Se on vaan ovela, teetättää mulla herätykset.ompa lajitoveri pannu ittesä huanoon kuntoon
sääli vähän miestä
Tai sit se kehuskelee "emmä tartte herätyskelloa, mulla on niin tarkka tää biologinen kello.
Se on vaan ovela, teetättää mulla herätykset.ompa lajitoveri pannu ittesä huanoon kuntoon
sääli vähän miestä
mukavampaahan se on herätä vaimon hellittelyihin kuin kännykän piippaukseenSe on vaan ovela, teetättää mulla herätykset.
Tai sit se kehuskelee "emmä tartte herätyskelloa, mulla on niin tarkka tää biologinen kello.
Se heräs kyl sohvallamukavampaahan se on herätä vaimon hellittelyihin kuin kännykän piippaukseen
Kaverin mummu puhui (silloin kun olin lapsi) ainakin jostain pikkusen esiin tulleista istutuksistaan että piippanat näkyy jo, siis sellaiset sipulista puskevat pienet vihreät alut. Omassa käytössä tuota ei ole, mutta miellän sen sellaiseksi pieneksi mullasta pilkistäväksi vihreäksi aluksi.no tiedätkö mitkä on piippanat?
Jos foliohattu on rumasti päässä, niin kyllä se silloin asetellaan nätimpään asentoon.täällä on palstalaisilla aika paljon kirjoitus ja sanavirheitä.... hirvittävää.
esim--. ei foliohattua laiteta nätimpään asentoon tuossa tapauksessa vaan parempaan
ja se että kiekko palaa...tätä täytyisi myös sanojan tarkastella huolella ja todeta sanonta käyttökelvottomaksi.
täällä päin sanotaan että joku piipottaa jos se pilkistää silleen vähänKaverin mummu puhui (silloin kun olin lapsi) ainakin jostain pikkusen esiin tulleista istutuksistaan että piippanat näkyy jo, siis sellaiset sipulista puskevat pienet vihreät alut. Omassa käytössä tuota ei ole, mutta miellän sen sellaiseksi pieneksi mullasta pilkistäväksi vihreäksi aluksi.
No juu, tuo piipottaminen on ihan tuttu käsite mullekkin, se selittänee nuo piippanat kun ne mullasta pilkistää Mikäli tuo kysyjä niitä tarkoitti, en siis tiedä onko sanalla muitakin käsitteitä.täällä päin sanotaan että joku piipottaa jos se pilkistää silleen vähän
ja kyllä on luvallista käyttää kuulemiaan tai jopa omakeksimiään sanoja ja sanontoja, jos ne sopii asiayhteyteen
Hei en minäkään ole sellaista huomannut, mut en tosin kaikkia ketjuja koskaan edes katso.Mikä se vitsi mahtoi olla? Jos saisin sen copypastena, niin tietäisin välttää.
piippana on sellainen mikä kasvaa,tököttää jostain.Kaverin mummu puhui (silloin kun olin lapsi) ainakin jostain pikkusen esiin tulleista istutuksistaan että piippanat näkyy jo, siis sellaiset sipulista puskevat pienet vihreät alut. Omassa käytössä tuota ei ole, mutta miellän sen sellaiseksi pieneksi mullasta pilkistäväksi vihreäksi aluksi.
Tuo vois olla mahdollista, mut en ole myöskään kuullut koskaan. Onko sulla tieoa, mitä tehdään fenkolin keskenkasvuisista juurista tai voiko Romanscan isoja lehtiä syödä - ne kun eivät ehtineet kukkia vielä.Kaverin mummu puhui (silloin kun olin lapsi) ainakin jostain pikkusen esiin tulleista istutuksistaan että piippanat näkyy jo, siis sellaiset sipulista puskevat pienet vihreät alut. Omassa käytössä tuota ei ole, mutta miellän sen sellaiseksi pieneksi mullasta pilkistäväksi vihreäksi aluksi.
Niinku se kivikatiska! Kaikkihan tietää jo mikä se on ollut kautta ihmisaikojen?täällä päin sanotaan että joku piipottaa jos se pilkistää silleen vähän
ja kyllä on luvallista käyttää kuulemiaan tai jopa omakeksimiään sanoja ja sanontoja, jos ne sopii asiayhteyteen
Ei ole tietoa, tietäisiköhän r0s? Minä en viljele tai kasvata mitään kun ei ole paikkaa eikä aikaa, joten kokemukseni ja tietotaito tuolta saralta ovat hyvin vähäiset.Tuo vois olla mahdollista, mut en ole myöskään kuullut koskaan. Onko sulla tieoa, mitä tehdään fenkolin keskenkasvuisista juurista tai voiko Romanscan isoja lehtiä syödä - ne kun eivät ehtineet kukkia vielä.
