Haaveena vauva 2020

Letrot eivät pettäneet ja onnistuin tässäkin kierrossa tikuttamaan oviksen. Muttamutta.. Mietinkin nyt, että miten tämän laskisi. Eilen aamulla tulos oli vielä negatiivinen, mutta illalla klo 22 aikaan sain hymynaaman digiin.. Lasketaanko eilinen silti dpo-1? Vaikka ovisplussa noin myöhään tuli.. Nyt aamulla testatessa edelleen hymynaama digissä (eli olisin periaatteessa voinut jättää eilisen illan testaamatta ja bongata plussan vasta tänään aamulla, milloin tämä päivä olisi dpo-1..)

Piinailijoiden listalle en taaskaan halua.. Katsellaan rauhassa.
Varmaan tänään ovis? Ekasta plussasta 12-48h. Omaksi iloksi kyl itekkin Testaan niin kauan kuin se testi näyttää plussaa. Mulla näyttää vielä samaan aikaan huipun kanssa välillä. Että tosi nopeesti vois mennä ohi se huippu.
 
Jos on saanut eilen ja toissapäivänä melkein yhtä tumman viivan kuin kontrolliviiva (ei kuitenkaan täysin yhtä tumma) ja tänään viiva on niin olematon ettei sitä edes meinaa nähdä, voikohan olettaa että ovulaatio olisi ollut nyt kuitenkin viikonlopun aikana? Inhottavaa tämä viivojen tulkinta, kun on niin epämääräistä. Digitestit olleet postissa matkalla jo 1,5vkoa :/
 
Mä ostin tähän kiertoon taas gelee royalet. Googletin myös niistä lisää ja on tutkittu että se parantaa sperman laatua, täytyy siis yrittää saada mieskin syömään noita, ihan varmuuden vuoksi(y) Mieli on aika maassa menkoista :poop: Vuoto on aika vähäistä, ihan hyvä vaan ettei ole semmonen niagaran putous -vuoto. Kipujakaan ei juurikaan ole.
On tämä vauvan kaipuu ihan kamalaa, miksi tän pitää olla niin vaikeaa :cry: Tuntuu että kaikki muut saa lapsia ympärillä mutta me ei :unsure: Jos edes tietäisi saako koskaan lapsia, tai jos saa niin milloin. Epätietoisuus on kamalinta, ja kun joka kuukausi sitä plussaa odottaa ja kun sen vihdoin sai niin ei pysynyt matkassa :(
 
Täällä vasta kp 5/28. Saas nähdä saanko tikutettua ovista tästä kierrosta kun sen aika koittaa.
Otin kokeiluun Gelee royalit kun niistä olen niin paljon kehuja kuullut. En kyllä välttämättä itse usko tämmöisiin juttuihin, mutta tuskin haittaa kokeillakkaan. Ainakin saa uskoa tulevaan kiertoon jos ei sitten muuta. :LOL:

Onkos muut sortunut kokeilemaan näitä tai muita vastaavia konsteja?
Mulla ollut greippimehu, royal gelee, luonnollinen/aktiivinen folaatti 0,8-1mg/pv, (myo-)inositol 200+200 (vai paljonkohan ne 2x2 pilleriä on...)

Vanhan pitää koittaa kaikki. Inositolista on tieteellinen näyttö munasolujen parantamisesta. Lisäksi foolihappo myös tärkeä jo varhain ennen raskautta. Royal gelee myöskin eläin ja ihmiskokeissa todettu tehokkaaksi jopa palauttamaan hedelmällisyyden.
 
