IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Mikkis olen pahoillani negasta :( kuulosti tosiaan jo lupaavalta. Toivottavasti pääsette heti hyppäämään uuteen kierrokseen, kun energiaa siihen tuntuisi olevan :)

@Tupsuli lugejen aloituksessa luonnollisessa ja lääkkeellisessä kierrossa taitaa olla aika paljon eroa, kun lääkkeellisessä kierrossa oma kroppa ei tuota keltarauhashormoni ja lääkitys on ainoa, mikä ylläpitää mahdollisesti alkavaa raskautta. :)
Eli uskoisin, että sinulla ok lugejen aloitus mennyt kyllä aika osuvasti :)
 
Pp4 ja dpo 9, ei vahvistumista, harmaata vaivanpalkkaa edelleen näkyy.. Vielä siis Pregnylin häntää, koska saan PC:lla ihan blankoja, esim just ennen menkkoja viime kierrossa. Vähän alkaa toivo jo huveta, vaikka oli jo ihan raskaana oleva olo! Niin se mieli tekee tepposet! Kyllä nyt pitäis pientä punaista jo näkyä, yleensä mulla on näkynyt aikaisin. No testaus jatkuu ja ja onneksi kaksi pientä toivonmurua vielä pakkasessa <3
 
Heippa vaan, taidan liittyä seuraan. Yritystä takana 6/18 saakka, tällä hetkellä lusittavana julkisella vielä kolme oi-kiertoa joista viimeinen inssillä, sitten ivf-jonoon. Ollaan oltu hoidoissa 3/19 alkaen.

Mulla on PCO ja munasoluja ikään nähden (37) vielä reilusti jäljellä, mutta ne eivät tahdo kypsyä millään ilveellä. Miehen siittiöt testattu hyväksi, mutta hän tupakoi (sähkötupakkaa), joten varmaan niitä siittiöitäkin kehtaisi yrittää parannella.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumitalvi
Tervetuloa @Disco Volante ! @Tupsuli se on kyllä niin ärsyttävää kun mieli tekee tepposia. Mulla oottaa testipäivä nyt 7.8. Joka toinen päivä olen tuntevani raskausoireita ja joka toinen päivä sellainen olo että ei tuolla mitään ole. Ja pahinta on kun tukilääkkeet tekee oman osansa oireiden suhteen. Pelottaa ihan kamalasti lähestyvä testipäivä. Jotenkin mielummin eläis siinä uskossa että SAATAN olla raskaana kuin että tiedän etten ole.
 
Tervetuloa @Disco Volante! Mä tiedän, että raskautta ei nyt tullut tästä siirrosta, tänäkin aamuna harmaa viivanpaikka, ei yhtään punertumista. Kaivoin kuvat vanhoista testeistä esille ja mulla on dpo 9 aamulla saatu harmaa viivanpaikka lähtenyt jo samana iltapäivänä punertaan ja seuraavana aamuna on ollut punainen haamu, joka on aina seuraavalle päivälle vahvistunut. Nyt ei ole väriä nähtävissä, joten ehkä pregnylin häntiä tai pientä kiinnittymisyritystä, tai sitten PC on alkanut näyttää viivanpaikkaa. Pitäisköhän vaihtaa liuskatestimerkkiä! Mulla alkaa nyt pelko hiipiä pintaan, että mitä jos nämä kaksi seuraavaakaan alkiota ei nappaa kiinni. Aluksi luulin olevani ihan fine, jos päästään edes yhdesti piinailemaan. Sitten kun pakkaseen saatiinkin neljä blastoa, olin ihan VARMA, että kyllähän niitä vähintään yksi vauva tulee, kun kroppakin tietää mitä tehdä. Nälkä kasvaa syödessä ja oon psyykkisesti tehnyt työtä, että kohta olen raskaana. Nyt sitten pitäis varmaan alkaa pikkuhiljaa tekemään työtä, että tämä saattaa sitten lopulta kuitenkin päättyä pettymykseen. Mutta luojan kiitos olen saanut nyt ainakin kaksi kertaa piinailla, jos näistä ei mitään tule, sillekin on tarkoituksensa. Mut vielä ehkä kaksi kertaa voi toivoa hetken :love: Temppiä @odotuksenodotus, ehkä sulla kuitenkin jotain siellä tapahtuu, monethan sanoo, että ne "aavistaa" olevansa raskaana, no minä en ole kyllä aavistanut ja oireetkin on ihan samat oli raskaana tai ei:ROFLMAO: Pidä sinä vain toivoa yllä niin kauan kuin kaikki on vielä mahdollista!
 
