Toiveissa vauva 2021

Onnittelut plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Syvimmät osanotot keskenmenneille.

Oon vietelly viimeistä lomaviikkoa mökkeillen. Huomenna olis paluu arkeen, onneksi. Ei ehkä ennätä niin kovasti kuulostella itseään ja mahdollisia oireita. Se on todella rasittavaa! Joka kierrossa ajattelen, että nyt otan rennosti, mutta höpöhöpö. Aina sitä vaan oviksen jälkeen alkaa tarkkaileen jokaista pientä tuntemusta. Nyt on parina päivänä ollut aamulla nenä tukkoinen ja välillä viluttaakin, mutta luultavasti palellutin itteni mökillä. Tänään dpo 11 ja menkkojen pitäis alkaa torstaina. Ja luultavasti alkaakin. Finnejä pukkaa, tissit normaalisti kipeät, ärsyttää koko ajan eli siis ihan normiolo ennen menkkoja. Testailen vasta, jos menkat sattuukin oleen myöhässä. Mietin lämpöjen mittailuja ensi kiertoon. Ennen nousemista siis mittaus ja mistä kehonosasta sen mittaatte?
Mulla kanssa vaihtelee heräämisajankohta ihan hirveesti työvuorojen ja vapaiden mukaan mut mittasin aamulla korvalämmön heti kun pääsin vessaan asti.. :) ekaa kertaa meinasin testailla että saanko lämmöissä näkyyn ovulaatiotestin kanssa jotain yhteneväisyyttä :LOL:
 
Täällä ehtii tapahtua päivässä tai parissa ihan hirveästi! Vaikea muistaa mitä kaikkea piti kommentoida ja kelle.. Ihanaa toki, että on aktiivista keskustelua!

Mulla ei ole ollut mitkään vippaskonstit käytössä. Jos uusi kierto alkaa, olen kyllä miettinyt joidenkin aloittamista. Vaikka yritys on meillä alkanut vasta toukokuussa, tuntuu aika epätoivoiselta. Ja tietysti tiedän, että on ihan normaalia, ettei vielä ole tärpännyt, mutta kuitenkin.. Ärsyttää odottelu ja kaikkken mahdollisten oireiden tunnustelu.

Tää kierto on kyllä ollut aiempia oireettomampi. Jonkun verran ollut pahoinvointia, mutta se nyt voi johtua monesta muustakin. Perjantaina paperiin tuli pyyhittäessä rusehtavaa tuhrua. Olin jo varma menkkojen alkamisesta, mutta ei vielä näy. Eilen oli kerran todella paksua valkovuotoa.. Menkkojen pitäisi tässä ihan minä päivänä vaan alkaa.

Eli siis aika pian testailen, ehkä jo huomenna, viimeistään varmaan keskiviikkona.
Mä oon kanssa ihan hermoheikko jo vaikka maaliskuussa on yritys vasta alkanu ja ekan ovisplussan sain tässä kuussa.. eilen itkin jo miehelle että mitä mä oon tehny väärin kun mua näin rangaistaan ! :( huomenna alkavaks ennustetuilla menkoillahan ei tietty oo osuutta itkuherkkyyteen :X3:
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni

En tiedä toimiiko linkki, mutta tuo on äsken tehty ovistesti. Viivat ei aivan tasa vahvoja ole, mutta aika lähellä.
Eilen illalla sain digiin hymynaaman. Onko ovulaatio siis mahdollisesti tänään vai vasta huomenna?
Tuntuu et olen ihan hukassa näiden ovis asioiden kanssa ja tämä on eka kerta, kun ikinä edes saan toista kunnollista viivaa..
Onko tuo onestepin testi? Mulla on niitä. Lääkärin ohjeistuksen mukaan, ekasta ovisplussasta seuraavalle päivälle lasketaan ovulaatio. Se voi kuitenkin vaihdella yksilöllisesti ja ihan sekin vaikuttaa, että sattuuko sen saamaan testiin kiinni 48vrk ennen vai vaikka vähän ennen ovulaatiota. Ovulaation saattaa tunnistaa kivuista. Toisaalta vaikka plussa tulee testiin se ei tarkoita, että ovulaatio todellisuudessa tapahtuu. Verikokeet ja ultraaminen kertovat enemmän, mutta niitä sitten siinä vaiheessa, kun lapsettomuutta aletaan tutkimaan.

