Minäkin voisin taas nostella päätä täältä hiljaiselosta. Viime kierrossa oli taas yksi siirto, joka päättyi (odotetusti, ei tässä enää toivoa osaa elättää) negatiiviseen eli alle 2 tulokseen verikokeessa maanantaina.
Alkiota vielä 2 jäljellä, huomenna olisi tarkotus alottaa taas zumenonien napsiminen tuuttuun tapaan.
Sen verran kyllä tämä, pikaisella laskennalla kymmenes täysin tulokseton alkionsiirto jäi harmittamaan että kyselin lääkäriltä olisiko vielä jotain mitä voisi tutkia. Vaan kun about kaikki on tutkittu koromosomeista hyytymistekijäihin ja kohdun limakalvotesteihin. Päätettiin nyt ottaa pieni verenkuva ja ferritiini, ferritiiniä kun mulla ei aiemmin ole otettu.
Nyt heräsi pienen pieni toivonsäde, kun katsoin noiden tulokset. Pari veriarvoa alle viitearvon, hemoglobiini 118 (mulla on kyllä ikäni jo ollut alhanen se, ei sinänsä outoa) ja se kuuluisa ferritiini: tulos alle 12, kun viitearvot on 15-125!
Eli ainakin maallikkona näytäisi aika selvästi anemialta. Nyt sitten toiveilen kovasti että voisiko raskaus päästä alulle tuon korjaamalla...? Toki toisaalta mietityttää, voiko se silti olla syy sille ettei alkiot edes yritä kiinnittyä. Tai kuvittelisi että rautatasolla on merkitystä vasta kiinnittymisen jälkeen... vaan toivo heräsi silti!
Nyt mietityttää mitä lääkäri tuloksista on mieltä, joskus kun olen rautakuureja elämässäni syönyt niin tuntuu ettei maha niistä tykkää yhtään hyvää... Plus ymmärtääkseni rautakuurit suun kautta nostaa arvoja hyvin hitaasti. Yritin vuosi sitten oma-aloitteisesti (juuri kun tiedän että hemppa on aina ollut alhasempi ja ajattelin ikäänkuin ennalta varautua raskauteen jossa rautaa kuluu) rautakuurille ryhtyä vatsaystävälliseksi mainostetulla nestemäisellä rautalitkulla, mutta maha ei kestänyt ollenkaan.Vetelin sitten jonkin aikaa verilettuja (vanhan kansan neuvo, 2 lettua päivässä nostaisi arvoja... kai se voi paremman puutteessa toimia
).
Joskus olen lukenut että rautaa voitaisiin tankata suorana suoneenkin, kuulostaisi kivat nopealta menetelmältä hoitojen kannalta ajatellen. Mietityttää silti mitä lääkäri tykkää jos sitä ehdotan...? kun olen ymmärtänyt että se suoneen tankkaus on harvinaisempaa. Onkos täällä jollain semmosesta kokemusta?
Vaan ehkä pitää ensin ootella mitä lääkäri edes noista tuloksista sanoo ennenkuin liikaa pohdin.
Sori pitkä kirjoitus, vähän vaan piti ajatuksia purkaa kun pohdituttaa aihe.