Haaveena vauva 2020

@Haavejuttu Voi harmi:cry: Onko herkkä testi? Voishan se olla jotain kiinnittymisen yritystäkin. Mulla nekin aiheuttaa raskausoireita tai sit ne sekoittaa pms oireisiin (n)
One stepin 10 herkkyinen. Olen kyllä kuullut tästä testistä huonoa ja omankin kokemuksen mukaan ei ole niin herkkä kuin luvataan ja googlettelin niin moni sanonut ettei ole saanut kuin haamuja näillä. Mutta itse sain kyllä one stepillä viimeksi paljon selvemmän haamun kuin nyt. Aluksi oli tommosia hailuroita mutta sitten vahvistui, mutta nyt ei näytä vahvistuvan. Tein myös rfsu:n liuskan, sen 25 herkkyisen ja se oli nega.
 
Ja pahoittelut äskeisestä pitkästä romaaniviestistä :D Kävinkin heti rekisteröimässä nimimerkin, niin on helpompi seurailla. Ja tosiaan tänään menossa kp9/26 ja ovistesti näyttää vielä negaa. Pupuilut aloitettu toissapäivänä ja mieskin on nyt tosissaan tämän yrittämisen kanssa, kun selvisi missä mennään. Aiemmin ei ole aina pupuilut olleet niin säännöllisiä, kun mies on ollut ehkä enemmänkin tjottailu-meiningillä.
 
@Haavejuttu
Samaa kuullut, siksi siirryinkin noihin 25:n :(
Mut eipä toivoa silti oo menetetty kun eihän sulla oo vuoto alkanut, jospa ois myöhäinen ovis(y)
Ovisplussan sain kp 14 illalla, kp 15 oli myös plussa, kp 16 oviskipuja. Ja testin ohjeessa lukee että ovulaatio tapahtuu 36h sisällä ekasta plussasta. Nyt on dpo 12 jos ovis ollut kp 15. Mutta voi olla myös 1-2 päivää vähemmän. Mutta sitten taas olisi erikoista että jo dpo 8 (eli tuo tummin haamu, toissapäiväinen) tulisi niin selkeä haamu. Eli uskon että toissapäiväinen testi on dpo 10 ja nyt on dpo 12.
 
Olin arkiviikon käymättä palstalla, kun oli pitkiä päiviä ja tännehän on tullut yli 10 sivua keskustelua!! ihanaa myös, että joku on perustanut lokakuisen ryhmän. Tulee toiveikas olo, olispa tää meidän kaikkien vuosi niin kuin kovasti toivotaan ❤

Voisin liittyä myös taas listalle, tänään kp25/29-40.

Yritän tässä kierrossa olla testaamatta ennen kuin vasta kp40. (Sanon vaan sen ääneen toistamiseen, jotta pysyn lujana ) En liity piinalistalle, koska ovulaatio tapahtuu joskus kp15 ja toisinaan vasta kp26 enkä ole tässä yrityskierrossa nro 7 aivan selvillä, milloin on tapahtunut, jos on.
 
  • Tykkää
Reactions: W.we ja Lilmi89
@Haavejuttu sain kans elämäni ekaan onesteppiin tuommosen ihme haamulaisen sillon viime kierrossa :devil:

@Magnolia89 aika hurjaa että ensin kaikki vaikuttaa olevan ok ja sit ei olekkaan! Höh, mutta hyvä esimerkki että kannattaa tutkituttaa ajoissa! Eli pian teilläkin voi ollla vauveli tai useampi:love:

Mies tuumas tunti sitten että nyt lähetään makkariin tekemään lisää lapsia, mie että jaaa eipä tässä vaiheessa kiertoa taieta paljon tehä.... 13päivää menkkoihin, rutikuivaa ja ei haluja :cautious:
 
Viimeksi muokattu:
Minut voi ottaa pois listoilta :ninja:

Menkat pitäisi alkaa tiistaina mutta eilisestä asti on ollut hirveetä menkkajomottelua tiputtelun kera, niin kyllä ne menkat sieltä taas tulee :( :poop: Ajattelin ensi kierron aikana soitella yksityiselle, että saataisiinko hormonit aiemmin kokeiluun :geek: Alunperin oli tarkoitus yk 8 jälkeen kokeilla mutta nyt ajattelin, että josko ensi kierron (yk 7) jälkeen voitais jo kokeilla t: malttamaton :D

