Naispolkupyöräilijä teloi lapsen sairaalakuntoon ja pakeni rikospaikalta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ompa kipeetä toimintaa eukolta! Tuollaisen tilanteen kun näkisi ni polkaisisin perään ja kiikuttaisin akan niskaperseotteella takaisin antamaan tiedot itsestään!:mad:

Ihmiset! Puuttukaa tilanteisiin. Tuolla näkee yhtä sun toista vipeltäjää jotka pääsevät pälkähästä. Nyt on aika näyttää että yhteisöllisyyden aika ei ole ohi: suuri ryhmäpaine auttaa ihmisiä toimimaan oikein!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja m.e.k.
vierailija
Ompa kipeetä toimintaa eukolta! Tuollaisen tilanteen kun näkisi ni polkaisisin perään ja kiikuttaisin akan niskaperseotteella takaisin antamaan tiedot itsestään!:mad:

Ihmiset! Puuttukaa tilanteisiin. Tuolla näkee yhtä sun toista vipeltäjää jotka pääsevät pälkähästä. Nyt on aika näyttää että yhteisöllisyyden aika ei ole ohi: suuri ryhmäpaine auttaa ihmisiä toimimaan oikein!
Oletko kokenut parisuhdeväkivaltaa?
 
vierailija
Polkupyöräijät eivät tajua millaisia taloudellisia riskejä he ottavat ajaessaan vakuuttamattomilla polkupyörillään liikenteessä. Ihmisen telominen työkyvyttömäksi tulee erittäin kalliiksi jos se pitää maksaa omasta pussista.
 
vierailija
"Tapauksen tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Pekka Seppälä kertoo, ettei epäiltyä ole vielä tunnistettu. Asiaa tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Asiassa on myös arvioitavana vastuukysymys.

– Kyllä vanhemmillakin on vastuuta, jos lapsi pääsee sisäpihalta yleiselle kadulle. Kuinka paljon pyöräilijä sai luottaa siihen, että sisäpihalta ei tule yleiselle kadulle lasta tai muuta henkilöä yllättäen, entä ennakointivelvoite, Seppälä sanoo."

Ei tulla epäiltyä tunnistamaan koskaan. Pyörissä pitäisi olla rekisteröinti ja rekisterikilpi. Auttaisi tällaisissa asioissa ja pyörävarkauksissa. Vakuutusyhtiöt varmaan mielellään hyvittäisivät sen pienen rekisteröintimaksun vakuutusmaksujen yhteydessä.

Ja mitäpä sitten mieltä tuosta poliisin käsittämättömän idioottimaisesta lausunnosta vanhempien vastuusta. Sanoisiko samalla tavalla, jos auto ajaisi lapsen päälle? Taitaa tämä poliisi olla työmatkapyöräilijä tai vähintään vihreiden äänestäjä. Sen verran asenteellinen kommentti. Jutussa puhutaan kävelytiestä, mutta onkohan siinä mennyt termit sekaisin?
 
vierailija
Polkupyöräilijät ajaa nykyisin kuin päättäjät kanat piittaamatta liikennesäännöistä ja muista ihmisistä.
Eivät liikennesuunnittelijatkaan välitä polkupyöräilijöiden säännöistä. Kyltit ovat aivan mitä sattuu ja selvästi huomaa, ettei polkupyöriin kiinnitetä huomiota. Se polkupyöräilijä joka haluaa ajaa lain mukaan joutuu taipumaan todella erikoisiin suorituksiin.
 
vierailija
vierailija
Vois vanhemmat vähän katsoa niiden nico pettereiden perään eikä syytellä muita. Lapset pois tollasilta kuvotus vanhemmilta!
Ne lapset voi ponkaista tosi nopeesti karkuun vaikka ite juoksee perässä voi mennä hetki että saa kiinni. Ei voida tietä mitä tossa on käyny. Fillaristi ajellu kuitenkin liian kovaa. En vastusta edes jalkakäytävällä pyöräilyä jos ajaa hissuksiin, mutta kaaharit voi sit mennä sinne autotielle jos ei pyörätietä oo.
 
