Persu on lujaa tekoa - Rajusti pahoinpidelty Pekka Kataja toipuu sairaalassa: ”Heti kun täältä vapaudun, olen taas täydessä vauhdissa”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Katajan mielestä iskun takana äärioikeisto
Taisi siitä hyökkäyksestä jotain vammoja jäädä kuitenkin. Sen verran omituisesti hepun kommentit seilaavat. Vai onko sairaalaan asti sitten tullut uhkauksia, että parasta varmistaa tekijöiden pääseminen kuin koira veräjästä tarinaa muuttamalla tai joku tulee viimeistelemään homman. Odotan mielenkiinnolla mitä tästä jutusta tulee tai tuleeko mitään.
 
Eli PS ei ole äärioikeistoa.
Ei perussuomalaiset ole äärioikeistolainen puolue edes Helsingin Sanomien selvityksissä. Konservatiivisuus ei ole oikeistolaisuutta, tämä tuntuu menevän usein jopa toimittajilta ohi ymmärryksen. Henkilötasolla minäkin tunnen kommunistin, joka on minua paljon konservatiivisempi. Onko hän muka äärioikeistolainen kommunisti?

Perussuomalaiset ovat pääosin konservatiiveja keskustalaisia HS:n analyysin mukaan
 
vierailija
Siis miten niin tämä todistaa, etteivät persut ole äärioikeistoa? Kataja vastusti äärioikeistoa, piti Halla-Ahon valintaa katastrofaalisena, sai vasarasta ja nyt poliisi epäilee, että on tapahtunut ensimmäinen poliittinen murhayritys Suomen historiassa, jossa tekijät saattavat olla samasta puolueesta. Saman puolueen äärioikeistolaissiipeä. Minusta tämä puhuu vahvasti sen puolesta, että persuissa on äärioikeistoa. Joka kaiken lisäksi pelolla ja väkivallalla pyrkii valtaan. Kataja itse sanoi näin: "Suhtaudun erittäin jyrkästi näihin äärioikeistolaisiin liikkeisiin ja olen yrittänyt suitsia ja putsata niitä pois myös keskisuomalaisten perussuomalaisten joukosta. Melkeinpä luulen, että nyt tämä tuli sieltä äärioikeiston suunnalta, mutta tämä on vain minun arveluani. Poliisi hoitaa asian ja tutkii, ja siinä selvinnevät motiivitkin". Kataja siis sanoo Keski-Suomen perussuomalaisissa olleen/olevan äärioikeistoa ja arvelee heitä syyllisiksi, vaikka ei tietenkään tiedä.
 
vierailija
Taisi siitä hyökkäyksestä jotain vammoja jäädä kuitenkin. Sen verran omituisesti hepun kommentit seilaavat. Vai onko sairaalaan asti sitten tullut uhkauksia, että parasta varmistaa tekijöiden pääseminen kuin koira veräjästä tarinaa muuttamalla tai joku tulee viimeistelemään homman. Odotan mielenkiinnolla mitä tästä jutusta tulee tai tuleeko mitään.
Epäilen että noin on.
 
Siis miten niin tämä todistaa, etteivät persut ole äärioikeistoa? Kataja vastusti äärioikeistoa, piti Halla-Ahon valintaa katastrofaalisena, sai vasarasta ja nyt poliisi epäilee, että on tapahtunut ensimmäinen poliittinen murhayritys Suomen historiassa, jossa tekijät saattavat olla samasta puolueesta. Saman puolueen äärioikeistolaissiipeä. Minusta tämä puhuu vahvasti sen puolesta, että persuissa on äärioikeistoa. Joka kaiken lisäksi pelolla ja väkivallalla pyrkii valtaan. Kataja itse sanoi näin: "Suhtaudun erittäin jyrkästi näihin äärioikeistolaisiin liikkeisiin ja olen yrittänyt suitsia ja putsata niitä pois myös keskisuomalaisten perussuomalaisten joukosta. Melkeinpä luulen, että nyt tämä tuli sieltä äärioikeiston suunnalta, mutta tämä on vain minun arveluani. Poliisi hoitaa asian ja tutkii, ja siinä selvinnevät motiivitkin". Kataja siis sanoo Keski-Suomen perussuomalaisissa olleen/olevan äärioikeistoa ja arvelee heitä syyllisiksi, vaikka ei tietenkään tiedä.
Onhan sulla tuossa ylempänä kuva, joka kertoo, miten asia on. Tätä on yritetty takoa päähän, että PS ei ole äärioikeistoa. Tuo graafi ja tämä murhayritys sen todistavat.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Pekka epäilee et puolueeseen kuuluvat on pahoinpitelyn takana ja silti menee puolueen ”suojeluun”
Tää on ku kauniista ja rohkeista, ihan päätöntä menoa
Maksumuurin takana.
 
vierailija
”Perussuomalaisten pahoinpidellyn keskisuomalaisaktiivin Pekka Katajan turvallisuus on nyt myös puolueen erityisessä valvonnassa. Kataja kertoi Keskisuomalaiselle tiistaina, että hän päätyi oman harkintansa jälkeen parantumaan Jämsänkosken kodin sijasta salaiseen paikkaan toisella paikkakunnalle.

Nyt Katajan turvallisuudesta on tullut huolehtimaan myös Perussuomalaiset-puolue. Sen turvallisuusasiantuntija on tehnyt turvallisuusarvion, ohjeistanut Katajaa jatkamaan salassa oloaan ja tarjonnut muutenkin tukea turvallisuusasioissa Katajalle.

Perussuomalaisten puoluesihteeri Simo Grönroos vahvistaa, että puolue on mukana Katajan turvaamisessa eikä Katajaa ole jätetty yksin. Grönroos kuitenkin vaikenee yksityiskohdista vedoten juuri turvallisuusseikkoihin.

– Minun pitää olla salaisessa paikassa enkä saa liikkua yksin minnekään. Tämä on kuin jostain amerikkalaisesta elokuvasta – miten tämä voi olla mahdollista, Kataja kuvaili keskiviikkona tuntojaan Keskisuomalaiselle.”

Siinä kopio
 

Pekka epäilee et puolueeseen kuuluvat on pahoinpitelyn takana ja silti menee puolueen ”suojeluun”
Tää on ku kauniista ja rohkeista, ihan päätöntä menoa
Yritit sitten levittää valeuutisia. Kataja ei ole sanonut, että pahoinpitelijät olisivat puolueeseen kuuluvia, vaan äärioikeistoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Iskulla poliittinen motiivi
Kataja uskoo iskun suuntautuneen juuri häntä vastaan ja motiivin olleen poliittinen. Kataja pitää tekoa poliittisena myös sen suunnitelmallisuuden takia. Hänen rahojaan ei myöskään viety, vaikka hänellä oli runsaasti käteistä lompakossaan. Poliisi löysi lompakon ja rahat myöhemmin lattialta.
Hän kertoo tulleensa poliitikkona profiloituneeksi kahdesta asiasta.
Toiseksi hän mainitsee maahanmuuttokriittisyytensä, josta hän on puhunut ja kirjoittanut paljon. Sen lisäksi hän on toiminut äänekkäästi äärioikeistolaisia vastaan.
Hänen mukaansa äärioikeistolaiset aineistot ovat päässeet vuosien varrella soluttautumaan puolueeseen, mitä vastaan Kataja kertoo taistelleensa.
Katajan mukaan asia on profiloitunut häneen, koska hän on toiminut äänitorvena, vaikka puolue onkin häntä tukenut.

 

Yhteistyössä