


Mä en malttanut odottaa kuitenkaan huomiseen niin tein illalla uudelleen ton apteekin ultran. Vieläkin tooosi hailura tuo viiva, käänsin kuvan sitten negatiiviksi niin näkyi selkeämmin, mutta alan olla silti sitä mieltä, että viivan paikkaa antaa. Viivan pitäisi kuitenkin olla jo edes himpun verran vahvempi :(

 
Varmaan riippuu missä asuu. Itse käytin juuri varsinais-suomessa lasta neuvolassa, eikä ollut maskivaatimusta. Eikä siis maskin käyttö juuri missään pakko ole, vaan lähinnä hyvin vahva suositus. Sairaalat voivat esim. vierailijoilta vaatia maskia, mutta potilaille suositella. Näin minä olen tämän käsittänyt. Eikä se muille pitäisi kuulu miksi maskia ei käytä, vaikka suositus olisi!
Täälä päin on esim. Ainaki Kirjastot vaatii asiakkailta maskin käyttöä, en tiedä millä verukkeella voi vaatia, tilanne on suht rauhallinen, toki tuo pohjanmaa on vieressä punaisena, vaikkakin seki tilanne on paranemassa päin.
Lisäksi tk ssa annetaan maskia potilaille. En sitten tiedä neuvoloita tai muita ku ei oo enää ollu tarvetta käydä ku esikoinen on kouluiässä.

Tällästä aloin miettimään ku luin sen naistenklinikan mietinnät että synnyttäjille maskit, nii hohhoijaa.
Hankin sit vaikka visiirin, vois olla vähä helpompi ja eiköhä seki saa luvan riittää jos maski Vaatimus ois :D
 
Mitä on inositoli?
Mäkin alotin tässä kierrossa macan, ja oviskivut on aiempaan verrattuna potenssiin sata.
Se on vitamiinin kaltainen yhdistelmä, b-vitamiinien luokkaan sijoittuva, googlesta löytyy paljon hyvää tietoa, inositoli ja raskautuminen tms. Hakusanalla :)
Sen sanotaan myös auttavan esim. Paniikkihäiriössä ja ahdistuneisuudessa ym. mutta siitä en oo vielä ihan varma onko nii :D
 
Onnea Rougemoux<3 Ja hisuliukselle myös varovaiset onnittelut, toivotaan vahvistumista viivalle!<3


Mä en malttanut odottaa kuitenkaan huomiseen niin tein illalla uudelleen ton apteekin ultran. Vieläkin tooosi hailura tuo viiva, käänsin kuvan sitten negatiiviksi niin näkyi selkeämmin, mutta alan olla silti sitä mieltä, että viivan paikkaa antaa. Viivan pitäisi kuitenkin olla jo edes himpun verran vahvempi :(


Clearblue on sitten toinen kummallinen viivanpaikkojen näyttäjä. Testiajalla tuli haaleaa sinertävää viivaa joka sitten lopulta oli vaaleanpunainen roskishaamu. Onko muilla käynyt niin sen kanssa?
Ehkäpä tästä lähtien vain digejä. Olen kyllästynyt jo viivojen tulkitsemiseen.

 
Hei kaikille! Ja onnea kaikille plussanneille :)

Haikein, mutta toiveikkain mielin tulen mukaan tähön ketjuun. Tilanne on se, että kuukausi sitten synnytin meidän iltatähden 22+ viikoilla rakenneultassa löydetyn rakennepoikkeaman vuoksi. Järkytys oli valtava, sillä mikään ei ennakoinut sitä ja olin käynyt aikaisemmin jo kolmessa eri ultrassa yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi.

Meillä on nyt sitten kolme elävää lasta ja yksi enkelivauva. Kovasti vielä toivotaan sitä yhtä elävää vauvaa kotiin asti tuotavaksi.

