Kyllä, se on juurikin näin, en vois paremmin kuvaillaKesähelteet, intiaanikesä, lämmin uimavesi = Ihan parasta...eläkä yritä hannata vastaan
Kyllä, se on juurikin näin, en vois paremmin kuvaillaKesähelteet, intiaanikesä, lämmin uimavesi = Ihan parasta...eläkä yritä hannata vastaan
TarvitaanpasJoo mut ei mitään helteitä tarvita. 22c riittää
Et sä ihan joka päivä kalassa kävis kuitenkaanKala ei syö helteellä. Ainoa positiivinen asia on lyhyiden hameiden ja valkoisten säärien vilahtelu
Ootko täyttänyt 18?Mitä tehdä ahdistavan vanhemman kanssa? Isäni on jotenkin sekaisin, soittaa ja jos en heti vastaa ja kun soitan takaisin vaikka 1-2 tunnin päästä niin on ihan kauhuissaan siellä jo soittamassa poliisille ja miehelleni ja muille.. Ihan uhkailee soittavansa poliisille ja motkottaa myös sitä kun olen jotenkin huono ihminen kun en vastaa. Se ei yhtään ymmärrä etten voi koko ajan istua puhelin kourassa. Olen selittänyt monta kertaa että jos en pysty vastaamaan puhelimeen niin soitan takaisin heti kun pystyn. Se saattaa soitella vaikka illalla kymmeneltä kun haluaisin nukkua ja sitten pitää sen kanssa puhua kun ei voi mitenkään siirtää soittelua seuraavaan päivään. Pakko vastata ettei se sitten yöllä häiriköi kaikkia muita. Olen sanonut hänelle toiveeni että soitellaan aikaisemmin päivällä kun en jaksaisi illalla myöhään enää keskustella mutta ei mene jakeluun. Ja aina puhuminen sen kanssa aiheuttaa jonkinlaisen stressireaktion enkä pysty rauhoittumaan nukkumaan puhelun jälkeen vähään aikaan. Se Saattaa lähetellä yöllä tyhjiä tekstiviestejä ja soittaa häläreitä milloin tahansa. Äskenkin soitti hälärin. Minua on niin kovin ruvennut ahdistamaan asia ja hänen käytös, tekisi mieli laittaa jo välit poikki ja vaihtaa puhelinnumeroa. Ahdistaa mennä vaikka elokuviin kun jos soittaa silloin enkä pysty vastaamaan niin sitten se soittelee poliisit ja mieheni ja kaikki tutut läpi. Sillä ei ole mitään muistisairautta, on testattu vasta mutta käytös alkaa olla jo niin hullua että jokuhan sillä on päässä vikana. Emme ole koskaan olleet mitään läheisiä ja hirveästi tekemisissä, mutta nyt tämä puhelinhäiriköinti on alkanut... En enää pysty rentoutumaan tai tekemään mitään mihin menisi enemmin aikaa kun ahdistaa jos se sattuu sillä aikaa soittamaan.Onneksi asun kaukana, muutenhan se olisi oven takana varmasti heti jos en vastaa.. Mitä ihmettä teen?
Kyllä. Olen jo reilusti yli kolmenkymmenen.Ootko täyttänyt 18?
Missä näet sen ongelman?Kyllä. Olen jo reilusti yli kolmenkymmenen.
Vaihdat puhelinnumeron tietysti.Kyllä. Olen jo reilusti yli kolmenkymmenen.
No se saa sen uuden numeron kyllä jostain kaivettua , äidiltä varmasti. Tai sitten se tulee ovelle jos ei saa soitettua.Vaihdat puhelinnumeron tietysti.
Muuta ulkomailleNo se saa sen uuden numeron kyllä jostain kaivettua , äidiltä varmasti. Tai sitten se tulee ovelle jos ei saa soitettua.
