Toiveissa vauva 2021

Me ollaan puhuttu, että haluttais antaa tytölle ensimmäiseksi nimeksi mun edesmenneen mummani etunimi ja toiseksi nimeksi mieheni mummun etunimi ja sitten vielä kolmanneksi nimeksi mun toinen nimi.
Pojalle olisi myös kaikki kolme nimeä valmiina. Etunimi on miehen toive, se on hänen yksi suosikki pojan nimistä, toinen nimi olisi miehen edesmenneen papan etunimi ja kolmas nimi olis minun veljeni toinen nimi.
 
Tuli muuten mieleen, että te jotka yritätte ensimmäistä lasta (ja miksei ne joilla on jo lapsia vois vastata miten he ajattelivat ennen ensimmäistä), haluaisitteko ensin pojan vai tytön, vai eikö ole väliä?

Mulla ei (tietenkään) ole väliä, mutta JOS saisin valita, haluaisin pojan ensin. Perustelut siihen on, että silloin sisaruksilla on ISOveli, haha itse olen isosisko ja mulla on pikkuveli Oonko ihan hölmö xD
Mä olen myös "toivonut" poikaa esikoksi, juurikin isoveljeyden vuoksi. Toki oikeasti on ihan sama kumpi tulisi. Olen myös ajatellut, että en haluaisi tästä ensimmäisestä tietää sukupuolta etukäteen ellei tyyppi sitten alkaisi esittelemällä esittelemään itseään jossakin ultrassa.

Meillä kulkee suvussa tapa antaa pojille toiseksi nimeksi isoisän nimi ja miehen puolella on suvussa kulkeva vakionimi, joka ei tietenkään sovi minkään kanssa yhteen. Mitäpä tuosta! :D
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Loree ja 3milia
Meidän suhteen alkuaikoina puoliso kerto mulle että hänellä on pojan nimi valmiina, ja että hän ei siitä luovu.. Alkurakkaushuuruissa lupasin että annetaan ekalle pojalle se nimi, vaikka en niiiiin innoissani ollu siitä :D Nyt hän ei sitten tietenkään luovu siitä, koska oon luvannut, hahaha :D Mutta samalla oon jo alkanu lämpenee nimelle, se on oikeastaan aika kiva ja vähän erikoisempi :D
 
Meillä tosiaan kaksi poikaa niin toiveissa olisi tyttö, mutta nyt kun on nähnyt ton veljeyden, niin olisi se kolmas poikakin kyllä just oikea lisä meidän remmiin, jos sellainen meille suodaan. Pojat on mahtavia ja äidin murusia <3 . Aiotaan kyllä kysyä kolmannenkin kohdalla sukupuoli.
 
Me ollaan kohta oltu yhdessä viisi vuotta ja melkein kolme naimisissa. Toista lasta yritetään ja kumpi tahansa kävisi. Joskus nuorempana oon vitsaillut, että teen vain tyttöjä mutta saa nähdä :ROFLMAO: .
Pojalle olis periaatteessa nimi valmiina mutta en ole varma onko toka nimi enää sellanen mitä haluan. Esikoisen sukupuolta ei haluttu tietää etukäteen enkä varmaan nytkään halua.
 
  • Tykkää
Reactions: Loree ja Piipaa93
Ennen ensimmäistä lasta olin jostain syystä ihan varma siitä, että saan vaan tyttöjä, mutta kuinkas ollakaan, niin vaan on meillä kaksi poikaa :D tästä mahdollisesta kolmannesta toivoisin tällä hetkellä tyttöä, jotta olisi sitten molempia. Mutta toisaalta taas musta on ihanaa, kun on veljekset ja kolmas poikakin mahtuisi ihanasti joukkoon❤

Pillerit lopetin viime viikon lauantaina, saa nähdä, et milloin tulee mitään ovikseen tai mekkoihin viittaavaa oiretta. Oon aiemmin tuntenut tosi selkeästi ovulaation, mutta nyt on toki tuo imetyskin vielä sotkemassa asioita. Mutta katsellaan ja odotellaan :)

