Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No mielellään varmasti kastelisivat
Ja varmaan koko huushollin siinä samassa ovat siis 5 ja 8.
Mutta hyvä idea kyllä, täytyy ens vuonna toteuttaa, saavat valita kukat ja hoitaa. Näkee samalla onko isomummin viherpeukalogeenejä kulkeutunut heille
No jos ulkotiloihin ja joku pikkupullo/kannu mitä jaksaa pieni nostaa ja siitä kastella kastelematta ihan joka paikkaa. Toki sitä saattaa välillä vähän ohi mennä.. Pikku viherpeukalot :)

• Tykkää
Reactions: Ellimaar
No jos ulkotiloihin ja joku pikkupullo/kannu mitä jaksaa pieni nostaa ja siitä kastella kastelematta ihan joka paikkaa. Toki sitä saattaa välillä vähän ohi mennä.. Pikku viherpeukalot
Ei mulla käynyt edes mielessä hyödyntää lasten intoa tuossa, tälle vuodelle en taida viitsiä enää investoida mutta täytyy muistaa ens vuonna! :D

Mä olen aina ihastellut äitini taitoja, hänellä on kirjaimellisesti kukkaviidakko parvekkeellaan joka kesä :love: :love:
Ellu. Mä annan sulle tehtävän. Käy siellä parvekkeellasi. Rohkeasti.
Siellä on pari loukkaantunutta annansilmää ja yhtä ruskea tulilatva kun on Madeiralla talviaan viettävä, ruskettunu Pirkko 65 vee, mut sä uskallat ne kohdata, kastelukannun kanssa.

• Haha
Reactions: Elena777
Eihän yötaivas vielä niin tumma ole, että siellä tähtiä ja planeettoja näkyis? Elokuussa pikemminkin?
Kyllä täälläpäin on jo öisin hämärämpää..
Ihan hyvin näkyvät yöllä täällä eteläisemmässä Suomessa kun tievalot on sammutettu häiritsemästä. Echo asustaa jossakin Vaasan ja Utsjoen välillä?

Typerä kesäaika aiheuttaa sen, että klo 24 ei vielä ole keskiyö, vaan vasta reilua tuntia myöhemmin. Tosin tuo planeettaviisikko näkyy vasta aamun kynnyksellä.

Täällä etelässä on bonuksena myös yöpilviä. (y)

Ei meillä mansikkapeltoa eikä edes pientä mansikkapenkkiä ole, ihan itsepoimintana ostettiin nuo "manssikat".

Mä oon kerran tehny kasvimaan ja jaksoin sitä 2-3 viikkoa hoitaa, lopputulos oli kuivunutta korppua loppukesästä kun unohdin sen kasvimaan välillä täysin.
Sulla taitaa olla yhtä hyvä muisti kasvien kastelun ja hoitamisen suhteen kuin mulla...

nimim. tapoin parveke kukat alle kahdessa vkossa, ostin uudet kesäkuun puolivälissä ja tänään vasta muistin käydä tarkistamassa...muuten oli kaikki ruskeana, paitsi toisessa ruukussa oli 1 kukka vielä sinnikkäästi elossa:unsure:
Tuosta syystä meillle ei ikinä tule mitään kasvimaata.

Meillä ei ole sattuneesta syystä enää vuosiin ollut parvekekukkia:ROFLMAO:
Niin, kovin usein naisten kasviharrastus käynnistyy keväällä kuvastoja ja lehtien "julkkis esittelee puutarhaansa"-juttuja selatessa, mutta lopahtaa heti, kun asiaan pitäisi paneutua ja jaksaa niitä kasveja hoitaakin.

Näin heinäkuun puolivälistä marraskuun alkuun en tarvitse kaupasta vihanneksia/salaatteja/hedelmiä/marjoja/juureksia/perunoita. Ruusut kukkivat.

vierailija
Niin, kovin usein naisten kasviharrastus käynnistyy keväällä kuvastoja ja lehtien "julkkis esittelee puutarhaansa"-juttuja selatessa, mutta lopahtaa heti, kun asiaan pitäisi paneutua ja jaksaa niitä kasveja hoitaakin.

Näin heinäkuun puolivälistä marraskuun alkuun en tarvitse kaupasta vihanneksia/salaatteja/hedelmiä/marjoja/juureksia/perunoita. Ruusut kukkivat.
Älä yleistä. Mä kasvatan keväällä itse siemenestä asti monia taimia, esim. Tomaatit, kesäkukat sun muita ja muistan kastella ja lannoittaa ja hoitaa niitä. Se on harrastus. Sisäkukkiakin tulee aina vaan lisää.. Ja muistakaa että kesällä tekee joillekin sisäkasveille hyvää viedä ne ulos nauttimaan.

vierailija

Ja mitä, meillä kasvaa, tomaatti, peruna, retiisi, kyssäkaali, kaali, kukkakaali, porkkana, punajuuri, lanttu, tilli, persilja, ruohosipuli, purjo, herne, mustaviinimarja, punaviinimarja, valkoviinimarja, Karviainen, luumu, kirsikka, omenasta pari lajiketta, unohdinkohan vielä jotain... :unsure:

