Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s

Tämnen https://www.atria.fi/tuotteet/broileri-ja-kalkkuna/muut/atria-perhetilan-kana-maustettu-jauheliha-fajitas-360g/ fajitas-maustettu broiskunjauheliha, yksi pilkottu sipuli sekä pilkottu paprika pannnulle. Kunhan ovat paistuneet, sekaan noin desi ranskankermaa tai jotain kermaa. Keitellään tovi jotta neste haihtuu.

Kahdeksan tortillalättyä, niille levitetään väkevää salsakastiketta ja jokaisella kolme siivua juustoa. (mulla oli kermajuustoa) Sit se broileri-rehupaistos tasaväkisesti päälle ja kietaistaan lätyt silleen kuin kuuluu (siis eka oikea reuna, sit vasen ja lopuksi pohja) ja ne vuokaan, uunipellille tai mikä kippo nyt sattuukin olemaan sopivasti vapaana ja uuniin, 180 astetta ja noin kymmenen minuuttia. Silleen että tortillalätyt hieman ruskistuvat ja juusto taattu sulaa.

Sit onkin se haastavin vaihe, eli se, että malttaa odottaa että ne jäähtyvät sen verran ettei kieli pala.

Mielenkiintoinen tilanne ja onneksi nyt on pari vapaa päivää, mulla on nimittäin ollut kurkku vähän kipeä, lihakset todella kipeänä, olkavarret tuntuu siltä kuin olisi laitettu jäykkäkouristuspiikki, ja eilen ihmettelin kun kahvi maistuu oudolle, vähän vetiselle ja siinä on outo sivumaku. Illalla hammaspesun jälkeen piti tarkistaa käytinkö omaa hammastahnaa kun se maistui ihan oudolle. Ja äsken luin jonkun koronasta parantuneen tuntemuksista kun sanoi että mm. Kahvi ja hammastahna voivat maistua oudolle. Kuumetta mulla ei ole, rintaranka tuntuu olevan lukossa joten rintaan sattuu ja se aiheuttaa tietenkin tietynlaista hengenahdistusta kun hengittäessä rintaan sattuu.
Mutta kun näihin oireisiin on luonnollinenkin selitys, kun olen ollut jokusen päivän liian lyhyillä yöunilla(n4h) on kroppa kovilla, lisäksi refluksi voi aiheuttaa ties mitä.
Toivottavasti nää häviää tiistaihin mennessä että uskaltaa töihin :rolleyes:

Mielenkiintoinen tilanne ja onneksi nyt on pari vapaa päivää, mulla on nimittäin ollut kurkku vähän kipeä, lihakset todella kipeänä, olkavarret tuntuu siltä kuin olisi laitettu jäykkäkouristuspiikki, ja eilen ihmettelin kun kahvi maistuu oudolle, vähän vetiselle ja siinä on outo sivumaku. Illalla hammaspesun jälkeen piti tarkistaa käytinkö omaa hammastahnaa kun se maistui ihan oudolle. Ja äsken luin jonkun koronasta parantuneen tuntemuksista kun sanoi että mm. Kahvi ja hammastahna voivat maistua oudolle. Kuumetta mulla ei ole, rintaranka tuntuu olevan lukossa joten rintaan sattuu ja se aiheuttaa tietenkin tietynlaista hengenahdistusta kun hengittäessä rintaan sattuu.
Mutta kun näihin oireisiin on luonnollinenkin selitys, kun olen ollut jokusen päivän liian lyhyillä yöunilla(n4h) on kroppa kovilla, lisäksi refluksi voi aiheuttaa ties mitä.
Toivottavasti nää häviää tiistaihin mennessä että uskaltaa töihin
Huomentapäivää,toivotaan ettet ole sairastumassa.

Toivottavasti nää häviää tiistaihin mennessä että uskaltaa töihin
ei mihinkään töihin, saatat olla coronassa

• Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
Huomentapäivää,toivotaan ettet ole sairastumassa.
Jep. Pitäisi vaan saada itsekuria tuohon nukkumiseen eikä kattella miehen kanssa sarjoja yhteen-kahteen yöllä, etenkin jos herätys on 4.30-5.00:unsure:
Mä kun en oikein päiväuniakaan voi/saa/pysty nukkua.
Ens viikko pitäisi ti-pe mennä viiteen töihin, joten unet jää melko vähiksi tulevallakin viikolla:cautious:

• Tykkää
Reactions: Kais
r0s
Aika myöhäistä kylvää chilejä tälle vuodelle. Mutta säilyy noissa toki itävyys aika pitkään (useita vuosia).
Voi niitä kasvattaa milloin haluaa, mutta se vaatii pieniä järjestelyjä.

Mulla on muutama chili (just tuolta tilattuja siemeniä) jotka tuottavat satoa parhaillaankin. Käytännössä ympäri vuoden olen tuoreiden chilien suhteen omavarainen.
Pimeimmälle ajalle tarvitaan kasvilamppu ja syksyllä/talven mittaan kannattaa katkoa oksia sitä mukaa kun pudottaa lehtiään. -Jos pudottaa.

• Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt

Yhteistyössä