Tämä synnytyksen / myöhäisen keskenmenon jälkeinen kierto on ollut hyvin outo, ovulaatiotestit näyttää mitä sattuu, mutta hcg on jo laskenut normaaliksi. Olen käynyt yksityisellä gynellä ultrassa katsomassa, että kohtu on tyhjä ja kaikki kunnossa. Sain sieltä keltarauhashormonikuurin kierron käynnistämistä varten, ja n. viikon päästä onkin uuden kierron alkaminen odotettavissa. Ultran perusteella tämä km:n jälkeinen kierto ei ole vielä käynnissä, ja ovulaatio / menkat eivät ole näköpiirissä lähiaikoina ilman kierron käynnistämistä lääkkeillä, vaikka ovistestien perusteella niin luulinkin. No, toiveet on kovat, että ensi kierrosta kaikki jo toimisi kuten ennen, ja ovulaatio tapahtuisi. Näin gyne kyllä vahvasti uskoi tapahtuvan, sillä ultrassa näkyi paljon munasoluja. Toive uuteen raskauteen on niin kova ja ikää jo 38, joten en halua tuhlata yhtään aikaa.

Tsemppiä jokaiselle ja toivotaan paljon plussia ennen joulua ❤ <3
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Liityn nyt seuraanne. :D Oon seurannut keskustelua ehkä noin viikon.

Oon 29-vuotias ja mies 39. Meillä on ennestään yksi lapsi, joka on 1 v. 9 kk.

Alunperin suunnitteltiin, että yritettäisiin toista lasta vasta sitten, kun esikoinen on täyttänyt 2, mutta mulla on ollut vauvakuume jo jonkin aikaa ja mies suostui sitten lopulta aikaistamaan yrityksen aloittamista vähän. :) Lisäksi vetosin siihen, että mun mieliala yleensä laskee loppuvuodesta ja siksi ois parempi, jos vauva syntyis kesällä / alkusyksyllä.

Aloitetaan yritys siis seuraavassa kierrossa. Kuukautisten pitäisi alkaa ti-to välillä. Jännittää. :)
 
Clearblue on sitten toinen kummallinen viivanpaikkojen näyttäjä. Testiajalla tuli haaleaa sinertävää viivaa joka sitten lopulta oli vaaleanpunainen roskishaamu. Onko muilla käynyt niin sen kanssa?
Ehkäpä tästä lähtien vain digejä. Olen kyllästynyt jo viivojen tulkitsemiseen.

Minulla ei ole kokemusta Clearbluesta, mutta mielestäni vaikuttaa lupaavalta! Peukut pystyssä! :)(y)

Minä en illalla sitä viiniä jaksanutkaan juoda kuin lasillisen ja sitten väsy vei voiton. Mutta saunottiin ja syötiin hyvin miehen kanssa, pitkästä aikaa kaksin, kun lapset on mummolassa yökylässä. Oli kyllä mukava ja rento ilta. Tänään vähän pihan laittoa talviteloille, minulla on vielä yhdessä kukkapenkissä kesäkukatkin (tai niiden raadot) :ROFLMAO:

Tänään dpo 10. Oireetonta, oireetonta. Hyvin toisenlainen tämä kuin edellinen luteaalivaihe, jolloin oli jos jonkinlaista vihlontaa ja tuntemusta. :unsure:
 
Naistenklinikalla keskenmenon varmistuksessa piti olla maski. Toivon todella et missään nyt ei oikeesti kehdata sitä synnyttäjälle tyrkyttää. Vetäisin varmaan kyynärpäällä vatsaan sitä joka kehtais yrittää toivottavasti menee pian ohi nää rajotukset ja totutaan vaan ajatukseen et tällänen virus nyt on ja pysyy..

Omanapaa. Ovisdigi hymyili viikko sit, oli välissä nega, hymyili torstaina, oli eilen nega ja hymyili taas äsken. Että sellasta. Tiedän kyllä että tää on ihan sama kun kusis rahan päälle kun ei voi tietää missä mennään ennenkun menkat alkaa. Mut tunnustan olevani edelleen anonyymi testiaddikti.
Yritin tägätä sinua tuohon hieman yläpuolella olevaan viestiini, mutten onnistunut :) Tilanne on siis se, että olen täällä taustalla seurannut sun tilannetta. Suurin piirtein samaan aikaan koin oman menetyksen, kun sullakin oli km. :( Ja halusin nyt tohon ovistestin sekoiluun kommentoida, että mulla aivan sama juttu, osa näyttää plussaa ja esim sylkitesti on koko ajan plussalla. Silti ultrassa varmistettiin, ettei ovulaatiota ole näköpiirissä vielä. Olin tosi pettynyt, sillä luulin ilman muuta, että kroppa on palautunut ja uusi kierto on köynnissä jo.