• Rakkaus
Ja mitä, meillä kasvaa, tomaatti, peruna, retiisi, kyssäkaali, kaali, kukkakaali, porkkana, punajuuri, lanttu, tilli, persilja, ruohosipuli, purjo, herne, mustaviinimarja, punaviinimarja, valkoviinimarja, Karviainen, luumu, kirsikka, omenasta pari lajiketta, unohdinkohan vielä jotain...
Unohdit varmaan pavut, kesäkurpitsat ja kurkut, niitä on melkein kaikilla. Mutta kiusallani nokitan, sinulla kasvavien lisäksi muutama päärynäpuu (syötävää saavikaupalla), noita omenoita laajempi valikoima (yli 10 lajiketta), tyrniä, pähkinöitä, mansikkaa, vadelmia, pensasmustikoita. Sinullekin suosittelen viherherukkaa. Tomaattien lisäksi omia paprikoita, chilejä (koska olen mies, lajikkeita paljon) ja munakoisoja syödään jo. Yrttejä toistakymmentä lajia. Muutaman erikoisuuden jätin mainitsematta jokeriksi. ;)

Niin, ja ne ruusut. Yli 20 lajiketta.

Viimeksi muokattu:
vierailija
Unohdit varmaan pavut, kesäkurpitsat ja kurkut, niitä on melkein kaikilla. Mutta kiusallani nokitan, sinulla kasvavien lisäksi muutama päärynäpuu (syötävää saavikaupalla), noita omenoita laajempi valikoima (yli 10 lajiketta), tyrniä, pähkinöitä, mansikkaa, vadelmia, pensasmustikoita. Sinullekin suosittelen viherherukkaa. Tomaattien lisäksi omia paprikoita, chilejä (koska olen mies, lajikkeita paljon) ja munakoisoja syödään jo. Yrttejä toistakymmentä lajia. Muutaman erikoisuuden jätin mainitsematta jokeriksi.

Niin, ja ne ruusut. Yli 20 lajiketta.
Njoo unohdin kyllä täysin listasta, pinaatin, mintun, paprikat, muut yrtit ja rohdokset, raparperin, sienet, mustikat, puolukat ja karpalon, kurkut, kesäkurpitsat, pavut ja vadelmat, metsämansikoita on myös runsaasti. Ruusut nyt eivät periaatteessa mene siihen ruoka kategoriaan.. Kukista ei ollut puhe. Muuten myös ruudut, orvokit, unikot, piiskut, sireenit, dahliat, liljat... jne jne Kelpaa...

• Rakkaus
  • Haha
Reactions: Elena777 ja m1es
Njoo unohdin kyllä täysin listasta, pinaatin, mintun, paprikat, muut yrtit ja rohdokset, raparperin, sienet, mustikat, puolukat ja karpalon, kurkut, kesäkurpitsat, pavut ja vadelmat, metsämansikoita on myös runsaasti. Ruusut nyt eivät periaatteessa mene siihen ruoka kategoriaan.. Kukista ei ollut puhe. Muuten myös ruudut, orvokit, unikot, piiskut, sireenit, dahliat, liljat... jne jne Kelpaa...
Kyllä minäkin olen (amerikan)karpaloa yrittänyt puutarhassa kasvattaa, mutta menestys oli kehnonpuoleinen, pihalle tarvittaisiin suo. Mutta viljeletkö myös sieniä, silloin olet harvinaisessa joukossa?

Ellu. Mä annan sulle tehtävän. Käy siellä parvekkeellasi. Rohkeasti.
Siellä on pari loukkaantunutta annansilmää ja yhtä ruskea tulilatva kun on Madeiralla talviaan viettävä, ruskettunu Pirkko 65 vee, mut sä uskallat ne kohdata, kastelukannun kanssa.
Ne meni jo roskiin, säälitti ja sitä paitsi ei ne olis elpyneet enää...multa oli litimärkää vielä sisältä sateitten jälkeen (tolla partsillahan sateet menee vaakatasossa suoraan takaseinään aina, koska tuuli puhaltaa jatkuvasti rannalta tänne).
Totta turiset brah!:cool:

vierailija
Kyllä minäkin olen (amerikan)karpaloa yrittänyt puutarhassa kasvattaa, mutta menestys oli kehnonpuoleinen, pihalle tarvittaisiin suo. Mutta viljeletkö myös sieniä, silloin olet harvinaisessa joukossa?
Suo josta karpaloita löytyy on aivan tuossa ihan lähellä,tontin rajalla. Ja pihlajanmarjat unohdin, niistä tulee oikein hyvää hyytelöä. Sieniä en viljele, niitä löytyy tarpeeksi tontilta ja lähimetsistä.

Mun mummilla oli myös, ja sisällä viherkasveista viidakko, sillä meni valtavat peikonlehdet ja kultakissukset pitkin seiniä yms
Mummot mainittu! :love: :love:

Vantaalla asuessa sain sisäkukat tosi hyvin kasvamaan, mutta siihen auttoi se, että meillä oli 2 akvaariota (200L ja 65L).
Ne kosteutti huoneilmaa niin hyvin, että kaikki viherkasvit kasvoi todella hyvin siellä:giggle:

• Haha
Reactions: Ellimaar
vierailija
Meillä on oikeasti sitä karpaloa tuossa meidän tontilla olevan suon laidalla, sieltä sitä saa. Joskus jo niin jäisiä kun pakkanen tulee.

• Rakkaus

Yhteistyössä