Seurasin tätä jo aiemmin, mutta ajattelin, että liityn mukaan vasta uuden kierron alkaessa. Lapsettomuustutkimukset menossa ja odotamme tietoa mahdollisista hoitomuodoista.
Olen ollut painoindeksin mukaan normaalipainoinen viimeksi yli 10 vuotta sitten, lähellä normaalipainoa viimeksi kolme vuotta sitten. Olen harrastanut aiemmin kuntosalia 4xvk ja siihen päälle vielä jumpat, lenkit yms ja syönyt terveellisesti. Eli joskus olen ollut hyvässä kunnossa. Ihannepaino olisi 67 kg bmi:n mukaan, mutta luulen, että minulle hyvä olisi 73 kg, silloin olisin jo normaalipainoinen.
Kun katson peiliin, en näe, että olisin niin isokokoinen. Minulla on ihan hyvä olla kehossani ja jaksan tehdä asioita, mutta olen voinut paremminkin.
Paino tänään 92kg, bmi 31.5. Eli noussut entisestään syksystä, jolloin oli ensikäynti lapsettomuustutkimuksissa. Vyötärönympärys 97cm.
Tästä päivästä eteenpäin pidän huolen, että syön säännöllisesti 3 tunnin välein ja juon riittävästi vettä. Suurin tekeminen on varmasti ruokavaliossa ja sen korjaamisella saan muutoksia aikaan. Vähennän hiilareiden määrää, koska niitä tulee tällä hetkellä todella paljon suhteessa siihen, että en liiku kovin aktiivisesti. Jätän myös herkuttelun pois, synttäreillä tms voin ottaa kakkua, mutta en osta enää useaa kertaa viikossa herkkuja kotiin. Käyn lenkillä jo nyt päivittäin, mutta lenkkien pituutta voin lisätä. Alan käymään uudestaan salilla, en kuitenkaan uskalla asettaa tavoitteeksi käydä salilla neljästi viikossa, kun nyt en edes kerran ole pystynyt käymään. Nukun tällä hetkellä hyvin, joten se saa pysyä ennallaan. Tavoitteena on saavuttaa normaalipaino, mutta raskaushaave huomioiden en osaa asettaa tavoiteaikaa - toivon kovasti että olisin jo tämän vuoden puolella raskaana. Kaikki paino ja sentit, mitä saan pois, on eteenpäin.