Haaveena vauva 2020

Tää raskaaksi yrittäminen on kyllä yhtä rakettitiedettä. Saa olla kuu ja aurinko oikeassa asennossa ja paljon tuuria että onnistuu:eek::D

EDIT:@Wintersun okei onpas mielenkiintoista. Voisko se pitkälti riippua siitä mihin sitä on määrätty. Mulla lukee paketissa kyllä kierron säännöllistämiseen, vaikka käytännössä se on tuohon välivuotoon mikä mulla tuli:eek:

Mulla on muuten tuon kommentoinnin kanssa sama, eli en välttämättä enää muista kelle piti kommentoida mitäkin, kun aiheet liikkuu niin nopeasti :D

Omanapailua ei ole nyt yritystauon aikana, kun en ajattele voivani nyt tulla raskaaksi. Ja tekee kyllä hyvää elää vaan normaalia elämää! Tosin tänne palstalle oon koukuttunut :eek: Aion kuitenkin kerran viikossa tehdä raskaustestin, kun viime tauollakin olin tullut raskaaksi ilman mitään oireita ovulaatiosta saati raskaudesta. Tosin raskaushormonitasot eivät varmaan muutamassa viikossa kovin korkealle nousseetkaan.

Muutenkin tuo piinailun konsepti on vähän vieras kun kuukautiset ovat aina olleet epäsäännölliset PCO:n vuoksi, eikä kierron pituudessa ole ollut johdonmukaisuutta edes hormonien aikana. En siis sen vuoksi välttämättä hirveästi päivittele tänne omanapailuja, kun ne oon laittanut muihin ketjuihin (letrozol/pco jne).

Meil mies on hyvinkin aktiivinen sängyssä. Jos vaan ite aina jaksais niin joka ilta. Sit tietty toi trexanin syönti vei kaikki halut, mut nyt toi maca-jauhe näyttäisi tuovan sen seksihirmun takaisin :p tietty oviksen kyttäily tuo paineita sille, eli just ennen ovista on hyvinki kiihkeää ja sitte itte oviksen osuessa niin tyssää. Eka meil tosiaan tuli ekasta kierrosta, oltiin niin nuoria ja kiihkoissamme :LOL: mut poikia sit tehtiin 6 kk molempia, ja just varmaan tää syynä et oviksen aikaan ukolla oli suoristuspaineita. Nytki ollaan viikko hommailtu joka päivä, ovista ei oo viel kuulunut :cautious: kohta se taas kuitenki laantu. Raskaana musta sit kuoriutuu oikein hormooniseksihirmu :sneaky:

Kuukautisiin liittyen, olen pitkään miettinyt onko tämä normaalia. Eli 12v sinne 18v asti kuukautiset olivat todella kivuliaat ja runsaat (side täyttyi läpimäräksi tunnissa). Minua usein juuri ennen menkkoja paleli, oli kauhea makeanhimo, kiukkuisuus/masennus ja alavatsakipuja (seksi sattui ja vuoto saattoi alkaa siitä). Mutta nyt, pms oireina ovat vain migreeni ja kipeät rinnat. Halukkuus ei laske, jaksan urheilla, mieliala pysyy korkealla enkä ole mättänyt suklaatakaan. Vuoto vain alkaa juuri silloin kun sen pitääkin, ilman alavatsakipuja, eikä se koskaan ala seksistä (eikä seksi enää satu menkkojen aikaan). Ekat 2-3 päivää vuoto on runsasta, sitten niukkenee, kestää siis 5 päivää. Saatan ottaa buranaa ensimmäisinä päivinä, mutta toisin kuin ennen, pärjään niiden voimin. Eli kipu on vähentynyt huimasti, enimmäkseen tuntuu vain sellainen paine lantiossa. Aikaisemmat oireeni voisivat liittyä siihen kilpirauhasen vajaatoimintaan, sillä se todettiin vasta 2018 kun kierto oli venähtänyt. Lääkäri sanoi minulle silloin että hormonitasoni heittelevät vielä ja pyrkivät tasoittumaan aikuisikää kohden, voisiko siis olla että nyt ne ovat tasaantuneet miltei? (n)

Mä olen täällä kyllä tosi hämmentynyt miten edelleen kp13 vuotaa ruskeaa :unsure: Ei siis yhtäkään päivää ilman vuotoa 13pvä aikana. Rasittavaa, ku alkaa jo tuntuu inhottavalta, että pitää koko ajan pitää suojaa.
Mulla taitaa nyt olla kivuton ovulaatio tai sit en vain ovuloi, mut tutut ovisoireet kuitenki heti aamusta, eli päänsärky ja nokka tukossa, joka menee parissa tunnissa ohi. Talleteltu on dpo -4, dpo -2 ja tänä aamuna, eli dpo0, JOS ovis edes on.

