Toiveissa vauva 2021

Aina olen jatkanut lukemista, mut nyt vasta ehdin ketjun loppuun asti. Tosi paljon onnea plussanneille! Ja haleja uuteen kiertoon joutuneille. @Töppönen_ olet mielessä. Jaksamista!

Meillä ei kummempaa. Tänään kp11. Fiilikset vaihtelevat tosi paljon. Aika epäuskoinen olo on että tällä stressireaktiolla edes voisi mitään plussata (kihelmöinti ja kutina jatkuu edelleen, ja arki on ollut raskasta). Toisaalta mielessä on silti haave plussasta, kun aikaisemmat raskaudet ovat alkaneet heti. Pitää vaan yrittää elää normaalia elämää, mut senkin joutuu jotenkin opettelemaan alusta asti uudelleen. :/ Sain lähetteen psykiatrille, ja toivon että sitä kautta saisin työkaluja tämän asian kanssa pärjäämiseen. Kyllä meillä ihan ok menee olosuhteisiin nähden, mutta mun mieleni on niin täynnä surua vielä, että on todella vaikeaa päästä siitä hetkeksikään irti, varsinkin kun stressireaktio edelleen jyllää täysillä koko kropassa. Lasten kanssa normaalit puuhat jatkuvat, mutta iltaisin uni ei tule. Ja purskahtelen itkuun missä milloinkin. Kyllä se varmasti ajan kanssa helpottaa. Aika lyhyt aika on mennyt vasta.
Toivotan sulle kovasti tsemppiä ja voimia arkeen, tilanteenne on ollut/on niin surullinen, etten sitä pysty itse kuvittelemaan.<3 Voimia! Toivon, että plussan saisit pian :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Kissanminttu5
Mut voisi lisätä listaan, eli Soffia29 ya 8/20, 1. Lapsi. kp 4/28-30.

Ovis pitäisi oll Flo:n mukaan 10 päivän päästä, mut ajattelin myös ekaa kertaa kokeilla lämpöjen seurantaa aamulla ja tikuttamista.. yk3 nyt siis lähtee käyntiin. Miehen kans just saatiin tietää että ystäväpariskunta saa lapsen, ekalla yrittämällä tärppäs, hieman kirpaisi vaikka meilläkään ei kauaa yritystä takana.. Puhuttiin siitä miten ikionnellisia oltais jos edes yksi lapsi saatais.. eihän tässä ole mikään hätä varmaan kun 29v oon, mutta vauvakuume on vaan niin jäätävä.. joka päivä enemmän tai vähemmän mielessä miten vaan niin kovasti toivois saavansa itelleen pienokaisen, ja miten haluais kokea sen raskauden ja ne muutokset kehossa..
 
Olin ajatellut että viikonloppuna testaan, mutta en oo testannut vielä.. Oon niin varma ettei oo tärpänny etten halua edes tuhlata testiä. En tiedä onko se oikeasta sitä vai kirpaseeko se nähdä se negatesti :( Onko kellään muulla ikinä ollu semmosta että tavallaan haluais testata ja tavallaan ei...? :D Haluaisin kans et mies ois vähän kannustavampi testaamisen suhteen ku se mälöytti vaan "kyllähän sä tiiät sit jos ne menkat alkaa vai ei"... Yritin selittää sille miks haluaisin testata vaikka negatiivinen oliskin, koska silloin ne menkat ei tunnu itellä läheskään yhtä pahalta koska silloin toivookin että pääsis nopeasti uuteen kiertoon. Tuntuu et ei se nyt oikeen tajunnu mitä tarkoitin niin en jaksanu edes tuhlata aikaa siihen enää. Välillä niin ketuttaa ton asenne tätä kohtaa että jestas......:censored:
 
@Kasikuus hirmuisen paljon onnea! <3

Meillä huomenna kauan odotettu ivf:n ensi käynti, kovasti jännittää mitä siellä sanotaankaan ja kuinka kroppa/mieli kestää niin suuria hormooni määriä, mitä piikitetään. Periaatteessa, mikäli heti päästään aloittamaan, niin piikitykset alkaa taas jo ensi viikolla. Menkkojen pitäisi alkaa keskiviikkona, mikäli kierto ei ole kovin seikaisin Ku:sta.
 