Ja me ollaan oltu 11 vuotta yhdessä, joista 7 naimisissa ❤
 
Me alettiin yrittämään esikoista 2v seurustelun jälkeen (ollaan tosin oltu parhaita ystäviä lapsesta saakka), tärppäsi heti omien häiden alla 4v yhdessäolon jälkeen. Nyt siis 11v yhdessä, joista 7 naimisissa.
Sukupuoli aiotaan kyllä kysyä, mutta ei varmaan edellisen takia välitetä mitä siellä veikkaillaan vaan kaikki tarvikkeet yms. hankitaan neutraalina :D
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka kauan olette olleet yhdessä, ketkä yrittää ensimmäistä lasta? Me ollaan oltu 1v 6kk yhdessä ja kihloissa ollaan oltu 9kk, mutta ei asuta vielä yhdessä.
Me ollaan oltu yhdessä 2,5 vuotta, mutta tunnettu sitä ennen jo viisi vuotta. Oltiin myös etäsuhteessa mun opintojen vuoksi vielä silloin, kun annettiin lapselle jo lupa tulla. Meillä homma meni siis niin, että mun piti tervedellisistä syistä luopua hormonaalisesta ehkäisystä ja siinä sitten muutama kuukausi emmittiin ja lopulta todettiin, että miksipä ei. Vähän nopeammin siis tuli lapsikysymys ajankohtaisesti kuin muutoin olisi varmaan tullut. :)
 
  • Tykkää
Reactions: bellaella22050909
Me ollaan oltu vähän reilu 3 vuotta. Tunnettu jo n. 5-6 vuotta. Ensi tapailimme muutaman kuukauden, jonka jälkeen lähdin töitten perään toiselle puolelle Suomea, ja aateltiin et juttu varmaan jää siihen. Noin puoli vuotta "etänä", päivittäin soiteltiin ja aika nopeasti me päätettiin että muutetaan yhteen kun palaan kotiin. Mun elämä ollut aikamoista myllerrystä viime vuosina, ja hän on seissyt rinnalla ja pitänyt mua pystyssä kun omat jalat ei jaksanut kantaa ❤Jestas, ku alko itkettää.. Hän on minulle täydellinen ja oon niin onnellinen että löysin hänet❤
 
Meillä ei oo sukupuolella niin väliä. Pojalle olisi nimi valmiina, joka tulee suvusta. Mun ukin ja mummin isien nimet. Mut intuitiolla oon aina jotenkin nähnyt et meidän ensimmäinen lapsi olisi tyttö. Saa nähdä kumpi tulee.

Me ollaan oltu yhdessä reilu 5 ja puol vuotta. Elokuussa tulee 6 täyteen ja samaan aikaan vuosi naimisissa. Ollaan alettu seurustelee jo 18vuotiaana ja mä oon opiskellut koko meidän seurusteluajan nii nyt ku tänään valmistuin nii alkaa olla sopiva hetki vauvalle ♥ ollaan kyl jo kaks vuotta haluttu silleen aktiivisemmin vauvaa, mut rahatilanne mun opiskellessa ei oo ollu (varsinkin ku oli viime elokuussa ne häät) nii tarpeeksi hyvä ennen kuin nyt.
 
Onnea! Mulla esikoinen sai alkunsa heti kun jätin opinnäytetyön 2013 :D. Seminaarissa olinkin tietämättäni jo raskaana.


Meillä ei oo sukupuolella niin väliä. Pojalle olisi nimi valmiina, joka tulee suvusta. Mun ukin ja mummin isien nimet. Mut intuitiolla oon aina jotenkin nähnyt et meidän ensimmäinen lapsi olisi tyttö. Saa nähdä kumpi tulee.

Me ollaan oltu yhdessä reilu 5 ja puol vuotta. Elokuussa tulee 6 täyteen ja samaan aikaan vuosi naimisissa. Ollaan alettu seurustelee jo 18vuotiaana ja mä oon opiskellut koko meidän seurusteluajan nii nyt ku tänään valmistuin nii alkaa olla sopiva hetki vauvalle ollaan kyl jo kaks vuotta haluttu silleen aktiivisemmin vauvaa, mut rahatilanne mun opiskellessa ei oo ollu (varsinkin ku oli viime elokuussa ne häät) nii tarpeeksi hyvä ennen kuin nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Voi äh, mä meinaan kokoajan unohtaa ovistikut altaan reunalle tarkistamatta. Tänään meni vaan 5 minsaa yli ja alkaa ehkä vahvistumaan. Huomiselle ennustan ovisplussaa, joten taidan huomenna testata kahdesti.