@Pampula3 Muihin asioihin keskittyminen on hyvä idea, mutta se toteutus ei ainakaan minulla niin helposti onnistu :D Jos saisin tehdä palapelejä 24/7, ni se on sellainen asia, johon uppoudun ja sillon en kuule, enkä näe mitään muuta :ROFLMAO: Eli tarttee lähtee shoppailee palapelejä :sneaky:
Mulla sama. Tänään Kp12 ja suojassa ollut jotain rusehtavaa tähän asti. Varmaan 9pv reilummin ruskeaa ja nyt sit ollu sen verran et huomaa. Ja seksiä harrastaessa tulee sit vähän enemmän...

@Shibali Olin muuten unohtanut ton banaanijutun! Mulla siis viimeks just ennen plussaa, banaani maistu ihan kardemummalle eli kamalalle :D

Ps. En sitten pystynyt olla tekemättä r.testiä:oops: Ei oo kyl himmennystä havaittavissa, toisaalta ei kyl tummenekaan:cautious: onneks niit on enään 1 jälellä:ROFLMAO: mut ei täs kyl mitää viini tarvii kyl ottaa ku ei tiiä onko vaiko ei:confused:

Oho, onpa jännä @Alinna86 et sullakin oli banaanin kans ongelmia ennen plussaa :LOL: En tienny et se on joku yleisempikin juttu. En enää muista maistuko se kardemummalta vai miltä, muuta kun et maistu pahalta ja tosi oudolta. :D

No höh, kyllä sua nyt piinataan noiden r-testien osalta (n) Eipä täs nyt sit varmaan auta kun oottaa ja jatkaa testailua..vai meinaatko soittaa ja pyytää päästä lisätutkimuksiin, jos ottaisivat sulta ne hcg-arvot?

Mulla sama. Tänään Kp12 ja suojassa ollut jotain rusehtavaa tähän asti. Varmaan 9pv reilummin ruskeaa ja nyt sit ollu sen verran et huomaa. Ja seksiä harrastaessa tulee sit vähän enemmän...
No mitä ihmettä :eek: Mulla tosiaan vuoti reilusti verta 3 vai jopa 4pvä ja sen jälkeen alko tulee ruskeaa vuotoa sen verran, että ilman suojaa ei voi olla. Niin ja tosiaan sama täällä, että seksin jälkeen vuotaa sit enemmän sitä (n) Siks mietinkin, että ehtiikö se kohdun limakalvo edes paksuuntua, kun koko ajan vuotaa, joten onko tässä kierrossa turha edes haaveilla raskaudesta? :(

@W.we Me käytiin tänään ikeassa ostaa lisää alustoja, että saan palat hyvin levitettyä ja voin jämähtää tohon sohvalle taas loppu illaksi :ROFLMAO: Ja parin kk palapelin kasaus projekti on hyvä suunnitelma, ei paljoa vauva asiat pyöri mielessä silloin :LOL:

Hassu juttu ton banskun kaa, mäkin luulin et on se vaan minussa, kunnes @Shibali kirjoitit ton :ROFLMAO:

Kävin kyylääs mun tikku rivii, mul tän viikon kaikki allekkain paperilla jotta näkis tuleeko muutosta, niin musta taas näyttää tän päivän kuitenki vahvemmilta,o_O argh! Ja tänää haistoin palaneen käryä töissä ja jep tämä tapahtui myös viime raskaudessa.. yritän nyt kuitenkin rauhoittua ja antaa ajan kulua, mut tänään on vaan mielessä pyörinyt taas pelkkiä vauva ajatuksia :love:
Ensi viikolla soitan noista mittauksista jos ei edelleenkään ala haaleta testit.
Olishan se ihan maailman parasta jos ei haalenis :love:

