Mä en nyt tässä raskaudessa oo tehnyt, kun vasta alko viikko 30, ja sitä ennen sillä ei kai ole niin väliä. Mut aattelen kans et kyllähän sitä yksittäisiä tunteja helposti menee ilman, että liikkeitä on kovin paljoa. Ja jos liikkeitä on kuitenkin tuntunut, niin sehän on tärkeintä. Viime raskaudessa kävin kerran liikelaskennan takia sairaalassa käyrillä, ja siellä ne kyllä sanoivat lapsen liikkuvan, vaikken itse juuri mitään tuntenut. Eli aika loppuraskaudessakin on ilmeisesti ihan hyvin mahdollista, että vauva liikkuu vaikkei sitä juuri huomaisikaan. Ootko ite käynyt liikelaskennan takia noilla sairaalan polikäynneillä? Joka tapauksessa hyvä että pääset ultraan ja tarkistetaan asiat. Pidän peukkuja että kaikki on siellä hyvin!
Mä olin tänään ylimääräisessä kokoseurantaultrassa, jossa kaikki oli hyvin, painoarvio oli nyt noin 1600g, mikä vastasi viikkoja (30). Viiden viikon päästä sitten vielä ainakin yksi ultra tulossa mulla. Jos olisin pelkällä neuvolan seurannalla ja ilman lisäultria, mullakin ois varmasti samanlainen olo kuin fiksulikalla siitä, ettei olla enää niin kiinnostuneita. Neuvolakäyntejä kun on ollut ekaa raskautta vähemmän ja ne on olleet tosi lyhyitä. Lisäultrien ansiosta kuitenkin tuntuu, että nyt tässä raskaudessa meistä huolehditaan kokonaisuudessaan aiempaa paremmin. Toisaalta huomaan kyllä myös omassa asennoitumisessa, että on tää toka raskaus selkeesti enemmän mennyt jotenkin tässä muiden asioiden sivussa, ilman että ihan niin tarkkaan mietin esim. syömisiä, liikuntoja tai ylipäänsä tulevaa vauvaa.