Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta, palstaystävät! :)

On kuulkaa taas uusi elämys takanapäin.

Illalla saunottiin ja syötiin niinkuin normaalistikin mökilläollessa tehdään. Ja kun ilta (ja vatsa) hiljeni, siirryyttiin Autsralian Masterchefin viihdyttävän herkulliseen maailmaan.

Ja sithän se alkoi. Mieliteot!

Mut moiseen ei oltu varaudutuu joten piti tyytyä mökin kuiva-ainevarastoihin joten kaivettiin ison, suljettavan minigrip-pussin kätköistä iso kourallinen kardemummakorppuja, levitettiin niiden päälle liidelin luomuvoita ja turautettiin vielä mansikkahilloa "koristeeksi".

Mut voi vitsi, kun ne maistuivat :sick: o_O omituisilta. Mä sain järsittyä puolikkaan ja muistutin itseäni että kerronpa palstallekin huomenna, että älkää vaan sitä liidelin kamalaa öljynmakuista luomuvoita ostako. Mies järsi niitä jokusen lisää mut kesken siltäkin (ihme!) herkkujensyönti jäi.

Marmatin sit sillekin siitä kaameasta voista johon se totesi syöneensä sitä päivällä ruislimpun kanssa eikä siinä ollut mitään vikaa...

Joten minä mansikkahilloa nuuskimaan ja mies tutkimaan korppupussia -jonka toisesta kulmasta löytyi reikä. Ja pohjalta hiirenpapanoita. Ja osa korpuista ilmiselväsi kosteita, hiirenpisin peitossa.


:ninja: :confused: :alien: :sick: :sick: :sick: :mad:

No, herkkävatsaisempi meistä sai tyhjennettyä vatsansa mutta mä tyydyn odottelemaan salmonellaa sekä myyräkuumetta.

Ja kaikkeahan pitää kokeilla!
:eek::eek::sick:*sanaton*
 
vierailija
Huomenta, palstaystävät! :)

On kuulkaa taas uusi elämys takanapäin.

Illalla saunottiin ja syötiin niinkuin normaalistikin mökilläollessa tehdään. Ja kun ilta (ja vatsa) hiljeni, siirryyttiin Autsralian Masterchefin viihdyttävän herkulliseen maailmaan.

Ja sithän se alkoi. Mieliteot!

Mut moiseen ei oltu varaudutuu joten piti tyytyä mökin kuiva-ainevarastoihin joten kaivettiin ison, suljettavan minigrip-pussin kätköistä iso kourallinen kardemummakorppuja, levitettiin niiden päälle liidelin luomuvoita ja turautettiin vielä mansikkahilloa "koristeeksi".

Mut voi vitsi, kun ne maistuivat :sick: o_O omituisilta. Mä sain järsittyä puolikkaan ja muistutin itseäni että kerronpa palstallekin huomenna, että älkää vaan sitä liidelin kamalaa öljynmakuista luomuvoita ostako. Mies järsi niitä jokusen lisää mut kesken siltäkin (ihme!) herkkujensyönti jäi.

Marmatin sit sillekin siitä kaameasta voista johon se totesi syöneensä sitä päivällä ruislimpun kanssa eikä siinä ollut mitään vikaa...

Joten minä mansikkahilloa nuuskimaan ja mies tutkimaan korppupussia -jonka toisesta kulmasta löytyi reikä. Ja pohjalta hiirenpapanoita. Ja osa korpuista ilmiselväsi kosteita, hiirenpisin peitossa.


:ninja: :confused: :alien: :sick: :sick: :sick: :mad:

No, herkkävatsaisempi meistä sai tyhjennettyä vatsansa mutta mä tyydyn odottelemaan salmonellaa sekä myyräkuumetta.

Ja kaikkeahan pitää kokeilla!
:eek::confused::sick::sick:
 
Tein vihdoin viimein sitä moussakaa, kun on aikaa kokeilla uutta, ja nuo munakoisot alkaa jo kurtsahtaa. :)

Mutta ongelma oli se, etten tiedä mille moussaka maistuu, Kreikan-reissusta on liikaa aikaa. (n) Sit yritin sompailla Valion, Pirkan ja Yhteishyvän reseptien välillä ja ne oli ihan erilaiset.
Yhteen reseptiin tuli perunaa, toisessa munakoisot korvattiin kesäkurpitsalla jne. Sit yhdessä ois pitäny valuttaa munakoisot ja ruiskia sitruunamehua päälle jne.

