Relaatio 159

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Päivitys enää 5 sanaa,joita en vaan saa mitenkään päin tähän relaan. o_O(n)(n)


7.8 Marsin aikakirjat
kaap lent moks 9+13 -en saanut vinkilläsi tätä, vastasanan kyllä löysin

9.6 Näkymätön mies
kilp 12
leviathan 7+10
Kouta 6
lemp 12

9.7 Petteri Kaniini
Kouta 6

10.6 Lukemisia lapsillle
juhannus ja tur lemm touh 12 ylös en saanut, lemmenmagiat,lemmentaika yms koitettu ei vain mene?

Saa hutkasta ratakiskolla jo nämä,kun ei järki luista niin ei luista. :(
 
vierailija
Vieläkö joku lukee tai ratkoo tätä rellua? Mulla uupuu enää 33 sanaa, joita en kerta kaikkiaan keksi. Useampaan on vastasanakin, mutta silti oikeaa vastausta ei löydy. Muutamaan on täällä vinkattu, mutta en silti saa oikeaa sanaa haltuun.
 
vierailija
Paroni puussa (3,2)
I.C 5 6 15. Tätä oli vinkattu, että löytyy I.C. imdb:stä, mutten ole löytänyt

Autio maa (3,10)
Mas ja San välinen 9 5 5 alhaalla vasemmalla
tuo 14 vasemmassa reunassa

Uljas uusi maailma (4,3)
vasen ylänurkka mer, o-p ja olk.h.p. välinen 16 (väliviivallinen)

Matildan viimeinen valssi (4,7)
Av.ol ja WS välinen 21.

Pontus pii (5,7)
vasen yläreuna liik 11
oikealla K-I P, P.T ja Mon välinen 14 5

Ääni ja vimma (6,3)
Matem ja Kun tein... väliset 4 9 1 10 ja 8 4. Luulen tietäväni tuon matem nimen, mutten keksi näitä siltikään?

Linnunradan (6,6)
J. J. A 6 7 ja sen jatko 11, joka yhdistyy roman..

Viisikko (6,9)
ylhäällä keskellä sair.sar 14
Ton 4 6

Iisakin kirkko (7,6)
Tom ja koir välinen 9

Kolme iloista (9,2)
rosv.p. ja lam välinen 13

Wilhelm Tell (9,9)
Beeth ja maks välinen 10
Viintarh ja E.S välinen 10

Tohtori Jekyll (10,1)
K.V. ja palm välinen 13

Vihan hedelmät (10,2)
Bar ja nai väliset 5 8 9 ja 8

Susipalatsi (10,8)
Eng sis.sot ja tal.s välinen 5 11
Pal ja Unk väliset 13 7 ja 15

Nenäpäivä (10,9)

nen ja Ital väliset 9 10 ja 5 7

Tuhannet kiitokset kaikista vihjeistä! :)
 
vierailija
Paroni puussa (3,2)
I.C 5 6 15. Tätä oli vinkattu, että löytyy I.C. imdb:stä, mutten ole löytänyt = kyllä se löytyy imdb ihan alimmaisena (poista lopusta väliviiva)

Autio maa (3,10)
Mas ja San välinen 9 5 5 alhaalla vasemmalla
tuo 14 vasemmassa reunassa - alkuun "iso ryhmä joka soittaa yhdessä, O...i" +tuol , siitä saat san - mas välisen 9 5 5

Uljas uusi maailma (4,3)
vasen ylänurkka mer, o-p ja olk.h.p. välinen 16 (väliviivallinen) - One Piec wikissä kohdassa "historiaa" suht alhaalla sinisellä

Matildan viimeinen valssi (4,7)
Av.ol ja WS välinen 21. = Nils Mustelin wikissä, Teoksia kohdassa

Pontus pii (5,7)
vasen yläreuna liik 11 = joukkoliikenneväline junan kaltainen ,helsingissä ja nyt Tampereelle tulossa "ratikka" ja sen jatko hesalainen nimitys sille
oikealla K-I P, P.T ja Mon välinen 14 5 mikä se on? "fiktiivinen hahmo"

Ääni ja vimma (6,3)
Matem ja Kun tein... väliset 4 9 1 10 ja 8 4.
Luulen tietäväni tuon matem nimen, mutten keksi näitä siltikään? = Kun tein 8+4 saman kirjailijan toinen kirja, kirjasampo on kaveri
= laita nyt 8+4 ja matem googleen eka tärppi.Espanjalainen matem jolle myönnettiin Nobelin kirjallisuuspalkinto 1904


