@Sukkis voi! Meillähän kävi kans ekassa luovutusmunasoluhoidossa että 13 solusta saatiin vaan yksi blasto. Mut onneks klinikka tuli vastaan ja seuraavat solut saatiin ilmaiseksi, ja nyt on vielä kuusi jäljellä!
alkioadoptio on kyllä suomessakin mahdollista, ja hiukan halvempaakin kuin siittiöiden ja munisten erikseen ostaminen, että jos ja kun toisen lapsen aika tulee niin kannattaa kysyä sitä vaihtoehtoa
Ja kuten
@Rusakkonen sanoi niin biologisia äitejä me ollaan kaikki täällä
geneettisiä ei ehkä ihan kokonaan mutta mikäs väli sillä on
olis hassua ettei oltais biologisia äitejä kun vauva kuitenkin kasvaa meidän mahassa, saa meiltä kaiken tarvitsemansa, me ollaan se lapsi toivottu ja haluttu ja synnytetään se. Musta on hassua kun jotkut lahjamunasoluäidit selittää olevansa vaan sosiaalisia äitejä, mut ite käyttäisin tota termiä vaan jossain sijaislapsi tms kuvioissa. Mut onko tuolla kategorisoinnilla nyt mitään väliä muutenkaan? Ainoita äitejä me lapsillemme ollaan
ellei tällä palstalla sit oo naispareja, sit tietty on asia erikseen!
@gemmy mä unohdinkin kokonaan et teilläkin lahjikset käytössä! Joo kallista lystii tää on... me laskettiin et meil ois ollu vielä kolmanteen lahjahoitoon varaa, mut sit ois ollu pakko lopettaa. Kyllä mua ahdistaa kans kuinka mun koko vuositulojen verran on mennyt lapsentekoon. Onneksi sentään kaikki se vaiva palkittiin ja massussa pyörii kovan työn ja rahanmenon tulos niin se raha-ahdistus on mennyt
mut laskettiin et n 20 000€ ollaan hoitoihin nyt käytetty. Ja onhan se paljon.
sitä voi tosiaan synnytystalkoita lobbailla mielin määrin mut kun hoitojen hinnat on näin kovat mitä on niin harvallahan on puhtaasti varaakaan yrittää