vierailija
Ne lapset voi ponkaista tosi nopeesti karkuun vaikka ite juoksee perässä voi mennä hetki että saa kiinni. Ei voida tietä mitä tossa on käyny. Fillaristi ajellu kuitenkin liian kovaa. En vastusta edes jalkakäytävällä pyöräilyä jos ajaa hissuksiin, mutta kaaharit voi sit mennä sinne autotielle jos ei pyörätietä oo.
Jos et vastusta jalkakäytävällä pyöräilyä niin vastustatko sitä, että ajaa ajoradalla vaikka vieressä oikealla puolella olisi pyörätie?
 
vierailija
Jos et vastusta jalkakäytävällä pyöräilyä niin vastustatko sitä, että ajaa ajoradalla vaikka vieressä oikealla puolella olisi pyörätie?
Täh? Juurihan kirjoitin että jos ei ole pyörätietä.. Tietysti se valitaan jos on. Mut pyörät ei lähtökohtaisesti kuulu autojen sekaan, ei ole turvallista. Hitaasti ajeleva varsinkaan, turvallisempaa olla jalkakäytävällä, kaikille. Tietty nää trikoopolkijakaaharit sit sopii paremmin sinne ajoradalle, jos sitä erillistä pyöräkaistaa ei ole.
 
vierailija
Täh? Juurihan kirjoitin että jos ei ole pyörätietä.. Tietysti se valitaan jos on. Mut pyörät ei lähtökohtaisesti kuulu autojen sekaan, ei ole turvallista. Hitaasti ajeleva varsinkaan, turvallisempaa olla jalkakäytävällä, kaikille. Tietty nää trikoopolkijakaaharit sit sopii paremmin sinne ajoradalle, jos sitä erillistä pyöräkaistaa ei ole.
Mitä pyöräkaistaa? Ei täällä ainakaan ole mitään pyöräkaistoja, vaan pyöräteillä pyöräilijät ajavat ihan jalankulkijoiden seassa samalla tavalla kuin jalkakäytävilläkin.

Minusta tuo pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden sotkeminen samalle väylälle (joko laillisesti tai laittomasti) on juuri se mikä näitä onnettomuuksia aiheuttaa. Jalankulkijat ovat arvaamattomia, pyöräilijät nopeita ja näkyvyys noilla väylillä on usein heikko. Ajoneuvona polkupyörä kuuluisi ajoradalle, koska kahden ajoneuvon on paljon helpompi väistää toisiaan kuin ajoneuvon ja jalankulkijan. Ei ne autoilijat siellä ajoradalla törmäile pyöräilijöihin yhtään enempää kuin mitä ne törmäilevät vaikka pysäköityihin autoihin.
 
vierailija
Mitä pyöräkaistaa? Ei täällä ainakaan ole mitään pyöräkaistoja, vaan pyöräteillä pyöräilijät ajavat ihan jalankulkijoiden seassa samalla tavalla kuin jalkakäytävilläkin.

Minusta tuo pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden sotkeminen samalle väylälle (joko laillisesti tai laittomasti) on juuri se mikä näitä onnettomuuksia aiheuttaa. Jalankulkijat ovat arvaamattomia, pyöräilijät nopeita ja näkyvyys noilla väylillä on usein heikko. Ajoneuvona polkupyörä kuuluisi ajoradalle, koska kahden ajoneuvon on paljon helpompi väistää toisiaan kuin ajoneuvon ja jalankulkijan. Ei ne autoilijat siellä ajoradalla törmäile pyöräilijöihin yhtään enempää kuin mitä ne törmäilevät vaikka pysäköityihin autoihin.
Mulla ainakin pyöräillessä on ollu enemmän läheltä piti tilanteita nimenomaan autojen kuin kävelijöiden kanssa. Joku kävelyvauhtia polkeva sunnuntaiajelija onkin tosi järkevää laittaa sinne autojen sekaan..
 