Hassu juttu ton banskun kaa, mäkin luulin et on se vaan minussa, kunnes @Shibali kirjoitit ton :ROFLMAO:

Kävin kyylääs mun tikku rivii, mul tän viikon kaikki allekkain paperilla jotta näkis tuleeko muutosta, niin musta taas näyttää tän päivän kuitenki vahvemmilta,o_O argh! Ja tänää haistoin palaneen käryä töissä ja jep tämä tapahtui myös viime raskaudessa.. yritän nyt kuitenkin rauhoittua ja antaa ajan kulua, mut tänään on vaan mielessä pyörinyt taas pelkkiä vauva ajatuksia :love:
Ensi viikolla soitan noista mittauksista jos ei edelleenkään ala haaleta testit.
Olishan se ihan maailman parasta jos ei haalenis :love:
Mä niin pidän teille peukkuja että ei haalene vaan siellä ois uusi pikkuinen tulossa :love::barefoot:

Ja hyvä kyllä toi banaani :ROFLMAO:

2 ovistestiä kaapissa ja tein nyt toisen pois, kun aamulla oli nokka pari tuntia tukossa ja koko päivän kestävä päänsärky ollut vaivana. No kyllähän se ovis on joko tänään tai huomenna. Mulla noi OS-ovulaatiotestit on näyttänyt plussaa aina ovispäivänä. Eihän toi vielä huipussaan ole tai sit laantumaan päin. Taidan huomenna tehdä toisen, niin sit tietää ehkä enemmän.
Mut aika hyvin sitä on sit oppinut omat kroppansa tuntemaan, kun aina nokka tukossa aamulla ja päänsärky riesana kun ovis lähettyvillä :ROFLMAO: Kivut vaan uupuu, mut en mä niitä kyl kaipaakaan :cautious:

Attachments

Täällä taas ollut niin runsaasti keskustelua, että nyt kun luin kaikki rästiviestit, niin en tosissaan enää muista mitä piti sanoa ja kenelle :censored: tämä sama käy joka kerta, jos ei ehdi useampaa kertaa päivässä lukemaan! :LOL: Eli samaa mieltä, mitä muutkin edellä: vaikka itse en täällä vielä kovin kauaa oo ollutkaan, niin olen pyrkinyt olemaan kaikkien keskustelussa mukana olleiden tilanteesta perillä! Mielelläni luen ja kuulen kaikkien juttuja ja pyrin reagoimaan, mutta kommentointi jää vähemmälle juurikin sen vuoksi, että kun pääsee viestiketjun loppuun, niin on jo ehtinyt unohtaa suurimman osan asioista jota halusi kommentoida... Mutta se ei tarkoita ettei kiinnostaisi ja olisi tällä taustalla tukena muille! (y) sen vuoksi kollektiivisesti kaikille negan saaneille ja uuteen kiertoon joutuineille voimia ja tsemppiä uuteen kiertoon! Ja negan saaneille jolla vielä ei uusi kierto alkanut niin plussatuulia! Ja tervetuloa uusille! :)
viimeisen kuukauden olen myös kommentoinut vähemmän ja lukenut harvemmin, kun ensin jouluna sukulointi vei aikaa ja nyt kotiinpaluun jälkeen työstressi ollut kamala, ja olen joutunut tekemään paljon ylipitkiä työpäiviä :confused: ensi viikon jälkeen onneksi helpottaa kiire töissäkin, niin sitten ehtii taas täällä aktiivisemmin olemaan mukana (+ kyllähän tuo vähempi kiire ja stressi on parempi myös tämän projektin kannalta...)

Kilpirauhasen vajaatoiminnasta täällä jonkin verran puhuttu. Itselläni tosiaan ns subkliininen vajaatoiminta, eli TSH vain vähän koholla (5-10 tasolla vaihdellen) ja muut arvot normaalit. Tuohon ei ilmeisesti normaalitilanteessa lääkitystä aloitettu, eikä oma aiempi gynenikään aloittanut. Mutta toinen gyne, jolle jouduin noiden papa-muutosten vuoksi käymään käski heti aloittaa lääkityksen, jos meinaa raskautta yrittää. Itsellä ollut nyt sitten viime kesältä lääkitys ja on saatu laskemaan tuonne 2,6-3,0 tasolle tuo TSH. Itse olen lukenut, että pitäisi olla alla 2,5 ilmeisesti että hoitoihin pääsisi. Meinasin kysyä gyneltä seuraavalla kerralla, että riittääkö tuo taso millä nyt ollaan, vai voisiko tuokin vielä haitata raskaaksi tulemista... Mutta kyllä on jännä, kun tosiaan toisen gynen mielestä ei olisi tarvinnut hoitaa ollenkaan!!!

