Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Onko ongelma se, että allas täytyy liian nopeasti? Ja se yritetään korjata hanalla, joka laskee vettä hitaammin?
Vesi ei tietenkään poistu altaasta nopeampaa, mutta vettä tulee sinne vähemmän kerralla. Eli kun peset kädet täydellä teholla 30sekunnin ajan, viemäri ehtii vetää pienemmän vesimäärän, kun sitä tulee vähemmän.
Ei, ongelma on hajulukko.
Se on liian pitkä ja liian vaakatasossa ja veden poistuminen altaasta kestää ikuisuuden...sen jälkeen kun allas on tyhjä, se pitää pestä sinne jääneestä rasvasta ja sen pesuveden poistuminen kestää taas ikuisuuden.
Niin ja altaan alla olevaan putkistoon kertyy liian nopeasti rasvaa.
 
vierailija
Ei, ongelma on hajulukko.
Se on liian pitkä ja liian vaakatasossa ja veden poistuminen altaasta kestää ikuisuuden...sen jälkeen kun allas on tyhjä, se pitää pestä sinne jääneestä rasvasta ja sen pesuveden poistuminen kestää taas ikuisuuden.
Niin ja altaan alla olevaan putkistoon kertyy liian nopeasti rasvaa.
Olen huomannut saman. Periaatteessa puhutaan samasta ongelmasta eri kantilta. Itse olen käyttänyt ratkaisuksi säännöllisempää putkiston puhdistamista ja sitä, että laskee vähemmän vettä, eli pienemmällä paineella. Kerro ihmeessä, löydättekö toisenlaisen ratkaisun asiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Olen huomannut saman. Periaatteessa puhutaan samasta ongelmasta eri kantilta. Itse olen käyttänyt ratkaisuksi säännöllisempää putkiston puhdistamista ja sitä, että laskee vähemmän vettä, eli pienemmällä paineella. Kerro ihmeessä, löydättekö toisenlaisen ratkaisun asiaan.
Mulla ei ole auttanut toikaan, että lasken vähemmän vettä.
Isännöintsijätoimistosta yrittivät olla ovelia ja heidän työmies neuvoi laskemaan täysillä hanasta niin kuumaa vettä altaaseen kerran kkssa kuin saa irti 5-10 min. kerrallaan.
Ovelia siksi, että kerta kuussa ei todellakaan riittäisi, se pitäisi toistaa ainakin pari kertaa vkossa ja vesilaskun summan maksaisin minä ja rahat siitä menisi heille.
 
vierailija
Mulla ei ole auttanut toikaan, että lasken vähemmän vettä.
Isännöintsijätoimistosta yrittivät olla ovelia ja heidän työmies neuvoi laskemaan täysillä hanasta niin kuumaa vettä altaaseen kerran kkssa kuin saa irti 5-10 min. kerrallaan.
Ovelia siksi, että kerta kuussa ei todellakaan riittäisi, se pitäisi toistaa ainakin pari kertaa vkossa ja vesilaskun summan maksaisin minä ja rahat siitä menisi heille.
Ja mitä se kuuma vesi auttaisi :D lämpölaajeneminen putkissa, jotta vetävät enemmän ;)
Ei ne töhnät sieltä kuumalla vedellä vain lähde. WC-putkissa on hiuksia ja keittiön öljyjä, vaikka kulkisi pussi päässä, ja lisäisi öljyt vasta viimeisenä lautaselle.
 
vierailija
Just äsken oli hurja ukonilma! Salamoi ja vettä tuli aivan kauheesti. Ja minä kun luulin aamuisen kaatosateen jälkeen, ettei vettä voi tulla taivaalta kerralla sen enempää niin kyllä voi!
-espoo-
 
vierailija
ai te ootte niitä ituhippejä? onko teillä muut onkivehkeet sitte kans luonnonmateriaalia?
Ituhippi ilmottautuu! :D Uutta muovimatoa ei saa markkinoille kovin helposti, koska niitä jo on. Ja jos meinaa tehdä superhienon uuden innovaation, niin siinä voi ajatella ekologisuutta.
Mun kalastusvehkeet itseasiassa on todella ekologisia, käytän vain metallia koukussa ja sitä lakkaa perhojen sidonnassa. Puisia koukkuja on ehkä olemassa, mutta en ole nähnyt niitä.
 

Yhteistyössä