Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Noniin nyt on kyydissä viisipäiväinen "huippu" blasto ❤ Selvisi sulatuksesta 100% ja jatkoi yön aikana kauniisti jakautumistaan. Limakalvo oli 13mm ja muutenkin kaikki niinkun pitää olla huomenna pistän illalla gonapeptyln ja lääkitys on 1x3 zumenonin 2x400 lugestronin ASA(mini disperiini) ja xleksane piikki mahamakkaraan... Oma fiilis levollinen "vielä" mitä @Rusakkonen sinulle kuuluu milloin on testipäivä ja onko tuntemuksia?.. Entäpä muut onko siirtoja tulossa lähiaikoina?
 
Noniin nyt on kyydissä viisipäiväinen "huippu" blasto ❤ Selvisi sulatuksesta 100% ja jatkoi yön aikana kauniisti jakautumistaan. Limakalvo oli 13mm ja muutenkin kaikki niinkun pitää olla huomenna pistän illalla gonapeptyln ja lääkitys on 1x3 zumenonin 2x400 lugestronin ASA(mini disperiini) ja xleksane piikki mahamakkaraan... Oma fiilis levollinen "vielä" mitä @Rusakkonen sinulle kuuluu milloin on testipäivä ja onko tuntemuksia?.. Entäpä muut onko siirtoja tulossa lähiaikoina?
Mulla on testi torstaina eli saan tietaa perjantaina. Mulla tassa vaihtuivat Luget 4 x Terolutiin plus 1 x Lutinukseen paivassa, kun Terolut alkoi arsyttaa limakalvoja. Nama sopivat limakalvoillekin hyvin. :)
 
Ei valitettavasti onnistunut. Nyt taytyy miettia, kummilla yritetaan seuraavaksi, omilla vai lahjamunasoluilla (jos siis Ovumia on jo normaalisti auki myos). Harmin paikka, mutta kortteja on naista kummastakin viela kaantamatta, joten aitiysloman viela jatkuessa ei oikein kannata luovuttaakaan. Tanaan syon kylla pizzaa ja jaateloa illalla. Sitten huomenna taas tiukan terveellista. Paino nyt 74kg, joten kai niilla luovutetuillakin taas uskaltaisi yrittaa. Taytyy miettia.
 
Ei valitettavasti onnistunut. Nyt taytyy miettia, kummilla yritetaan seuraavaksi, omilla vai lahjamunasoluilla (jos siis Ovumia on jo normaalisti auki myos). Harmin paikka, mutta kortteja on naista kummastakin viela kaantamatta, joten aitiysloman viela jatkuessa ei oikein kannata luovuttaakaan. Tanaan syon kylla pizzaa ja jaateloa illalla. Sitten huomenna taas tiukan terveellista. Paino nyt 74kg, joten kai niilla luovutetuillakin taas uskaltaisi yrittaa. Taytyy miettia.
Voi harmi,aina se tuntuu yhtä pahalta kun ei onnistu.mieti rauhassa ja herkuttele tänään kunnolla Ovumia toimii tällähetkellä normaalisti ja ilman kesätaukoa siis ainakin Tampere ja Helsinki.anna kuulua itsestäsi kun olen miettinyt seuraavaa siirtoa❤❤❤❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Pettymykset on niin kuluttavia. Toivottavasti tulisi pian myös onnistumisen kokemuksia. Se on varmaan hyvä että on kokeillut omilla soluilla. Parin kolmen viikon päästä selviää onnistuuko mulla tuoresiirto vai onko PAS ainoa vaihtoehto, jos lahjoittajan ja mun kierrot ei osuisi yksiin. Yritän siihen asti rentoutua ja nauttia kesästä:) Hyvää kesän jatkoa.
 
Heippa kaikki.täällä eletään pp4 ja olot ja fiilis vaihtelevat,aloitan testauksen jo hyvissäajoin joko huomenna pp5 tai pp6 ihan vaan että näkisi onko edes ollut kiinnitymis yritystä tai jos hyvin käy niin vaavistuksen viivat jos niitä ylipäänsä tulee..mielummin otan vastaan nega uutiset pikkuhiljaa jos viivoja ei tule kun että virallisena testipäivänä kakki pamahtaa kerralla eteen.no päivä kerrallaan ihanaa kesäpäivää kaikille ja kirjoitelkaa kuulumisia pliiiis❤❤❤
 
Onneksi olkoon @Pimpula76 !! Upeaa!