Pahoittelut Mikkis negasta ja tsemppiä ja onnea seuraavalle kierrokselle. Samoin Tupsulille, jos ei tuo nyt vielä tuosta plussaksi muutu. Uusille tervetuloa mukaan.

@odotuksenodotus, mennään melko samoissa. Mä testaan 9.8. Tsemppiä sulle piinailuun. Nämä on mun ekat piinapäivät ja pakko sanoa, että en voinut kuvitella, miten piinaavia nämä ovat. Tsemppiä ihan hirveästi sulle ja kaikille muillekin piinailijoille. <3

Mulla on alavatsalla mekkamaista kipua tai jopa kramppeja aina välillä. Vatsa on myös erityisesti iltaisin ihan hirveän turvoksissa. Rinnat ovat olleet turpeat ja hitsin kipeät. Eilen kuitenkin rinnat tasoittuivat selvästi. Ei juurikaan kipua ja ihan ovat perus omat lättänänsä. Aluksi mua itketti, että ei tämä onnistunutkaan, mutta sitten muistin, että rintojen arkuun ja turvotus alkoi jo ennen alkion siirtoa. Onko teillä ollut tällaista? Lutinus-kuuri jatkuu edelleen ja mietin, että onko mahdollista, että se olikin oire munasolujen kypsyttelystä. Minusta myös tuntuu, että on koko ajan hieman etova olo, mutta sekin kai kuuluu myös Lutinuksen sivuoireisiin. Vatsa on samoin lopettanut toimintansa. :poop: Eilen viimein hain apteekista lääkettä tähän. Edellisessä raskaudessa jouduin sairaalaan, kun vatsa ei toiminut ja siitä tuli suolistoon tulehdus (rv 6-7). Lopun raskauden söinkin sitten lääkettä siihen. Onko muilla ollut keltarauhashormonin ansiosta ummetusta? :unsure:
 
Pahoittelut Mikkis negasta ja tsemppiä ja onnea seuraavalle kierrokselle. Samoin Tupsulille, jos ei tuo nyt vielä tuosta plussaksi muutu. Uusille tervetuloa mukaan.

@odotuksenodotus, mennään melko samoissa. Mä testaan 9.8. Tsemppiä sulle piinailuun. Nämä on mun ekat piinapäivät ja pakko sanoa, että en voinut kuvitella, miten piinaavia nämä ovat. Tsemppiä ihan hirveästi sulle ja kaikille muillekin piinailijoille. <3

Mulla on alavatsalla mekkamaista kipua tai jopa kramppeja aina välillä. Vatsa on myös erityisesti iltaisin ihan hirveän turvoksissa. Rinnat ovat olleet turpeat ja hitsin kipeät. Eilen kuitenkin rinnat tasoittuivat selvästi. Ei juurikaan kipua ja ihan ovat perus omat lättänänsä. Aluksi mua itketti, että ei tämä onnistunutkaan, mutta sitten muistin, että rintojen arkuun ja turvotus alkoi jo ennen alkion siirtoa. Onko teillä ollut tällaista? Lutinus-kuuri jatkuu edelleen ja mietin, että onko mahdollista, että se olikin oire munasolujen kypsyttelystä. Minusta myös tuntuu, että on koko ajan hieman etova olo, mutta sekin kai kuuluu myös Lutinuksen sivuoireisiin. Vatsa on samoin lopettanut toimintansa. Eilen viimein hain apteekista lääkettä tähän. Edellisessä raskaudessa jouduin sairaalaan, kun vatsa ei toiminut ja siitä tuli suolistoon tulehdus (rv 6-7). Lopun raskauden söinkin sitten lääkettä siihen. Onko muilla ollut keltarauhashormonin ansiosta ummetusta?
Kiva saada piinailuseuraa :) Tsemppiä sulle myös! Mulla myös välillä pienen pientä menkkajomotusta alavatsassa etenkin vessassa käynnin jälkeen, mut mietin että se sit liittyykin tyyliin suolistoon se jomotus. Hirveä väsymys ollut monta päivää mutta olen toisaalta myös ollut viikon ajan leirityössä, mikä kyllä väsyttää. Rinnat on jonkun verran arat, mutta olivat jo ennen siirtoa vähän arat joten veikkaan arkuuden johtuvan Lugesteron + Terolut -yhdistelmästä. Vatsa on toiminut melko normaalista. Välillä pientä turvotusta ja hitautta. Viimeksi kun raskaus alkoi siirrosta, mulla myös kasvoi rinnat. Nyt en ole sellaista havainnut. Olen vähän jo luopunut toivosta ja kuitenkin pelottaa kamalasti testipäivä.
 