No, uunissa on nyt kompromissi-Moussaka, uskon että ihan hyvää tulee. :coffee:
On aika samanlainen muuten kuin kesäkurpitsalasagne.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Huomenta, palstaystävät! :)

On kuulkaa taas uusi elämys takanapäin.

Illalla saunottiin ja syötiin niinkuin normaalistikin mökilläollessa tehdään. Ja kun ilta (ja vatsa) hiljeni, siirryyttiin Autsralian Masterchefin viihdyttävän herkulliseen maailmaan.

Ja sithän se alkoi. Mieliteot!

Mut moiseen ei oltu varaudutuu joten piti tyytyä mökin kuiva-ainevarastoihin joten kaivettiin ison, suljettavan minigrip-pussin kätköistä iso kourallinen kardemummakorppuja, levitettiin niiden päälle liidelin luomuvoita ja turautettiin vielä mansikkahilloa "koristeeksi".

Mut voi vitsi, kun ne maistuivat :sick: o_O omituisilta. Mä sain järsittyä puolikkaan ja muistutin itseäni että kerronpa palstallekin huomenna, että älkää vaan sitä liidelin kamalaa öljynmakuista luomuvoita ostako. Mies järsi niitä jokusen lisää mut kesken siltäkin (ihme!) herkkujensyönti jäi.

Marmatin sit sillekin siitä kaameasta voista johon se totesi syöneensä sitä päivällä ruislimpun kanssa eikä siinä ollut mitään vikaa...

Joten minä mansikkahilloa nuuskimaan ja mies tutkimaan korppupussia -jonka toisesta kulmasta löytyi reikä. Ja pohjalta hiirenpapanoita. Ja osa korpuista ilmiselväsi kosteita, hiirenpisin peitossa.


:ninja: :confused: :alien: :sick: :sick: :sick: :mad:

No, herkkävatsaisempi meistä sai tyhjennettyä vatsansa mutta mä tyydyn odottelemaan salmonellaa sekä myyräkuumetta.

Ja kaikkeahan pitää kokeilla!
:eek: Käääk :unsure::(
Toivottavasti ei tuu mitään sulle
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
Tai joskus ois noissa eri firmojen ja bloggarien resepteissä oltava maininta: alkuperäinen/originelli/perinteinen resepti. Että aloittelija tietäisi mitä makua kohti tavoitella.

Sit siitä vois soveltaa kukin itse ja korvata aineksia ym.

Jos olisin joku ulkkis ja haluaisin tehdä jouluna vaikka porkkanalaatikkoa, niin haluisin sen alkuperäisen maun. Sit vois tehdä jatkossa vaikka bataatista sen.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tai joskus ois noissa eri firmojen ja bloggarien resepteissä oltava maininta: alkuperäinen/originelli/perinteinen resepti. Että aloittelija tietäisi mitä makua kohti tavoitella.

Sit siitä vois soveltaa kukin itse ja korvata aineksia ym.

Jos olisin joku ulkkis ja haluaisin tehdä jouluna vaikka porkkanalaatikkoa, niin haluisin sen alkuperäisen maun. Sit vois tehdä jatkossa vaikka bataatista sen.
Kokeilepa kuukletella ihan enkuksi niin löytyy varmasti ainakin lähempänä aitoa ja oikeaa kuin suomiversiolla. Esim. Recipe for moussaka antoi mm.tämän vaihtoehdon:
https://akispetretzikis.com/categories/lachanika/moysakas
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Moussaka oli hyvää. :)
Muksut vaan vierasti munakoisoviipaleita, kippasivat ne biokomposti-miehelle ja nyt mies yrittää selvitä munakoisokasan kanssa.:sneaky:
Fiksuja lapsia (y)

Munakoiso on yksinkertaisesti ihan vain pahaa.
Miestä kyllä käy vähän sääliksi. Ei varmaan kehdannut olla syömättä, kun vaivalla olit väkertänyt. Tarkistahan huviksesi pöydän alapinta; veikkaan, että linttasi osan munakoisoista sinne piiloon :p
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis

Yhteistyössä