Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä en oo ehtiny lueskellakkaan et onko niitä nyt suomessa todettu vielä enempiä kuin se yksi kiinalaisturisti? Eikös siitä nyt niin kauan ole että ne jotka hän olisi tartuttanut, olisi jo sairastuneet?
Luultavasti kyllä, pääsimme siis ensimmäisestä tapauksesta säikähdyksellä.

Siitä ei kuitenkaan luultavasti ole pelastukseksi, pandemia vain tulee meille myöhemmin. Jos oikein optimisteja ollaan, voidaan tietenkin ajatella että taudin leviäminen saadaan pysäytettyä. Kovat keinot ovat käytössä Kiinassa ja myös kiinalaisia kohtaan naapurimaissa. Mutta jos tauti vähänkään reippaammin pääsee Eurooppaan, pelkään pahinta. Täällä hallituksilla ei ole kanttia sulkea kaupunkeja, liikennevälineitä tai ilmoittaa, etteivät taudista kärsivän maan asukkaat pääse yli rajan.

Suomalaisen terveydenhoidon suhtautuminen tulee esille tässä:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/839722-espoolaismies-pelkaa-saaneensa-korona-tartunnan-aasian-lennolla-jarkyttyi-husin

Espoolainen mies sanoo, että mahdollinen altistuminen tuli viime viikolla lentokoneessa, joka oli täynnä yskiviä ihmisiä.

– Dohaan matkannut lentokone oli täynnä pärskiviä ihmisiä. Näkemieni passien perusteella useat heistä oli kiinalaisia. En ole koskaan nähnyt lentokoneessa niin paljon yskiviä ihmisiä. Matkustan noin kuusi kertaa vuodessa. Dohasta jatkoin Helsinkiin.

Seuraavan viikon tiistaina miehen vointi alkoi huonontua.

– Tiistaina nenä meni tukkoon ja keskiviikkona sain tunnin kestäneen yskäkohtauksen. En meinannut saada henkeä. Onneksi yskä rauhoittui.

Torstaina kunto romahti.

– Voimat lähtivät ja meinasin mennä nurin leipää leikatessa. Henki kulki huonosti. Liikkeelle lähtiessä läähätin kuin sika. Pää oli tukossa.

Torstai-iltana hän soitti Espoon terveysasemien keskitettyyn numeroon.

– Sairaanhoitaja suhtautui asiaani vakavasti. Hän kirjasi tiedot tarkasti ylös ja konsultoi lääkäriä.

Lääkärin vastaus järkytti miestä.

–  Sairaanhoitaja soitti takaisin ja sanoi puhuneensa Husin infektiolääkärin kanssa.

Miehen mukaan sairaanhoitaja kysyi, olinko ollut Wuhanissa. Viime vuonna alkaneet koronatapaukset alkoivat Kiinan Wuhanista.

– Vastasin, että en ole ollut. Sain kuulla, että siinä tapauksessa minulla ei ole koronavirusta. Minun tulisi hoitaa oireita, kuten normaalia flunssaa. Eli lepoa, kuumaa juomaa ja panadolia. Olin pöyristynyt, mies sanoo
.

Uusi epäilty, muurahaiskäpy (sen koronavirus 99% sama kuin nyt leviävä)

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
vierailija
Suomalaisen terveydenhoidon suhtautuminen tulee esille tässä:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/839722-espoolaismies-pelkaa-saaneensa-korona-tartunnan-aasian-lennolla-jarkyttyi-husin

Espoolainen mies sanoo, että mahdollinen altistuminen tuli viime viikolla lentokoneessa, joka oli täynnä yskiviä ihmisiä.

– Dohaan matkannut lentokone oli täynnä pärskiviä ihmisiä. Näkemieni passien perusteella useat heistä oli kiinalaisia. En ole koskaan nähnyt lentokoneessa niin paljon yskiviä ihmisiä. Matkustan noin kuusi kertaa vuodessa. Dohasta jatkoin Helsinkiin.

Seuraavan viikon tiistaina miehen vointi alkoi huonontua.

– Tiistaina nenä meni tukkoon ja keskiviikkona sain tunnin kestäneen yskäkohtauksen. En meinannut saada henkeä. Onneksi yskä rauhoittui.

Torstaina kunto romahti.

– Voimat lähtivät ja meinasin mennä nurin leipää leikatessa. Henki kulki huonosti. Liikkeelle lähtiessä läähätin kuin sika. Pää oli tukossa.

Torstai-iltana hän soitti Espoon terveysasemien keskitettyyn numeroon.

– Sairaanhoitaja suhtautui asiaani vakavasti. Hän kirjasi tiedot tarkasti ylös ja konsultoi lääkäriä.

Lääkärin vastaus järkytti miestä.

–  Sairaanhoitaja soitti takaisin ja sanoi puhuneensa Husin infektiolääkärin kanssa.

Miehen mukaan sairaanhoitaja kysyi, olinko ollut Wuhanissa. Viime vuonna alkaneet koronatapaukset alkoivat Kiinan Wuhanista.

– Vastasin, että en ole ollut. Sain kuulla, että siinä tapauksessa minulla ei ole koronavirusta. Minun tulisi hoitaa oireita, kuten normaalia flunssaa. Eli lepoa, kuumaa juomaa ja panadolia. Olin pöyristynyt, mies sanoo
.
Ja tämä siis oli vain miesflunssa?
 
Ihanaa huomenta kaikille!:love:
Nukkukaahan pitkään ja hartaasti.:love:

Mä täällä jo keittelen kahveet ja lähen karvavauvan kanssa metsään.:)
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
Huomenta

Nukahdin vasta aamu 6lta, koko kämppä löyhkäs naapurista ja rappukäytävästä tulevalle tupakansavulle sen verran ettei uni tullut kun yökötti se lemu.

Nyt on pää kipeenä ja kaikk ketuttaa(n)
 

Yhteistyössä