No niin varmaan pitäisiMuuta ulkomaille
Ilmeisesti isäsi asuu yksin? Ja ehkä tuntee itsensä myös yksinäiseksi? Vanhuuteen kuuluu se, että kaipaa niitä kaikista rakkaitaan, vaikka välit olisivatkin etäiset. Ehkä mielessä jo pyörii ajatus siitä hetkestä, jolloin ei voikaan enää viettää mitenkään aikaa kenenkään teidän kanssa. Hänellekin tulee ahdistusta ja stressiä asiasta. Olisiko miten kamala ajatus, jos vaikka kävisit kylässä? Tai vaikka itse soittaisit hänelle? Silloin kun olet esim.elokuvissa voinet laittaa puhelimeesi vastaajaviestin, mikä kertoo isällesi että olet kunnossa mutta juuri nyt olet estynyt ja soitat heti, kun pystyt. Loppujen lopuksi kaikista pienin vaiva lienee se, että silloin kun hän oikeasti soittaa ja näet sen, niin vastaat siihen. Aika pieni aika siinä puhelimessa menee, kun ajattelet asiaa kokonaisuutena. Ja voihan olla niin, että kun isääsi ei enää ole, niin jollain tavalla kaipaat niitä hänen soittojaan. Kömpelöitä tapojaan kertoa, että isälläsi on ikävä.Mitä tehdä ahdistavan vanhemman kanssa? Isäni on jotenkin sekaisin, soittaa ja jos en heti vastaa ja kun soitan takaisin vaikka 1-2 tunnin päästä niin on ihan kauhuissaan siellä jo soittamassa poliisille ja miehelleni ja muille.. Ihan uhkailee soittavansa poliisille ja motkottaa myös sitä kun olen jotenkin huono ihminen kun en vastaa. Se ei yhtään ymmärrä etten voi koko ajan istua puhelin kourassa. Olen selittänyt monta kertaa että jos en pysty vastaamaan puhelimeen niin soitan takaisin heti kun pystyn. Se saattaa soitella vaikka illalla kymmeneltä kun haluaisin nukkua ja sitten pitää sen kanssa puhua kun ei voi mitenkään siirtää soittelua seuraavaan päivään. Pakko vastata ettei se sitten yöllä häiriköi kaikkia muita. Olen sanonut hänelle toiveeni että soitellaan aikaisemmin päivällä kun en jaksaisi illalla myöhään enää keskustella mutta ei mene jakeluun. Ja aina puhuminen sen kanssa aiheuttaa jonkinlaisen stressireaktion enkä pysty rauhoittumaan nukkumaan puhelun jälkeen vähään aikaan. Se Saattaa lähetellä yöllä tyhjiä tekstiviestejä ja soittaa häläreitä milloin tahansa. Äskenkin soitti hälärin. Minua on niin kovin ruvennut ahdistamaan asia ja hänen käytös, tekisi mieli laittaa jo välit poikki ja vaihtaa puhelinnumeroa. Ahdistaa mennä vaikka elokuviin kun jos soittaa silloin enkä pysty vastaamaan niin sitten se soittelee poliisit ja mieheni ja kaikki tutut läpi. Sillä ei ole mitään muistisairautta, on testattu vasta mutta käytös alkaa olla jo niin hullua että jokuhan sillä on päässä vikana. Emme ole koskaan olleet mitään läheisiä ja hirveästi tekemisissä, mutta nyt tämä puhelinhäiriköinti on alkanut... En enää pysty rentoutumaan tai tekemään mitään mihin menisi enemmin aikaa kun ahdistaa jos se sattuu sillä aikaa soittamaan.Onneksi asun kaukana, muutenhan se olisi oven takana varmasti heti jos en vastaa.. Mitä ihmettä teen?