Linnunradan (6,6)
J. J. A 6 7 ja sen jatko 11, joka yhdistyy roman.. = sain 6+7 toista kautta kylläkin: mies ja alaston ase päänäyttelijä ja 11 sen imdb ,tv sarja

Viisikko (6,9)
ylhäällä keskellä sair.sar 14 = googleen; " sijoittui fiktiiviseen Annan sairaalaan, jonka henkilökunnan työtä, elämää ja ihmissuhteita sarja kuvasi."
Ton 4 6 = "is a British actor, writer, director and producer, who is known for starring in Coronation Street and also known as a "stooge" to Jeremy Beadle on Game For A Laugh and later Beadle's About."

Iisakin kirkko (7,6)
Tom ja koir välinen 9 = pasta ruokalaji, "on italiaa ja tarkoittaa bolognalaista."

Kolme iloista (9,2)
rosv.p. ja lam välinen 13 = eräs ruoka joka tehdään lam. "kypsennetään noin puolen metrin syvyisessä kuopassa. "

Wilhelm Tell (9,9)
Beeth ja maks välinen 10 = beeth wikissä teos luettelossa "baletteja"
Viintarh ja E.S välinen 10 = "shampanjaa" poreilevaa ja nautitaan yleensä juhlajuomana. Tunnetuimpia ovat ranskalainen samppanja, italialaiset Asti Spumante ja prosecco, espanjalainen cava

Tohtori Jekyll (10,1)
K.V. ja palm välinen 13 = alkuun palm-"soap".

Vihan hedelmät (10,2)
Bar ja nai väliset 5 8 9 ja 8 = 5 8 9: on Woody Allenin ohjaama ja käsikirjoittama komediaelokuva vuodelta 2008.
8 saat tästä samasta suoraan

Susipalatsi (10,8)
Eng sis.sot ja tal.s välinen 5 11 = "Long Parliament suomeksi"
Pal ja Unk väliset 13 7 ja 15
15 : on Unkarin pääkaupungissa Budapestissa sijaitseva rakennus, jossa kokoontuu Unkarin yksikamarinen
13 7: laita vastasanat googleen,pitäisi tulla ensimmäisenä tärppinä. Wes..

Nenäpäivä (10,9)
nen ja Ital väliset 9 10 ja 5 7
9 10 lasten elokuva jossa jollain kasvaa nenä.. 1996 v
5 7 oli italialainen kirjailija ja toimittaja. Hänet tunnetaan ennen kaikkea romaanistaan xxxx xxxxx
Tuhannet kiitokset kaikista vihjeistä!
Jos näillä pääsis hieman eteenpäin.
 
vierailija
Kiitos paljon avuista. Suurin osa aukesi hyvillä vinkeillä, mutta pari jäi vielä arvoitukseksi:

Paroni puussa (3,2)
I.C 5 6 15. Tätä oli vinkattu, että löytyy I.C. imdb:stä, mutten ole löytänyt = kyllä se löytyy imdb ihan alimmaisena (poista lopusta väliviiva) Mulla imdb listassa viimeisenä on "Big deal on Madonna street"? Ei tässä edes ole mitään väliviivaa?

Uljas uusi maailma (4,3)
vasen ylänurkka mer, o-p ja olk.h.p. välinen 16 (väliviivallinen) - One Piec wikissä kohdassa "historiaa" suht alhaalla sinisellä
Mun One Piec -wikissä ei ole kohtaa "historiaa"?

Kolme iloista (9,2)
rosv.p. ja lam välinen 13 = eräs ruoka joka tehdään lam. "kypsennetään noin puolen metrin syvyisessä kuopassa." Tämä mulla on, mutta hukassa on sen ja lam välinen 13

Autio maa (3,10)
Mas ja San välinen 9 5 5 alhaalla vasemmalla.
Mulla on nyt kaikki 3 ympäröivää sanaa, mutten saa mitään tuohon 9 5 5?
 
vierailija
Kiitos paljon avuista. Suurin osa aukesi hyvillä vinkeillä, mutta pari jäi vielä arvoitukseksi:

Paroni puussa (3,2)
I.C 5 6 15. Tätä oli vinkattu, että löytyy I.C. imdb:stä, mutten ole löytänyt = kyllä se löytyy imdb ihan alimmaisena (poista lopusta väliviiva)
Mulla imdb listassa viimeisenä on "Big deal on Madonna street"? Ei tässä edes ole mitään väliviivaa?
= I.C imdb ja Writers -kohdan alimmaisena ; s... k... ma... suomeksi tuo minkä sanoit keskimmäinen sana keikka

