Toiveissa vauva 2021

Heips! Laitan nyt tännekin kuvaa mun hienosta värisuorasta :D jotta jotkut saa osviittaa ovisplussasta kun kerta täällä on ihan eka kertalaisiakin tikuttelujen suhteen (y)ja ite kiikun vielä hetken tuolla haaveena vauva 2020 ryhmässä, vaikka luulen ettei tästä kierrostakaan vauvaa tuu:(
Ensi kuussa tulee vuosi täyteen kun ehkäisy jäi pois, huoh:sneaky:
Muoks. Siis tässä kuussa koska täähän onki jo huhtikuu:eek:
Mut toisaalta helpottaa noin selkee ovisplussa, ei oo ikinä ollu noin räikee joten ainahan toivoa on:giggle::giggle:
[url=https://aijaa.com/jpLS9p][/URL]
 
Onko kenelläkään kokemusta, että miten on kierto lähtenyt käyntiin minipillereiden (mulla käytössä ollut desogestrel sandoz) jälkeen? Mulla ei siis menkat tuu ollenkaan pillereiden kanssa, joten ei mitään tietoa, että kauan odotettavissa kierron palautumista. Mulla kaks pilleriä jäljellä ja sit loppuu :) voi olla, että heti ei kyllä aktiivisesti yritys ala, mutta tuskin muuta ehkäisyä silti käytetään.
 
Hei vaan :giggle: Viime kesästä asti olen seuraillut Haaveena vauva 2020-ketjua, ja nyt minäkin voisin uskaltautua mukaan:
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Huomiselle minulle voi päivittää kp 28/28.


Pian starttaamassa yk 5. Ovulaation olen bongannut joka kuukausi. Lisäksi kaksi kertaa olen noin viikko ovulaation jälkeen tuntenut mahassa kovia poltteluita/vihlaisuja, ja kuvitellut kyseessä olevan kiinnittymiskivut. Pettymys on ollut suuri kuukautisten alkaessa :sneaky: Minulla on nyt muutaman kuukauden alkanut vähäinen tiputteluvuoto aina viikko ennen kuukautisia. Onko muilla tällaisesta kokemuksia? Entä onko kukaan plussannut tiputteluvuodosta huolimatta?
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Suosittelen muuten mittauttamaan ferritiiniin labrassa, jos omat rauta-arvot mietityttää. Suomessa viiterajat on jotain 10-150, mut oon lukenut et raskautta yrittävällä sais ferritiini olla vähintään 70 ja mielellään yli 100.

Mulla on ollut rautavarastot vuosia jo tyhjät ja saan tässä kuussa vihdoin uudestaan rautaa infuusiona suoneen (viimeksi sain liian vähän nii ei riittänyt korjaamaan puutetta. Mulla ei siis imeydy suun kautta syötynä). Toivottavasti tämäkin sit tukee raskautumista. Vauvakuume on just nyt melko kova. En tiedä miten maltan odottaa kesää :D
 
Hei vaan Viime kesästä asti olen seuraillut Haaveena vauva 2020-ketjua, ja nyt minäkin voisin uskaltautua mukaan:
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Huomiselle minulle voi päivittää kp 28/28.


Pian starttaamassa yk 5. Ovulaation olen bongannut joka kuukausi. Lisäksi kaksi kertaa olen noin viikko ovulaation jälkeen tuntenut mahassa kovia poltteluita/vihlaisuja, ja kuvitellut kyseessä olevan kiinnittymiskivut. Pettymys on ollut suuri kuukautisten alkaessa Minulla on nyt muutaman kuukauden alkanut vähäinen tiputteluvuoto aina viikko ennen kuukautisia. Onko muilla tällaisesta kokemuksia? Entä onko kukaan plussannut tiputteluvuodosta huolimatta?
Laitoin sinut jo tämän päivän listalle kp27/28 tiedoilla. Etten sitten huomenna unohda :)

eikös tuo tiputteluvuoto voisi olla kiinnittymisvuotoa? jos käy hipaisemassa vai miten se meni.
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen ja kolava
Terve kaikille! Minäkin nyt siirryn tänne seuraavan vuoden puolelle, kun ei kuluvasta kierrosta enää jouluvauvaa ehdi tulemaan. Ehkäpä se onkin nyt tämä kevät, joka tuo meillekin viivat tikkuun! :giggle:

Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
perjantaina 3.4. kp 10/32

Hohhoi, me saatiinkin kunnon takatalvi vielä ja näitä kyllä varmaan tuleekin vielä muutamaan kertaan ennen kesää. Olisin niin toivonut pääseväni pääsiäisenä pihalle kuopsuttamaan ja ehkä aloittelemaan hölkkäilyä sulilla teillä. Taidankin päästä raahaamaan klapeja sisälle ja luomaan lunta pihatieltä. :D

Alkuvuoden vauva olisi kyllä toiveiden täyttymys, sillä mulle on pinttynyt haavekuva siitä miten bebe nukkuu vaunuissa terassilla tuossa keittiön ikkunan alla. Hän tietenkin nukkuisi pitkiä päiväunia ja minä voisin juoda teetä täällä tuvan puolella ihastellen meidän kääröä ikkunasta. :heart: Keväällä tai kesällä se ei onnistu, koska aurinko paahtaa sille seinustalle koko päivän.
 