Katsotaan ehtiikö joskus...Ei ole tietoa, tietäisiköhän r0s? Minä en viljele tai kasvata mitään kun ei ole paikkaa eikä aikaa, joten kokemukseni ja tietotaito tuolta saralta ovat hyvin vähäiset.
perunaa ei pusseihin vaan kaikki isoon laariin tms puiseen kaukaloon.Katsotaan ehtiikö joskus...
Mun on nostettava pyykit kuivumaan, pussitettava pottuja kellarin hyllyille ja kerättäv kypsät tomatit, pestävä multaisia hanskoja (KERTAKÄYTTÖISILLÄ ei enää kauan tarkene). Mut voi muutkin kertoa, kun ootte niin innokkaita kokkeja. Kyntelit keräsin kuivumaan. Mitä niistä?
eiku nimenomaan metallihyllyyn, hyvin säilyy. On ollut jo kauan aikaa eikä tarvi niitä laareja siivota, kun ei sotkua tuleperunaa ei pusseihin vaan kaikki isoon laariin tms puiseen kaukaloon.
Noihin laitetaan ainoastaan kuivaa perunaa, ei märkänä eikä yhtään viallista saa olla. Ne täytyy syödä pois > jakaa tuttaville. Varastohyllyt on sidottu nippusiteillä nurkistaan, ettei kaadu päälle siellä kellarissa.perunaa ei pusseihin vaan kaikki isoon laariin tms puiseen kaukaloon.
Ei kuivaa eikä märkää perunaa pusseihin. eikä märkää perunaa laariin. perunat tulee kuivata ensin ennen kellariin siirtämistä etteivät ne homehdu. sitten kuivat perunat isoon laariin.Noihin laitetaan ainoastaan kuivaa perunaa, ei märkänä eikä yhtään viallista saa olla. Ne täytyy syödä pois > jakaa tuttaville. Varastohyllyt on sidottu nippusiteillä nurkistaan, ettei kaadu päälle siellä kellarissa.
Kellarin eteisessä kannattaa olla pakkasvahti, koska metalli on puuta kylmempää - mutta keväällä metallihylly on parempi, ei homehdu eikä lämmitä niitä pottuja, jotka helposti alkavat itää. Meillä on 10 vuoden ajalta kokemusta mut täytyy muistaa, et niitä pussukoita ei suljeta ollenkaan, vaan kaikki ne jätetään kokonaan auki, pääsee ilma kiertämään.perunaa ei pusseihin vaan kaikki isoon laariin tms puiseen kaukaloon.
Niin, ja se kaikki täytyy tapahtua pilkkopimeässä. Sellainen huone täytyisi vielä rakentaa, kun nyt on suuri vaara et jäätyvät. Vihreitä perunoita ei kerätä. Närhit eivät niihin kuole, vaan herkuttelevat - vai keräävätkö talteen mato/toukkavarastoonsa - mistä sen voisin tietää. Pottu suussa lentävät pitkiäkin matkojaEi kuivaa eikä märkää perunaa pusseihin. eikä märkää perunaa laariin. perunat tulee kuivata ensin ennen kellariin siirtämistä etteivät ne homehdu. sitten kuivat perunat isoon laariin.
Hyvässä kellarissa ei laarit lämpeä keväälläkään. Pussit ovat kaikista huonoin vaihtoehto perunan säilömiseen. Mulla kokemusta 30v ajalta.Kellarin eteisessä kannattaa olla pakkasvahti, koska metalli on puuta kylmempää - mutta keväällä metallihylly on parempi, ei homehdu eikä lämmitä niitä pottuja, jotka helposti alkavat itää. Meillä on 10 vuoden ajalta kokemusta mut täytyy muistaa, et niitä pussukoita ei suljeta ollenkaan, vaan kaikki ne jätetään kokonaan auki, pääsee ilma kiertämään.
Ei kenenkään perunapussit kestä kolmeakymmentä vuotta.Hyvässä kellarissa ei laarit lämpeä keväälläkään. Pussit ovat kaikista huonoin vaihtoehto perunan säilömiseen. Mulla kokemusta 30v ajalta.