  • Tykkää
Reactions: Katinka<3
Pahoittelut Mikkis negasta ja tsemppiä ja onnea seuraavalle kierrokselle. Samoin Tupsulille, jos ei tuo nyt vielä tuosta plussaksi muutu. Uusille tervetuloa mukaan.

@odotuksenodotus, mennään melko samoissa. Mä testaan 9.8. Tsemppiä sulle piinailuun. Nämä on mun ekat piinapäivät ja pakko sanoa, että en voinut kuvitella, miten piinaavia nämä ovat. Tsemppiä ihan hirveästi sulle ja kaikille muillekin piinailijoille. <3

Mulla on alavatsalla mekkamaista kipua tai jopa kramppeja aina välillä. Vatsa on myös erityisesti iltaisin ihan hirveän turvoksissa. Rinnat ovat olleet turpeat ja hitsin kipeät. Eilen kuitenkin rinnat tasoittuivat selvästi. Ei juurikaan kipua ja ihan ovat perus omat lättänänsä. Aluksi mua itketti, että ei tämä onnistunutkaan, mutta sitten muistin, että rintojen arkuun ja turvotus alkoi jo ennen alkion siirtoa. Onko teillä ollut tällaista? Lutinus-kuuri jatkuu edelleen ja mietin, että onko mahdollista, että se olikin oire munasolujen kypsyttelystä. Minusta myös tuntuu, että on koko ajan hieman etova olo, mutta sekin kai kuuluu myös Lutinuksen sivuoireisiin. Vatsa on samoin lopettanut toimintansa. Eilen viimein hain apteekista lääkettä tähän. Edellisessä raskaudessa jouduin sairaalaan, kun vatsa ei toiminut ja siitä tuli suolistoon tulehdus (rv 6-7). Lopun raskauden söinkin sitten lääkettä siihen. Onko muilla ollut keltarauhashormonin ansiosta ummetusta?
Kiitos!

Tosta tissioireesta en ottaisi hirveesti stressiä.
Mulla esim on vieläkin rinnat tosi kipeät ja pinkeät, vaikka nega tuli ja keltarauhashormoni on lopetettu viime lauantaina. Ja tosiaan alkoi ihan heti lugejen aloituksesta, eli ei liittynyt siirron onnistumiseen tai epäonnistumiseen mitenkään. :)
 