Ootko käynyt ultrassa varmistamassa, että kohtu on varmasti tyhjä? Mulla r-testi nega jo, mutta silti oli hieman verta jäänyt kohtuun, jonka tuo saamani keltarauhashormonikuurin pitäisi samalla putsata pois. Ja saapa samalla kierron käyntiin vaikka menetänkln siinä samalla toiveen raskautua uudelleen ennen ensimmäisenkään kierron alkamista.

Toivottavasti uusi raskaus alkaisi myös teillä mahdollisimman pian :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Ja onnea kaikille plussanneille

Haikein, mutta toiveikkain mielin tulen mukaan tähön ketjuun. Tilanne on se, että kuukausi sitten synnytin meidän iltatähden 22+ viikoilla rakenneultassa löydetyn rakennepoikkeaman vuoksi. Järkytys oli valtava, sillä mikään ei ennakoinut sitä ja olin käynyt aikaisemmin jo kolmessa eri ultrassa yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi.

Meillä on nyt sitten kolme elävää lasta ja yksi enkelivauva. Kovasti vielä toivotaan sitä yhtä elävää vauvaa kotiin asti tuotavaksi.

Tämä synnytyksen / myöhäisen keskenmenon jälkeinen kierto on ollut hyvin outo, ovulaatiotestit näyttää mitä sattuu, mutta hcg on jo laskenut normaaliksi. Olen käynyt yksityisellä gynellä ultrassa katsomassa, että kohtu on tyhjä ja kaikki kunnossa. Sain sieltä keltarauhashormonikuurin kierron käynnistämistä varten, ja n. viikon päästä onkin uuden kierron alkaminen odotettavissa. Ultran perusteella tämä km:n jälkeinen kierto ei ole vielä käynnissä, ja ovulaatio / menkat eivät ole näköpiirissä lähiaikoina ilman kierron käynnistämistä lääkkeillä, vaikka ovistestien perusteella niin luulinkin. No, toiveet on kovat, että ensi kierrosta kaikki jo toimisi kuten ennen, ja ovulaatio tapahtuisi. Näin gyne kyllä vahvasti uskoi tapahtuvan, sillä ultrassa näkyi paljon munasoluja. Toive uuteen raskauteen on niin kova ja ikää jo 38, joten en halua tuhlata yhtään aikaa.

Tsemppiä jokaiselle ja toivotaan paljon plussia ennen joulua <3
Olen todella pahoillani menetyksestäsi

Tämä on minulle yksi suuri pelko, jos vielä raskaudun, että lapsella on jotain rakenne poikkeavuuksia, kun itsellä jo ikää on. Toki nuorillekin odottajille voi tulla.

Ja taaskaan hymiöt ei toimi..
 
Olen todella pahoillani menetyksestäsi

Tämä on minulle yksi suuri pelko, jos vielä raskauden, että lapsella on jotain rakenne poikkeavuuksia, kun itsellä jo ikää on. Toki nuorillekin odottajille voi tulla.
Kiitos ❤ Tämä oli myös meidän pelko, ja olimmekin ottaneet yksityisellä NIPT-testin kromosomipoikkeavuuksien vuoksi kun ikää jo on. Testissä kaikki oli Ok, joten olin jo rennompi sen vuoksi. Tämä rakennepoikkeama olikin sitten aivan sattuman kauppaa. Sillä ei tekemistä iän tms kanssa, vaan todella huonoa tuuria, joka ei kaiken järjen mukaan pitäisi enää meidän kohdalla toistua. Mutta aivan järjetön pelko tästä jäi, ja en tiedä miten selviän toivottavasti edessä olevassa uudessa raskaudessa näistä pelkotiloista, jota tämä kokemus jätti. Meillä diagnoosi oli Uretra läppä, eli kyseessä virtsarakon ongelma,joka on kohtalokas, mutta silti niin mitättömän pieni poikkeama
 
Voimia menetyksen läpi käymiseen @Amanda82.. varmasti jättää suuren pelon kun jo noin pitkälle päässyt ja sit tuleekin huonoja uutisia. Kun pienemmilläkin viikoilla kesken menneet arpeuttaa kovin.. :(

Oon pohtinut yksityisellä gyneltä käymistä ja ajankin jo varasin mutta peruin sen kun vuoto taas jatkui. Ajattelin nyt vielä pari viikkoa odottaa menkkoja ja sit menen jos ei mitään tapahdu.

