Toiveissa vauva 2021

Mua on nyt alkanut tosi paljon pelottaa huominen testaaminen. Kun jotenkin on niin vahva olo, että on raskaana, niin pelottaa, kuinka pahasti hajoaa, jos testi näyttääkin negaa. Tänäänkin töissä melkein yrjösin kaks kertaa, eka kun jouduin tekee töitä vähän kumarassa ja tokan kerran kun yritin istuessa nojata polviin. Kävellessä ja muutenkin tiedostaa alavatsalla painetta. Mieskin uskoo että oon raskaana kun ihan koko ajan nälkä :LOL:

Mä sain just verikoetulokset ja varasin maanantaille yksityiselle ajan. Kilpparin vajaatoimintahan sieltä paljastu Ei oo onneks järkyttävän pahat arvot, mut toivottavasti silti alotetaan tyroksiinihoito, koska oireet kuitenki on melkoset.
MMille lääkärille varasit? Endokrinologille vai jollekin gynelle joka erikoistunut endokrinologiaan vai joku ihan muu? Mulla myös vajaatoiminta ja lääkitystä taas vuosikontrollissa nostettiin nyt. Oon vaan miettinyt että vois jollekin erityisasiantuntijalle varata ajan kun tietäis vaan minkä tyyppiselle :D

Mua on nyt alkanut tosi paljon pelottaa huominen testaaminen. Kun jotenkin on niin vahva olo, että on raskaana, niin pelottaa, kuinka pahasti hajoaa, jos testi näyttääkin negaa. Tänäänkin töissä melkein yrjösin kaks kertaa, eka kun jouduin tekee töitä vähän kumarassa ja tokan kerran kun yritin istuessa nojata polviin. Kävellessä ja muutenkin tiedostaa alavatsalla painetta. Mieskin uskoo että oon raskaana kun ihan koko ajan nälkä
Toivottavasti sieltä plussa pärähtää! <3 Se on sydäntäriipaisevaa tehdä negatesti, kun on tunne raskaana olosta. Ja joskus minulla tulee sellainen typerä olo, että mitäs menit luulemaan. Kyllä herättää monenlaisia tunteita. Tsemppiä sinne ja toivon todellakin, että plussaa näyttää huomenna <3

MMille lääkärille varasit? Endokrinologille vai jollekin gynelle joka erikoistunut endokrinologiaan vai joku ihan muu? Mulla myös vajaatoiminta ja lääkitystä taas vuosikontrollissa nostettiin nyt. Oon vaan miettinyt että vois jollekin erityisasiantuntijalle varata ajan kun tietäis vaan minkä tyyppiselle
Millaisia lukemia sinulla näytti nyt kontrollissa? Minä kans olen miettinyt, että menisinkö johonkin endokrinologille. Ajattelen kuitenkin, että nämä lapsettomuuslääkärit tietävät asiasta myös hyvin.

Millaisia lukemia sinulla näytti nyt kontrollissa? Minä kans olen miettinyt, että menisinkö johonkin endokrinologille. Ajattelen kuitenkin, että nämä lapsettomuuslääkärit tietävät asiasta myös hyvin.
Mulla on pyritty pitää tsh noin 1 tienoilla ja t4v kulkenut sen mukana about 18. Nyt oli noussut taas tsh2.3 ja lääkitystä lisättiin ja kierrot kin tosiaan olleet nyt koko tämän vuoden 40-55 päivää..... Toivon että tämä auttaa. Ensi viikolla aloitan digillä etsimään ovista. Pitäkää peukkuja ettei tuu 150e arvoinen turha kierto jos joutuukin kolme viikkoa tai enemmän tikuttaa :D

@Alinna86 ihanaa ja varmasti helpottavaa, ettei löytynyt mitään vakavaa ❤ Mutta varmasti tietysti mietityttää se huono tuuri ja, että miksei onnistu:cry: Mut niinku sanoit, ei se huono tuuri voi jatkua loputtomiin, upee asenne sulla :love: Toivottavasti pian tärppää!

Meillä mies syö D:tä, C:tä ja sinkkiä:giggle: Syö myös päivittäin pähkinöitä, niissä kun tuntuu olevan kaikkea hyödyllistä kaiken kannalta! Ei polta ja juo tosi harvoin ja maltillisesti. Viimeks varmaan juonut reilusti enemmän joskus loppusyksystä pippaloissa :D

Hyvää perjantaita kaikille! Pahoittelut @Päärynä5 uuteen kiertoon joutumisesta. Sullakin niitä oireita kuitenki oli aikalailla, nii miks sit näin kävi. Ite en pysty luottamaan oireisiin enää ollenkaan kun nyt itelläki oli vaikka mitä erilaista mukamas selvää oiretta. Plääh.