Taidan myös taas vähän vetäytyä täältä palstalta ja toivon samalla kaikille tsemppiä ja plussatuulia! :love::love:
 
Greippimehusta oli aikaisemmin puhetta.. Ilmeisesti paras vaikutus on tuoreesta hedelmästä puristetulla mehulla tai syömällä tuoretta greippiä/verigreippiä. Olen itse puristanut sitruunapuristimella verigreipistä mehua ja välillä puristanut sekaan appelsiinin. Yhdestä greipistä tulee n. 2dl mehua. Tämä määrä (2dl/pv) on riittänyt ainakin minulla lisäämään limoja. Nyt on muuten vielä greippien sesonkiaika! :p
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja mom_89
Toinen viikkodigi tuhlattu, tulos "not pregnant" :poop: Vuotoa odotellessa, seuraavan testin teen keskiviikkona jos ei menkat ala. Toissapäiväinen haamu one stepissä on tosi selvä, näkee tihrustamatta, joten joku kiinnittymisyritys on ollut. Mutta miksi raskaus ei onnistu :cry: Kyllä on taas mieli maassa.. Mutta positiivista on ainakin se että raskauden mahdollisuus varmasti on, mutta johtuuko sitten kohonneista kilpirauhas arvoista vai mistä se, ettei raskaus jatku.
 
Toinen viikkodigi tuhlattu, tulos "not pregnant" :poop: Vuotoa odotellessa, seuraavan testin teen keskiviikkona jos ei menkat ala. Toissapäiväinen haamu one stepissä on tosi selvä, näkee tihrustamatta, joten joku kiinnittymisyritys on ollut. Mutta miksi raskaus ei onnistu :cry: Kyllä on taas mieli maassa.. Mutta positiivista on ainakin se että raskauden mahdollisuus varmasti on, mutta johtuuko sitten kohonneista kilpirauhas arvoista vai mistä se, ettei raskaus jatku.
Mullahan on ollut hyvinkin selkeitä punaisia viivoja just noissa one stepin herkissä enkä valitettavasti usko, että niillä on kertaakaan ollut yhteyttä raskauteen, kun viime kierrossakin ultrattiin ettei ole ovulaatiota tapahtunut ja silloinkin tuli niitä törkeitä haamuja. :mad: Eli kannattaa testata ihan muilla testeillä, jos aikaisin testaa. Toivottavasti sä vielä saisit kunnon plussan, odotat pari päivää! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90
@Magnolia89 Minulla tuli sama yllätys verikokeissa 34-vuotiaana. Kyllä harmitti kovasti kun ne hedelmällisimmät vuodet on jo takana päin. Kovasti tsemppiä teille ja toivottavasti onnistutte!

@Haavejuttu toivottavasti se muuttuu vielä plussaksi. Olisko ovis ollut myöhäisempi?

Mulla tulee ovislimoja aina pari-kolme päivää ennen ovista ja huomasin että mulla myös karpalomehu lisää ilmoja entisestään. En kyl tiiä mistä se johtuu.

Tietääkö joku mihin greipin vaikutus limoihin perustuu? Onko se happamuus, foolihappo vai mikä? Greippiä ei mulle suositeltu kun olen jatkuvalla lääkityksellä ja greippi vaikuttaa lääkkeiden tehoon jotenkin haitallisesti.
 
Kannattaa muuten huomioida greippimehun suhteen se, jos käyttää samaan aikaan muita lääkityksiä esim. verenpaine-, kilpirauhas-, eräät antibiootit ym. niin greippi vaikuttaa haitallisesti näiden lääkkeiden pitoisuuksiin ja tehoon kehossa, sillä se kilpailee samasta CYP3A4-hajottajaentsyymistä. Pitoisuudet voivat siis nousta/laskea vaarallisesti, riippuen lääkkeestä. Tähän samaan jujuun perustuu juurikin se greipin estrogeenipitoisuutta nostattava vaikutus.
 
vierailija
Täällä vierailijana kommentoin. Mulla tosiaan menkat olleet viimeksi joulukuun puolivälissä. Oon tässä viikkojen edetessä tehnyt raskaustestejä, jotka kuitenkin näyttäneet negaa. Olen myös tehnyt ovistestejä silloin tällöin, jotka myös olleet negoja. Nyt sattumalta pari päivää sitten päätin testata ovis testin, johon on päivä päivältä tullut yhä tummempi ja tummempi toinenkin viiva. Ilmeisemmin tässä pitkässä kierrossa mulla on kahdesti ollut ovulaatio tai sitten ovulaatio ilman menkkoja. Onko tämä yleistä?
 