vierailija
Mulla ainakin pyöräillessä on ollu enemmän läheltä piti tilanteita nimenomaan autojen kuin kävelijöiden kanssa. Joku kävelyvauhtia polkeva sunnuntaiajelija onkin tosi järkevää laittaa sinne autojen sekaan..
Voiko se sunnuntaiajelija taata, että ei aja kävelyvauhtia kovempaa edes alamäessä? Toisaalta mikä ajaa pyörällä, jos ei mene kuin kävelyvauhtia?
 
Tähän en vielä suoraan kommentoi, mutta kun ajelee Hesassa, niin polkupyöräilijät ajavat ajotiellä, eivätkö missään pyörätiellä, vaikka sellainen on vieressä. Ottaa aivoon, kun joutuu eniten keskittymään pyörälijöiden nopeuteen, ajokuntoon yms. Siksi käväisen Hesassa enää vain, jos on ihan pakko. Espoossa pyöräilijät pysyvät vielä omalla, oikealla ladullaan. Kiitos Espoon pyöräilijöille !
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Tähän en vielä suoraan kommentoi, mutta kun ajelee Hesassa, niin polkupyöräilijät ajavat ajotiellä, eivätkö missään pyörätiellä, vaikka sellainen on vieressä. Ottaa aivoon, kun joutuu eniten keskittymään pyörälijöiden nopeuteen, ajokuntoon yms. Siksi käväisen Hesassa enää vain, jos on ihan pakko. Espoossa pyöräilijät pysyvät vielä omalla, oikealla ladullaan. Kiitos Espoon pyöräilijöille !
Ja Turkuun ei kannata ollenkaan tulla autolla. Pelkkää tietyötä ja pyöräilijöitä, joille liikennevalot ovat luultavasti näkymättömiä
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Zariza
vierailija
Tähän en vielä suoraan kommentoi, mutta kun ajelee Hesassa, niin polkupyöräilijät ajavat ajotiellä, eivätkö missään pyörätiellä, vaikka sellainen on vieressä. Ottaa aivoon, kun joutuu eniten keskittymään pyörälijöiden nopeuteen, ajokuntoon yms. Siksi käväisen Hesassa enää vain, jos on ihan pakko. Espoossa pyöräilijät pysyvät vielä omalla, oikealla ladullaan. Kiitos Espoon pyöräilijöille !
Itse asiassa ne väylät mitkä Espoossa ovat pyöräteitä ovat Helsingissä yleensä jalkakäytäviä. Eli pyörätien kyltti puuttuu vaikka väylä on muuten samanlainen, eli kadun reunassa sellainen reunakivellä ajoradasta erotettu.

Pyöräilysuunnittelu on Espoossa ja Helsingissä erilaista, Espoossa pyöräilijät luetaan kevyeksi liikenteeksi ja Helsingissä taas ajoneuvoiksi.
 
Itse asiassa ne väylät mitkä Espoossa ovat pyöräteitä ovat Helsingissä yleensä jalkakäytäviä. Eli pyörätien kyltti puuttuu vaikka väylä on muuten samanlainen, eli kadun reunassa sellainen reunakivellä ajoradasta erotettu.

Pyöräilysuunnittelu on Espoossa ja Helsingissä erilaista, Espoossa pyöräilijät luetaan kevyeksi liikenteeksi ja Helsingissä taas ajoneuvoiksi.
Ok... en ole tiennyt. Mutta tuollaiset Hesa-säännöt vievät ihmishenkiä.
Autoilijana sanon, ettö Hesan keskustassa ei olisi jatkossakaan mitenkään mielekästä liikkua autoilla, vaikka pyöräilijät otettaisiinkin tieltä pois. Hesan keskustaan ei pitäisi enää autoja päästää.
 

Yhteistyössä