Mä ostin tähän kiertoon taas gelee royalet. Googletin myös niistä lisää ja on tutkittu että se parantaa sperman laatua, täytyy siis yrittää saada mieskin syömään noita, ihan varmuuden vuoksi(y) Mieli on aika maassa menkoista :poop: Vuoto on aika vähäistä, ihan hyvä vaan ettei ole semmonen niagaran putous -vuoto. Kipujakaan ei juurikaan ole.
On tämä vauvan kaipuu ihan kamalaa, miksi tän pitää olla niin vaikeaa :cry: Tuntuu että kaikki muut saa lapsia ympärillä mutta me ei :unsure: Jos edes tietäisi saako koskaan lapsia, tai jos saa niin milloin. Epätietoisuus on kamalinta, ja kun joka kuukausi sitä plussaa odottaa ja kun sen vihdoin sai niin ei pysynyt matkassa :(
:( <3 Tiedän tuskasi mun historiasta.
Luen muuten just stressilääketiedettä ja siinä myös käsitellään laspettomuuden ja stressin yhteyttä tosi laajasti. Se on semmonen kierre; stressi aihettaa hedelmällisyyden alentumista eli jopa lapsettomuutta. Ja sit lapsettomuus taas lisää sitä stressiä. Isoja asioita. Mutta positiivisena asiana haluan kannustaa kaikkia jatkamaan vaan tavoitetta kohden!! Sressistä huolimatta hedelmöityshoidot ovat todella tehokkaita, eikä stressin ole todettu vähentävän lapsettomuushoitojen tulosta. (y) Monet parit tosin luovuttavat liian aikaisin, tai eivät ylipäänsä uskalla lähteä hoitoihin.
 
:( <3 Tiedän tuskasi mun historiasta.
Luen muuten just stressilääketiedettä ja siinä myös käsitellään laspettomuuden ja stressin yhteyttä tosi laajasti. Se on semmonen kierre; stressi aihettaa hedelmällisyyden alentumista eli jopa lapsettomuutta. Ja sit lapsettomuus taas lisää sitä stressiä. Isoja asioita. Mutta positiivisena asiana haluan kannustaa kaikkia jatkamaan vaan tavoitetta kohden!! Sressistä huolimatta hedelmöityshoidot ovat todella tehokkaita, eikä stressin ole todettu vähentävän lapsettomuushoitojen tulosta. (y) Monet parit tosin luovuttavat liian aikaisin, tai eivät ylipäänsä uskalla lähteä hoitoihin.
Tuo stressi on vaikea asia. Tiedostan, että ei pitäisi stressata eikä mulla oikeastaan ole edes mitään syytä stressata tässä vaiheessa, mutta silti ei osaa ottaa rennosti. Jospa se rauhallisempi mieliala löytyisi kuitenkin :)
 
Mulla ollut greippimehu, royal gelee, luonnollinen/aktiivinen folaatti 0,8-1mg/pv, (myo-)inositol 200+200 (vai paljonkohan ne 2x2 pilleriä on...)

Vanhan pitää koittaa kaikki. Inositolista on tieteellinen näyttö munasolujen parantamisesta. Lisäksi foolihappo myös tärkeä jo varhain ennen raskautta. Royal gelee myöskin eläin ja ihmiskokeissa todettu tehokkaaksi jopa palauttamaan hedelmällisyyden.
Ja tietenkin myös MIEHELLÄ yhtä tehokkaita! Ja lisäksi mies voisi ottaa sinkkiä lisänä.
Ja vielä tuli meieleen E-vitamiini! Se on myös hedelmällisyyden vitamiini. Toki luonnollisena muotona sekin.
 
Ovulaatioajankohdasta tässä kierrossa ei ole oikeen tarkkaa tietoa. Kalenteri näytti että ois ollut eilen, mutta minkäänlaisia oireita ei ollut. Oikeastaan ei oo koko kierron aikana mitään hirveitä ovulaatioon viittaavia oireita ollut. Vain valkovuotoa hieman enemmän. Ehkä mulle vois silti laittaa dpo1.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Tänään siis ei ollu menkat alkaneet vielä aamulla tai en kyllä ole vieläkään varma ovatko ne alkaneet.. Nyt siis kp 40 menossa, viimeset 2 kiertoa menkat on alkaneet aina kp 36 tai 37. No, olin ajatellut vklp että teen testin tiistaina, mutta nyt iltapäivällä tuli paperiin yhdesti tummanruskeaa vuotoa. Ei mitään tyypillisiä menkkatuntemuksia havaittavissa ja vuotoakaan ei ole tullut kuin yksi tummanruskea tippa siteeseen jonka laitoin iltapäivällä varalta.. (n) 4 tunnin pidättelyllä tein nyt puoli kuudelta pregcheckin normaalin testin, kun en taas kestänyt tätä epätietoisuutta:cry: tässäpä alla vielä kuvaa tuosta testistä.. Kyllä meinaa usko loppua että mitähän tässä minun kropassa taas tapahtuu vai tapahtuuko mitään..
 

