Toiveissa vauva 2021

@Tiukuna toivotaan, et olis just kiinnittymisvuotoa, kuulostaa ainakin hyvältä! :X3: (y)

Mä odottelen ovista, sillon kp8 sain tosi vahvat viivat, mutta sen jälkeen haalistui. Eilen illalla oli tosi haalea, mut tänään tummempi. Kuvittelisi et tasavahvat tulis huomenna. Toivotaan. Oloja ei oo mihinkään suuntaan ja limaisuuskin vähäistä. En halua analysoida oireita/oireettomuutta. Terot käyn tänään hakemas ja pe aloitan :) Päivä kerrallaan.

Tässä aamun pc.
 
Onko ihan normaalia, että oviksen jälkeen on lähes kokoajan (nyt toista päivää) tuntemuksia kohdun ja munasarjojen alueella, välillä turvotus tuntuu, semmonen pieni värinäksi kuvailtava tunne tuntuu, vaikkei kohtu värisekkään. Vähän kuin ois jatkuvaa lievää menkkajuilintaa. Tässä vaa funtsaa, et onko tää erilaista ja voisko jotain positiivista olla tapahtumassa. Kiinnittymistä ei vielä muutamaan päivään ainakaan todennäköisesti oo. (tänään dpo2). Näistä seuraavista parista viikosta tulee jännät piinapäivät.

Meinasin just kirjoittaa samasta aiheesta! Mulla on samaa ollu ny ja kans dpo 2 tänää. Nimenomaan tuo värinän tunne on hämärää. Tällästä ollu joskus ennemminkin, mutten muista että heti oviksen jälkeen.
Lisäksi keltarauhas tuntemuksia ollu jo eilisestä asti, sellasta poltetta välillä munasarjoissa.

Lisäksi ei tullu kuivaa kautta, vaan ihan kuin holahtelis välillä jotain, mut ei sinällään hirveesti mitään tuu.

Rintojen arkuus jatkunut oviksesta asti.
Toivottavasti ei tarkoita mitään hormoni häiriötä.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tsemppiä kaikille piinailijoille :) Ja uuteen kiertoon siirtyneille myös jätti-tsempit.

Mä epäilen, että menkat alkaa tänään tai huomenna. Eilisestä asti tullut pyyhkimällä jotain värillistä ja juilinut mahaa. Myös rintoja ja reisiä vihloo.

Kaikki tämä oireilu tuntuu tosi huomiota herättävältä, mutta hormonikierukan kanssa mulla ei ollut juuri mitään pms-oireita, joten tää erilainen olo selittynee sillä, testasin eilen nimittäin negan.

Alkais vaan nyt se kunnon vuoto niin pääsis uuteen kiertoon. Ajattelin kokeilla ovistestejä avuksi.

Teen kolmivuorotyötä ja murehdin jo sitäkin, miten runsas yötyön teko vaikuttaa ylipäätään hormonitasapainoon, tai jos ovulaatio sattuu just yövuoroviikolle (seksin harrastaminen käytännössä mahdotonta kun lapsiperheessä ainoot mahikset silloin kun lapset nukkuu ).

Ja jos mennään asioiden edelle niin myös keskenmenon riski on suurentunut yötyötä tehdessä.

Mulla on paha tapa murehtia kaiken maailman asiat etukäteen. Onko täällä muita vuorotyöläisiä?
 
  • Rakkaus
Reactions: Vehkis
Heippa pitkästä aikaa kaikille! En ole jaksanut nyt koko alkukiertona kirjoittaa, jotenkin ollut tosi masis viime kierron jälkeen. Oon kuitenkin lukenut palstaa ja on tehnyt mieli kommentoida vaikka kenelle, mutta en ole vaan jaksanut! Olette kuitenkin jokainen olleet mielessä!

Tässä kierrossa mulle tuli ovisplus vasta kp17. Jotenkin turhauttaa odottaa ovista melkein 3 viikkoa aina, kun on niin pitkä kierto! Oviskipuja en tuntenut yhtään ja epäilyttikin, että enkö edes ovuloinut (tunnen normisti kovat kivut). Lämmöt kuitenkin nousi. Nyt siis oletettu dpo 1, talleteltiin -4, -2 ja 0. En jotenkin yhtään usko tärppiin, joten en jaksa tulla edes listalle. Mietin jopa, että pitäiskö tän kierron jälkeen pitää tauko yrittämisestä ja keskittyä saamaan itselle hyvä olo fyysisesti ja henkisesti!

Tsemppiä jokaiselle kierron omaan vaiheeseen, toivotaan hurjasti touko- ja kesäkuun vauvoja!
 