Lisien käytöstä myös puhuttu, itsellä foolihappo ja D-vitamiini käytössä, miehen laitoin myös syömään monivitamiinia. Muuta me ei olla vielä käytetty, mutta en tiedä pitäskö. Miehen ainakin voisi laittaa jotain syömään, itsellä on noita lääkityksiä, niin en oikein luontaistuotteita uskalla käyttää.

@Mustikka89 , oltiin tässä kierrossa kiertokamuja, ja sulla näyttää jo menneen päivät kiertopäivien yli, mikäköhän tilanne siellä?

ON: menkkojen pitäisi alkaa maanantaina. Oireet samoja kuin aiemmin, paitsi nyt sen aiemmin mainitsemani hikoilun lisäksi tullut palelu. Käytän miehen kaikista paksuinta villapaitaa kotona omien vaatteiden päällä ja olen joutunut nukkumaan pitkähihaisissa, vaikka yleensä yöllä hikoan. Silti liikkuessa myös hikoiluttaa normaalia herkemmin. Rinnat on edelleen arat (ollut nyt viikon) ja eilen alkoi pukkaamaan finnejä. Lisäksi eilen yhtäkkiä tuli puolisen tuntia kestävä alamahakipu ilman minkäänlaista vuotoa. En tiedä mistä se johtui, voi toki olla suolen liikkeitäkin, olen herkkä kivulle sillä puolella. Testiä en ole tehnyt, ja yritän sinnitellä niin, teen vasta jos maanantaina ei vuoto ala. Edelleen pahoin pelkään että oireet täysin pmsää, koska samaa ollut hikoilua ja palelua lukuun ottamatta aiemminkin. :cautious: olen jo pari viime kiertoa pettynyt niin kovin, kun olen pms-oireitani luullut raskaudeksi, että nyt en uskalla toivoa kovin korkealla enää pitää, niin tippuupa sitten matalammalta.

Muoks. tulipas ihan hirveän pitkä viesti. Pitäisi tosiaan yrittää käydä kommentoimassa useammin vähemmän :)

@Kasikuus @helmiina onko teillä aiemmin ollut vastaavaa? Mulla ei ole ollut välivuotoja, toisinaan ennen menkkoja tiputtelee useampana päivänä. Tämä kierto ollut minullakin outo, koska tiputtelua ollut vielä kp 16. Menkat kesti suht normaalina 4 pv ja sit tuollaista tiputtelua silloin tällöin. Mistä lie johtuu. P.s. lisään vielä, että seksin yhteydessä tosiaan sitten vuotaa.

@minttuni On ollut, mut ei ihan näin pitkään kuitenkaan. Yleensä loppuu siinä kp8 tienoilla ja sit on 2pvä ilman vuotoa, kunnes alkaa ovisvuodot, jotka on muuten AINA rusehtavaa ja gyneltä kysyin, että onko ihan normaalia, et eiks sen pitäis olla kirkasta. Ei kuulemma ole epätavallista. Mut kyllähän tää nyt alkaa mietityttää, et miten kummassa voi vaan vuotaa, vuotaa ja vuotaa.

