Täällä taas ollut niin runsaasti keskustelua, että nyt kun luin kaikki rästiviestit, niin en tosissaan enää muista mitä piti sanoa ja kenelle
tämä sama käy joka kerta, jos ei ehdi useampaa kertaa päivässä lukemaan!
Eli samaa mieltä, mitä muutkin edellä: vaikka itse en täällä vielä kovin kauaa oo ollutkaan, niin olen pyrkinyt olemaan kaikkien keskustelussa mukana olleiden tilanteesta perillä! Mielelläni luen ja kuulen kaikkien juttuja ja pyrin reagoimaan, mutta kommentointi jää vähemmälle juurikin sen vuoksi, että kun pääsee viestiketjun loppuun, niin on jo ehtinyt unohtaa suurimman osan asioista jota halusi kommentoida... Mutta se ei tarkoita ettei kiinnostaisi ja olisi tällä taustalla tukena muille!
sen vuoksi kollektiivisesti kaikille negan saaneille ja uuteen kiertoon joutuineille voimia ja tsemppiä uuteen kiertoon! Ja negan saaneille jolla vielä ei uusi kierto alkanut niin plussatuulia! Ja tervetuloa uusille!
viimeisen kuukauden olen myös kommentoinut vähemmän ja lukenut harvemmin, kun ensin jouluna sukulointi vei aikaa ja nyt kotiinpaluun jälkeen työstressi ollut kamala, ja olen joutunut tekemään paljon ylipitkiä työpäiviä
ensi viikon jälkeen onneksi helpottaa kiire töissäkin, niin sitten ehtii taas täällä aktiivisemmin olemaan mukana (+ kyllähän tuo vähempi kiire ja stressi on parempi myös tämän projektin kannalta...)
Kilpirauhasen vajaatoiminnasta täällä jonkin verran puhuttu. Itselläni tosiaan ns subkliininen vajaatoiminta, eli TSH vain vähän koholla (5-10 tasolla vaihdellen) ja muut arvot normaalit. Tuohon ei ilmeisesti normaalitilanteessa lääkitystä aloitettu, eikä oma aiempi gynenikään aloittanut. Mutta toinen gyne, jolle jouduin noiden papa-muutosten vuoksi käymään käski heti aloittaa lääkityksen, jos meinaa raskautta yrittää. Itsellä ollut nyt sitten viime kesältä lääkitys ja on saatu laskemaan tuonne 2,6-3,0 tasolle tuo TSH. Itse olen lukenut, että pitäisi olla alla 2,5 ilmeisesti että hoitoihin pääsisi. Meinasin kysyä gyneltä seuraavalla kerralla, että riittääkö tuo taso millä nyt ollaan, vai voisiko tuokin vielä haitata raskaaksi tulemista... Mutta kyllä on jännä, kun tosiaan toisen gynen mielestä ei olisi tarvinnut hoitaa ollenkaan!!!
Lisien käytöstä myös puhuttu, itsellä foolihappo ja D-vitamiini käytössä, miehen laitoin myös syömään monivitamiinia. Muuta me ei olla vielä käytetty, mutta en tiedä pitäskö. Miehen ainakin voisi laittaa jotain syömään, itsellä on noita lääkityksiä, niin en oikein luontaistuotteita uskalla käyttää.
@Mustikka89 , oltiin tässä kierrossa kiertokamuja, ja sulla näyttää jo menneen päivät kiertopäivien yli, mikäköhän tilanne siellä?
ON: menkkojen pitäisi alkaa maanantaina. Oireet samoja kuin aiemmin, paitsi nyt sen aiemmin mainitsemani hikoilun lisäksi tullut palelu. Käytän miehen kaikista paksuinta villapaitaa kotona omien vaatteiden päällä ja olen joutunut nukkumaan pitkähihaisissa, vaikka yleensä yöllä hikoan. Silti liikkuessa myös hikoiluttaa normaalia herkemmin. Rinnat on edelleen arat (ollut nyt viikon) ja eilen alkoi pukkaamaan finnejä. Lisäksi eilen yhtäkkiä tuli puolisen tuntia kestävä alamahakipu ilman minkäänlaista vuotoa. En tiedä mistä se johtui, voi toki olla suolen liikkeitäkin, olen herkkä kivulle sillä puolella. Testiä en ole tehnyt, ja yritän sinnitellä niin, teen vasta jos maanantaina ei vuoto ala. Edelleen pahoin pelkään että oireet täysin pmsää, koska samaa ollut hikoilua ja palelua lukuun ottamatta aiemminkin.
olen jo pari viime kiertoa pettynyt niin kovin, kun olen pms-oireitani luullut raskaudeksi, että nyt en uskalla toivoa kovin korkealla enää pitää, niin tippuupa sitten matalammalta.
Muoks. tulipas ihan hirveän pitkä viesti. Pitäisi tosiaan yrittää käydä kommentoimassa useammin vähemmän