Tänään on ollu aavistuksen erilainen päivä olojen suhteen, oikean puoleinen rinta jomottaa ja häpyluun päällä pistää välillä. En tiedä mistä nuo kertoo mutta ensimmäinen päivä, kun huomaan tuollaisia ja nyt siis (dpo5) kp21/24-28.
Mies varmistelee välillä etten pety, jos ei tärppää ihan heti tai ei tärppää ollenkaan. Koitan vakuutella etten pety enkä varsinkaan syyttäisi ketään sitten.
Olen vaan niin innoissani jo tässä yritysvaiheessa, you know ;)

Mietittiin ensi vuoden lomia ja siinä tehtiin molempien lomiin A ja B suunnitelma, A=ilman vauvaa ja B=jos vauva ois tuloillaan :D Katsotaan kumpaa päästään toteuttamaan...
Autokin on melkein hankittu, vaikkei vauva oo ilmoittanut tulostaan edes :ROFLMAO::love:taitaa siis mies tässä olla innoissaan.

Viikon päästä su tai ma pääsee ehkä testailemaan. Ma ois heti aamusta yhdet koulutuspäivät ja sopii vaan toivoa, että pystyn keskittymään, JOS plussa pärähtäis testiin. :rolleyes:Ma aamuna mies ainakin ois kotona seuraamassa reaaliaikaisesti tulosta, en muista miten ois töissä viikon päästä su. :unsure:

Niin toivon, että saatais viikonloppuun asti jännittää! Eikä niin, että kp24 tai 25 alkais menkat.... Pidempää kiertoakin toivon, vaikkei plussaa tulis
 
Täällä dpo6? Vaikken haluaisi ylianalysoida oireita niin viime yö meni huonosti nukkuessa ihmeellisen vatsakipuja kanssa hyvin alhaalla kohdun paikkeilla. Tänään aamulla aamulämmöt oli pudonnut 37.1-> 36.6 eli voisi olla kiinnittymisdippi. Muuten ei oo hirveästi oireita paitsi finnit joita yleensä ei oo missään vaiheessa kiertoa ja jatkuva nälkä jonka joku hormooni selkeästi aiheuttaa :D

@nobelius mä täällä kanssa haaveilen siitä miten voisin pitää kesäloman huhti-toukokuussa ja jäädä siitä äitiyslomalle (muuten mulla on normaalisti heinäkuussa) ja siitä et puoliso voisi olla kesä-ja vanhempainvapaalla jopa sen 7viikkoa putkeen kesällä. Jos ei vielä silloin syntyisi vauvaa nii sit lomat kans hällä yleensä kahdessa erässä (hän tykkää itse mielummin niin) :D me meinattiin kans testata ehkä ens vklpn. Maanantaina on klinikalta saatu virallinen testipäivä mut sunnuntaita on ajateltu
 
Täällä dpo6? Vaikken haluaisi ylianalysoida oireita niin viime yö meni huonosti nukkuessa ihmeellisen vatsakipuja kanssa hyvin alhaalla kohdun paikkeilla. Tänään aamulla aamulämmöt oli pudonnut 37.1-> 36.6 eli voisi olla kiinnittymisdippi. Muuten ei oo hirveästi oireita paitsi finnit joita yleensä ei oo missään vaiheessa kiertoa ja jatkuva nälkä jonka joku hormooni selkeästi aiheuttaa

@nobelius mä täällä kanssa haaveilen siitä miten voisin pitää kesäloman huhti-toukokuussa ja jäädä siitä äitiyslomalle (muuten mulla on normaalisti heinäkuussa) ja siitä et puoliso voisi olla kesä-ja vanhempainvapaalla jopa sen 7viikkoa putkeen kesällä. Jos ei vielä silloin syntyisi vauvaa nii sit lomat kans hällä yleensä kahdessa erässä (hän tykkää itse mielummin niin) me meinattiin kans testata ehkä ens vklpn. Maanantaina on klinikalta saatu virallinen testipäivä mut sunnuntaita on ajateltu
Oon niin asioiden edellä, mutta meinasin pitää toukokuussa viikon loman ehkä 11.5 alkaen ja toivon, että kesälomat jäis mammaloman alle ja säästyisi pidettäväksi mammaloman jälkeen, sais olla pitkään kotona ja tulis muutakin rahaa kuin kotihoidontuki.
Meillä siis poika menee kouluun 2021 ja haluisin olla tai haluisin, että mies ois hänen ensimmäisiä koulukuukausia kotona. Meillä ei kuitenkaan ole järkevästi varaa olla montaa kuukautta kotihoidontuella kotona, ehkä max 4-5kk. Kesälomilla ja muutamalla tukikuukaudella vois olla syksyyn asti kotona.
Nyt ei puutu kun se plussa ja vauva enää :ROFLMAO:

Ollaan sitten samoihin aikoihin ehkä testailemassa viikonloppuna :love:
 

Ei ihan tasavahvat, mutta iltaan mennessä varmasti on, (tein tän n. Tunti sitten.) On taas sen verran nopeaa tuo viivan vahvistuminen, ja nää oireet :D

Jännäksi menee kumpaan päivään ovis kallistuu. Veikkaan huomis aamua. Tai sit kipuilen taas yöllä :)

Onko muilla tälläsiä pikaoviksia? Että kun saa ovisplussan nii on vaan tuntien päästä siitä ovulaatiokin.