Korjaatkaa, jos olen ymmärtänyt väärin. Melko uusia asioita minullekin :)
 
Mulla kanssa vaihtelee heräämisajankohta ihan hirveesti työvuorojen ja vapaiden mukaan mut mittasin aamulla korvalämmön heti kun pääsin vessaan asti.. :) ekaa kertaa meinasin testailla että saanko lämmöissä näkyyn ovulaatiotestin kanssa jotain yhteneväisyyttä :LOL:
Minulla ainakin joissain kierroissa löytynyt yhteys limojen, kipujen, testien ja aamulämmän muutosten kanssa ja melkeen 100% varmuudella sanoisin ovuloineeni tiettynä päivänä :D Nyt on vähän hukassa ajankohta, kun en ole tuntenut mitään ja lämpöjen mittailukin ollut vähän niin ja näin.
 
Mä oon kanssa ihan hermoheikko jo vaikka maaliskuussa on yritys vasta alkanu ja ekan ovisplussan sain tässä kuussa.. eilen itkin jo miehelle että mitä mä oon tehny väärin kun mua näin rangaistaan ! :( huomenna alkavaks ennustetuilla menkoillahan ei tietty oo osuutta itkuherkkyyteen :X3:
Oon miettinyt samaa, että mitä ollaan tehty väärin, että meille ei sitä lasta ole vielä suotu :(
 
Onko tuo onestepin testi? Mulla on niitä. Lääkärin ohjeistuksen mukaan, ekasta ovisplussasta seuraavalle päivälle lasketaan ovulaatio. Se voi kuitenkin vaihdella yksilöllisesti ja ihan sekin vaikuttaa, että sattuuko sen saamaan testiin kiinni 48vrk ennen vai vaikka vähän ennen ovulaatiota. Ovulaation saattaa tunnistaa kivuista. Toisaalta vaikka plussa tulee testiin se ei tarkoita, että ovulaatio todellisuudessa tapahtuu. Verikokeet ja ultraaminen kertovat enemmän, mutta niitä sitten siinä vaiheessa, kun lapsettomuutta aletaan tutkimaan.

Korjaatkaa, jos olen ymmärtänyt väärin. Melko uusia asioita minullekin
Joo eihän se välttämättä silti tapahdu, vaikka testissä plussa olisikin. Kipuja on ollut vasemmalla puolella munasarjojen kohdalla ja limat olleet hyvin selkeät.
En tiedä ovatko onestepin..raskauskeijusta tilasin 14kpl, en tiedä merkkiä, kun paketissa ei lue.
Noh ei kai täsä auta, ku muhinoida ja toivoa parasta :ROFLMAO:
 
Hohhoi, mä oon ihan super harmissani, kun nää mun kierrot pitenee ja pitenee. Nyt kp 37 ja flow povasi tälle päivää menkkoja. Noh vielä ei niitä näy, kaapista löytyi rfsu:n onestep ja ihankuin jotain siinä näkyisi, en tiedä saattaa olla myös toiveajattelua. Kokemuksia, onko nää rfsu:t herkkiä viivanpaikkojen näyttäjiä?

 
Hohhoi, mä oon ihan super harmissani, kun nää mun kierrot pitenee ja pitenee. Nyt kp 37 ja flow povasi tälle päivää menkkoja. Noh vielä ei niitä näy, kaapista löytyi rfsu:n onestep ja ihankuin jotain siinä näkyisi, en tiedä saattaa olla myös toiveajattelua. Kokemuksia, onko nää rfsu:t herkkiä viivanpaikkojen näyttäjiä?