@minttuni & @Helmiii mulla TSH 4.22 (kaks vuotta sitten oli 3.92) ja T4V 15.59. Oireina melkein kaikki mitä vaan oireidenkirjoon kuuluu. Mut mullekki kävi niin ku monelle muulle tän sairauden kanssa, että oireisiin tottu ja ei vaan jaksanu alkaa selvittää mikä vaivaa. Luulin kans, että TSH pitää olla pilvissä että on vajis, mut onki yksilöllistä miten eri arvot vaikuttaa. Ja aion kyllä vedota vastaanotolla kaikkeen mahdolliseen ja lapsettomuuteen ensisijassa kun meillä on todisteena jo tuo yks hulivili, että ennen sitä kaikki oli vielä kunnossa ja raskauduin heti, mut veikkaan että raskaus laukas mulla tän vajiksen ja sen takia nyt ei vaan tärppää. Varasin siis ajan paikalliseen Terveystaloon sisätautilääkärille. Anto mulle sen lääkärin vaihtoehdoks kun hain että tarviin asiantuntijaa kilpirauhasen ongelmiin. Täytyy toivoa, että sattuis olemaan hyvä lääkäri. Julkisen kautta apua en ainakaan oo saamassa pitkään aikaan, niin pitää ottaa nyt riski.

Täällä testattu nega. Seuraava testi sit maanantaina jos menkat ei ala viikonloppuna. Jos nää mun oireet on vaan valeraskausoireita niin tiedänpä ainakin et en enää luota yhtään mihinkään oireisiin tai tunteisiin jatkossa ja testaan vasta ku menkat myöhässä... ärsyttää kun olin päättänyt etukäteen tässä kierrossa olla kyttäämättä oireita ja ootella menkkojen alkuajankohtaa ennen testausta mut sit ku tuli näitä kaikki uusia outoja vahvoja oireita niin sorruin taas tähän kyttäilyyn ja spekulointiin ja ennenaikaiseen testaamiseen... no, onhan tässä toisaalta toki vielä toivoo et se plussa tuliskin myöhemmin... pitää jatkaa jännittämistä ja kattoa miten käy...

Plussatuulia kovasti kaikille muille testaajille!
Tuolla toisessa ketjussa huutelinkin miten sun testaukset. Harmi kun tuli negaa, mut toivotaan et plussaksi muuttuu!

Täällä voipi päivittää huomiselle kp 2. Sieltä ne menkat porhalsi.

Onnea ekasta 2021 plussasta @Uudarimama !!

Hyvää perjantaita kaikille! Pahoittelut @Päärynä5 uuteen kiertoon joutumisesta. Sullakin niitä oireita kuitenki oli aikalailla, nii miks sit näin kävi. Ite en pysty luottamaan oireisiin enää ollenkaan kun nyt itelläki oli vaikka mitä erilaista mukamas selvää oiretta. Plääh.

@minttuni & @Helmiii mulla TSH 4.22 (kaks vuotta sitten oli 3.92) ja T4V 15.59. Oireina melkein kaikki mitä vaan oireidenkirjoon kuuluu. Mut mullekki kävi niin ku monelle muulle tän sairauden kanssa, että oireisiin tottu ja ei vaan jaksanu alkaa selvittää mikä vaivaa. Luulin kans, että TSH pitää olla pilvissä että on vajis, mut onki yksilöllistä miten eri arvot vaikuttaa. Ja aion kyllä vedota vastaanotolla kaikkeen mahdolliseen ja lapsettomuuteen ensisijassa kun meillä on todisteena jo tuo yks hulivili, että ennen sitä kaikki oli vielä kunnossa ja raskauduin heti, mut veikkaan että raskaus laukas mulla tän vajiksen ja sen takia nyt ei vaan tärppää. Varasin siis ajan paikalliseen Terveystaloon sisätautilääkärille. Anto mulle sen lääkärin vaihtoehdoks kun hain että tarviin asiantuntijaa kilpirauhasen ongelmiin. Täytyy toivoa, että sattuis olemaan hyvä lääkäri. Julkisen kautta apua en ainakaan oo saamassa pitkään aikaan, niin pitää ottaa nyt riski.

Jep,oli oireita,mutta ne ei sitte raskautta meinannu.. palelee edelleen,joten ilmeisesti siis johtuu iha siitä et mua paleltaa herkästi.
Tänään kyllä vuoroin ollu hyvä mieli ja sitte taas tosi paha mieli... jotenki sitä ei vaan mieli ymmärrä että ku ovis pongattu hyvin ja tallettelut osunu kohdalleen ni miksei raskautunu.. no joo,siis enhän mä ennenkä oo ekasta kierrosta raskaaksi tullu,mut silti..