Kuukautisiin liittyen, olen pitkään miettinyt onko tämä normaalia. Eli 12v sinne 18v asti kuukautiset olivat todella kivuliaat ja runsaat (side täyttyi läpimäräksi tunnissa). Minua usein juuri ennen menkkoja paleli, oli kauhea makeanhimo, kiukkuisuus/masennus ja alavatsakipuja (seksi sattui ja vuoto saattoi alkaa siitä). Mutta nyt, pms oireina ovat vain migreeni ja kipeät rinnat. Halukkuus ei laske, jaksan urheilla, mieliala pysyy korkealla enkä ole mättänyt suklaatakaan. Vuoto vain alkaa juuri silloin kun sen pitääkin, ilman alavatsakipuja, eikä se koskaan ala seksistä (eikä seksi enää satu menkkojen aikaan). Ekat 2-3 päivää vuoto on runsasta, sitten niukkenee, kestää siis 5 päivää. Saatan ottaa buranaa ensimmäisinä päivinä, mutta toisin kuin ennen, pärjään niiden voimin. Eli kipu on vähentynyt huimasti, enimmäkseen tuntuu vain sellainen paine lantiossa. Aikaisemmat oireeni voisivat liittyä siihen kilpirauhasen vajaatoimintaan, sillä se todettiin vasta 2018 kun kierto oli venähtänyt. Lääkäri sanoi minulle silloin että hormonitasoni heittelevät vielä ja pyrkivät tasoittumaan aikuisikää kohden, voisiko siis olla että nyt ne ovat tasaantuneet miltei? (n)
Et mainitse ikääsi nyt, mutta kyllä taitaa olla niin, että hormonitoiminta tasoittuu iän myötä. Taisi olla että jo yli 30-vuotiaana se alkaa naisella hiipumaankin.

Millaisia kokemuksia pregcheck ovulaatiotesteistä? Miten käyttäytyy?

Aikaisemmin käyttänyt raskauskeijun one-steppejä, jotka näyttäny eka hailuraa 4päivääki ja sit vahvistunu. Yleensä ovuloinu kp ~17/18. Nyt ekaa kertaa pregcheck ja toissapäivänä ja eilen hailurainen viiva(nega) kp13&14. Tänään täysvahvaviiva. Ei mitään ovis tuntemuksia eikä limoja, ei mitään. Miks testi näyttää jo nyt plussaa.. vai ruukaako pregcheck näyttää plussaa jopa 3päivää?!!

Tikuttelin taas ovista, niin tänää on piirtynyt eka vaakaviiva yhdessä kontrolliviivan kanssa. Mikä lie sellainen. Ovis ehkä tuloillaan, kun vähän näyttäisi viiva vahvistuvan. Ovis kuitenkin osuu sopivasti miehen iltavuorolle jolloin ei paljoa keritä sängyssä oleskelee. Noh ehkä ens kierto olisi sit meidän

@hemuliina90 peukut pystyssä lupaaville oireille (y) maanantai on sitten jännittävä päivä :)

mulla on joskus tsh ollut 6,5 ja t4v normaali. Nyt on tsh viitteen ylärajalla hiukan yli 4 ja t4v muistaakseni 12 luokkaa. Olen menossa gynelle ens kuun alussa endometrioosiepäilyn vuoksi. Täytyy kysyä samalla noista kilpirauhasarvoista mielipidettä raskautta ajatellen. Täällä käynnistellään pikkuhiljaa yk5. Ajattelin kokeilla gelee royalia tässä kierrossa, joku kyselikin ohjeita että miten sitä otetaan. En huomannut kenenkään vastanneen :) otetaanko joka päivä vai mitenkä?

@Alinna86 kuulostaa kyllä melkoisen lupaavalta (y) kumpa pian selviäisi miten asian laita on :) en malta odottaa :D

@minttuni Kiitos linkeistä. :) Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta nyt lokakuussa, kun menin väsymystä valittamaan lääkäriin. Ihan tuore tapaus siis vielä. Lääkärin kanssa ei olla puhuttu vielä mitään mahdollisesta raskaudesta, mutta nyt kun luin nuo laittamasi linkit, niin taidankin varata soittoajan pian. Juuri oltiin yhteyksissä ja päädyttiin pitämään tyroksiini ennallaan, mutta sitä pitänee kyllä kasvattaa, että pääsen arvoissa tuonne, mitä oli linkissä mainittu. Täytyy kontrolloida myös vasta-aineet uudelleen kun luin tämän:
"Jos vasta-aineet, varsinkin TPOAb, ovat koholla, keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen riski nousee." Joulukuussa mulla oli TPOAb >1300 (eli ilmeisesti yli mitattavan asteikon), ja sen viitearvo on <60. :ninja: Olipa hyvä että osui silmään ja luin nuo tekstit, kiitos vielä!

Yhteistyössä