Kyllä mä näen hailukan viivan. :)
Itellä noi rfsun testit ei ole ikinä näyttäny minkään sortin viivan paikkaa ja oon tehnyt noita testejä paljon..
 
Hohhoi, mä oon ihan super harmissani, kun nää mun kierrot pitenee ja pitenee. Nyt kp 37 ja flow povasi tälle päivää menkkoja. Noh vielä ei niitä näy, kaapista löytyi rfsu:n onestep ja ihankuin jotain siinä näkyisi, en tiedä saattaa olla myös toiveajattelua. Kokemuksia, onko nää rfsu:t herkkiä viivanpaikkojen näyttäjiä?

Viiva kyl näkyy, kokeilin säätää kontrastia tuosta sun kuvasta niin entistä selkeämpi viiva. Väristä en oo varma. Toivotaan vahvistumista ♥
 
Hohhoi, mä oon ihan super harmissani, kun nää mun kierrot pitenee ja pitenee. Nyt kp 37 ja flow povasi tälle päivää menkkoja. Noh vielä ei niitä näy, kaapista löytyi rfsu:n onestep ja ihankuin jotain siinä näkyisi, en tiedä saattaa olla myös toiveajattelua. Kokemuksia, onko nää rfsu:t herkkiä viivanpaikkojen näyttäjiä?

Kyllä siinä jotain näkyy!! Mulla noi testit ei oo ainakaan negana näyttäny mitään viivanpaikkaakaan!
 
Joo eihän se välttämättä silti tapahdu, vaikka testissä plussa olisikin. Kipuja on ollut vasemmalla puolella munasarjojen kohdalla ja limat olleet hyvin selkeät.
En tiedä ovatko onestepin..raskauskeijusta tilasin 14kpl, en tiedä merkkiä, kun paketissa ei lue.
Noh ei kai täsä auta, ku muhinoida ja toivoa parasta :ROFLMAO:
Toivottavasti osuis kohilleen muhinoinnit :LOL: saattaa olla onestep, minäkin tilaan niitä raskauskeijusta, edullisia. Niin tosiaan minä en koskaan saa niillä mitenkään räikyvän selvää plussaa. Että tiiä sitten, täällä kans sama että talletellaan talletellaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Aniaj
Oon miettinyt samaa, että mitä ollaan tehty väärin, että meille ei sitä lasta ole vielä suotu
Jotenkin lohduttavaa kuulla että en oo ainut jolla on samanlaisia fiiliksiä.. välillä tuntuu jopa omat tunteet vääriltä kun tietää kuitenkin järjellä sen ettei oo vie mikään ihme ettei oo tärpänny kerta ovistakaan ei oo ollu varmaankaan kun kerran.. :unsure:Josko sit muutaman kuukauden aikana sit tärppäis..:geek::love:
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Tänne vois päivittää huomenna kp2.

Pari päivää sitten alkoi jo pieni tiputtelu ja tänään aivan puhdas testi. Ei onnistunut eka PAS ja kyllä harmittaa!! Päätettiin, että seuraavassa kierrossa yritetään vielä. Jos ei onnistu, pidetään yksi kierto taukoa. Olen myös lueskellut tuosta ERA-testistä. Onko jollakin siitä kokemusta? Sillä ilmeisesti selvitetään kohdun limakalvolta paras kiinnittymisajankohta.

@Tiukuna kirjoittelit aiemmin sperman laadusta. Teillä oli tosi paljon siittiöitä nyt! Meillä ei oo missään satsissa ollut lähelläkään tuota. Laadusta olen opiskellut sellaista, että A-siittiöt ovat normaalisti ja nopeasti eteenpäin uivia. B:t uivat hitaammin tai kaarevasti. C:t eivät juuri liiku ja D:t ovat kuolleita. A ja B pystyvät hedelmöittämään. Meidän oljissa A-siittiöitä on ollut aika vähän ja B-siittiöitä paljon. Viimeisessä inssissä A-siittiöitä oli muistaakseni vain prosentti ja se tuntui tosi pieneltä määrältä. Lääkärin mukaan silti oli hyvät mahdollisuudet. Toivotaan, että teillä onnistuu nyt!!
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni ja Tiukuna
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ♥