Jep,oli oireita,mutta ne ei sitte raskautta meinannu.. palelee edelleen,joten ilmeisesti siis johtuu iha siitä et mua paleltaa herkästi.
Tänään kyllä vuoroin ollu hyvä mieli ja sitte taas tosi paha mieli... jotenki sitä ei vaan mieli ymmärrä että ku ovis pongattu hyvin ja tallettelut osunu kohdalleen ni miksei raskautunu.. no joo,siis enhän mä ennenkä oo ekasta kierrosta raskaaksi tullu,mut silti..
Mustaki tuntuu siltä että monessa kierrossa ollu oireita, mut silti nega :/ Kai se mieliki osittan keksii oireita, tai ainakin toivoo että ne oireet viittais raskauteen.. Mulla nyt kp 18 ja flon mukaan ovis oli eilen ja menkat pitäis alkaa kahen viikon päästä, nyt on sitten piinaviinot edessä :D Saa nähdä alkaako oireita ilmenee vai ei ;D

Ja tsemppiä seuraavaan kiertoon <3

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!❤

Täällä ei mitään merkittävää, ovistestit on loppu ja greippimehukaan ei enää tuonut limoja, joten aloin jo pohtimaan, et olisko se ovulaatio kuitenkin voinut olla jo silloin tasan kaks viikkoa pillereiden lopetuksesta eli viime viikonloppuna. Silloin oli limoja ja vähän kipuja ja ovistestit tummat, mutta ei kylläkään plussa? Todennäköisempää tietty on, että kroppa vaan jotain sekoilee imetyksenkin takia:rolleyes:

Mistäs näistä tietää, odottamallahan se selviää, se vaan ei oo se mun paras ominaisuus:LOL:

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ☺ ja onnea plussista ♥♥♥

Itsellä kans alkaa usko mennä tähän kiertoon tänään ollut ihan hirveitä menkka jomoja koko päivän ja aamusta vihlo ja poltti vatsaa kertaalleen silleen supistusmaisesti että huh huh... Ei mulla yleensä ihan tälleen kipuile ennen vuotoa mutta negaa näytti testi aamulla joten eiköhän se kohta täti sit porhalla ☺ tälleen dpo10 kyl ärsyttää kun on jo satavarma et tää kierto oli täs mutta tietää et viel pari päivää pitäis mennä ennen vuotoa( mulla yleensä 12-13 päivää oviksesta alkaa). Toki tässä kierrossa ovis tuli muutaman päivän aiemmin eli ehkä myös toi luteaali on voinut lyhentää vähän ☺

• Tykkää
Reactions: Eliana ja Masunen
Mustaki tuntuu siltä että monessa kierrossa ollu oireita, mut silti nega :/ Kai se mieliki osittan keksii oireita, tai ainakin toivoo että ne oireet viittais raskauteen.. Mulla nyt kp 18 ja flon mukaan ovis oli eilen ja menkat pitäis alkaa kahen viikon päästä, nyt on sitten piinaviinot edessä Saa nähdä alkaako oireita ilmenee vai ei ;D
Me ollaankin sit aika samoissa, mulla flon mukaan ovis tänää. Mutta en kyllä tiiä mitä mun kroppa tällä hetkellä tekee, koska tänää tullu tl verta ja kaikenlaista oiretta oon tuntenu jo pitkään. Mut toki lopetin pillerit vasta tän kuun alussa ni kai kroppa hakee sitä normia.

M
Eikä, ihanaa! Toivotaan parasta että lähtee vahvistumaan! Mä oon aina miettiny että onkohan yleistä ettei juuri ole oireita, mites te jotka ootte ollu raskaana? Musta tuntuu että jos mulla ei oo poikkeuksellisen kipeet tissit, itkuherkkä, ärtyny, kylmissäni ja mitä näitä oireita nyt on sillon ku menkkojen pitäis alkaa, niin en voi olla raskaana En siis oo ikinä ollu, mut semmonen "ajatus" mulla jotenki on xD Vaikka siis hyvinkin tiedän, ettei välttis oo oireita vielä tossa vaiheessa, mutta mietin kuinkahan yleistä se on..
mulla oli oireena ennen plussaa se että ei ollut sellasia ihme nippailuja, mitkä alkaa oviksen jälkeen. Lisäks mul tuli aina oviksen aikaan finni niskaan ja plussakierrossa tuli samaan kohtaan uudelleen. Viimestään plussaa aavistin samana päivänä ku plussasin kun hampaita harjatessa meinas tulla oksennus, mahassa melko kova kipukohtaus ja vv tuntu silti et ois pissat housuissa :-D

Iltaa!
Taas yksi "oireellinen" päivä takana.. Pahoinvointia ollut vaihtelevasti koko päivän ja nyt iltaa kohden alko vihlonta kivut oikealla alavatsalla. Varsinkin jos vetää kunnolla henkeä niin vihlasee. Ärsyttää ihan järkyttävästi nää kaikki ihme kivut ja vihlonnat jotka tuli ihan puskista eikä kuitenkaan tarkoita mitään.
Ihmettelen kuitenkin miten ne nyt vasta alkoi vaikka yritystä on takana kuitenkin jo iät ja ajat..
Väsyttää ihan sikana.. Saas nähdä saako tänäkään yönä kunnolla unta vai meneekö vessassa ravaamiseksi ja pahoinvoinniksi. Vaihtuisi edes viikko nopeammin..

