Mikä auttaa kovaan pahoinvointiin/oksetukseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla ainakin närästys oireilee juuri näin.
Mulla närästää askorbiinihappo ihan älyttömästi ja tietysti kaikki glutamaatit ja sitruunahappo, enkä niitä käytäkään edes vahingossa. Mut täytyyhän ihmisen jotakin muuta pystyä syömään...!
En olisi itse arvannut varoa koskaan maltodekstriiniä, mutta muuan kultainen (leikattu) ihminen halusi, et muidenkin mahat pysyisi kunnossa, kertoi näin toukokuun alussa 2008:

"Välttäkää maltoa... Epäilen, että mulla akuutin laukeemisen yhtenä syynä oli maltodextriini. (Ollu yhdistävänä tekijänä molemmilla akuutin puhkeamis kerroilla.) Pähkäilin, että kaikki malto ei imeydy mahalaukun ja ohutsuolen alueella ja ruokkii paksusuolen mikrobeja ja vääristää tasapainon..." Ja aina kortisonikuureja ja leikkauksia ensihätään.

Akuutti tarkoitti hänellä äkillistä suolen tulehtumista ja verta ulosteessa.

Hei
Olen siis 13 vuotias tyttö joka kärsii pahasta oksetuksesta. Tätä on jatkunu jo pari päivää jouluaaton jälkeen :/ Oksettaa ihan kamalasti mutta oksennusta ei tule, enkä millään pysty pakottamaan itteäni oksentamaan koska minulla on se oksennuksen pelko... Äiti oksens jo kerran (pakottamalla) koska hänelläki oli ollu tosi huono olo mut heti sen oksentamisen jälkeen ei kuulemma ollu enää.. mutta ku mä en vaan millään pysty oksentamaan. Nukahtaminenki on vaikeeta. Raskaanakaan en voo todellakaan olla joten mitäs tää sitte on ?? voiskos joku kertoo miten tätä oksetusta sais ees lievitettyy tai jotenki saada sitä pois ? kiitos.
NYT SE VISSIIN SELVIS!!! :( Siis kun otin tuon influenssarokotteen sillo joskus loka-marraskuussa (influenssa A, koska oli halvempi verrattuna B:hen t.Äiti) niin nyt selvis ku alko tulee pahoinvoinnin lisäks mm. nuhaa, pientä yskää ja tänään löysää ulostetta ja väsymyksen tunnetta. Niin pääteltiin siitä että saattas olla just se influenssa B jota on nyt tosipaljo liikkeellä. Ei tääkää nyl mikää hyvä juttu oo mut sentää sain tietää mikä tää vois olla. Toivottavasti ei kuume nouse koska en millään voi syödä pillereitä. Tiedän et pitäs opetella mutku en vaan pysty. :'(

Kiva kuulla vastaus(y)
En ole koskaan ottanut influenssarokotusta, joten en osaa sanoa siitä mitään. Mitä olet syönyt? Mun elimistö ei siedä pillereitä siksi, et olen allerginen titaanidioksidille. Se ilmenee huminana päässä - ihan kuin olisi jäänyt vettä korviin ja laittanut korvatulpat päälle, jotain sellaista.

Kauan sitten ihmettelin, kun oli poskiontelotulehduskierteen vuoksi antibioottikuuri, piti telkkarin ääni olla niin kovalla - itsehän sitä ei muusta huomaakaan;) Sitä asteikkoa seuraamalla näkee kyllä helpoiten, jos ei muuten "ymmärrä". Seuraavaksi täytyy kai mennä tippaan, jos tarvii antibioottia. Mut askorbiinihappoa mun ei elimistö siedä enää yhtään - luomuomenan syön iltapalaksi, kun niistä tavallisista tulee maha kipeeksi jne.

Lisää rasvaa ruokiin, mutta kasviöljyt täytyy olla luomuja, monestakin syystä. Lidl`n luomuvoista ei tule huonoa oloa, sitä paistinpannuun ja suolaksi Maldon, jos sitä tarvii, koska tavallisessa suolassa on sitä syanidia paakkuuntumisenestoaineena. Meillä on tehty vuosikausia 3 munan munakas joka aamu, niin ei heti tule nälkä - ja tuo aina yhdelle, luomukananmunista. Loraus luomukermaa sekaan, tulee kuohkea(y)

NYT SE VISSIIN SELVIS!!! :( Siis kun otin tuon influenssarokotteen sillo joskus loka-marraskuussa (influenssa A, koska oli halvempi verrattuna B:hen t.Äiti) niin nyt selvis ku alko tulee pahoinvoinnin lisäks mm. nuhaa, pientä yskää ja tänään löysää ulostetta ja väsymyksen tunnetta. Niin pääteltiin siitä että saattas olla just se influenssa B jota on nyt tosipaljo liikkeellä. Ei tääkää nyl mikää hyvä juttu oo mut sentää sain tietää mikä tää vois olla. Toivottavasti ei kuume nouse koska en millään voi syödä pillereitä. Tiedän et pitäs opetella mutku en vaan pysty. :'(
Nyt on mennyt pari päivää ja olen huomannut että oloni on vähä parantunut. En koe enää kokoaikaista pahoinvointia, paitsi pienenkin syömisen jälkeen joka on kauheaa mahani kurisee koko ajan sen takia. Tänään huomasin vatsani olevan tosi löysällä (niinkuin eilenkin) niin mietin että oiskohan tää ripulia. No vedin sitte ripulilääkkeet tossa pari tuntia sitten, toivottavasti auttaa. Muuten oloni on ihan hyvä. Ainut ongelma tässä on vaan se että pahoinvointia ilmestyy melkein heti syömisen jälkeen, joka vaikuttaa myös nukahtamiseenkin (koska maha tyhjä). Niin ois kiva jos joku vois auttaa mua täs syömisongelmas ku en tiedä mitä tehdä enkä haluis kuitenkaan oksentaa. Oon melkeen paastonnu jo yhen kokonaisen viikon sen takia. Apuja tähän ongelmaan ?

Mitä pitäis tehdä, kun aina jos oon lähdössä jollekkin parin tunnin automatkalle kaverin kanssa ja vanhemmat jää kotiin, niin mulle tulee sellanen ”epävarma ja vähän ehkä huono olo”? Onko kyse jostain jännityksestä? T. 15 vuotias tyttö

Tein suklaapuuroa appelsiinimehuun. Siihen sekaan maapähkinätahnaa, voita, spelttimannaa. Kaikki luomua, muuten voi olla huono vaikutus, koska esimerkiksi appelsiinimehuissa sallitaan malationijäämiä ja askorbiinihappo närästää.

Yhteistyössä