Mitä tämä lause tarkoittaa?Lasta ei saa sijoittaa avohuollon tukitoimena, jos huostaanoton edellytykset täyttyvät.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="madame";23005483]tuota inka älläisissä tapauksissa huostaanotto on parasta? ymmärrättekö te lastensuojelussa että huostaanotto saattaa suistaa nuoren jopa itsetuhoiseksi.

niin eikä ne nuoret muutu laitoksissa, tiedän eräänkin pojan joka oli vuosia laitoksen kasvatettavana,juurikin käytösongelmien vuoksi(tosin äidin omasta pyynnöstä) pojalta löytyi adhd(jota ei ollu tietty voinut tutkia lapsen kotona asuessa koska silloinhan syy on aina vanhemmissa jos ei saa kuriin lapsiaan/nuoria)niin poika oppi polttaa tupakkaa laitosaikana

ja impulsiivinen on edelleen(tosin ikä on tuonut vähän itsehillintää)mutta eipä huippukasvattajien kasvatus silti muuttanut häntä.[/QUOTE]

Missä luki, että huostaanotto on parasta nuorelle, joka lintsaa jne.? Usein se on viimeinen keino. En ole lastensuojelun sossu, vaan ls-laitoksessa töissä. En huostaanota lapsia enkä nuoria. Kaikille ei huostaanottokaan auta, se on ihan totta. Joillakin auttaa. Jos luin kaikki kirjoutukseni, huomaat, että tuin ap:ta ja toivotin tsemppiä, enkä leimannut teinin ongelmia heidän syykseen.

[QUOTE="vieras";23004105]sossu päätyi tuohon ratkaisuun ilman mitään muuta avun tarjoamista.itse olemme pakotettuja suostumaan,koska sossu sanoi alkavansa valmistella huostaanottoa jos ei suostuta[/QUOTE]

Tyypillistä sossumafian kiristystaktiikkaa. Mistään muista vaihtoehdoista ei siis ole ollut puhetta? Mitä nuori itse on tästä sijoituksesta mieltä? Voi olla että sijoitus ei viekään nuorta parempaan suuntaan vaan huonompaan ja sossu saa avohuollon sijoituksen aikana kerättyä tarpeeksi syitä varsinaiseen huostaanottoon. Nyt teille olisi hyvät neuvot tarpeen ja kovat keinot! Mikäli vastustatte asiaa, teillä pitää olla itsellänne järkevät vaihtoehdot sijoituksen estämiseksi ja takoa se sossun kaaliin.

Nykyään yli 70% huostaanotoista tehdään vailla perusteita tai heppoisin perustein. Pääasiassa on tarkoituksena turvata perhekotien talous. Sosiaalityöntekijöillä on kytköksiä perhekoteihin ja näiden rahoihin.

Tämä pitää täysin paikkaansa.Aikuisten ihmisten kannattaisi herätä Suomessa jo siihen että täällä tapahtuu perusteltujen huostaanottojen lisäksi myös näitä perusteettomia!Lapset ovat Suomessa suoraan sanoen raakaa bisnestä monelle taholle.
Tämän mielipiteen kirjoitti ihminen jolla ei ole huostaanotettuja lapsia-ja silti olen tätä mieltä.Ruusunpunaisten lasien aika on ohi !
Myöskään asiat eivät ole koskaan niin mustavalkoisia kuin nämä"varmasti aloittaja jätti kertomatta jotain"-kommentoijat luulevat.Voisi jopa sanoa että monella kommentoijalla ei ole millään tasolla riittävää tietoa/kokemusta näistä asioista;ja silti faktana asioita esitetään.

Vanha ketju, mutta koskettaa meitä nyt paljon.
Marraskuussa lapsi aloitti uudessa koulussa 7lk koulu oli tähän asti sujunut hyvin, mutta joululoman jälkeen ei lasta saanut enää kouluun, takana lukuisia palavereita, koulun, sossun, lääkärin, psykologin jne kanssa.
Koulu on parhaansa mukaan järjestänyt tukitoimia jotta lapsi pystyisi koulussa käydä, mikään ei tunnu riittävän että motivaatio palaisi.