Ja mä niin toivon että kierron lopussa tulis raskaustestiin samanmoiset viivat :love:
 
Täällä kp 21/25-28, ei meinaa millään kestää tätä piinaa. Rinnoissa välillä tuikkimista ja iho kukkii (kukkinut koko kierron). Jos samanlailla menee kun aiemmat kierrot, niin muutama päivä ennen menkkoja iskee kauhee päänsärky, on paha olo ja vv lisääntyy. Pelkään pahoin, että ei ole taaskaan tärpännyt, kun tuo iho kukkii ihan kunnolla . Olisi niin ihana plussata tässä kierrossa, saisi kesä vauvan mikäli kaikki menisi hyvin ❤
 
Olipa piinaavaa tämä kulunut viikko. Monenlaista oiretta, menkkojen suuntaan, mutta siltihän sitä toivois olevan kyse muusta. Voimakas päänsärky, väsymys ja pahoinvointi, ei ole aikoihin ollut noin pahoja loppukierron oireet. Ja menkkakivut alkoi tosiaan tiistaina ja tänään ollut pahin päivä. Tänään vuotoa tullut enemmän, eilen olikin vasta tiputtelua. Itkut itketty ja viimeistä inssiä odotellaan.
 
Tankoilija
Hei kaikille! Kirjoittelin aiemmin vierailijana tänne kuparikierukan poistosta ja että kuinkahan nopeasti sitä raskautuu kierukan poiston jälkeen.. Lopulta sain ajan poistoon juuri ovulaation aikaan ja nyt rinnat on omituiset kipeät ja tavallaan särkee sisältäpäin. Viime raskaudessa nännit olivat todella kipeät mut ei nyt.. Kuvittelen varmaan kaiken kun on muka omituista nippailuakin ollut. Menkkojen pitäisi alkaa tänään.. Jännittää enkä malttaisi pysyä housuissani. Oon ihan poissaoleva ja hankala keskittyä leikkimään pojan kanssa :D

Terveisin Tankoilija
 
Olipa piinaavaa tämä kulunut viikko. Monenlaista oiretta, menkkojen suuntaan, mutta siltihän sitä toivois olevan kyse muusta. Voimakas päänsärky, väsymys ja pahoinvointi, ei ole aikoihin ollut noin pahoja loppukierron oireet. Ja menkkakivut alkoi tosiaan tiistaina ja tänään ollut pahin päivä. Tänään vuotoa tullut enemmän, eilen olikin vasta tiputtelua. Itkut itketty ja viimeistä inssiä odotellaan.
Mä näin viime yönä unta et olit tehnyt plussatestin. Näin siis unta et kirjauduin foorumille ja olit tehnyt tasavahvan plussatestin ja viel tosi aikaisilla päivillä. Ehkä se sit on tää uus kierto missä saatte plussan ♥
 
Menin just vessaan ja piti tehdä testi ku menkkojen oli tarkotus alkaa vasta ma tai ti, mutta en kerennyt testiä edes uittamaan testiä kun menkat alkoi jo.. :( Vituttaa ku mies ei sit osaa yhtään lohduttaa tällä hetkellä. Sanoo ne samat vi*un sanat ku kaikki muutkin: "kyllä se sieltä tulee, älä nyt ihan masennu". Ketuttaa ku anna mun nyt olla paskana edes hetken..

Muoks! Mies ymmärsi mitä teki ja tuli itkevän minun viereen sänkyyn lohduttamaan :D En vaan usko et miehet tuntee niin vahvasti kun me naiset kun kaikki on niin fyysistä ja raakaa meille

Voisin tulla huomenna kiertolistoille ja mulle voi siis huomiseks laittaa kp 2..
 
Viimeksi muokattu:
@minttuni Mulle voi päivittää huomiselle kp3/26.

