Käytiin viime viikolla klinikalla keskustelemassa uudesta hoidosta. Uus hoito alkaa parin viikon kuluttua. Eilen aloitin Primolut-kuurin, jolla täsmätään mun ja luovuttajan kierrot. Alkion siirto on ehkä maaliskuun alussa.
Kovasti tsemppiä uuteen yritykseen!Käytiin viime viikolla klinikalla keskustelemassa uudesta hoidosta. Uus hoito alkaa parin viikon kuluttua. Eilen aloitin Primolut-kuurin, jolla täsmätään mun ja luovuttajan kierrot. Alkion siirto on ehkä maaliskuun alussa.
Kyllä me saatiin tietää ikä kun se niskapoimu-ultraan tarvittiin.Onko teille kerrottu luovuttajan ikä? Meille sanottiin vain, että ikähaitari on 25-35 v ja laki estää kertomasta tarkkaa ikää.
Tungen nyt tähän ketjuun vastaamaan että miten ne voivat sen noin perustella? Kun eihän toi pidä siis paikkaansa, ikä on yksi joka nimenomaan seulassa vaikuttaa myös, että ei se nyt aivan niin mene että 25 ja 35 on sama asia.Perustelivat asiaa, että ikähaitari 25-35 ei kuulemma seulassa nosta pisteitä riskin osalta. Arvelin itse, että kiusallaanko jättivät sanomatta, kun ei alkuraskauden ultraan sinne menty vaan kunnalliselle...
Mutta joku ikähän sinne koneelle on syötettävä ja jos ei muuta ole, niin sittenhän se on sun ikä, eikö? Meilläkin ultraava kätilö joutui kysymään apua, että miten se luovuttajan ikä sinne laitetaan kun ei ole syntymäaikaa tiedossa ja lopulta laitettiin vain kuvitteellinen 1.1.1991 että saatiin lukema. Ovumialla ei tosiaan ollut mitään ongelmaa tässä ja kaikki ultrat olen käynyt muualla ensikäyntiä lukuunottamatta.Perustelivat asiaa, että ikähaitari 25-35 ei kuulemma seulassa nosta pisteitä riskin osalta. Arvelin itse, että kiusallaanko jättivät sanomatta, kun ei alkuraskauden ultraan sinne menty vaan kunnalliselle...
Ehdottomasti kuuluu saada tietää luovuttajan ikä. Dextralla tiedon saanti ei ollut mikään ongelma, enemmänkin itsestäänselvyys. Todellakin vaadit saada tietää iän.Onko teille kerrottu luovuttajan ikä? Meille sanottiin vain, että ikähaitari on 25-35 v ja laki estää kertomasta tarkkaa ikää.
Mikä klinikka teillä on? Ja suojella luovuttajaa?? Siis mitä ihmettä. Kaikki on kyllä so far saaneet tietää tarkan iän mitä oon jutellut ihmisten kanssa.Kysyin uudelleen neuvolaan vedoten mutta edelleen vastaus oli, että tarkkaa ikää ei kerrota vaan luovuttajaa halutaan suojella (mitä ihmettä? Lapsi kuitenkin saa henkilöllisyyden tietoonsa 18 v. täytettyään, jos hänelle asiasta on kerrottu ja jos hän niin haluaa?). Kuulemma 35 v. ikä ei nosta riskilukemaa ja sillä kai nyt sitten mennään. Totesivat vain, että onhan se luovuttaja oikeasti nuorempi kuin tuo. Pöh, sanon minä!
Mä oon nyt vähän kateellinen noin hyvistä ohjeista lääkityksen asteittaiseen vähentämiseen! Mulle vaan sanottiin, että 10+0 jätät kaiken pois. Jatkoin sitten siitä itse vielä viikon verran, pidensin vaan koko ajan sitä tuntimäärää lääkkeiden välillä.@Seesam78 Joko sulla on tukilääkitystä alettu purkamaan? Mulla tämä viikko (9+) aamuin sekä Zumenon että Terolut 1 tabl ja illalla Zumea 1, Teroa 2.
Ensi viikolla (eli 10+) sama aamuannos eli 1+1 mutta Zumea ei enää illalla ja Teroa 1 tabl.
Sitten seuraavalla viikolla (11+) Zumea ei enää ollenkaan, Terokin vain aamulla.
Viikosta 12+ ei enää mitään lääkitystä tarvita.