Mikä auttaa kovaan pahoinvointiin/oksetukseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei
Olen siis 13 vuotias tyttö joka kärsii pahasta oksetuksesta. Tätä on jatkunu jo pari päivää jouluaaton jälkeen :/ Oksettaa ihan kamalasti mutta oksennusta ei tule, enkä millään pysty pakottamaan itteäni oksentamaan koska minulla on se oksennuksen pelko... Äiti oksens jo kerran (pakottamalla) koska hänelläki oli ollu tosi huono olo mut heti sen oksentamisen jälkeen ei kuulemma ollu enää.. mutta ku mä en vaan millään pysty oksentamaan. Nukahtaminenki on vaikeeta. Raskaanakaan en voo todellakaan olla joten mitäs tää sitte on ?? voiskos joku kertoo miten tätä oksetusta sais ees lievitettyy tai jotenki saada sitä pois ? kiitos.

Lääketieteellisiä ohjeita, neuvoja ja etenkään diagnooseja ei koskaan, ikinä kannata kysellä nettifoorumeilta. Ei varsinkaan niiltä, jotka kuhisevat idiootteja ja trolleja. Ota yhteyttä kouluterveyshoitajaan, kunnalliseen terveydenhoitoon tai yksityiseen lääkäriasemaan.

Hammasharja on hyvä. Kyyryasento vessanpöntön eteen ja harja niin syvälle kurkkuun kuin menee. Kun yökkäysreaktio alkaa, niin anna sen tulla etkä pane sille vastaan. That's it.

Hei
Olen siis 13 vuotias tyttö joka kärsii pahasta oksetuksesta. Tätä on jatkunu jo pari päivää jouluaaton jälkeen :/ Oksettaa ihan kamalasti mutta oksennusta ei tule, enkä millään pysty pakottamaan itteäni oksentamaan koska minulla on se oksennuksen pelko... Äiti oksens jo kerran (pakottamalla) koska hänelläki oli ollu tosi huono olo mut heti sen oksentamisen jälkeen ei kuulemma ollu enää.. mutta ku mä en vaan millään pysty oksentamaan. Nukahtaminenki on vaikeeta. Raskaanakaan en voo todellakaan olla joten mitäs tää sitte on ?? voiskos joku kertoo miten tätä oksetusta sais ees lievitettyy tai jotenki saada sitä pois ? kiitos.

Ota maitohappobakteereja sekä rennietä. Voi olla, että tämäkin helpottaisi

Kyllä sun vaan täytyisi oksentaa nyt. Muuten tulet pahemmin kipeeksi.
siinähän se onki ku oon istunut varmaan 15min pöntön eessä eikä mitään tuu ulos vaikka on kuinka huono olo. Vanhemmat ei suosittele sormet kurkkuun menetelmää, enkä mä edes pystyisi siihen. Onkohan mahollista et tää ei oo mahatautia vaan jotaan muuta ? kun nytkään en pysty nukkumaan kun niin paha olo.

Mitä olet syönyt? Tuleeko toisesta päästä mitään? Suoiston ahtauma tekee kans samanlaisen olon ja silloin täytyy mennä lääkäriin. Pääsisitkö mitenkään?

Oletko pystynyt syömään?

Mitä olet syönyt? Tuleeko toisesta päästä mitään? Suoiston ahtauma tekee kans samanlaisen olon ja silloin täytyy mennä lääkäriin. Pääsisitkö mitenkään?

Oletko pystynyt syömään?
joo siis oon yrittäny syödä vähänväliä vaikka tekeeki kipeää ja juonu oon kans yrittäny (vettä) vedin tommosen precosan yks päivä mut sekään ei tunnu auttavan... toisesta päästä on kyllä tullu välillä jotaan ulos mutta onkohan se normaalia että uloste on välillä löysää ja välillä sellaista kovaa/papanamaista ? kun mulla on sellasta tapahtunu lisään vielä tähän että välillä ei tuu mitään muuta ulos kun virtsa vaikka on kuinka iso kakkoshätä...

Ei haittaisi, jos kävisit näyttämässä. Voihan olla, ettei tuo sovi sulle, kun on hiivasienen lisäksi näitäkin kaikkea:

"Kapseli:
Laktoosimonohydraatti 32,5 mg,
magnesiumstearaatti,
liivatekapseli,
titaanidioksidi (E 171).

Jauhe:
Laktoosimonohydraatti 32,5 mg,
fruktoosi 472 mg,
kolloidinen vedetön piidioksidi,
makuaine (tuttifrutti)."