Eilen olikin taas menoa ja meininkiä, kun ensin hoitava taho oli unohtanut uusia Gonal-F reseptin, enkä ollut varma oliko enää riittävästi eilisen pistokseen jäljellä. Onneksi olin iltapäivästä liikenteessä, ja pystyin vielä soittamaan klinikalle ja sihteeri sai jonkun lääkärin tekemään reseptin. Ainoa vaan että resepti olikin aiempaa suuremmalle määrälle, kun mulle oli apteekista varattu pienempi kynä. Missään meidän kolmesta lähiöapteekista ei ollut tuota isompaa annosmäärää. Olin jo aivan masentunut ja arvelin koko hoitokierron jäävän kesken. Mutta tiedoksi teille muillekin, Yliopiston apteekilla on puhelinpalvelu, jonka kautta sain tietää, missä toimipisteissä löytyy tuota isompaa kokoa. Olen aiemminkin joutunut metsästämään esim. letrozolia kissojen ja koirien kanssa, joten tieto tästä palvelusta olisi tullut tarpeeseen! Loppu hyvin, kaikki hyvin: kotona olevassa kynässä olisi sittenkin ollut lähes koko annos, mutta onneksi oli uusi kynä jo valmiina niin sai sen puuttuvankin osion tuikattua.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
@Disco Volante onneksi sait lääkkeet! On tuo joskus ihan hermostuttavaa, noita reseptin kirjoittamisen unohduksia sattuu sillon tällön. Niissä ampulleissa on ylimääräistä, mut ei voi tietää kuinka paljon ja ne neuvoo klinikalta, ettei niitä kannattais käyttää, en kullä ymmärrä miksi. Mä niin sydämestäni toivon, että joku muu täällä nyt plussais, plussat on nyt jotenkin niin tiukassa ja harvakseltaan. Tuolla raskautuneiden ketjussakin saa yksin edetä omissa vaiheissaan ja pian kuihtuu koko ketju! Kyllä teillä on @Katinka<3 ja @odotuksenodotus lupaavia oireita, toivotaan, että te pääsette jo eteenpäin jännittämään ar-ultraa <3 Mä pohdin välikierron pitämistä, mutta toisaalta tekis mieli päästä taas piinaileen. Mä vähän pelkään ettei ne blastot kiinnity, laatu voi olla huono, koska jo pakastamisvaiheessa -16 biologi sanoi, että laatu on heikkoa, vaikka pakastamisen arvoista kuitenkin. Toisaalta 4 selviytyi blastoviljelystä ja nyt toivottavasti uudelleensulatuksesta, ja meidän hoitava lääkärikin sanoi, että blastoksi kehittyminen on jo tosi kova juttu, että kai sitä voi pientä toivoa pitää yllä. Mä oon nyt päästänyt vauvatoiveet ihan valloilleen, vaikka nimenomaan alusta lähtien päätin etten nosta liian korkeita toiveita. Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin ja pistelyihin, kukin vaiheisiinsa! Ootte rohkeita naisia :love:
 
Täällä vihdoin alkoi vuoto negan jälkeen. Kyllähän sai odotella! :D

Puhuttiin miehen kanssa, että nyt pidetään ainakin tää yksi kierto paussia ja säästetään hiukan rahaa ja hermoja.
Sitten käydään suunnittelukäynnillä klinikalla ja varmaan kokeillaan sitä ERA-testiä tai jotakin muuta, riippuen mitä lääkäri nyt sitten onkaan mieltä.
Mun mies oli niin söpö, kun toivoi, että jospa vaikka saatais tässä välikierrolla luomu-plussa! :D Ihanaa, että toinen voi olla kaikkien näiden vuosien (yli 6 vuotta yritystä) jälkeenkin noin optimisti. :D Itse en ihan jaksa luomu-ihmeisiin uskoa meidän kohdalla, mutta en toki viitsinyt negatiivisuudellani toista masentaa.
Toivon tsemppiä ja onnea kaikille teille piinailijoille! Voi kun edes nyt joku saisi meistä plussan pian! <3
 
Eilen olikin taas menoa ja meininkiä, kun ensin hoitava taho oli unohtanut uusia Gonal-F reseptin, enkä ollut varma oliko enää riittävästi eilisen pistokseen jäljellä. Onneksi olin iltapäivästä liikenteessä, ja pystyin vielä soittamaan klinikalle ja sihteeri sai jonkun lääkärin tekemään reseptin. Ainoa vaan että resepti olikin aiempaa suuremmalle määrälle, kun mulle oli apteekista varattu pienempi kynä. Missään meidän kolmesta lähiöapteekista ei ollut tuota isompaa annosmäärää. Olin jo aivan masentunut ja arvelin koko hoitokierron jäävän kesken. Mutta tiedoksi teille muillekin, Yliopiston apteekilla on puhelinpalvelu, jonka kautta sain tietää, missä toimipisteissä löytyy tuota isompaa kokoa. Olen aiemminkin joutunut metsästämään esim. letrozolia kissojen ja koirien kanssa, joten tieto tästä palvelusta olisi tullut tarpeeseen! Loppu hyvin, kaikki hyvin: kotona olevassa kynässä olisi sittenkin ollut lähes koko annos, mutta onneksi oli uusi kynä jo valmiina niin sai sen puuttuvankin osion tuikattua.
Hui! Onneksi sait lääkkeet hankittua kaiken säätämisen jälkeen. :)

pahoittelut @Mikkis negasta ja tsemppiä uuteen kierrokseen.