@rougemoux onnea! Ja @saya ja @Hisulius vahvistumista lupaaville aluille!

Mietin että järkeväähän ois nyt vaan touhuilla säännöllisesti ja säästää rahansa siihen kun taas kierto käynnistyy. Mutta tän aamun selkäjumi kertoi että en oo enää kakskymppinen seksihurjastelija ja nyt on taas vähän otettava rauhallisemmin :D
 
Nuorena äidiksi
Hei!
Onnea plussista ja tsemppiä muille! <3

Täällä oltu suhteellisen tasasessa sumussa loppuviikko, mut eilen ihan älytön kipu vasemmas munikses, herra jesta ku kävelemään pysty! Nännitkin nyt niin kipeet etten voi antaa koskea ku hyyyyvi olemattomasti. Hivenen huonoa oloa ja menkkakipua hetkittäin.

En silti enää usko et tuol tapahtuu isompaa koska ensviikko on huomenna ja ylihuomen on oletetu menkkoje alkamispäivä. Uskalla varmaa edes testei tehdä koska petyn kuitenkin niin pahasti. vaikka olo olis kuin varma ni ehkä jos teen testin ja jos se on nega ni odottelen menkkoja ties kuin kauan..

Nii ja kivaa viikonloppua!
 
Hei kaikille! Ja onnea kaikille plussanneille

Haikein, mutta toiveikkain mielin tulen mukaan tähön ketjuun. Tilanne on se, että kuukausi sitten synnytin meidän iltatähden 22+ viikoilla rakenneultassa löydetyn rakennepoikkeaman vuoksi. Järkytys oli valtava, sillä mikään ei ennakoinut sitä ja olin käynyt aikaisemmin jo kolmessa eri ultrassa yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi.

Meillä on nyt sitten kolme elävää lasta ja yksi enkelivauva. Kovasti vielä toivotaan sitä yhtä elävää vauvaa kotiin asti tuotavaksi.

Tämä synnytyksen / myöhäisen keskenmenon jälkeinen kierto on ollut hyvin outo, ovulaatiotestit näyttää mitä sattuu, mutta hcg on jo laskenut normaaliksi. Olen käynyt yksityisellä gynellä ultrassa katsomassa, että kohtu on tyhjä ja kaikki kunnossa. Sain sieltä keltarauhashormonikuurin kierron käynnistämistä varten, ja n. viikon päästä onkin uuden kierron alkaminen odotettavissa. Ultran perusteella tämä km:n jälkeinen kierto ei ole vielä käynnissä, ja ovulaatio / menkat eivät ole näköpiirissä lähiaikoina ilman kierron käynnistämistä lääkkeillä, vaikka ovistestien perusteella niin luulinkin. No, toiveet on kovat, että ensi kierrosta kaikki jo toimisi kuten ennen, ja ovulaatio tapahtuisi. Näin gyne kyllä vahvasti uskoi tapahtuvan, sillä ultrassa näkyi paljon munasoluja. Toive uuteen raskauteen on niin kova ja ikää jo 38, joten en halua tuhlata yhtään aikaa.

Tsemppiä jokaiselle ja toivotaan paljon plussia ennen joulua <3
Pahoittelut suuresta menetyksestäsi, en pysty kuvittelemaan, mitä olette joutuneet läpi käymään, tsemppiä <3
Niin ja tervetuloa mukaan, toivotaan sinulle pikaisesti kehon nopeaa palautumista ja uutta plussaa :)
 
Hei!

Liityn nyt seuraanne. Oon seurannut keskustelua ehkä noin viikon.

Oon 29-vuotias ja mies 39. Meillä on ennestään yksi lapsi, joka on 1 v. 9 kk.