Mulle ei sopisi ainakaan titaanidioksidi eikä tuo tuttifrutti. Onkohan siinä maltodekstriiniä, kuten monissa aromiaineissa on. Kysäse vasiten, kun ei muuten selviä(y)
En kyllä mitään sientä muutenkaan suuhuni vois laittaa, kun ei elimistö siedä ollenkaan sienisokeria. Miksi siitä ei varoiteta tuossa ollenkaan:alien::geek::eek:

Löysin Berocca-tiedoista sen, kyllä:
"Tutti Frutti makuaineen 051880 AP0551 ainesosia ovat luontaisen kaltaiset makuaineet ja maltodekstriini"
Se on tehty maissista eikä siksi pidä syödä: koisamyrkkyä tuottaa se GM-maissi.

Hei, kerro sitten, kun kävit lääkärissä, mitä sanoivat siellä!
en voi mennä lääkäriin ku oon just äskettäin käyny siellä eikä lääkärin mielestä mulla ollu mitään.. kävin kaikissa testeissäkin eikä ollu ees keliakiaa tai laktoosi-intoleranssia. Ja äitini sanoi että en voi mennä koska lääkäri kuitenkin sanoo että nyt on liikkeellä mahatautia ja norovirusta joten se olisi turha reissu.... :(
ehkä tää on vaan mahatautia jossa ei vain tule oksennusta mutta on muuten huono olo.

Hei
Olen siis 13 vuotias tyttö joka kärsii pahasta oksetuksesta. Tätä on jatkunu jo pari päivää jouluaaton jälkeen :/ Oksettaa ihan kamalasti mutta oksennusta ei tule, enkä millään pysty pakottamaan itteäni oksentamaan koska minulla on se oksennuksen pelko... Äiti oksens jo kerran (pakottamalla) koska hänelläki oli ollu tosi huono olo mut heti sen oksentamisen jälkeen ei kuulemma ollu enää.. mutta ku mä en vaan millään pysty oksentamaan. Nukahtaminenki on vaikeeta. Raskaanakaan en voo todellakaan olla joten mitäs tää sitte on ?? voiskos joku kertoo miten tätä oksetusta sais ees lievitettyy tai jotenki saada sitä pois ? Kiitos.

Lisään tähän vielä että nyt minulle on ilmestynyt närästystä ja kurkkukipua pahoinvoinnin tilalle ja sekin on aika hirveää. Mietin vaan että kun en ole syönyt hirveän hyvin näinä viime päivinä niin onkos se edes mahdollista saada närästystä tyhjällä vatsalla ??!

joo anteeks taas en meinaa närästystä vaan sellasta että kurkusta kuuluu sellast inhottavaa meteliä (vähän niinkuin mahan murinaa) joka tuntuu kauhealta koska on vielä vähän paha olo.. + kurkku alkaa tulemaan kipeäks enkä tiedä miks... TARVITSEN NEUVOJA KOSKA TÄTÄ ON JATKUNU JO VIIKON, KOHTA ON UUSVUOS ENKÄ VOI EDES SYÖDÄ KUNNOLLA :'( ja
lääkäriin en voi mennä.

Se varmaan johtuu siitä hiivavalmisteesta, mitä otit tai sorbitolista. Älä ota yhtään sokeripitoista nyt, ei mitään. Jotakin rasvaa, onko teillä voita? Tee lettuja vaikka:-)

Sori, olihan siellä itsehoitovalmistekin, siis tämä:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/10540952.pdf
PEGORION, muistitko oikein sen nimen?
Se siis on erilainen, mutta mille tahansa voi tulla allergiseksi. Tässä on vasta-aiheena (=ei saa käyttää, ei edes kokeilla!)

"4.3 Vasta-aiheet
 suolenseinämän rakenteellisesta tai toiminnallisesta viasta johtuva tukkeuma, ileus
 suolen perforaatio
 vakava tulehduksellinen suolistosairaus (esim. Crohnin tauti, ulseratiivinen koliitti, toksinen megakoolon)
 kivuliaat vatsaoireet, joiden syy ei ole tiedossa
 yliherkkyys vaikuttavalle aineelle."

Mitä muuta olety tänään syönyt?

joo anteeks taas en meinaa närästystä vaan sellasta että kurkusta kuuluu sellast inhottavaa meteliä (vähän niinkuin mahan murinaa) joka tuntuu kauhealta koska on vielä vähän paha olo.. + kurkku alkaa tulemaan kipeäks enkä tiedä miks... TARVITSEN NEUVOJA KOSKA TÄTÄ ON JATKUNU JO VIIKON, KOHTA ON UUSVUOS ENKÄ VOI EDES SYÖDÄ KUNNOLLA :'( ja
lääkäriin en voi mennä.

Minulla ainakin närästys oireilee juuri näin.

Yhteistyössä