Tankoilija
Keksin myös toisen syyn miksi on ihan hyvä etten raskautunut vielä: porukat tulee kylään kaukaa pohjoisesta ja tilataan sushia kotiin ja voidaan ottaa tujumpaakin eikä tarvitse selitellä mitään kenellekään. Minulla ei vaikuttanut kuparikierukan poisto millään tavalla kiertoon, vaan menkat alkoi ajallaan. Ehkä ensi kierrosta sitten vauveli hellään huomaan.. <3
 
Oon googlaillut tätä asiaa nyt koko illan, mut mites kun mun pitäis perjantaina aloittaa Terolutit..mut entäs jos ovis ei oo vielä ollut? Toivon kovasti, et huomenna saisin testiin tasavahvat viivat, mut jos ovis tuleekin yhtä myöhään ku viimekierrossa eli kp17..Aloitanko ne silti kp15?
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille Ja uuteen kiertoon siirtyneille myös jätti-tsempit.

Mä epäilen, että menkat alkaa tänään tai huomenna. Eilisestä asti tullut pyyhkimällä jotain värillistä ja juilinut mahaa. Myös rintoja ja reisiä vihloo.

Kaikki tämä oireilu tuntuu tosi huomiota herättävältä, mutta hormonikierukan kanssa mulla ei ollut juuri mitään pms-oireita, joten tää erilainen olo selittynee sillä, testasin eilen nimittäin negan.

Alkais vaan nyt se kunnon vuoto niin pääsis uuteen kiertoon. Ajattelin kokeilla ovistestejä avuksi.

Teen kolmivuorotyötä ja murehdin jo sitäkin, miten runsas yötyön teko vaikuttaa ylipäätään hormonitasapainoon, tai jos ovulaatio sattuu just yövuoroviikolle (seksin harrastaminen käytännössä mahdotonta kun lapsiperheessä ainoot mahikset silloin kun lapset nukkuu ).

Ja jos mennään asioiden edelle niin myös keskenmenon riski on suurentunut yötyötä tehdessä.

Mulla on paha tapa murehtia kaiken maailman asiat etukäteen. Onko täällä muita vuorotyöläisiä?
Minäkin teen vuorotyötä, aika harvoin onneks sattuu koko yön kestäviä yövuoroja, että jospa se vähentäis riskejä.

Nyt on uus, isompi auto ja mahtuisi kolmaskin muksu kyytiin. Eipähän tarviis stressata siitä enää, jos nyt ois tärpännyt.

Menkoista ei oo tietoa toistaiseksi, ei oo oloja, että ois nyt alkamassakaan. Huomenna ois kp25 (muoks.) eli dpo 9 ja pahimmillaan neljä pitkää päivää odoteltavana, sitten kyllä testaan. La-su ois yövuoro, että en sitten tiiä kannattaako su testailla. Mietin voisinko su päivällä testata nukkumisen jälkeen ja noin 5-6h pidätyksellä, oiskohan se yhtä pätevä kuin aamuvirtsa :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mäyh ja minttuni
Oon googlaillut tätä asiaa nyt koko illan, mut mites kun mun pitäis perjantaina aloittaa Terolutit..mut entäs jos ovis ei oo vielä ollut? Toivon kovasti, et huomenna saisin testiin tasavahvat viivat, mut jos ovis tuleekin yhtä myöhään ku viimekierrossa eli kp17..Aloitanko ne silti kp15?
Mun ymmärtääkseni terolutien aloittaminen ennen ovista voi estää ovulaation tapahtumisen. Mun lääkäri laskee aina tosi tarkkaa ovulaatippäovästä kaks päivää eteenpäin mulle aloituspäiväksi et ovis ehti tapahtua
 
  • Vau!
Reactions: KirJoh89 ja Aniaj
Huomaa että piinapäivät alkanut, kun näkee unta positiivisesta raskaustestistä, voi luoja ku oltiin onnellisia unessa
Täällä ainakin alkaa toden teolla jännittää. Mieskin jo kyselee, että onko tuntemuksia, alkoiko menkat jo jne. No ei ole alkanut ei, mikä on tietysti jo ihan kiva juttu, koska tämähän alkaa olla jo lupaavaa :love: Mitä nyt olen tässä noita muistiinpanoja tutkinut, niin hedelmälliset päivät on kyllä varmasti käytetty hyväksi ja seksiä on ollut varmuudella tarpeeksi, siitä tämä ei jää ainakaan nyt kiinni. Vaikka kierron pituudesta ei ole tarkkaa tietoa tai mitään keskiarvoa vielä tiedossa, niin kaksi viikkoa oli seksiä vähintään joka toinen päivä ja viikolla 2 ja 3 jopa neljä tai viisi kertaa viikossa. :unsure:
 
Huomenia!
Pieni on pläjäys tähän aamuun.
Tein pc ovistestin ja sehän oli hurjasti haaleampi kuin eilis aamuinen.
Eilen aamulla ja illalla sain aika vahvat viivat, mut mun silmiin ei plussa ja niistäkin aamuinen oli hitusen iltaa vahvempi.

https://aijaa.com/yvGEqr Nyt sitten tämä aamu.

Mä lupasin itelleni, että en stressaa, mut tässä sitä ollaan taas. :rolleyes::notworthy:
 

Yhteistyössä