@Magnolia89 Minulla tuli sama yllätys verikokeissa 34-vuotiaana. Kyllä harmitti kovasti kun ne hedelmällisimmät vuodet on jo takana päin. Kovasti tsemppiä teille ja toivottavasti onnistutte!

@Haavejuttu toivottavasti se muuttuu vielä plussaksi. Olisko ovis ollut myöhäisempi?

Mulla tulee ovislimoja aina pari-kolme päivää ennen ovista ja huomasin että mulla myös karpalomehu lisää ilmoja entisestään. En kyl tiiä mistä se johtuu.

Tietääkö joku mihin greipin vaikutus limoihin perustuu? Onko se happamuus, foolihappo vai mikä? Greippiä ei mulle suositeltu kun olen jatkuvalla lääkityksellä ja greippi vaikuttaa lääkkeiden tehoon jotenkin haitallisesti.
Kiitokset tsempeistä! Vastasinkin näköjään sattumalta juuri tuohon greippi-kysymykseesi eli greippi tosiaan nostattaa estrogeenitasoja, josta johtuu tämä vaikutus limoihin ja limakalvon paksuuteen ym. :D
 
Jeps, kiitos ajatusten lukemisesta @Magnolia89 . :D
Karpalolla taitaa olla myös jotain vaikutuksia estrogeeniin, joten toivottavasti karpalomehu toimii greippimehun kotimaisena korvikkeena.

Mulla alkaa näyttää huonolta sen suhteen että plussa tulisi tällä(kään) kertaa. Just alkoi menkkakolottelu alavatsalla ja nivusissa. Voi miten tyhmää. :poop::cry:
Positiivisesti kun ajattelee, niin ei mennyt yhtään testiä hukkaan kun maltoin odotella...
Mutta on tää silti ihan syvältä. :(
 
Tervetuloa mukaan @Magnolia89 :)
Mulla hieman samantapainen tilanne kuin sulla siis noiden munasolujen kanssa. Oon 34 ja ollaan yritetty kolmatta lasta kohta vuoden verran, 12 yk alkaa olla takana. Hakeuduin viime syksyllä yksityiselle tutkimuksiin koska tuntui ettei kaikki ehkä ole kunnossa. Muuten kaikki periaatteessa ok, mut mulla toisella puolella nähtävissä 8 follia ja toisella 4-5. Mun ikäisellä normimäärä 15 ylöspäin. Tuo siis korreloi sen määrän kanssa mitä varastossa on jäljellä ja kertoo myös siitä et munasolujen laatu on luultavasti kans heikentynyt kun määräkin on laskusuunnassa jo selvästi. Lääkärin mielestä 1-2 vuotta on järkevää yrittää mut sen jälkeen ivf on ainoa toivo. Mies on alunperinkin ollut täysin tyytyväinen kahteen lapseen ja sovittiin aluksi ettei lähdetä hoitoihin. Mulla kuitenkin nyt ovulaatioinduktio sekä luteaalilääkitys ollut käytössä muutamia kuukausia. Niistä ei oo muuta hyötyä ollut kuin että folleja irtoaa kerralla useampi, jos vaikka joku vielä oliskin hedelmöittymiskelpoinen. Toisaalta mulla ehdoton kielto monikkoraskauteen riskien vuoksi, joten ehkä vähän tulella leikkimistä jo tämä. Pistoshoidot ei siis tule kyseeseen. Kun julkiselle ei päästä niin tuntuu kyllä hirmu kalliilta noiden yksityisten ivf jne hinnat. Mut kyllä jo vähän kaikkea alkaa harkitsee, kun niin suuresta unelmasta kyse ja kerran täällä vain eletään. Vaikkei niidenkään hoitojen onnistumisesta ole toisaalta takeita. Lapsettomuusklinikan lääkäri sanoi et tosiaan monelle tulee yllätyksenä tämä et hedelmällisyys laskee monilla jo heti kolmenkympin tienoilla. Mäkin ovuloin kyllä ihan kunnolla joka kuu, mut se solujen laatu on sit luultavasti huono. Selittää myös sen et kun ikää tulee keskenmenojen riski kasvaa.