Kyl ollut surkeat pari päivää.
Just kun sanoin ettei mulla oo mitään menkkakipuja niin voi luoja olin eilen NIIN kipeä ettei tosikaan. Ihan jäätävät krampit ja polte että itkua väänsin.
Eilen tiputteli,yöllä hanat aukes ja olin vielä silloinkin tosi kipeä, nyt tiputtelee enää. Eli loppusuoralla onneks.
Mies oli taas viemässä sairaalaan, mut enhän mä lähtenyt, en voinut kun maata sängyssä kauratyynyn kanssa ja samalla surra taas tätä menetettyä mahdollisuutta. Olikohan tää nyt 3.kemiallinen tänä vuonna..molemmissa hoito kerroissa tulos kemiallinen...miksi miksi miksi tää on niin vaikeeta :cry:
Kaikki apuvälineet käytössä ja ei vaan, mieskin oli pettynyt kun luotto hällä oli kova. Alkaa raja tulla vastaan. Sen siemenneste tuloksetkin tuli nyt ne lopulliset ja ne on ihan priimaa. Mä en enään jaksais tätä mutta kaapissa on vajaa piikki ja kohta olis lääkekatto täynnä, jären mukaan ne kannattaa hyödyntää,oon vaan niin loppu ja se vähäinen toivon kipinä on jossain. Ehkä se siitä sitten kun ovis lähenee. Tilasin kyllä tikut taas.
Huomenna pitäs soittaa lääkäriin ja täytyy kysellä mitä tehdään,samoin näistä kivuista täytyy mainita, ei voi olla normaalia kun flosta katsoin niin ed. Kierrossa 10/26päivää kovia vatsakipuja:rolleyes:
 
Täällä dpo6? Vaikken haluaisi ylianalysoida oireita niin viime yö meni huonosti nukkuessa ihmeellisen vatsakipuja kanssa hyvin alhaalla kohdun paikkeilla. Tänään aamulla aamulämmöt oli pudonnut 37.1-> 36.6 eli voisi olla kiinnittymisdippi. Muuten ei oo hirveästi oireita paitsi finnit joita yleensä ei oo missään vaiheessa kiertoa ja jatkuva nälkä jonka joku hormooni selkeästi aiheuttaa

@nobelius mä täällä kanssa haaveilen siitä miten voisin pitää kesäloman huhti-toukokuussa ja jäädä siitä äitiyslomalle (muuten mulla on normaalisti heinäkuussa) ja siitä et puoliso voisi olla kesä-ja vanhempainvapaalla jopa sen 7viikkoa putkeen kesällä. Jos ei vielä silloin syntyisi vauvaa nii sit lomat kans hällä yleensä kahdessa erässä (hän tykkää itse mielummin niin) me meinattiin kans testata ehkä ens vklpn. Maanantaina on klinikalta saatu virallinen testipäivä mut sunnuntaita on ajateltu
Jatkuva nälkä ja finnejä väärään aikaan on tuttuja juttuja tässä kierrossa täälläkin. Nukahtaminen on ollut vaikeampaa kuin normaalisti, mut sitten kyllä on nukkunut hyvin. Maha on ollut jokusen päivän sekaisin, minkä takia varmaan on janottanut enemmän. Lämmöt on mitä on, mut jostain syystä olo on kovin zen. Usko plussaan on olemassa ehkä vähän vahvempana kuin aikaisemmin, mutta se ei edes jännitä. No, kiva, että on ollut henkisesti mukavampi. :)
 
Mä näin viime yönä unta et olit tehnyt plussatestin. Näin siis unta et kirjauduin foorumille ja olit tehnyt tasavahvan plussatestin ja viel tosi aikaisilla päivillä. Ehkä se sit on tää uus kierto missä saatte plussan
Kiitos ❤ Näin itse myös viimeyönä unta, että verikokeessa kävin ja raskaana olin. Mutta lääkäri oli laittanut lausuntoon, että minut pitää ottaa kiinni (???) ja uni muuttui painajaiseksi.. :D :LOL: Ja muutenkin olen nähnyt unia palstalaisten plussaamisesta, toivotaan näiden unien toteutuvan!
 
Jatkuva nälkä ja finnejä väärään aikaan on tuttuja juttuja tässä kierrossa täälläkin. Nukahtaminen on ollut vaikeampaa kuin normaalisti, mut sitten kyllä on nukkunut hyvin. Maha on ollut jokusen päivän sekaisin, minkä takia varmaan on janottanut enemmän. Lämmöt on mitä on, mut jostain syystä olo on kovin zen. Usko plussaan on olemassa ehkä vähän vahvempana kuin aikaisemmin, mutta se ei edes jännitä. No, kiva, että on ollut henkisesti mukavampi.