Toki vastaan aina kun pystyn, kyse ei ole siitä vaan siitä kun sille ei mene jakeluun se että jos en vastaa puhelimeen niin ei ole mitään hätää, en ole siksi huono ihminen, minulla on vaan sillä hetkellä jotain sellaista tekemistä että olen estynyt vastaamaan. Minun pitäisi laittaa aina varmuuden vuoksi vastaajaviesti jos menen vaikka saunaan, suihkuun, nukun yöllä, olen töissä, olen lenkillä,olen vessassa, olen kuntosalilla...Ilmeisesti isäsi asuu yksin? Ja ehkä tuntee itsensä myös yksinäiseksi? Vanhuuteen kuuluu se, että kaipaa niitä kaikista rakkaitaan, vaikka välit olisivatkin etäiset. Ehkä mielessä jo pyörii ajatus siitä hetkestä, jolloin ei voikaan enää viettää mitenkään aikaa kenenkään teidän kanssa. Hänellekin tulee ahdistusta ja stressiä asiasta. Olisiko miten kamala ajatus, jos vaikka kävisit kylässä? Tai vaikka itse soittaisit hänelle? Silloin kun olet esim.elokuvissa voinet laittaa puhelimeesi vastaajaviestin, mikä kertoo isällesi että olet kunnossa mutta juuri nyt olet estynyt ja soitat heti, kun pystyt. Loppujen lopuksi kaikista pienin vaiva lienee se, että silloin kun hän oikeasti soittaa ja näet sen, niin vastaat siihen. Aika pieni aika siinä puhelimessa menee, kun ajattelet asiaa kokonaisuutena. Ja voihan olla niin, että kun isääsi ei enää ole, niin jollain tavalla kaipaat niitä hänen soittojaan. Kömpelöitä tapojaan kertoa, että isälläsi on ikävä.
Enkä minä halua tai voi olla koko ajan tavoitettavissa, puhelin liimattuna käteen. Vaikka nykyisin kun kännykät on niin se ei tarkoita sitä että sitä pitää kantaa koko ajan mukana jopa vessaan mentäessä. Haluan tehdä omia asioita, rentoutua ilman paniikkia siitä onko kohta poliisi ovella..Toki vastaan aina kun pystyn, kyse ei ole siitä vaan siitä kun sille ei mene jakeluun se että jos en vastaa puhelimeen niin ei ole mitään hätää, en ole siksi huono ihminen, minulla on vaan sillä hetkellä jotain sellaista tekemistä että olen estynyt vastaamaan. Minun pitäisi laittaa aina varmuuden vuoksi vastaajaviesti jos menen vaikka saunaan, suihkuun, nukun yöllä, olen töissä, olen lenkillä,olen vessassa, olen kuntosalilla...
Tuo on kuin jotain narsistin kontrolloimista, soitellaan häläreitä ja pidetään minut varpaillaan koko ajan. Tyhjiä tekstiviestejä yöllä 1-2 aikaan..ahdistavaa.
Minkä ikäinen sun isä on?Enkä minä halua tai voi olla koko ajan tavoitettavissa, puhelin liimattuna käteen. Vaikka nykyisin kun kännykät on niin se ei tarkoita sitä että sitä pitää kantaa koko ajan mukana jopa vessaan mentäessä. Haluan tehdä omia asioita, rentoutua ilman paniikkia siitä onko kohta poliisi ovella..
71v. No ei sillä ainakaan mitään Alzheimeria ole, tai muutakaan, kävi vasta puoli vuotta sitten jossain todella perusteellisissa kattavissa muistitesteissä.Minkä ikäinen sun isä on?
Entä jos alkaa olla jotain vanhuuteen liittyviä oireita?