Ostettiin muuten tänään tytölle kantorinkka, kun kantoreppu on jo auttamatta liian pieni. Tykkää niin paljon, ettei suostu tulee siitä pois :love:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Tiukuna
Aamulla tehtyyn ovistestiin tuli kuin tulikin pysyvä hymynaama=ovis!! Ja ny viel vapaapäivä tänään,jes:)
Nyt onki mielenkiintoista nähdä jotta tärppääkö. Tälle digioviksellehan on annettu niin hienot lupaukset että auttaa raskautumaan paremmin yms. Oviksen toki pongaa paremmin eikä tarvi arvailla. No,kahden viikon päästä se sitten selviää;)
Sen kummempia ovisoireita mulla ei ole,naama toki lähes näpytön ja välillä jomottaa nivuseen mutta ei nyt muuta ihmeellistä. En kyllä muista edes että mulla koskaan ois ollukaan mitään selkeää ovisoiretta-ja silti viidesti oon kuitenki ollut raskaana.
Voi kun sitä raskautuisi näin äkkiä,vaikkakin laskettu aika olis sitte 1.1.2021.. eli todennäköisesti syntyisi joulukuussa,kun mulla kukaan lapsista ole ollut täysi aikaa vatsas. Esikoinen ja kuopus syntyi viikon ennen la:ta ja keskimmäinen kolme päivää ennen. Toivon kyl kovasti et saisin kuitenki tammikuun vauvan. Vaikka mitäs väliä sen on,kunhan vauvan vielä saan:)
Tulipa pitkä kirjoitus omasta navasta:D
 
Hei onko täällä vuorotyöntekijöitä? Miten olette tehneet ovistestit aina samaan aikaan? Mulla on sekaisin aamuvuoroa sekä iltavuoroa ja jotta saisin tehtyä testin aina samaa aikaan, niin tarvitsisi tehdä töissä testi joinakin päivinä. Aika mahdotonta.
 
Aamulla tehtyyn ovistestiin tuli kuin tulikin pysyvä hymynaama=ovis!! Ja ny viel vapaapäivä tänään,jes
Nyt onki mielenkiintoista nähdä jotta tärppääkö. Tälle digioviksellehan on annettu niin hienot lupaukset että auttaa raskautumaan paremmin yms. Oviksen toki pongaa paremmin eikä tarvi arvailla. No,kahden viikon päästä se sitten selviää
Sen kummempia ovisoireita mulla ei ole,naama toki lähes näpytön ja välillä jomottaa nivuseen mutta ei nyt muuta ihmeellistä. En kyllä muista edes että mulla koskaan ois ollukaan mitään selkeää ovisoiretta-ja silti viidesti oon kuitenki ollut raskaana.
Voi kun sitä raskautuisi näin äkkiä,vaikkakin laskettu aika olis sitte 1.1.2021.. eli todennäköisesti syntyisi joulukuussa,kun mulla kukaan lapsista ole ollut täysi aikaa vatsas. Esikoinen ja kuopus syntyi viikon ennen la:ta ja keskimmäinen kolme päivää ennen. Toivon kyl kovasti et saisin kuitenki tammikuun vauvan. Vaikka mitäs väliä sen on,kunhan vauvan vielä saan
Tulipa pitkä kirjoitus omasta navasta
onnea ovisplussasta! Mua niin jännittää, että jos ja kun tulee toinen lapsi että milloinhan hän syntyy laskettuunaikaan nähden.
meidän poika syntyi tasan laskettunapäivänään ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Päärynä5
Mulla on aina ollut toive, että saisin tytön. Jotenkin tuntui etten osaa mitään poikien juttuja ja tyttö olisi vain helpompi. Tämä meidän eka onkin tyttö ja toisaalta olisi ihanaa saada toinen prinsessa mutta toisaalta nyt oma näkemys on muuttunut ja alan olla ehkä enemmän kallellaan siihen poikatoiveeseen. Pojalle olisi jo nimi mutta tytölle olisi vaikea keksiä nimeä :D

Mä oon innokas nub-tutkailija ja tästä ekasta lapsesta selvisi nt-ultrakuvasta jo kumpi oli :D

Laskeskelen tuossa juuri, että jos ovis olisi ollut silloin kun kuvittelin ja tulisi tärppi niin
la olisi 29.12. kääk. Toisaalta esikoinen meni yli lasketun niin todennäköisesti menisi tammikuun puolelle
 

Yhteistyössä