Onko lapsen autoon jättäminen rikos

Syyllinen on aina kaivettava esiin vaikka kiven alta. Rangaistuksena syyllisen lapset on otettava huostaan ja syyllinen itse mieluiten linnaan.
Pientä hysterisointia....
Mutta ihan mielenkiinnosta, sinäkö vain höpöttelet kaikille tyhmästi toimineille, että ”älä murehdi, ei se sinun syysi ollut”. Voin kertoa, että tuolla tyylillä kasvatetaan vain toopeja, jotka tekevät tyhmyyksiä kerrasta toiseen.

Ei isä tehnyt tyhmästi tai väärin. ei se olisi voinut kuvitellakaan että tabletti syttyy palamaan.
No teki tyhmästi. Siitä nyt ei päästä mihinkään.
Toki paska mäihä, että näin kävi. Mutta tällaisten tapahtumien vuoksi niitä pieniä lapsia ei jätetä yksin autoon.
Yhtä hyvin se 3-v olisi voinut saada päähänsä lähteä etsimään isää. Siellä olisi hortoillut autojen keskellä.

Mitä sä sekoilet? mene itse etsimään se isä käsiisi ja kerro sille huolesi asiasta. huuda sille ja vaadi sakkoja. tee oikein mielenosoitus sairaalan ulkopuolelle.
Ei minulla ole tarve huutaa kenellekään. Sinulla näköjään on. Näin ollen oletan, että asia on sinulle syystä tai toisesta liian läheinen, että pystyisit siitä asiallisesti keskustelemaan.
Ja jos kerran tiedät, että ovat vielä sairaalassa, niin kerro ihmeessä terveiset.

Viimeksi muokattu:
vierailija
Ei minulla ole tarve huutaa kenellekään. Sinulla näköjään on. Näin ollen oletan, että asia on sinulle syystä tai toisesta liian läheinen, että pystyisit siitä asiallisesti keskustelemaan.
No kyllä sulla on. ihme tarve lynkata se isä. ihme kun et aja vielä vankeustuomiota sille. mä en tunne sitä mutta olen kyllä ihan hänen puolella asiassa koska lapsia voi ja saa jättää autoon hetkeksi jos piipahtaa jossain nopeasti. jos sä et jätä niin anna muiden tehdä niinkuin tekevät. ei se sun tapasi ole ainoa oikea.

vierailija
sinä et ole ollut asiallinen yhtään ekasta viestistäsi lähtien.jankkaat vain samaa. sinä sitä ja sinä tätä sinä olet aina oikeassa...sinä sinä sinä.

No kyllä sulla on. ihme tarve lynkata se isä. ihme kun et aja vielä vankeustuomiota sille. mä en tunne sitä mutta olen kyllä ihan hänen puolella asiassa koska lapsia voi ja saa jättää autoon hetkeksi jos piipahtaa jossain nopeasti. jos sä et jätä niin anna muiden tehdä niinkuin tekevät. ei se sun tapasi ole ainoa oikea.
Joo, toiset jättää, toiset ei. Toisten lapset palavat pahasti, toisten ei.
Sellaista se elämä on. Valintoja täysi.

vierailija
mä lähden huomenna lasten kanssa asioille ja jätän niitä kyllä autoon sinne sun tänne. voisin ottaa mukaan mutta enpäs ota. tablettia en niille anna vaan ihan oikeita kirjoja ja lehtiä viihdykkeeksi. käyn kahvilla. ja sitten kaupassa ja sitten apteekissa. (y)

mä lähden huomenna lasten kanssa asioille ja jätän niitä kyllä autoon sinne sun tänne. voisin ottaa mukaan mutta enpäs ota. tablettia en niille anna vaan ihan oikeita kirjoja ja lehtiä viihdykkeeksi. käyn kahvilla. ja sitten kaupassa ja sitten apteekissa. (y)
No ihan vapaasti.
Kai sitä maailmasta vielä itsekkäämpiäkin vanhempia löytyy.

Viimeksi muokattu:
eriasia. voi sun talosi myös räjähtää tai syttyä tuleen ja jos olet eri huoneessa lapsesi kanssa ja palo alkaa niin rajusti ette pääse lapsen luo...
Ihan sama asia. Joku toope kuvittelee, että ei se niin vaarallista ole hetkeksi jättää. Etenkään kun antaa lapsenvahdiksi tabletin.
Aika moni nykyvanhempi kuvittelee, että se tabletti korvaa helposti oikean lastenvahdin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
No jos itse saisin päättää, niin ne pienempien ryhmät eivät kyllä minnekään liikenteen sekaan lähtisi retkeilemään. Ihan hullua jo ajatuksen tasolla.
Ja omankin lapsen kohdalla on ollut läheltäpiti-tilanne 4-v-ikäisillä, kun lapsille tuli kiistaa ja toinen tönäisi pariaan, joka sitten kaatui ajotielle.
Hui hiivatti!!!!!!:confused:

Mun mielestä Suomessa ollaan lampaita, eli pyritään etenemään yleisen ”mallin” mukaan, jos ei ole tarkkaan määrätty miten pitää toimia.
Uskon, että enemmistö ei jätä liian nuoria lapsia autoon.
Ja luulisi, että tällaiset valitettavat tapahtumat herättelevät vanhempia muistamaan että pientä lasta ei jätetä yksin autoon!
Se, minkä ikäinen on liian nuori onkin hyvä kysymys.

Omaa lapsuuttani muistellen, vintiöitä voi tuskin jättää autoon vielä edes kouluikäisenä.:whistle::oops:

Heitteillepano sopis kyllä tähän hirveään tapahtumaan, näin äkkisältään ajateltuna ainakin!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ja jos kerran tiedät, että ovat vielä sairaalassa, niin kerro ihmeessä terveiset.
Älä vääntele asioita ja viestejä. Minä en tunne enkä tiedä heitä mutta jos pieniltä lapsilta palaa eilen naamat, tulee palovammoja niin uskon että sairaalassa joutuu olemaan muutaman päivä ainakin. Eikö sinulla itselläsi ole järkeä sen verran että tajuat itse asiat.

Yhteistyössä