Onko kukaan muu miettinyt sitten kun raskautuu, niin sokerirasituksesta kieltäytymistä?
Mä kieltäydyin esikoisen kohdalla. Ja ihan yksinkertaisesti koska Mulla paniikkihäiriö tausta, mun on pakko syödä aina ennen mihinkään lähtöä,vaikka raskausaikana paniikkihäiriö on tavallaan taka-alalla, silti en missään tapauksessa halua ruokkia sitä. Lisäksi vettä pitää saada juoda aina ku siltä tuntuu.
Joten paastoaminen ei mulla onnistu ilman beetasalpaajia, ja raskausaikana en halua käyttää. Ja beetasalpaajakin voi lisätä pyörryttävää oloa, koska laskevat verenpainetta.
Esikoisen aikaan terkka ei mua uskonut,vaikka olin kuitenkin pieni kokoinen alle 25 v. Ja vauva oli pieni kokoinen, ei mitään viitteitä radista. Mutta koska isälläni puhkes aikuisiällä 1.tyypin diabetes niin mun olis pitänyt käydä kuulemma 2 kertaa sokerirasituksesta..no Terkka varas ajan ja mä peruin. Mulla ei ollu mahdollisuutta mennä labraan autolla aamusta, ku kuljin siihen aikaan kaikkialle pyörällä ja ilman aamupalaa ja vettä en olis pystynyt pyöräillä. Ja tämä kahdesti, ku ei ekasta uskonut. No sit loppuraskaus otettiin aina hemoglobiinin lisäksi verensokerit jotka oli aina hyvät. Meinaan pyytää tulevassa raskaudessa saman.
Mietin vaan että kuinkahan pahalla yleensä terkkarit kattoo kieltäytymistä?
Nyt oon kuitenkin jo yli 30v. Mutta koen että mahdollinen paniikkihäiriön uudelleen puhkeaminen raskauden aikana on liian suuri stressi. Koska se on tälleen normaalitilassakin aika helkutin raskasta. Paniikkikohtauksen jälkeen vielä seuraavanakin päivänä väsyttää. Toki voihan se olla että hormoniy estää paniikkikohtauksen, koska ne rauhoittaa paljon mua, mutta en ota kyllä riskiä