Attachments

@Hope91 näkyykö siinä siis jotain? Ihan kuin joku hailu vaaleanpunainen siinä olisi testiviivan kohdalla?
 
@Helmiina1978 ei siinä minun silmään näkyny mitään.. Pitää varmaan tehä vielä yks testi aamulla jos ei sitä ennen vuoto ala kunnolla. Tässä vaan on kaikki oireet taas ehtiny kokea/kuvitella taas ja toivo alko nousemaan kun menkkoja ei kuulunu.. Tässä on hankalaa sekin että en tiiä ollenkaan millon ovulaatio on ollut, jos sitä on edes ollut, kun en sitä tikkuihin saanut. (n) tietääkö joku, että jos ei oo ollu ovulaatiota ollenkaan ja kierto sen takia pitenee, että mistä semmosen ovuloimattoman kierron voi tunnistaa? Kun en oo vielä oppinu selkeitä oireita tunnistamaan, mutta viime kierrossa ajattelin että oisin sen tunnistanut kp 17, mutta tikkuun en sitä saanut. (n) ja jos tässä menkkojen viivästymisessä ei oo kyse siitä etten oo ovuloinu, niin mistähän tässä on sitten kyse:unsure:
 
Onnea @JenniSyys ♥

@Hope91 ei kai siihen muuta varmaa tunnistuskeinoa ole, kuin ultraaminen? Ultrassa näkee, onko ovulaatio tapahtunut.

Mulla loppui menkat, nyt pitäis alkaa viritteleen hyvää ja aktiivista kiertoa petihommissa :ROFLMAO: Ovistakin tikutan, kun jäi vielä niitä kaksoishormonitikkuja jäljelle. Liian aikaisin ei vaan passaa alkaa tikuttaa, että tuo paketti riittää. Uusia en ajatellut tilata. Isänpäivänä ois kiva plussata.
 
@Hope91 epätietoisuus on aina pahi ta, varsinkin jos epäilee oman kropan toimintaa. Oman mieleni rauhan vuoksi kävisin itse tsekkaamassa lääkärillä, että kaikki on ok. Ja jos ei oo, niin saa sit apuja siihenkin (y)

Kyllä mutkin tosiaan voi jo laittaa plussanneisiin, vuoto loppui viime perjantaina ja on toistaiseksi pysynyt poissa. Niin on oireeton. Raskaus, että vaikea uskoa todeksi, mutta palaan sitten tänne takaisin jos jotain ilmenee :)

Meillä siis ya 3/19, 2. Lapsi, la 19.6.
 
Moikka
Hieman omanapailua.
Mulla nyt kp 23/28. Ovulaatio oli todennäköisesti kp 14. Mutta ihmettelen, ettei valkovuoto ole lopettanut tulemisesta tässä kierrossa ollenkaan. Heti menkkojen loppumisen jälkeen (kp 3), alkoi valkovuoto ja ovulaation aikaan paksuuntui ja kirkastui huomattavasti, mutta ei lähtenyt erityisen voimakkaasti vähenemään. Ei mitään hiivan tai muun vastaavan oireita.

Dpo 4-6 oli nippailuja ja tuntemuksia vasemmalla puolella, siellä tapahtui oikeesti jotain jännä ja outoa, ja ylös noustessa tuntui repäisyiltä. Nyt sit parina päivänä ollut päänsärkyä ja eilen oli pahoinvointia ja kuvotusta, jonka vuoksi jouduin oksentamaan. Tarvis mennä nukkumaan, että olo helpottui. Tänäänkin kuvotus ja päänsärky jatkui koko päivän (en tosin ottanut särkylääkettä).