Alunperin suunnitteltiin, että yritettäisiin toista lasta vasta sitten, kun esikoinen on täyttänyt 2, mutta mulla on ollut vauvakuume jo jonkin aikaa ja mies suostui sitten lopulta aikaistamaan yrityksen aloittamista vähän. Lisäksi vetosin siihen, että mun mieliala yleensä laskee loppuvuodesta ja siksi ois parempi, jos vauva syntyis kesällä / alkusyksyllä.

Aloitetaan yritys siis seuraavassa kierrossa. Kuukautisten pitäisi alkaa ti-to välillä. Jännittää.
Tervetuloa keskusteluihin mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: talvilintu
Onnea plussanneille ❤

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :(

@Amanda82 Olen niin pahoillani menetyksestäsi, paljon voimia ja toivon nopeaa kierron palautumista ❤
Itse synnytin esikoiseni rv20+3 ultrassa (19+3) selvinneen rakennepoikkeaman takia (anenkefalia) ja se jätti todella isot arvet ja pelot. Uusi raskaus alkoi, ennen kuin edes kunnon menkkoja ehti tulla ja seuraava lapsi syntyi 10.5kk päästä keskenmenosta ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
Hei kaikille! Ja onnea kaikille plussanneille

Haikein, mutta toiveikkain mielin tulen mukaan tähön ketjuun. Tilanne on se, että kuukausi sitten synnytin meidän iltatähden 22+ viikoilla rakenneultassa löydetyn rakennepoikkeaman vuoksi. Järkytys oli valtava, sillä mikään ei ennakoinut sitä ja olin käynyt aikaisemmin jo kolmessa eri ultrassa yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi.

Meillä on nyt sitten kolme elävää lasta ja yksi enkelivauva. Kovasti vielä toivotaan sitä yhtä elävää vauvaa kotiin asti tuotavaksi.

Tämä synnytyksen / myöhäisen keskenmenon jälkeinen kierto on ollut hyvin outo, ovulaatiotestit näyttää mitä sattuu, mutta hcg on jo laskenut normaaliksi. Olen käynyt yksityisellä gynellä ultrassa katsomassa, että kohtu on tyhjä ja kaikki kunnossa. Sain sieltä keltarauhashormonikuurin kierron käynnistämistä varten, ja n. viikon päästä onkin uuden kierron alkaminen odotettavissa. Ultran perusteella tämä km:n jälkeinen kierto ei ole vielä käynnissä, ja ovulaatio / menkat eivät ole näköpiirissä lähiaikoina ilman kierron käynnistämistä lääkkeillä, vaikka ovistestien perusteella niin luulinkin. No, toiveet on kovat, että ensi kierrosta kaikki jo toimisi kuten ennen, ja ovulaatio tapahtuisi. Näin gyne kyllä vahvasti uskoi tapahtuvan, sillä ultrassa näkyi paljon munasoluja. Toive uuteen raskauteen on niin kova ja ikää jo 38, joten en halua tuhlata yhtään aikaa.

Tsemppiä jokaiselle ja toivotaan paljon plussia ennen joulua <3
Valtavan surun ootte kohdanneet :(

Voimia kovasti <3
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Amanda82
Onnea plussanneille

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille

@Amanda82 Olen niin pahoillani menetyksestäsi, paljon voimia ja toivon nopeaa kierron palautumista
Itse synnytin esikoiseni rv20+3 ultrassa (19+3) selvinneen rakennepoikkeaman takia (anenkefalia) ja se jätti todella isot arvet ja pelot. Uusi raskaus alkoi, ennen kuin edes kunnon menkkoja ehti tulla ja seuraava lapsi syntyi 10.5kk päästä keskenmenosta
Voih, esikoisen kohdalla tämä olisi ollut vieläkin raskaampi kokemus. Pahoitteluni myös sinulle kokemuksesta, jota ei toivoisi edes pahimmalle viholliselle kohtaloksi . Oma selvitytymiskeino oli / on, toive uudesta raskaudesta mahdollisimman pian. Tuo olisi kaikkein parasta lääkettä, että raskaus olisi alkanut heti, mutta omalla kohdalla se tuskin toteutuu enää, sillä olen siinä käsityksessä, että kun keltarauhashormonikuurin on aloittanut kesken kiertoa, ja ennen ovulaatiota, ei ovulaatiota enää edes tapahdu, vaan edessä on vuoto.
 

Yhteistyössä