Joo mulla on kans ollut vatsa kans sekaisin ja kauhea jano. Ja siis mulla on ihan semmoi intuitio et olisin raskaana ja on nää vatsaoireetkin normaalista poikkeavia. (Toki en uskalla innostua kun on ollut tässä yritysaikana muitakin lupaavia kiertoja).


@Alinna86 mä oon pohtinut et onks teil mitään keltarauhashormoonivalmistetta käytössä? Tai siis järkeilin vain et jos siinä kiinnittymisessä on jotain ongelmaa nii nää lugesteronit ja terolutithan on just sellaisia tilanteita varten. Mullahan on toi terolut määrätty jo ihan vain tukemaan sitä limakalvoa et alkiolla olis hyvä kiinnittyä vaikkei näennäisesti mitään ongelmaa ole eli sitähän voi käyttää vaikkei ongelmaa olisi. En valitettavasti muista et ootko sanonut et teil olis ollut
 
Joo mulla on kans ollut vatsa kans sekaisin ja kauhea jano. Ja siis mulla on ihan semmoi intuitio et olisin raskaana ja on nää vatsaoireetkin normaalista poikkeavia. (Toki en uskalla innostua kun on ollut tässä yritysaikana muitakin lupaavia kiertoja).


@Alinna86 mä oon pohtinut et onks teil mitään keltarauhashormoonivalmistetta käytössä? Tai siis järkeilin vain et jos siinä kiinnittymisessä on jotain ongelmaa nii nää lugesteronit ja terolutithan on just sellaisia tilanteita varten. Mullahan on toi terolut määrätty jo ihan vain tukemaan sitä limakalvoa et alkiolla olis hyvä kiinnittyä vaikkei näennäisesti mitään ongelmaa ole eli sitähän voi käyttää vaikkei ongelmaa olisi. En valitettavasti muista et ootko sanonut et teil olis ollut
Mulla ollut luteaalitukena pregnyl pistoksina 3 päivän välein. Huomen täytyy kysästä onko mitään muita lääke komboja mitä vois kokeilla ja samalla aattelin kysyä siitä aspiriinin käytöstäkin..eipä toi haittaa varmaan kokeilla.
Kiva kun sulla hyvät fiilikset :giggle:
Olispa tää nyt se teidän kierto:love:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Tiukuna
Mulla ollut luteaalitukena pregnyl pistoksina 3 päivän välein. Huomen täytyy kysästä onko mitään muita lääke komboja mitä vois kokeilla ja samalla aattelin kysyä siitä aspiriinin käytöstäkin..eipä toi haittaa varmaan kokeilla.
Kiva kun sulla hyvät fiilikset
Olispa tää nyt se teidän kierto
Koska sulla on ollut viimeisin pregnyl? Kun pregnylhän antaa väärän positiivisen tuloksen ja mulle sanottiin että voi vielä 10pv näkyä positiivisena raskaustestinä :eek:
 
@minttuni Mulle voi päivittää huomiselle kp3/26.

Kyl ollut surkeat pari päivää.
Just kun sanoin ettei mulla oo mitään menkkakipuja niin voi luoja olin eilen NIIN kipeä ettei tosikaan. Ihan jäätävät krampit ja polte että itkua väänsin.
Eilen tiputteli,yöllä hanat aukes ja olin vielä silloinkin tosi kipeä, nyt tiputtelee enää. Eli loppusuoralla onneks.
Mies oli taas viemässä sairaalaan, mut enhän mä lähtenyt, en voinut kun maata sängyssä kauratyynyn kanssa ja samalla surra taas tätä menetettyä mahdollisuutta. Olikohan tää nyt 3.kemiallinen tänä vuonna..molemmissa hoito kerroissa tulos kemiallinen...miksi miksi miksi tää on niin vaikeeta
Kaikki apuvälineet käytössä ja ei vaan, mieskin oli pettynyt kun luotto hällä oli kova. Alkaa raja tulla vastaan. Sen siemenneste tuloksetkin tuli nyt ne lopulliset ja ne on ihan priimaa. Mä en enään jaksais tätä mutta kaapissa on vajaa piikki ja kohta olis lääkekatto täynnä, jären mukaan ne kannattaa hyödyntää,oon vaan niin loppu ja se vähäinen toivon kipinä on jossain. Ehkä se siitä sitten kun ovis lähenee. Tilasin kyllä tikut taas.
Huomenna pitäs soittaa lääkäriin ja täytyy kysellä mitä tehdään,samoin näistä kivuista täytyy mainita, ei voi olla normaalia kun flosta katsoin niin ed. Kierrossa 10/26päivää kovia vatsakipuja
Voimia kovasti :cry::notworthy:
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86

Yhteistyössä