Tuskinpa sentään mistään narsismista on kyse, siihen vedotaan aivan liian usein ja liian helposti tätä nykyä. Näkisin tuon isäsi käytöksen puhtaasti vanhuuden höperyytenä. Hän on nyt saanut vain päähänsä, että jos et vastaa, niin silloin on hätä suurin. Minkäs teet, ei hänkään sille voi mitään, yhtälailla häntäkin ahdistaa, ei se helppoa ole isälläsikään. Tuossa voinee olla isälläsi kuvioissa mukana jo alkavaa ahdistuneisuushäiriökierrettä, mihin olisi saatavissa apua mm.rauhoittavalla lääkityksellä ja kenties terapiallakin mutta se vaatisi lääkärissä käyntiä omaisen kanssa. Luuletko, että onnistuisi? Ja mietipä myös sitä asiaa, että joillakin ikääntyneillä vanhuus oirehtii sillä, että kokevat itsensä turvattomaksi. Ovat kuin pieniä lapsia, jotka ovat eksyneet vanhemmastaan. Teidän kahden roolit ovat kääntyneet nyt vastaisiksi, sun tehtävä on nyt olla se, joka rauhoittelee. Ja oikeasti - joku vastaajaviesti on pieni teko, millä vaikuttaa asiaan.Toki vastaan aina kun pystyn, kyse ei ole siitä vaan siitä kun sille ei mene jakeluun se että jos en vastaa puhelimeen niin ei ole mitään hätää, en ole siksi huono ihminen, minulla on vaan sillä hetkellä jotain sellaista tekemistä että olen estynyt vastaamaan. Minun pitäisi laittaa aina varmuuden vuoksi vastaajaviesti jos menen vaikka saunaan, suihkuun, nukun yöllä, olen töissä, olen lenkillä,olen vessassa, olen kuntosalilla...
Tuo on kuin jotain narsistin kontrolloimista, soitellaan häläreitä ja pidetään minut varpaillaan koko ajan. Tyhjiä tekstiviestejä yöllä 1-2 aikaan..ahdistavaa.
Ihan hyvin voi puolessa vuodessa alkaa tulla dementian ym oireita.71v. No ei sillä ainakaan mitään Alzheimeria ole, tai muutakaan, kävi vasta puoli vuotta sitten jossain todella perusteellisissa kattavissa muistitesteissä.
Enkä minä ole henkisesti niin vahva että jaksaisin tätä touhua ja jos ja kun se tästä koko ajan vaan pahenee. On muitakin sisaruksia mutta ei se niille soittele tai äidille.Ihan hyvin voi puolessa vuodessa alkaa tulla dementian ym oireita.
ootko lukenu niitä?Kalle Päätalon kotona käsittääkseni tehtiin ruokaa paljon särkikaloista ja sitten tulikin lapamato ongelmat
Vaihdettiinko hänellä joku, esimerkiksi Marevanlääkitys Xareltoon?71v. No ei sillä ainakaan mitään Alzheimeria ole, tai muutakaan, kävi vasta puoli vuotta sitten jossain todella perusteellisissa kattavissa muistitesteissä.
Mitä tuo käytös voisi olla? Ja tuo puhelinhäiriköinti ahdistaa sen verran ettei todellakaan tee mieli mennä käymään kylässä
Ei sillä ole mitään marevaneja tai tuota toistakaan.Vaihdettiinko hänellä joku, esimerkiksi Marevanlääkitys Xareltoon?
Kysy kuiteski, jos vaikka onkinEi sillä ole mitään marevaneja tai tuota toistakaan.
En, mutta elokuvat katoin ja joskus luin ja kattelin jotain haastatteluja ja dokumenttejaootko lukenu niitä?
Oletko sisaruksista nuorin? Uskon että tuo on todella raskasta Mutta joku selitys käytökselle on, tuossa mittakaavassa tuo ei todellakaan ole normaalia. Voiskohan asiasta soittaa jonnekkin ja kysyä? Siis lääkärille tai miltä taholta lähete muistisairauksien tutkimiseen tuli... Oletko sisarustesi kanssa jutellut ovatko he huomanneet mitään muita käytöshäiriöitä?Enkä minä ole henkisesti niin vahva että jaksaisin tätä touhua ja jos ja kun se tästä koko ajan vaan pahenee. On muitakin sisaruksia mutta ei se niille soittele tai äidille.