Onko kenelläkään kokemusta, että miten on kierto lähtenyt käyntiin minipillereiden (mulla käytössä ollut desogestrel sandoz) jälkeen? Mulla ei siis menkat tuu ollenkaan pillereiden kanssa, joten ei mitään tietoa, että kauan odotettavissa kierron palautumista. Mulla kaks pilleriä jäljellä ja sit loppuu voi olla, että heti ei kyllä aktiivisesti yritys ala, mutta tuskin muuta ehkäisyä silti käytetään.
Mulla alko n. 2vko viimeisestä pilleristä menkat. Kierto oli n. 60-80pv pillereiden kanssa ja todella niukat menkat.
 
  • Tykkää
Reactions: Lillanna
Terve kaikille! Minäkin nyt siirryn tänne seuraavan vuoden puolelle, kun ei kuluvasta kierrosta enää jouluvauvaa ehdi tulemaan. Ehkäpä se onkin nyt tämä kevät, joka tuo meillekin viivat tikkuun!

Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
perjantaina 3.4. kp 10/32

Hohhoi, me saatiinkin kunnon takatalvi vielä ja näitä kyllä varmaan tuleekin vielä muutamaan kertaan ennen kesää. Olisin niin toivonut pääseväni pääsiäisenä pihalle kuopsuttamaan ja ehkä aloittelemaan hölkkäilyä sulilla teillä. Taidankin päästä raahaamaan klapeja sisälle ja luomaan lunta pihatieltä.

Alkuvuoden vauva olisi kyllä toiveiden täyttymys, sillä mulle on pinttynyt haavekuva siitä miten bebe nukkuu vaunuissa terassilla tuossa keittiön ikkunan alla. Hän tietenkin nukkuisi pitkiä päiväunia ja minä voisin juoda teetä täällä tuvan puolella ihastellen meidän kääröä ikkunasta. :heart: Keväällä tai kesällä se ei onnistu, koska aurinko paahtaa sille seinustalle koko päivän.
lisäsin sinut jo tämän päivän listaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka ja kolava
Eneris3
Onko kenelläkään kokemusta, että miten on kierto lähtenyt käyntiin minipillereiden (mulla käytössä ollut desogestrel sandoz) jälkeen? Mulla ei siis menkat tuu ollenkaan pillereiden kanssa, joten ei mitään tietoa, että kauan odotettavissa kierron palautumista. Mulla kaks pilleriä jäljellä ja sit loppuu voi olla, että heti ei kyllä aktiivisesti yritys ala, mutta tuskin muuta ehkäisyä silti käytetään.
Lopetin Sandozit syksyllä ja tasan 4 viikkoa siitä alkoi vuoto, sen jälkeen ollut säännöllinen 28-30 pvn pituinen kierton. Toiveena vauva, mutta toistaiseks ei oo tärpänny :(
 
  • Tykkää
Reactions: Lillanna ja kolava
Hei, monilla on jo ennestään lapsia, niin onko teillä ollut millaisia oireita ihan alkuraskaudessa aiemmin? Arvasitteko/epäilittekö raskautta jostain syystä jo ennen raskaustestin tekoa? :)

Saa seurailla omia oloja, vaikka vielä tässä kyl varmoilla päivillä menty, mutta tietääpä jatkossa:sneaky:vaikka tosi paljonhan ne ilmeisesti vaihtelee :)
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Hei, monilla on jo ennestään lapsia, niin onko teillä ollut millaisia oireita ihan alkuraskaudessa aiemmin? Arvasitteko/epäilittekö raskautta jostain syystä jo ennen raskaustestin tekoa?

Saa seurailla omia oloja, vaikka vielä tässä kyl varmoilla päivillä menty, mutta tietääpä jatkossavaikka tosi paljonhan ne ilmeisesti vaihtelee
mulla ei ollut mitään muuta oiretta kuin vain se kuuluisa tunne. ❤ Sitä ”tunnetta” odottelen ja toivon, että se tulis pian ja tois myös tuloksia;)
 
Hei, monilla on jo ennestään lapsia, niin onko teillä ollut millaisia oireita ihan alkuraskaudessa aiemmin? Arvasitteko/epäilittekö raskautta jostain syystä jo ennen raskaustestin tekoa?

Saa seurailla omia oloja, vaikka vielä tässä kyl varmoilla päivillä menty, mutta tietääpä jatkossavaikka tosi paljonhan ne ilmeisesti vaihtelee
Herkkä hajuaisti, tiheentynyt pissimistarve(varsinkin öisin) lämmöt koholla, paineen tunne alavatsalla, turvotus...noin niinku muutama juttu mitä tulee mielee:D
 
Hei, monilla on jo ennestään lapsia, niin onko teillä ollut millaisia oireita ihan alkuraskaudessa aiemmin? Arvasitteko/epäilittekö raskautta jostain syystä jo ennen raskaustestin tekoa?