Mä en kyllä enää tiiä mikä tilanne mulla on tän mun kierron kanssa. Oon jatkanut oviksen tikuttelua sen kp 7 jotakuinkinplussan jälkeen. Sillon sitten viiva haaleni olemattomiin seuraavina päivinä, mutta nyt ykskaks oli taas semmonen melkein saman vahvuinen viiva ovistestissä. Tänään siis kp 13. Vatsassa myös nippailee, ei tosin ihan normin oviksen tapaan. Loogista toki olisi, että ovis oiskin vasta nyt sitten, kun näillä kiertopäivillä se toki normisti on. Mutta mitään limoja ei nytkään oo ollut havaittavissa, vaan valkovuoto on lähinnä sellaista kirkkaan vetistä ja sitä on PALJON. :unsure: :D

Voiko ovis tulla kahdesti kierrossa ja näin pitkällä välillä? Tai jos sillä kp 7 melko vahvalla ovistestin viivalla ei ollut mitään tekemistä ovulaation kanssa, niin mistä se sitten voisi kertoa? Kp 4 ei viivaa lainkaan, sitten kp 7 melko vahva viiva ja sen jälkeen haaleni olemattomiin, kunnes nyt taas kp 13 vahvahko viiva.:unsure:
 
Hohhoi, mä oon ihan super harmissani, kun nää mun kierrot pitenee ja pitenee. Nyt kp 37 ja flow povasi tälle päivää menkkoja. Noh vielä ei niitä näy, kaapista löytyi rfsu:n onestep ja ihankuin jotain siinä näkyisi, en tiedä saattaa olla myös toiveajattelua. Kokemuksia, onko nää rfsu:t herkkiä viivanpaikkojen näyttäjiä?

täällä tehty myös sama testi kun en malttanut odottaa enää aamuun. Dpo:t ehkä sen 9. Valitettavasti minä saan näihin aina näkyviin jotain. Tosi paljon lukenut huonoa. Toki sitten kun olen oikean plussan saanut niin on lähtenyt selvästi vahvistumaan joka päivä. Toivotaan että lähtee vahvistumaan:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Napsunen
Pitäisi mitata suurinpiirtein samaan aikaan ennen nousemista, mutta minulla vaihtelee tuo kellonaika. Sen vuoksi en tiedä, onko tarpeeksi tarkkaa mittaaminen. Mittaan digimittarilla suusta, mittari posken puolella. Minulla myös kaikkia menkkoja edeltävät oireet ja vitutus todella suurta koko ajan. Huomenna paluu töihin, niin jospa se tästä. Tsemppiä sinne!
Mulla tosi tasainen heräämisrytmi arkena. Viikonloppuna sitte vähän venähtää, kukapa sitä puoli kuudelta jaksaa herätä pelkästään lämpöjä ottamaan o_O

Mulla kyllä tuli tänään tosi vahva halu tehdä testi, mutta kun en oo niitä kaappiin yhtäkään jemmannut! Ehkä siis ootan kiltisti menkkoja :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Pakko kommentoida LATILA että nuo testit antaa älyttömiä viivanpaikkoja Mulla oli kahdessa testissä aika hurjan tummat ne. Oonkin jättänyt ostamatta jatkossa. Toki toivotaan sun kohdalla ihan muuta kuin pelkkä harmaata paikkaa <3
joo sen vuoksi olenkinvähän skeptinen tämän suhteen. Nyt on ero aiempiin viivanpaikkoihin se, että se on selvösti tummunut ja punertunut testiajan jälkeenkin. Yleensä on hiukan haalistunut/harmaantunut. Mulla on pc testiä myös tuolla paketti, säästän ne toisille päiville. Apteekissa pitää kyllä käydä.
 
Anteeks oma napailu ha tuleva sekalainen vuodatus..