• Tykkää
Reactions: KirJoh89
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!

Täällä ei mitään merkittävää, ovistestit on loppu ja greippimehukaan ei enää tuonut limoja, joten aloin jo pohtimaan, et olisko se ovulaatio kuitenkin voinut olla jo silloin tasan kaks viikkoa pillereiden lopetuksesta eli viime viikonloppuna. Silloin oli limoja ja vähän kipuja ja ovistestit tummat, mutta ei kylläkään plussa? Todennäköisempää tietty on, että kroppa vaan jotain sekoilee imetyksenkin takia

Mistäs näistä tietää, odottamallahan se selviää, se vaan ei oo se mun paras ominaisuus
Tässä https://aijaa.com/34GxQF mun tän aamuinen tikku, jonka jälkeen sain digiin hymynaaman. Ei lähelläkään "oikeaa" plussaa. Eli näköjään se pieni tummeneminenkin voi riittää, vaikka ohjeet sanoo muuta.

Moikka. Mä voisin siirtyä nyt myös tänne tuolta vuoden 2020 puolelta. Tänään alkoi tiputtelu, joten huomenna kp1. Yk 15 alkaa :( Meillä yritys alkanut 1/2019 ja ensimmäinen toiveissa.

Oon nyt miettinyt, että ottaisi ainakin siemennestetestin yksityisellä puolella. Ajattelin heti maanantaina soittaa ja kysellä hintaa.

En ole vielä ehtinyt lukea tätä uutta palstaa, mutta jos nyt viikonloppuna ehtisi :) Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille.

Mä oon tuskastellut oviksen vuoksi nyt jo viikonpäivät ja hävisi kaikki into kirjoitteluunkin, kun vahvat ovisoireet jatkui tänään jo kahdeksatta päivää mut tikut ei vaan suostuneet millään tummentumaan. Ketutti, että ovis vaikutti tulevan taas myöhäisillä kierronpäivillä.

Mulla on siis kunnon limailut ja toispuoliset nipistelyt ollu kp 9-12, sitten kaikki loppui kuin seinään ja meno oli lähinnä tyyliä saharan aavikko. Sit taas yhtäkkiä kp15 alkoi kunnon liukkaan kelin ajot (anteeksi nämä kielikuvat :LOL: ) ja tänään kp17 taisi sitten kuitenkin pärähtää ovisplussa!! Jess! Katson vielä vahvistuuko huomenna vai loppuuko luistelut ( :LOL: ) niin saan vahvistuksen ovispäivästä ja voisin vihdoin liittyä piinailijoihin :love:

Ja mahtavaa, että täällä on raskaustestienkin plussameiningit korkattu!! Toivon kovasti niiden jatkuvan viikonloppuna ❤

Moikka. Mä voisin siirtyä nyt myös tänne tuolta vuoden 2020 puolelta. Tänään alkoi tiputtelu, joten huomenna kp1. Yk 15 alkaa Meillä yritys alkanut 1/2019 ja ensimmäinen toiveissa.

Oon nyt miettinyt, että ottaisi ainakin siemennestetestin yksityisellä puolella. Ajattelin heti maanantaina soittaa ja kysellä hintaa.

En ole vielä ehtinyt lukea tätä uutta palstaa, mutta jos nyt viikonloppuna ehtisi Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille.
Eli mikä sun normi kierron pituus on ollu? niin lisään listaan (y)

@Helmiii ja @Vindy kiitos vastauksista kilppariarvoihin liittyen. Minulle nyt lääkityksellä siis tsh 3,5 "vasta", ei ole kovin paljoa kohentunut. Mutta eiköhän se tästä, pitää selvitellä asiaa.

Nyt on jo todella paljon parempi mieli, kuin eilen illalla. Toivoa on onnistumista kohtaan. Jos ei tässä kierrossa, niin tulevaisuudessa. Kyllä hoidot jatkuu vielä jonain päivänä. Ja mekin pääsemme hoitoihin, sitten kun muuten on perussairaudet hoidettu kuntoon. Kiitos kaikille palstailijoille mukavasta ilmapiiristä ja tsemppaavista sanoista <3

Yhteistyössä