Meillä alkaa tulevalla viikolla luovuttajan kierto. Minä olen vielä hoitoa edeltävässä kierrossa, suihkuttelen Synarelaa ja syön Primolutia. Kiertoni alkaa laskujen mukaan hieman myöhemmin kuin luovuttajan, eli meidänkin alkiot menee pakkasen kautta, mutta ihanaa odottaa luovuttajan kierron alkua, ihan kuin odottaisi omaa hoitokiertoa - tosin tällä kertaa sellaista, joka onnistuu :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Pimpula76
Onneksi olkoon @Pimpula76 !! Upeaa!

Meillä alkaa tulevalla viikolla luovuttajan kierto. Minä olen vielä hoitoa edeltävässä kierrossa, suihkuttelen Synarelaa ja syön Primolutia. Kiertoni alkaa laskujen mukaan hieman myöhemmin kuin luovuttajan, eli meidänkin alkiot menee pakkasen kautta, mutta ihanaa odottaa luovuttajan kierron alkua, ihan kuin odottaisi omaa hoitokiertoa - tosin tällä kertaa sellaista, joka onnistuu
Hurjasti onnea tulevaan ja niitä kuuluisia lehmän hermoja.kyllä nää lahjasolut vaan on hyviä verrattuna omiin rupusiin,toki näissäkin on niitä heikkoja mukana mutta onnistumis prosentit on kyllä erittäin hyviä
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Moikka taas kaikille, palailen mukaan kun hoidot lähestyy.

Olen kyllä hieman surumielellä, nimittäin meidän luovuttajalta ei saatu kuin muutama munasolu kerättyä ja niistä vain kaksi blastoa, nekin heikompilaatuisia. Eli ei ole näköjään näissäkään hoidoissa takuita, selasin ketjua taaksepäin ja huomasin monella muullakin tulleen vain se yksi-kaksi blastoa. Miten muilla, onko laatu aina korreloinut sitten raskautumiseen, heitänkö jo kirveen kaivoon? Lomien jälkeen olisi tarkoitus tehdä siirto.

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne! ❤
 
Moikka taas kaikille, palailen mukaan kun hoidot lähestyy.

Olen kyllä hieman surumielellä, nimittäin meidän luovuttajalta ei saatu kuin muutama munasolu kerättyä ja niistä vain kaksi blastoa, nekin heikompilaatuisia. Eli ei ole näköjään näissäkään hoidoissa takuita, selasin ketjua taaksepäin ja huomasin monella muullakin tulleen vain se yksi-kaksi blastoa. Miten muilla, onko laatu aina korreloinut sitten raskautumiseen, heitänkö jo kirveen kaivoon? Lomien jälkeen olisi tarkoitus tehdä siirto.

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!
Tosi ikävä kuulla, olen pahoillani puolestanne. Olen lukenut aiemminkin tällaisesta mahdollisuudesta lähinnä näiltä palstoilta. Oliko teillä siis anonyymi luovuttaja, ja mitä tiesitte hänestä ennakkoon?

Minusta tässä tarinassasi kiteytyy yksi ongelma anonyymissä luovuttajuudessa ja suomalaisessa järjestelmässä, jossa ei saa riittävästi tietoa etukäteen luovuttajasta. Silmien väri, pituus ja etnisyys kerrotaan, mutta ei ole mitään takuuta munasolujen laadusta tai riittävyydestä. Sen sijaan ulkomaisissa palveluissa - joita ei kovin helposti saa Suomeen - annetaan TAKUU munasolujen määrästä ja blastojen määrästä. Sille on sitten määrän mukaan erilaisia hintoja, mutta minusta Suomenkin hinnat ovat niin korkeat, että tällaista ei pitäisi päästä tapahtumaan.