Kuultiin avohuollon sijoituksesta ja lapsen kanssa kun keskusteltu niin päädyttiin itse tätä kysymään sossulta, jotta nuori pääsisi uudestaan kelkan kyytiin mistä aikoja sitten tippui....
Vastaus oli hyvin tyly, jos siihen päädytään niin me emme voi sitä itse ehdottaa vaan sossu arvioi onko se a) avohuollon sijoitus b) kiireellinen sijoitus vai c) huostaanotto
Takki ihan tyhjä ja voimaton olo, kun tuntuu ettei lapsi saa millään normaali arjesta kiinni.
Entistä enemmän pääsekoaa tuon lastensuojelu lakien lukemisesta, siellä on niin paljon tulkinnan varaa

Vanha ketju, mutta koskettaa meitä nyt paljon.
Marraskuussa lapsi aloitti uudessa koulussa 7lk koulu oli tähän asti sujunut hyvin, mutta joululoman jälkeen ei lasta saanut enää kouluun, takana lukuisia palavereita, koulun, sossun, lääkärin, psykologin jne kanssa.
Koulu on parhaansa mukaan järjestänyt tukitoimia jotta lapsi pystyisi koulussa käydä, mikään ei tunnu riittävän että motivaatio palaisi.

Kuultiin avohuollon sijoituksesta ja lapsen kanssa kun keskusteltu niin päädyttiin itse tätä kysymään sossulta, jotta nuori pääsisi uudestaan kelkan kyytiin mistä aikoja sitten tippui....
Vastaus oli hyvin tyly, jos siihen päädytään niin me emme voi sitä itse ehdottaa vaan sossu arvioi onko se a) avohuollon sijoitus b) kiireellinen sijoitus vai c) huostaanotto
Takki ihan tyhjä ja voimaton olo, kun tuntuu ettei lapsi saa millään normaali arjesta kiinni.
Entistä enemmän pääsekoaa tuon lastensuojelu lakien lukemisesta, siellä on niin paljon tulkinnan varaa

Oisko tästä tukiperhetoiminta sellainen kevyempi vaihtoehto mitä voitte itse toivoa?

Oisko tästä tukiperhetoiminta sellainen kevyempi vaihtoehto mitä voitte itse toivoa?
Pitää kysellä, mitään tallaista ei olla tarjottu. Oman näkemyksen mukaan lapsi tai paremmin nuori tarvitsisi nyt hyvän noston takaisin normaaliin koulu arkeen... Kaikista pahin on kotoa lähtö, silloin kun ollaan siinä onnistuttu, on päivä mennyt koululla ok, vaikkakin erityis järjestelyin.

Minä uskkon 3 kk:n sijoituksen pelotevaikutukseen. Edellyttäen, että nuori on jokseenkin normaali. Jos ongelmana on lintsaaminen tai opettajia vastaan kapinointi, koulun vaihto ja väliaikainen sijoitus suistaa nuoren hetkeksi mukavuusalueelta, ja muistuttaa häntä siitä, ettei nykyinen peli enää vetele. Minua itseäni ei sijoitettu, mutta kapinallinen narsismini murrettiin muilla keinoin. Olen siitä yhä vihainen, vaikka pitkässä juoksussa vaikutukset ovat olleet enimmäkseen positiiviset. Tärkeää on kertoa nuorelle, miten väliaikainen sijoitus jää vain väliaikaiseksi.

Tämä pitää täysin paikkaansa.Aikuisten ihmisten kannattaisi herätä Suomessa jo siihen että täällä tapahtuu perusteltujen huostaanottojen lisäksi myös näitä perusteettomia!Lapset ovat Suomessa suoraan sanoen raakaa bisnestä monelle taholle.
Tämän mielipiteen kirjoitti ihminen jolla ei ole huostaanotettuja lapsia-ja silti olen tätä mieltä.Ruusunpunaisten lasien aika on ohi !
Myöskään asiat eivät ole koskaan niin mustavalkoisia kuin nämä"varmasti aloittaja jätti kertomatta jotain"-kommentoijat luulevat.Voisi jopa sanoa että monella kommentoijalla ei ole millään tasolla riittävää tietoa/kokemusta näistä asioista;ja silti faktana asioita esitetään.
Tämä pitää täysin paikkaansa.Aikuisten ihmisten kannattaisi herätä Suomessa jo siihen että täällä tapahtuu perusteltujen huostaanottojen lisäksi myös näitä perusteettomia!Lapset ovat Suomessa suoraan sanoen raakaa bisnestä monelle taholle. Perusteettomia tapahtuu paljon perheisiin jossa lapsella jokin vamma tai synnynnäinen ominaisuus.

Tämä pitää täysin paikkaansa.Aikuisten ihmisten kannattaisi herätä Suomessa jo siihen että täällä tapahtuu perusteltujen huostaanottojen lisäksi myös näitä perusteettomia!Lapset ovat Suomessa suoraan sanoen raakaa bisnestä monelle taholle. Perusteettomia tapahtuu paljon perheisiin jossa lapsella jokin vamma tai synnynnäinen ominaisuus.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ff593fd3-5b50-444a-8eb1-da1b01d78574

---sairas maailmao_O

Yhteistyössä