Saa seurailla omia oloja, vaikka vielä tässä kyl varmoilla päivillä menty, mutta tietääpä jatkossavaikka tosi paljonhan ne ilmeisesti vaihtelee
Rinnat turposi aivan hirveiksi pinkeiksi ja kipeiksi palloiksi muutama päivä ennen menkkojen normaalia tuloa. Jos tälläkin kertaa käy samoin niin tiedän kyllä että raskaana sitten ollaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen ja 3milia
Pakko palata ajatuksen kanssa lukemaan teidän viestit huomenna.
Piti vaan päästä kailottamaan, miten onnelliseksi tulin äsken vessassa, kun raskaustestiin piirtyi enää hyvin hyvin haalea haamu!
Viikko sitten testissä komeili vielä leffaviivat!
Keskenmenon alusta nyt kolme viikkoa ja runsas vuoto loppui toissapäivänä, nyt enää tuhruttaa.

Nyt sitten ovistikkukaupoille, josko semmoisen onnistuisin seuraavaksi bongaamaan ❤
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

3.4.2020

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi



Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
3milia, ya 5-8/20, 1.lapsi
Loree, ya 2/20, 1. Lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4. lapsi)
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi.
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi



★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä

Bellaella2205090.............kp 22/?
Vesinokkaeläin...................kp 8/28-29
Loree.....................................kp 18/23-28
Päärynä5............................kp 8/28
Minttuni.................................kp 4/26
Napsunen............................kp 17/35-45
Brunet82...............................kp 8/26-28
Persikka123.........................kp 18/32
Kirjoh89.................................kp 3/28
Zennuli...................................kp 2/?
Masunen...............................kp 28/28
Hipposka..............................kp 10/32
Millimetrii...............................kp 2/27-29
Futurmama.........................kp 12/29-34



★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat:

Bellaella22050909............dpo 5


★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kolava ja minttuni
Heippa!
Siirryn tähän ryhmään tuolta 2020-keskustelusta, ku menkat alkoi eilen pari päivää myöhässä. Eilen otin todella hyvin menkkojen alkamisen vastaan, mutta tais johtua siitä että olin töissä. Tänään onkin sitten ollu vähän enemmän mieli maassa. Mutta ei muuta kun uuteen kiertoon! Kahessa edellisessä kierrossa oon käyttänyt verigreippimehua ja mulla on kadonnut menkkoja edeltävä rintojen arkuus lähes kokonaan ja molemmissa kierrossa menkat ollut päivän/pari myöhässä, en tiiä voiko se vaikuttaa asiaan..? Onko jollain kokemusta?

Nyt oon tässä kierrossa ottanu käyttöön normigreippimehun, saas nähä Millanen kierto tästä tulee. :D

Mutta siis voisin tulla listoille: Millimetrii ya 8/19 / 1. lapsi.
kp 2/27-29


Elokuusta asti ollaan siis yritetty, eikä oo tapahtunut yhtään mitään. Mulla on lähete gynelle satunnaisten yhdyntäkipujen takia ja mies kävi toissapäivänä yksityisellä siemennesteanalyysissä, josta ootellaan tuloksia. Molemmilla kovin toiveissa lapsi ja ollaan aika turhautuneita kun ei mitään tapahdu, niin siksi päätettiin vähän ottaa selvää jo ennen ku vuosi tulee täyteen. :)

Toivotaan heti tähän alkukeväälle paljon plussia! <3
 
Tuun nyt tällekin puolelle kirjoittamaan. Oon ollut tuolla 2020-puolella mukana ja teoriassa tsäänssit on vielä joulukuun lopun vauvaan, mutta realiteetit kertoo et kannattaa jo ehkä tulla tänne myös... :)

Eli Futurmama ya 1/2019 ja 1. Lapsi toiveissa. Nyt menossa kp 12/29-34.

En vaan saa tuota värinvaihtonappia toimimaan, eli @bellaella22050909 jos näet tän, niin listoille saa lisätä.
 
Onko kellään aiemmin raskaana olleella ollut kiinnittymisvuotoa ja jos niin millaista ja montako päivää ovulaation jälkeen? :)

Mulla oli mun mielestä ovulaatio su 15.3 ja se oli dpo12. Sillon tunsin sen kivun minkä yleensäkin oviksessa ja käytettiin vielä ehkäisyä. Siitä viikko eteenpäin eli viime vkl oli kuitenkin myös niitä muita ovisoireita (halut ja limat - ei ehkäisyä). Kierto yleensä ~28 päivää. Nyt sit tänään tullut jo vähän verta, samanlailla kun menkkojen alussakin aina? Menkat pitäis alkaa Flon mukaan vasta ens viikon ti-ke. Jos ovis oli niinku luulen, niin kierto vaan 24 päivää, ei oo ikinä ollut näin lyhyt. Vai olisko sittenkin ovis ollut viime vkl ja "varmoina päivinä" ja onkin kiinnittymistä tms.:eek:Enemmän veikkaan kyllä menkkoja silti:unsure: Hämmentää vaan!
 

Yhteistyössä