Kiitos tsempeistä kaikille.
@Silmu75 juu samalla klinikalla olen käynyt koko ajan. Olen miettinyt pitäskö neljännen ivf:n (jonka uskon olevan vika minkä jaksan) kohdalla vaihtaa klinikkaa ihan kokeilun vuoksi, mutta pelkään että vaihto olisi henkisesti raskas, siis että joutuisi käymään kauhean alusta asti selittäen koko historiani läpi lääkärille... ja toisaalta nykynenkin lääkärini on ymmärtääkseni alan ns. parhaita tai ainakin kehuttu paljon. En oikein tiedä olisiko toisella klinikalla sen osaavampaa menoa, vaika eihän sitä tiedä. Jotenkin nykynen klinikka tuntuu niin turvalliselta, kun on ne tutu ihmiset siinä hoitajina ja lääkärinä
Jotenkin stressaa olisiko se kauhea säätö sitten vaihtaa...
@Solunen ja
@Emmelie75 juu siis käyn hoidoissa yksin, itsellisenä naisena. Mulla on sikäli juu pitkä historia kun heti alusta oli pakko ryhtyä suoraan ivf-hoitoihin eli mitään kevyitä hoitomuotoja en ole saanut kokeilla - mulla on vain yksi munasarja jäljellä ja jäljellä olevassa johdin ei todennäkösesti toimi.
Munasoluja mulla tulee riittämiin, ehkä liikaakin kun tuoresiirtoon en oo ikinä päässyt hypeririskin takia.
Ikää on alle 30v eli ei sikäli ole mitään hätää sen puolesta, mutta kyllähän tää on raskasta kun on nata- ja readytestit ja kalliit kromosomitutkimukset ja hyytymäjutut selvitetty ja kaikki pitäisi olla erinomaisesti raskautumista ajatellen. Kohdunrapsuttelua en oo erikseen ottanut, mutta olen ymmärtänyt että natatestin koepalan otto kohdusta sekä viime kierrossa tehty hysteroskopia noin periaatteessa toimisi samalla tavalla, kun molemmissa sitä kohdun pintaa tavallaan kuitenkin käsitellään...? Kait.
Mulla siis toki on selitettyjäki vikoja kuten poistettu munasarja, pcos ja kaksiosainen kohtu, mutta yhdenkään näistä ei mun ymmärryksellä pitäisi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen, ainakaan siihen että yrittääkö se edes sitä.
Alkiodiagnostiikka on nyt kovasti mielessä pyörinyt, mutta olen ymmärtänyt että se on tosi kallis juttu? Lääkäri ei sitä ole vielä ainakaan ehdottanut, mutta olen asiaa kyllä alkanut miettimään... toki se hinta mietityttää kun tässä tätä rahaa kuitenkin palaa muutenkin.
Nyt mieli jo vähän parempi eilisen jälkeen. Olen tosissani alkanut pohtimaan vaihtoehtonani myös ihan adoptiota... tosin enköhän mä katso nää hoidot vielä ihan loppuun asti, ei jää sitten katumista. Mutta tämäkin vaihtoehto mielessä pyörii, vaikka epärealistiselta yksin tuntuukin.
Sitä yrittää ajatella että on tässä vaihtoehtoja, olla vaipumatta murheelliseksi, olla toiveikas. Tsempata itseään, kun yksin tämä kaikki on vain jaksettava - mielestäni kyllä hyvin nää jaksankin, mutta aina nää negat on raskaita hetkiä... kun ei tapahdu edes hartaasti toivomaani kiinnittymisyritystä.
Anteeksi pitkä viesti ja liibalaabat, koko päivän ollut fiilis että pitäs päästä vähän purkaa ajatuksia niin menkööt tässä muodossa.
Onnittelut vielä plussanneille
Aijuu, mietin vielä tuota kun täällä moni on puhut että vuoto alkaa vaikka luget on vielä menossa, eli jo ennen testipäivää. Itselläni vuoto ei oo koskaan alkanut lääkityksen aikana, vaan aina vasta pari päivää lopettamisen jälkeen. Nyt mä mietin onko tämä sitten jotenkin huono juttu.... jos kaikilla muilla menkat alkaa lääkityksenki läpi tai silleen