Minkä ikäinen on teini teidän mielestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian lapsellista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä meidän teini (13-vuotias) tykkäisi myös Risto Räppääjästä. Itsekin olen miettinyt jos sen ostaisin, siis ihan itselleni. Toki varmaan myös lapset sen kanssani katsoisivat.. Ehkä minä sitten olen ikunen lapsi, kun mielelläni katselen myös noita lasten elokuvia.

Teini-ikä on asennekysymys, sillä monet 12-vuotiaat tuntevat itsensä teineiksi yhtä lailla kuin 13-vuotiaat. Myös
16-vuotias voi olla luonteeltaan sellainen, että itsensä nimittäminen teiniksi voisi kuulostaa oudolta. Mutta keski-
määrin teini-ikäinen on 13-19-vuotias.

Hyvä anatolia, risto räppääjä on kaiken ikäisten suosiossa. Vastauksestasi sai sellaisen käsityksen, että
on outoa, että 13-vuotias pitää risto räppääjästä!

[QUOTE="vieras";22858265]Teini on 13-19 -vuotias. Tulee englannin sanasta teenager. thirteen-nighteen.[/QUOTE]

Teini on suomen kielessä historiallisesti tarkoittanut opiskelijaa. Nykyään sanaa käytetään merkitsemään yleisemmin nuorta ihmistä.
Nykyinen teini-sanan käyttö perustuu suureksi osaksi 1900-luvun puolivälissä Yhdysvalloissa käyttöön otettuun teenager-sanaan, joka on johdettu lukujen 13–19 englanninkielisestä loppuosasta -teen (thirteen, fourteen jne.) tarkoittamaan vastaavaa ikäkautta 13–19 vuotta, vaikkei todellisuudessa suomen teini-sanalla olekaan mitään tekemistä näiden englannin sanojen kanssa.

Kreikan sanasta diakonos (’palvelija’; ks. diakoni) periytyy ruotsin kieleen sana djäkne. Tästä on johdettu suomeen käännös teini. Mikael Agricolan tiedetään käyttäneen teini-sanaa jo 1500-luvulla tarkoittaen sillä apupappia.

Mun äiti on niin paska ihminen, että se väittää mun vieläki olwvan teini, vaikka olen 25 vuotias ja olen ollut itsenäinen ja asunut omassa uokrakämpässä jo melkein 8 vuotta

13-19 vuotias riippumatta mitä agricola on sillä tarkoittanut. Kieli muuttuu ja tuo -teen suhde on huomattavasti parempi kuin teinix-agricolan diakonit. Suomen kieli ombi muuttunu waltawasti noosta ajasta.

Teiniäidit ohjelma, miksei siellä ollut yhtään 19 v. esikoista odottavaa teiniä vaan kaikki ovat olleet alaikäisiä ensimmäistä lastaan odottaessaan.
19 v. ohjelman teinit olivat siihen ikään mennessä ehtineet saamaan jo 2 tai 3 lasta.

Yhteistyössä