@PumpuliNumpuli säkin kerroit et sulla samanlainen diagnoosi 34-vuotiaana. Mikä teidän tilanne on nyt, oliko lapsia ja minkä verran yritystä takana? Oliko hoidot jo menossa? Anteeksi kun ei muista, vaikka oonkin kaikki viestit lukenu, meitä kun on täällä niin paljon.
 
Mäkin muuten ootan menkkoja alkavaksi huomenna. Kierrosta tulee superlyhyt nyt kun on lääkkeetön kierto ja ovis oli jo kp 10. Mitään pms oireita ei oo oikeestaa ollu (vain päänsärky dpo 7), mut tänään menkkamaista juilimista siihen malliin et huomenna varmaan alkaa. No, pääsepähän uuteen kiertoon nopeasti, vaikkei olekaan juurikaan uskoa luomuonnistumiseen.
 
@Pampula3 Ekaa edelleen yritän. Silloin 34v:na kun oli yritystä takana vuosi ja olis pitänyt mennä yhdessä tutkimuksiin, niin silloinen puoliso ei yllättäen halunnutkaan tutkituttaa simppojaan, eikä sen takia päästy hoitoihinkaan. :devil: Suhde päättyi.
Seuraavaa parisuhdetta ei helpolla löytynytkään, joten vuosia meni hukkaan. Mietin silloin jo itsellisenä yrittämistä, kunnes nykyinen ukkeli sattumalta pelmahti elämään. Ei silloin heti aloitettu yrittämistä, joten vuosia meni tässäkin vähän harakoille, mutta ne oli tärkeitä vuosia ja saatiin ihana toimiva parisuhde. ❤ Nyt on oltu ilman ehkäisyä jo reilusti yli vuosi ja nyt on haettu kunnalliselle hoitoihin, mutta ei oo vielä päästy. Ei oo kielteistäkään päätöstä vielä tullu, joten odotellaan ja toivotaan että kutsu tulis pian. Kävin viime vuonna malttamattomana yksityisellä kierron tutkimuksissa ja gynen mielestä näytti jo tosi toivottomalta ja hän ehdotti luovutettuja tai adoptiota ensimmäisiksi vaihtoehdoiksi. :poop:
Kierto sinänsä toimii, mutta näkyi yhteensä vain 3 follia ja hormonitasot oli todella huonot. :cry: Ja tosiaan, koko hedelmällisin ikä meni sairauden vuoksi ohi, eikä silloin ollut mitään mahkuja edes ajatella raskautta. Välillä tuntuu niin epäreilulta, vaikka kuinka koitan olla lannistumatta. Onneksi kukaan ei syyttele eikä sukulaiset koskaan ole kysynyt tyhmiä ”no koskas teille tulee vauva”-kysymyksiä.

Sori pitkä avautuminen. :rolleyes:

Tämä kierto OLI tosi lupaava, mutta enää ei ole odotukset korkealla. Ne on kuopassa. :ROFLMAO:
 
Ja pahoittelut äskeisestä pitkästä romaaniviestistä :D Kävinkin heti rekisteröimässä nimimerkin, niin on helpompi seurailla. Ja tosiaan tänään menossa kp9/26 ja ovistesti näyttää vielä negaa. Pupuilut aloitettu toissapäivänä ja mieskin on nyt tosissaan tämän yrittämisen kanssa, kun selvisi missä mennään. Aiemmin ei ole aina pupuilut olleet niin säännöllisiä, kun mies on ollut ehkä enemmänkin tjottailu-meiningillä.
Tervetuloa, haluatko tuohon kiertopäivälistalle? :)
 

Yhteistyössä