Täällä 4 pistosta takana ja nyt alkanut tulemaan takaisin viime viikon väsymys. Joka päivä ihan pakko nukkua päiväunet, että jaksaa olla. Mulla alkoi eilen menkkamainen jomotus alavatsalla ja olin jo ihan kauhuissani että mitä tää nyt on. Oli pakko laittaa omataysin kautta viestiä että kuuluuko olla näitä oireita. Samoin oon huomannut parina päivänä hentoa vaaleanpunaista vuotoa. Ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Jokainen pistos on vaatinut oman aikansa, mutta eilen sain pistettyä nopeimmin. Itku ollut myös aika herkässä ja eilen tulikin töiden jälkeen itku, kun en jaksais tällaista rumbaa tehdä. Minkäs sille voi kun ei luomu tärppiä ole tullut.
 
@Disco Volante onneksi sait lääkkeet! On tuo joskus ihan hermostuttavaa, noita reseptin kirjoittamisen unohduksia sattuu sillon tällön. Niissä ampulleissa on ylimääräistä, mut ei voi tietää kuinka paljon ja ne neuvoo klinikalta, ettei niitä kannattais käyttää, en kullä ymmärrä miksi. Mä niin sydämestäni toivon, että joku muu täällä nyt plussais, plussat on nyt jotenkin niin tiukassa ja harvakseltaan. Tuolla raskautuneiden ketjussakin saa yksin edetä omissa vaiheissaan ja pian kuihtuu koko ketju! Kyllä teillä on @Katinka<3 ja @odotuksenodotus lupaavia oireita, toivotaan, että te pääsette jo eteenpäin jännittämään ar-ultraa <3 Mä pohdin välikierron pitämistä, mutta toisaalta tekis mieli päästä taas piinaileen. Mä vähän pelkään ettei ne blastot kiinnity, laatu voi olla huono, koska jo pakastamisvaiheessa -16 biologi sanoi, että laatu on heikkoa, vaikka pakastamisen arvoista kuitenkin. Toisaalta 4 selviytyi blastoviljelystä ja nyt toivottavasti uudelleensulatuksesta, ja meidän hoitava lääkärikin sanoi, että blastoksi kehittyminen on jo tosi kova juttu, että kai sitä voi pientä toivoa pitää yllä. Mä oon nyt päästänyt vauvatoiveet ihan valloilleen, vaikka nimenomaan alusta lähtien päätin etten nosta liian korkeita toiveita. Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin ja pistelyihin, kukin vaiheisiinsa! Ootte rohkeita naisia
Olen saman huomannut että kovin vähän on kuulunut lähiaikoina positiivisia tuloksia näissä keskusteluissa. Ylihuomenna sitten nähdään miten mun käy. Mietin että voiko olla että tukilääkkeet (luge ja terolut) jotenkin koko ajan piinapäivien edetessä vahvistaa antamiaan oireita? Mulla oli rinnat arat jo ennen siirtoa näiden takia mut nyt parin päivän ajan ne ovat muuttuneet paljon aremmiksi kuin tähän asti ovat olleet ja jotenkin täyteläistyneet. Mietin että voisko kuitenkin johtua lääkkeistä etten toivo liikoja.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Olen saman huomannut että kovin vähän on kuulunut lähiaikoina positiivisia tuloksia näissä keskusteluissa. Ylihuomenna sitten nähdään miten mun käy. Mietin että voiko olla että tukilääkkeet (luge ja terolut) jotenkin koko ajan piinapäivien edetessä vahvistaa antamiaan oireita? Mulla oli rinnat arat jo ennen siirtoa näiden takia mut nyt parin päivän ajan ne ovat muuttuneet paljon aremmiksi kuin tähän asti ovat olleet ja jotenkin täyteläistyneet. Mietin että voisko kuitenkin johtua lääkkeistä etten toivo liikoja.
Mun mielestä ei, päin vastoin, yleensä mulla kroppa tottuu lääkkeisiin ja loppuvaiheessa kiertoa ei ole enää alun järkkyä turvotusta, rintojen oireita, pahoinvointia, närästystä, univaikeuksia ym. mitä alussa. Että kuulostaa todella lupaavalta!! Oispa se nyt sulla sitä <3 Mä pidän niin peukkuja <3 <3 <3

@Coconutt ei kannata säikähtää noista pienistä vuodoista tms. Mulla pistoslääkkeet laittaneet aina aivan sekaisin kierron, vuotoja on ollut vaikka minkälaisia. Mut limakalvo on aina ehtinyt kasvaa hyväksi ennen punktiota ja siirtoa ja ylimääräiset vuodot loppua! Tsemppiä pistoksiin!
 
