Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siinä tapauksessa taimikasvatustilasi on huoneenlämpöä selvästi viileämpi. Olen joskus kylvänyt maaliskuun ensimmäisellä viikolla ja saanut pitkälti toista metriä korkeita honteloita taimia.
Minä saan maaliskuun puolivälissä kylvetystä tomaateista satoa heinäkuun alusta eteenpäin, myös avomaalta sopivilla lajikevalinnoilla.
Höpönhöpön. Et ole selvästikään perehtynyt asiaan. Taimet eivät ole koskaan honteloita eikä kasvatustila ole viileä.

Höpönhöpön. Et ole selvästikään perehtynyt asiaan. Taimet eivät ole koskaan honteloita eikä kasvatustila ole viileä.
No. minä siis vaan saan nopeammin istutuskelpoiset taimet aikaan kuin sinä. Ei se mahdollisimman pitkä taimikasvatus ole mikään itseisarvo.
Muutama päivä sitten pari tuttavaa otti yhteyttä ja kyseli mahdollisuutta ostaa taimiani, "koska ne ovat niin paljon parempia kuin taimimyymälöistä saatavat".
Paljon on kysymys lajikkeista, ei pidä sortua mihinkään Tanskan vientiin.

r0s
Onko sinulla lämmitettävä kasvihuone r0s? Jos ei, olet mielestäni kylvänyt tomaatit hieman etuajassa, venyvät helposti turhan honteloiksi liian vähässä valossa. Minulla chilit, paprikat ja munakoisot nousevat myös juuri pintaan, mutta tomaatit kylvän vasta viikon kuluttua.

Ei ole. Tai tavallaan on, koska se on niin pieni että tilapäinen hallanvaara häädetään parilla kuumavesikanisterilla ja muutamalla kynttiläkyhdyllä.

Mä kylvän usein osan tomaateista aikaisin ja istutan ne seuraavaksi syvemmälle. Maitotölkissä esimerkiksi riittää pituutta upottaa hontelo varsi multaan ja sit onkin jo enemmän valoa.

Yhteistyössä