"Turvapaikkahakijoiden määrä romahti koronan vuoksi – ei yhtään hakemusta rajoilla 19.3. jälkeen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päällimmäinen kusetus oli se, että nimenomaan syyrialaisia pakolaisia olisi ollut tulossa ja sehän paljastui huijaukseksi kun tulijat olivatkin irakilaisia ja Iranin afgaaneja. Jesiditeema oli kuitenkin vahvasti julkisuudessa kuten varmasti itsekin muistat. Seksiorjista puhuttiin viikkotolkulla ja kärsimyskertomus koski nimenomaan naisia, vaikka jesidimiehet teurastettiin ISISin toimesta heti kiinni saamisen jälkeen. Syy jesidinaisten kohtalon ylikorostamiseen oli tietenkin pakolaiskriisin inhimillistäminen ja yleisen mielipiteen kääntäminen maahanmuutolle myönteiseksi. Samoin uutiskuviin löytyi aina mahdollisuuksien mukaan lapsia ja naisia, vaikka kansainvaelluskolonnissa näitä oli selvästi alle 10 prosenttia. Ei siis todellakaan ole kaukaa haettua todeta, että meille luotiin mielikuvaa siitä että tulossa olisi (a) syyrialaisia ja (b) naisia ja lapsia. Toki tätä valheellista mielikuvaa kyseenalaistettiin jo heti alusta alkaen ja kysyttiin miksi tulijat ovat järjestään miehiä, mikä on saattanut vaikuttaa Ellun muistoihin.

Miksi sä et tätä ellulle selitä? Mä muistan kyllä asiat samoin kuin sinä ja siksi kyseenalaistinkin ellun väittämän

?
Ellu väittää et joka paikassa väitettiin et naisia ja lapsia sieltä vaan tulee.
Ei noi sun linkit sitä tue. Mä linkitin jo aamulla uutisen missä kerrottiin samaa kuin sun jutuissa, silti ellu paasaa et vain naisia ja lapsia sanotaan tulevan.
Mitä sä selität täällä suu vaahdossa?
Mä en sanonut että niin väitettiin joka paikassa, mutta siitä puhuttiin jo ennenkuin ne sun mussukat lampsi Ruotsista Suomeen vaatimaan discorahaa.
Ihme pakkomielle aina vänkätä.

Päällimmäinen kusetus oli se, että nimenomaan syyrialaisia pakolaisia olisi ollut tulossa ja sehän paljastui huijaukseksi kun tulijat olivatkin irakilaisia ja Iranin afgaaneja. Jesiditeema oli kuitenkin vahvasti julkisuudessa kuten varmasti itsekin muistat. Seksiorjista puhuttiin viikkotolkulla ja kärsimyskertomus koski nimenomaan naisia, vaikka jesidimiehet teurastettiin ISISin toimesta heti kiinni saamisen jälkeen. Syy jesidinaisten kohtalon ylikorostamiseen oli tietenkin pakolaiskriisin inhimillistäminen ja yleisen mielipiteen kääntäminen maahanmuutolle myönteiseksi. Samoin uutiskuviin löytyi aina mahdollisuuksien mukaan lapsia ja naisia, vaikka kansainvaelluskolonnissa näitä oli selvästi alle 10 prosenttia. Ei siis todellakaan ole kaukaa haettua todeta, että meille luotiin mielikuvaa siitä että tulossa olisi (a) syyrialaisia ja (b) naisia ja lapsia. Toki tätä valheellista mielikuvaa kyseenalaistettiin jo heti alusta alkaen ja kysyttiin miksi tulijat ovat järjestään miehiä, mikä on saattanut vaikuttaa Ellun muistoihin.
Osittain totta, mutta kyllä muistan senkin uutisen missä kerrottiin siitä miten joitakin jesidejä olis noilla matkoilla jopa kuollut ja sitten seliteltiin sillä syitä miks tänne tuleekin enemmän irakeja/syyrialaisia/afgaaneja.

?
Ei noi sun linkit sitä tue. Mä linkitin jo aamulla uutisen missä kerrottiin samaa kuin sun jutuissa, silti ellu paasaa et vain naisia ja lapsia sanotaan tulevan.
Niin joo ja voitko painua hevonkuuseen vääristelemästä puheita?
Oikeesti joskus vituttaa se ettei tänne voi laittaa ääniviestinä mielipidettään...missä minä olen sanonut että tänne olis luvattu tulevan VAAN lapsia ja naisia??

