Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä tehdä ahdistavan vanhemman kanssa? Isäni on jotenkin sekaisin, soittaa ja jos en heti vastaa ja kun soitan takaisin vaikka 1-2 tunnin päästä niin on ihan kauhuissaan siellä jo soittamassa poliisille ja miehelleni ja muille.. Ihan uhkailee soittavansa poliisille ja motkottaa myös sitä kun olen jotenkin huono ihminen kun en vastaa. Se ei yhtään ymmärrä etten voi koko ajan istua puhelin kourassa. Olen selittänyt monta kertaa että jos en pysty vastaamaan puhelimeen niin soitan takaisin heti kun pystyn. Se saattaa soitella vaikka illalla kymmeneltä kun haluaisin nukkua ja sitten pitää sen kanssa puhua kun ei voi mitenkään siirtää soittelua seuraavaan päivään. Pakko vastata ettei se sitten yöllä häiriköi kaikkia muita. Olen sanonut hänelle toiveeni että soitellaan aikaisemmin päivällä kun en jaksaisi illalla myöhään enää keskustella mutta ei mene jakeluun. Ja aina puhuminen sen kanssa aiheuttaa jonkinlaisen stressireaktion enkä pysty rauhoittumaan nukkumaan puhelun jälkeen vähään aikaan. Se Saattaa lähetellä yöllä tyhjiä tekstiviestejä ja soittaa häläreitä milloin tahansa. Äskenkin soitti hälärin. Minua on niin kovin ruvennut ahdistamaan asia ja hänen käytös, tekisi mieli laittaa jo välit poikki ja vaihtaa puhelinnumeroa. Ahdistaa mennä vaikka elokuviin kun jos soittaa silloin enkä pysty vastaamaan niin sitten se soittelee poliisit ja mieheni ja kaikki tutut läpi. Sillä ei ole mitään muistisairautta, on testattu vasta mutta käytös alkaa olla jo niin hullua että jokuhan sillä on päässä vikana. Emme ole koskaan olleet mitään läheisiä ja hirveästi tekemisissä, mutta nyt tämä puhelinhäiriköinti on alkanut... En enää pysty rentoutumaan tai tekemään mitään mihin menisi enemmin aikaa kun ahdistaa jos se sattuu sillä aikaa soittamaan.Onneksi asun kaukana, muutenhan se olisi oven takana varmasti heti jos en vastaa.. Mitä ihmettä teen?

Yhteistyössä