Täällä lämmöt laskee ja tänään alko tiputtelu.. menkat siis alkanee huomenna tai ylihuomenna :(
Omaa olotilaa kyl tällä kertaa pahentaa viel sekin, et päiväl kuulin kohtuullisen lähipiiristä raskausuutisia. Tieto tuli itelle ihan puskista. Vaikken heidän yritys-/yrittämättömyystaustasta mitään tiedä, niin nyt kyl vetää oman mielen maihin. Meillä alkaa nyt yk6, eikä sekään vielä mikään pitkä aika ole yritykselle, mut väkisin tulee ajatuksiin kuinka "epäreilua" on ettei meil onnistu ja toisil onnistuu niin helposti. Ja enhän kyl tiiä tuliko kyseiselle parille tärppi sattumalta vai pitkään yrittämäl.. Oma kuumeilu näköjään on vaan jo niin kovaa ^^'

Ärsyttää, itkettää, harmittaa ja myös hävettää nää ajatukset, vaikka varmasti ne aika luonnollisia ovat tässä kohtaa ja varmasti moni täällä voi niihin samaistua. Tietysti iloinen olen heidän puolestaan, mutta tässä kohtaa kiertoa harmittaa vaan paljon enemmän oma tilanne (vs. mitä harmittas, jos oma kierto olis esim. oviksen tuntumas).


Mut voi siis ottaa pois piinailijoista! Päivittelen kp1, sitten kun se päättää saapua :)
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille

Mä en kyllä enää tiiä mikä tilanne mulla on tän mun kierron kanssa. Oon jatkanut oviksen tikuttelua sen kp 7 jotakuinkinplussan jälkeen. Sillon sitten viiva haaleni olemattomiin seuraavina päivinä, mutta nyt ykskaks oli taas semmonen melkein saman vahvuinen viiva ovistestissä. Tänään siis kp 13. Vatsassa myös nippailee, ei tosin ihan normin oviksen tapaan. Loogista toki olisi, että ovis oiskin vasta nyt sitten, kun näillä kiertopäivillä se toki normisti on. Mutta mitään limoja ei nytkään oo ollut havaittavissa, vaan valkovuoto on lähinnä sellaista kirkkaan vetistä ja sitä on PALJON.

Voiko ovis tulla kahdesti kierrossa ja näin pitkällä välillä? Tai jos sillä kp 7 melko vahvalla ovistestin viivalla ei ollut mitään tekemistä ovulaation kanssa, niin mistä se sitten voisi kertoa? Kp 4 ei viivaa lainkaan, sitten kp 7 melko vahva viiva ja sen jälkeen haaleni olemattomiin, kunnes nyt taas kp 13 vahvahko viiva.
Mulla tulee pitkin kiertoa melko vahvaa viivaa ovistikkuun ja sitten se taas haalenee. oikean oviksen olen tunnistanut vasta siitä että viiva vahvenee saman tien joko yhtä vahvaksi tarkistusviivan kanssa tai ihan ihan lähelle. Myös oviskivut ja limat kertovat oviksesta. Jospa se sun ovis olisi vasta tulossa :) melko vahva viiva ei välttämättä tarkoita mitään, mulla ne viivat menee ihan miten sattuu mutta kyllä se oikea on yleensä sitten ihan selkeä
 
  • Tykkää
Reactions: helmikorvakoru
Mä oon kanssa ihan hermoheikko jo vaikka maaliskuussa on yritys vasta alkanu ja ekan ovisplussan sain tässä kuussa.. eilen itkin jo miehelle että mitä mä oon tehny väärin kun mua näin rangaistaan ! :( huomenna alkavaks ennustetuilla menkoillahan ei tietty oo osuutta itkuherkkyyteen :X3:
Se on kyllä hullua, miten noi hormonit ja (ainakin osittain siitä johtuen) tunteet heittelee. Vaikka järjellä tietää, ettei vielä ole mitään syytä epäillä pahinta.. Järjellä kun ei tunnu olevan tässä hommassa suurta sijaa..
 

Yhteistyössä