Moi olen uusi täällä.
Nerthus/30v/toista lasta yritellään/yritys on alkanut jo 1/1/2019
On kummallinen tilanne koska ensimmäisen kerran kun tulin raskaaksi (lapseni on nyt 8v) niin hedelmölttyminen tapahtui vaikka minulla oli e-pillerit käytössä. Silloinkin oltiin kyllä jonkun aikaa yritetty entisen mieheni kanssa, mutta koska ei tullut tärppiä ja kävin yksityisellä lääkärillä, niin hän määräili keltarauhas/minipilleri kuuria ja sen jälkeen yasminepillerit. Tulin sitten raskaaksi heti ensimmäisten e-pilsu kokeilujen aikana täysin yllättäen ja tuloksena ihana tytär. Eron jälkeen tulin toiselle miehelle raskaaksi, vaikka minulla oli ehkäisyrengas käytössä, se raskaus meni kuitenkin kesken.
Nyt 2vuotta sitten jätin hormonikierrukan joka oli kerennyt olemaan 5v käytössä, ja viimekuun tammikuuhun saakka ollut pessaari käytössä, kunnes siitä luovuttiin nykyisen kumppanini kanssa. Ei oikein sopinut minulle, ilmeisesti allerginen jollekkin mikä sen käyttöön liittyy. Siitä saakka sitten ollut ilman ehkäisyä ja ei nyt ihan täysiä olla joka kuukausi yritetty, kun asutaan miehen kanssa vielä erillään, mutta nyt puolisen vuotta on minulla ollut vauvakuume aivan mahdoton. On jotenkin outoa, kun raskaus ei nyt sitten meinaa kuitenkaan onnistua, kun sitä todella haluaisi, vaikka aiemmin se on käynyt niin helposti jopa.
Minulla oli viimevuoden alussa kierron kanssa probleemaa (oli todella lyhyitä kiertoja ja välillä ei ollenkaan) ja luulin monesti olevani raskaana, mutta ilmeisesti minulla oli keltarauhashormonin kanssa taas häikkää ja vedin kuurin sitä. Nyt on taas muutamassa kierrossa ollut outouksia, mutta silti kiertopäivien mukaan on ollut tasaista. Viime menkat oli todella niukat ja lähinnä oli semmoista ruskeaa vuotoa, ja lämmöt ei sen jälkeen laskenut. Luulin jo taas olevani raskaana mutta ei. Nyt tässä taas ollut ovikset päällä, ja jonkin näköisiä oireita. Ilmeisesti siis ovisoireita, jotka on olleet mulla aivan mahdottomia. Lisäksi yleensä minulla alkaa järkyttävä PMS heti oviksen jälkeen. Nyt ei ole ollut, mutta ovuaatio oli kivulias ja oireet kesti pitkään! Pupuilua oli, joten nyt vaan jännitetään. En haluaisi enää yhtään stressata enkä jaksaisi enää noita "vale-raskauksia", mitenköhän sitä saisi muuta ajateltavaa siihen saakka kunnes on järkevää testailla??. En kyllä kestä niitä testailujen jälkeisiä pettymyksiäkään enää...