Mistä tiedät että ovat lapsia?
2015 vuonna meille sanottiin ensiksi, että valtaosa tulijoista on ISISin hirmutekoja pakenevia jesidinaisia/lapsia/perheitä.
Totuus selvisikin aivan toiseksi, kun Ruotsin rajan yli tänne lampsi discorahan toivossa aikuisia miehiä, jotka haukkuivat ensimmäisenä suomalaisen ruoan paskaksi ja olettivat saavansa vip kohtelua (saivatkin, armeijan pojat pistettiin kantamaan heidän laukkujaan sillä aikaa kun heillä oli tärkeämpää tekemistä = ottaa selfieitä itsestään).

valtaosa
Missä mä väitin et vain ?

valtaosa
Missä mä väitin et vain ?
Viestissä #64:

?

Mutta oleellisinta tässä kaikessa on se, että päätit heittäytyä kyselyikäiseksi lapseksi ja aloit jankuttaa. Keskustelu loppui sen sileän tien. Tosin et varmaan alunperinkään kovin vakavasti aikonut keskustella. Halusit vain kiusata ja ärsyttää. Ihme, että kukaan jaksoi niinkään kauaa vastailla sinulle.

Viestissä #64:

Mutta oleellisinta tässä kaikessa on se, että päätit heittäytyä kyselyikäiseksi lapseksi ja aloit jankuttaa. Keskustelu loppui sen sileän tien. Tosin et varmaan alunperinkään kovin vakavasti aikonut keskustella. Halusit vain kiusata ja ärsyttää. Ihme, että kukaan jaksoi niinkään kauaa vastailla sinulle.

siinä lukee vaan, ei vain.

ja väärin.
Ellu heittelee väitteitä joka ketjuun mut ei löydä linkkejä todistaakseen niitä.
Esim Sipilän puheet Jesidinaisista, siitä et siurinosa tulijoista piti olla naisia ja lapsia on ihan omaa kuvitelmaa.
tuossa jo joku aiemmin kirjoitti vääristyneestä mielikuvasta uutisten takia, siitähän tässä juuri on kyse, mä ymmärrän sen, mut ellu ilmeisesti ei. Kas kun ette sille asiasta huomauta.

Pidätä vaan
Väität ettei Päivi Nerg väittänyt televisiossa, että Suomessa tiedetään kaikkien tänne tulevien taustat?
Väität varmaan myös, ettei Juha Sipilä luvannut turvapaikanhakijoille kotiaan ja saanut aikaan sitä, että turvapaikanhakijoita alkoi tulemaan maahamme ovista ja ikkunoista, ilmaisten talojen toivossa?
Oli muistaakseni vielä Sipilä itse joka sanoi, että Suomeen otetaan pääasiassa Jesidejä.
Mene itse etsimään ne uutiset, minä en sinun palvelijasi ole.

up

siinä lukee vaan, ei vain.
Eli tarkoitat sanoa, että et oikeasti tarkoittanut lauseella mitään koska sana vaan ei sovi millään tavalla tuohon lauseeseen. Et siis kirjoittanut vahingossa puhekielisesti, vaan sen sijaan tarkkaan harkiten ja oikeinkirjoituksen tarkistaen epälauseen ilman mitään sisältöä? Siinä tapauksessa olet kyllä astetta parempi trolli. Hatunnoston arvoinen suoritus! Nyt olen ihan sekaisin enkä tiedä miten pitäisi suhtautua siihen kun aloitat lauseen pienellä kirjaimella. Virhe vai tietoinen tyylikeino, jonka avulla voit myöhemmin kiistää kirjoittaneesi mitään?

No, oikeasti olen kyllästynyt jankutukseen ja vetäydyn keskustelusta.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Eli tarkoitat sanoa, että et oikeasti tarkoittanut lauseella mitään koska sana vaan ei sovi millään tavalla tuohon lauseeseen. Et siis kirjoittanut vahingossa puhekielisesti, vaan sen sijaan tarkkaan harkiten ja oikeinkirjoituksen tarkistaen epälauseen ilman mitään sisältöä? Siinä tapauksessa olet kyllä astetta parempi trolli. Hatunnoston arvoinen suoritus! Nyt olen ihan sekaisin enkä tiedä miten pitäisi suhtautua siihen kun aloitat lauseen pienellä kirjaimella. Virhe vai tietoinen tyylikeino, jonka avulla voit myöhemmin kiistää kirjoittaneesi mitään?

No, oikeasti olen kyllästynyt jankutukseen ja vetäydyn keskustelusta.

jaxuhalit
Käytä aikasi vaikka nettietiketin tutkimiseen, siihen kuinka väitteet olisi hyvä myös perustella, tai et kirjoitustyyliin/ -virheisiin puuttuminen on niin lääsysiisonia.
Etsippä vaikka se missä Sipilä puhuu jesidinaisista kun tuo ellu ei siihen kykene.

Yhteistyössä