Sinänsähän yksi alkio riittää raskautumiseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: VeeraM
Saako itse asiassa anonyyminä munasoluja ottava luovuttajan ikää edes tietoon? Minusta olisi hyvä jos saisi tietää luovuttajan iän, AMH-arvon, antraalifollikkelien määrän, onko aiempia lapsia, ne kertoisivat jo aika paljon lapsensaannin mahiksesta!
 
Sehän on hedelmöityshoitolaissa määritetty, että muita tietoja ei saa luovuttajasta kerätä. Meilläkin tuli tosiaan vain kaksi blastoa, mitään ei puhuttu laadusta ennen siirtoa, jossa siirrettävää alkiota kehuttiin oikein hyväksi. Mitään virallista laatuluokitusta en siis saanut tietää silloinkaan, mutta kun heti ekasta siirrosta tulin raskaaksi, niin väliäkö sillä. :) Nyt menossa jo 35+4.
 
Nimenomaan. Tällainen laki antaa heikon kuluttajansuojan. Mutta ulkomailta saakin sitten kaiken tiedon, ja Suomen lain mukaisesti myös sellaisen luovuttajan, jonka tiedot lapsi saa 18-vuotiaana.
Riippuu kai siitä mistä maasta on kyse, monihan käy ulkomailla juuri siksi ettei lapsi saisi tietää luovuttajan henkilöllisyyttö. Itse en ole kaivannut enempää tietoja luovuttajasta enkä koe itseäni tässä asiassa kuluttajaksi. En myöskään voisi kuvitella käyttäväni ulkomaista luovuttajaa, mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa.
 
Ei saatu muuta tietoja kuin ne perus, mutta sain käsityksen että olisi oikein hyvä lahjoittaja (ja nuori?). Tosiaan, harmittaa että taas pitää lähteä jollain ei niin laadukkailla alkioilla yrittämään. Rahathan tässä loppuu ennen kuin edes saa kunnolla yrittää..
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Riippuu kai siitä mistä maasta on kyse, monihan käy ulkomailla juuri siksi ettei lapsi saisi tietää luovuttajan henkilöllisyyttö. Itse en ole kaivannut enempää tietoja luovuttajasta enkä koe itseäni tässä asiassa kuluttajaksi. En myöskään voisi kuvitella käyttäväni ulkomaista luovuttajaa, mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa.
No, ulkomailla käyminen sen takia ettei lapsi saa infoa vaikuttaa Suomen lain kierrolta. Suomen laki henkilöllisyyden paljastamisesta lapsen ollessa 18-vuotias pohjautuu tutkimuksiin, joiden mukaan on lapsen etu saada tietää taustastaan tietoa niin halutessaan. Oon valitettavasti nähnyt videoita ja juttuja siitä, miten elämää varjostavaa voi olla jos ihminen ei saa mitään tietoa siitä, mikä on oma geneettinen tausta.

Itse ajattelin alunperin ulkomaisia soluja, koska sieltä saa luovuttajasta enemmän tietoa kuin Suomessa eikä siellä ole jonoja. Mutta pitkän harkinnan jälkeen päädyin tunnettuun luovuttajaan.

Kuten sanoit, jokaisen oma asia. Meidän perheessä luovuttajan perhe on meidän läheinen ystäväperhe, ja lapsi saa sieltä kaiken tarvitsemansa tiedon ja lisää turvallisia aikuisia sekä lapsia elämäänsä.
 
Kiitos Se että on nuori tai hyvä lahjoittaja ei näköjään kuitenkaan takaa että aina saadaan laatua.. No, ei tässä nyt auta kuin odottaa ja katsoa kuinka käy. Odotukset eivät vaan enää ole kovin korkealla.
Kirjoitit aiemmin rahojen loppumisesta ennen kuin pääsee edes yrittämään kunnolla. Tää just on niin järkyttävää tässä, kaikkiaan menee noin 10 000 euroa yhteen luovuttajahoitoon. En oo mihinkään elämässäni käyttänyt näin paljon rahaa asuntoa lukuunottamatta, tää on mun elämän toiseksi suurin rahareikä. Joten olis enemmän kuin kohtuullista saada rahalle vastinetta. Mut ei auta muuta kuin uskoa ja toivoa! Raportoihan täällä miten menee!
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79

Yhteistyössä