Mun mielestä ei, päin vastoin, yleensä mulla kroppa tottuu lääkkeisiin ja loppuvaiheessa kiertoa ei ole enää alun järkkyä turvotusta, rintojen oireita, pahoinvointia, närästystä, univaikeuksia ym. mitä alussa. Että kuulostaa todella lupaavalta!! Oispa se nyt sulla sitä <3 Mä pidän niin peukkuja <3 <3 <3

@Coconutt ei kannata säikähtää noista pienistä vuodoista tms. Mulla pistoslääkkeet laittaneet aina aivan sekaisin kierron, vuotoja on ollut vaikka minkälaisia. Mut limakalvo on aina ehtinyt kasvaa hyväksi ennen punktiota ja siirtoa ja ylimääräiset vuodot loppua! Tsemppiä pistoksiin!
Kiitos. Kunpa se olis niin! Tänään kyllä tuntuu että rintojen arkuus on vähän hellittänyt ja oon tietysti paniikissa että ei tästä mitään tuu. Onneks tää hullu arvailu ja toivon heittely loppuu huomenna.
 
Minuakin on alkanut ahdistaa, kun tuntuu, että kaikki oireet on lieventyneet selvästi tai loppuneet kokonaan. Toisaalta ekasta raskaudesta, joka alkoi luomuna, en huomannut mitään ennen positiivista testiä. Siitä saan hiukan toivoa. Ja kyllä minua aina välillä hieman etoo ja on alavatsakipuja. Ei kuitenkaan niin selkeitä, kuin alkuun. 3 yötä vielä...

@odotuksenodotus: Odotan malttamattomana teidänkin tulosta ja pidän peukut pystyssä!
 
  • Rakkaus
Reactions: odotuksenodotus
Huomenna testipäivä. Rintojen turvotus laskenut ja aristus helpottanut. Oon heittänyt pyyhkeen kehään ja ahdistuneena odotan huomista. Kyllä tää on kamalaa hommaa
Tsemppiä huomiseen @odotuksenodotus! <3 Onhan tämä ihan hirveää aikaa. Kunpa helposti raskautuvat tietäisivät mitä tuskia jotkut asian kanssa kokevat. Mä tajusin tänään, että ei hitto miten onnekas olen, kun on kaksi lasta. Tajusin, etten voi olettaa meille tulevan enää yhtään, ollaan ihan tuplalottovoitto saatu, kun on saatu hoidoilla kaksi aarretta. Hyvin nöyräksi vetää asian tajuaminen. Mä niin toivoisin, että kaikki lasta toivovat saisivat edes sen yhden täällä. Mieluummin soisin jollekin sellaiselle sen yhden, jolla ei ole yhtään, kun itselle kolmannen, vaikka vähän typerä ja naivi ajatus onkin, eihän se ihan niin mene, mut jos joku tuolla jossain sen nyt kuulis, josta näitä onnenmuruja jaellaan! Tämmöisiä PMS-pitoisia ajatuksia tähän iltaan, mä varmaan nyt ajan lääkityksen alas, kun jo vuotoa hieman tulee ja tein tänään vielä rfsu:n extraherkän, joka näyttää 6 vrk ennen menkkojen alkua, joten luulis sillä nyt jotain näkyvän, mut aivan vitiblanko. Tulipahan testattua se testi, ei ainakaan mulla näytä viivanpaikkaa, jatkoa ajatellen... Tsemppiä huomenna tai viikonloppuna testaaville, mä niin toivon onnellisia hetkiä <3
 
Harmi @Tupsuli, että kävi noin. Valitettavan tuttua tällä palstalla. Ihanaa, että sinulla on jo kaksi lasta mutta olet ihan yhtä oikeutettu saamaan vielä yhden. Kumpa jokainen saisi vaan päättää, montako lasta tulee ja sit sen mukaan sitten raskautuisi. Joskus todellakin tulee mietittyä, miks tämä on niin hankalaa.

Mikäkin toivotan tsemppiä testaajille!

Täällä edelleen sumuttelut jatkuu. Nollaultra on ensi viikolla.
 

Yhteistyössä