Jotenkin joka toinen päivä tuntuu siltä, et vois olla vaikka raskaana ja välillä ei oo mitään oireita. Lauantaina 19.10 voi testata, jos menkat ei ole alkaneet, silloin on kp 28/28. Jännityksellä nämä muutamat päivät ➕
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

15.10.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 55/30
taikinatonttu...................kp 52/28
vauvahaaveilija2396......kp 50/28-30
Pilvinentaivas................kp 46/28-30
Millimetrii...................... kp 41/28-29
Hope91.........................kp 40/32-37
Amadecasa..................kp 39/34-55
Tingeli...........................kp 32/34-36
Daana.......................... kp 32/23
FaBuu...........................kp 29/28
nieve30.........................kp 29/28
Tiukuliina89.................. kp 29/31
Marrrsipaani..................kp 26/28
Mape19........................ kp 24/25
Lumihiutale_................. kp 23/28
Koodikissa.....................kp 21/24
Veevavi..........................kp 21/26-28
Keltasirkku.................... kp 20/28-32
mimmik..........................kp 20/28-32
Vaniljapulla....................kp 19/30-32
Mahaotus......................kp 17/24-26
nessu87........................kp 17/28
rosemarie......................kp 16/xx
Vauvameille...................kp xx/28-35
Snanniska.....................kp 15/28
HMami..........................kp 15/28
Jjenn.............................kp 15/30-31
Mirkkuli26.....................kp 12/23-28
poreilevalimu.................kp 9/25-26
Shibali.......................... kp 9/23-26
Marilainen.....................kp 8/28
Helmiina1978...............kp 8/32
Mirella92.......................kp 7/34
Kasikuus.......................kp 7/28-31
W.we.............................kp 6/25
Ilona Eloisa...................kp 6/30
Titi-Love.......................kp 5/28-30
Haavejuttu....................kp 4/29

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


marrrsipaani.................dpo 11
Lumihiutale_................ dpo 8
nessu87.......................dpo 3
Vaniljapulla..................dpo 2
Keltasirkku................... dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Mitä kaikkea olette kokeilleet yrityksen aiheuttaman stressin poistamiseksi ?
Mä oon tietysti eri asemassa niiden, kanssa, joilla ei vielä lapsia. Alkaahan tässä jo vähän stressaantumaan, kun ikää on jo mitä on...

Yleisesti stressiä poistaa kaikki toiminta, josta nouseee oksitosiini kehossa. Sellaisia voi olla ulkoilu luonnossa, ystävien kanssa oleskelu, seksi (no.. lasta yrittäessä ehkä menee vähän suoritukseksi), meditaatio/hiljaisuus, hyvä yöuni sekä positiivistenasioiden ajattelu. Nämä siis ihan tieteellisesti tutkittu.
Lisäravinteista voisin mainita KSM66, joka parantaa yöunta ja vaikuttaa positiivisesti hormooneihin, jotka taas vaikuttaa stressiin. Onhan niitä muitakin, ja ravinto tietysti yhtenä suurimpana.
 
Voi kun nyt saataisiin taas kunnon plussa-aalto tänne! Hyvin olisi mahdollisuuksia, siellä on aika paljon väkeä sopivilla päivillä taas. Jännityksellä seurailen tilannetta!

Minut voi lisätä tällä kertaa vaikka ihan piinailijoihin, tänään on dpo 1.
Mä saan aina yhtenä iltana n. klo 19 (jolloin testin töiden jälkeen pääsen tekemään) plussan pregcheckin ovistikkuihin, mutta seuraavana iltana on jo haalistumaan päin. Riittää kumminkin mulle, siitähän sen plussan jo tunnistaa x).

Tässä kierrossa on nyt ovulaatiota odotellessa talleteltu joka yö. Aloitettiin talletukset 4 päivää ennen plussaa ja vielä jatketaan seuraavana yönä kans, sitten lähden itse toiselle paikkakunnalle työkeikalle joten siihen jää tämän kuun tallettelut.
 

Yhteistyössä