Uljas uusi maailma (4,3)
vasen ylänurkka mer, o-p ja olk.h.p. välinen 16 (väliviivallinen) - One Piec wikissä kohdassa "historiaa" suht alhaalla sinisellä
Mun One Piec -wikissä ei ole kohtaa "historiaa"?
= sori oon katsonut väärin, en muista miten löysin tämän joten suht suoraa apua;
https://fi.wikipedia.org/wiki/Usopp = käännä vasemman sivun lokeron ensimmäiset siniset sanat toisinpäin ja käytä väliviivaa

Kolme iloista (9,2)
rosv.p. ja lam välinen 13 = eräs ruoka joka tehdään lam. "kypsennetään noin puolen metrin syvyisessä kuopassa." Tämä mulla on, mutta hukassa on sen ja lam välinen 13
= mitä me ollaan jos syödään ks eläintä? On kirja sekä elokuva "on Veikko Huovisen 1970 kirjoittama humoristinen romaani, alaotsikoltaan ”suomalainen reippailutarina”. "


Autio maa (3,10)
Mas ja San välinen 9 5 5 alhaalla vasemmalla.
Mulla on nyt kaikki 3 ympäröivää sanaa, mutten saa mitään tuohon 9 5 5?
= https://en.wikipedia.org/wiki/DJ_Dolores jos ei löydy niin helpotetaan : ork => englanniksi, Santa Mas viimeinen sana
 
vierailija
Kiitos!!!!!!!!!!! Vihdoinkin valmista! En tosin vieläkään löytänyt tuota I.C. imdb -juttua, mutta arvasin oikein kun pyörittelin noita sanoja tarpeeksi. En tiedä vaikuttaako koneen asetukset jotenkin siihen millä kielillä näyttää noita juttuja imdb:stä? Olen yrittänyt kaivaa suomenkielistä vastinetta tuolle Big deal on Madonna streetille, mutta tuloksetta tähän asti.
 
vierailija
Relaatiosta puuttuisi muutama sana, kiva jos joku auttaisi.
5.1 pariisin notre-dame
kantt 5 10 kirkk

6.5 eveliina
von 5 3 isla

8.1 ender
fant 6 5
oopp 6
kuoll 5 7 the walk

9.5 luolakarhu
two 4 7 jatkuu 6 7 daryl
tansk 4 9 jatkuu 5 mets

10.10 viidakkokirja
star 7 david

Kiitos etukäteen sille joka auttaa nämä viimeiset.
 
vierailija
Relaatiosta puuttuisi muutama sana, kiva jos joku auttaisi.
5.1 pariisin notre-dame
kantt 5 10 kirkk

6.5 eveliina
von 5 3 isla --- bändi (biisi mm .Hoppípolla)

8.1 ender
fant 6 5
oopp 6
kuoll 5 7 the walk -- ei kuollut kuollut vaan el... kuol...

9.5 luolakarhu
two 4 7 jatkuu 6 7 daryl
tansk 4 9 jatkuu 5 mets

10.10 viidakkokirja
star 7 david

Kiitos etukäteen sille joka auttaa nämä viimeiset.
Aika paljon puuttu samoja. Olisko sulla tai jollain muulla apuja mulle? Tämän ketjun olen monesti lukenut, mutta silti jäi puuttumaan yli 600 sanaa. Huh!

Apuja siis näihin?

1-2 Ivanhoe: Rob 6-8 --- 6-9 TerNo (oikealla ylhäällä)

1-5 Monte: Pääsanasta 7-12 alas (on vastasana, ei aukee)

2-1 Purppura: Mosk 6-8 (ylälaidassa)

2-3 Keskiyö: Pant-jag-leo 9 (yleissana, mutta en keksi mikä)

2-4 Gulliver: pääsanasta 7-9 alas

5-10 Tuulen: pääsanasta 7 (vastasanojakin on)

6-5 Eveliina: KulKe-Tau 14

6-6 Linnunradan: ElPaso 8-7 (vasen alakulma)

7-9 Nalle: AAMilne 5-13

9-1 Päivien: Kult 9-6

10-10 Viidakko: Khan 4-7-5


Tässä ei todellakaan ole kaikki, mutta näillä etenis edes vähän. En nyt viitti kauhean pitkää listaa tähän tehdä. Ja saa kysyä vastavuoroisesti apua,on mulla kuitenki aika monta ruutua jo valmiina.
 

Yhteistyössä