vierailija
Tää oli ihan mieletön avaus, kiitos, Echo!
Tää oli ihan mieletön avaus, kiitos, Echo!
Onneksi ap ei ole opettaja.
Mielenkiintoista että vedät tähän Raamatun.Veikkaan, ettei mikään Raamatun vastainen kelpaa..
Siks että se on olennainen osa sinua ja tunnut vähän väliä paheksuvan yhtä sun toista, juuri raamattuun vedoten.Mielenkiintoista että vedät tähän Raamatun.
Tuo on niin totta. Joku asperger kokee normiluokassa kuilun tavislapsiin niin isona, että itsetunto menee (vaikka välillä on hyvä että sekin tajuaa mikä se oikea taso on).Mielestäni perimmäisin syy on erityisoppilaiden inkluusio tavallisiin luokkiin, mikä on sinänsä ihan hieno ajatus, mutta käytännön toteutus ei toimi. Erityisluokkien lakkauttamisen ideana oli, että tuki seuraa oppilasta sinne tavalliseen luokkaan, mutta näin ei käynyt, vaan kunnat käyttivät tätä mahdollisuutena vähentää erityisopetusta. Nyt oppilaasta saadaan korotettua valtiontukea, mutta oppilas ei saa tukea. Miten kätevää! Olen myös kohdannut inhimillisiä, surullisia kohtaloita, kun asperger-lapsi siirrettiin tavalliseen luokkaan. MIkään ei onnistunut, riitoja, tappeluita, kiusaamista, jne. Vanhemmat rukoilivat siirtoa takaisin pienluokkaan, mutta ei käynyt. Perhe otti lopulta lapsen kotiopetukseen. Näin ei pitäisi käydä.
En kyllä ruvennut puhumaan Raamatusta, sä rupesit.Siks että se on olennainen osa sinua ja tunnut vähän väliä paheksuvan yhtä sun toista, juuri raamattuun vedoten.
Lisää tuosta Sanomalan koulusta:Itsse inhoan koulua, jossa "tilat on toteutettu tukemaan uuden oppimisen ajattelua."
Lue täältä:
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/547407-entinen-toimisto-muuttui-satojen-oppilaiden-valiaikaiseksi-kouluksi-hameenkylan
Miltä kuulostaa: Ja tätä on uusi ajattelutapa yksinkertaisuudessaan: ei luokkia. Sanomalassa on koulun käytössä kuusi kerrosta, joista löytyy avaria oppimistiloja. Yhdessä oppimistilassa opiskelee 2–3 luokkaa vähintään kahden opettajan johdolla. Oppilaita yhdessä oppimistilassa voi olla yhtä aikaa yli 70.
Yli 70 yläasteikäistä samassa tilassa!? Mitä siitä seuraa? Ei ole melua, ei keskittymishäiriöitä vaan iloista, yhdessä oppimista? Niinhän?
Nyt kyllä varsin valehtelit.Hmmmm... toisaalta tunnen muutamankin ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneen jotka ovat aikansa lukeneet, että "haukionkala, haukionkala,haukionkala..." mutta kun kaislikossa polskahtaa niin ihmettelevät, että mikä SE oli?
Tunnet siis hyvinkin?Onneksi ap ei ole opettaja.
Mutta meillä on Pisa-testit ja niiden mukaan alaspäin on menty hurjaa vauhtia. Yksi syy siihen on erityisopetuksen alasajo.Suurin ongelma kokonaisuuden kannalta on se, että muutoksien vaikutuksia ei testata. Jos meillä olisi kattava ja systemaattinen tasokoejärjestelmä käytössä, niin maailmanparantajat saisivat minun puolestani kaikessa rauhassa toteuttaa yhteiskuntakokeilujaan. Testit sitten kertoisivat oliko muutos oikeansuuntainen. Mutta kun nykyään se arviointikin on väärin. Ettei vahingossakaan kävisi ilmi, että 1960-luvulla oppilaat tiesivät enemmän ja laskivat matematiikkaa paremmin.
Määrärahat.. odotan kovasti uudelta opetusministeriltämme toimia tähän. Oma lapsenikin tarvitsee hieman erityisopetusta, opettajat ovat valitelleet, että haluaisivat tehdä enemmän, mutta rahoituksen puutteen vuoksi eivät voi.Mutta meillä on Pisa-testit ja niiden mukaan alaspäin on menty hurjaa vauhtia. Yksi syy siihen on erityisopetuksen alasajo.
No juuri tämä.Itsse inhoan koulua, jossa "tilat on toteutettu tukemaan uuden oppimisen ajattelua."
Lue täältä:
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/547407-entinen-toimisto-muuttui-satojen-oppilaiden-valiaikaiseksi-kouluksi-hameenkylan
Miltä kuulostaa: Ja tätä on uusi ajattelutapa yksinkertaisuudessaan: ei luokkia. Sanomalassa on koulun käytössä kuusi kerrosta, joista löytyy avaria oppimistiloja. Yhdessä oppimistilassa opiskelee 2–3 luokkaa vähintään kahden opettajan johdolla. Oppilaita yhdessä oppimistilassa voi olla yhtä aikaa yli 70.
Yli 70 yläasteikäistä samassa tilassa!? Mitä siitä seuraa? Ei ole melua, ei keskittymishäiriöitä vaan iloista, yhdessä oppimista? Niinhän?
Voi elämä.Nyt on muuten uusin villitys se, että lapsille ei anneta läksyjä, koska ne ovat haitallisia oppimiselle.
Jotenkin kaikki tutkimustieto kertaamisen ja lisätehtävien hyödyistä on nyt onnistuttu kumoamaan sillä, että läksyjen tekeminen jollain mystisellä tavalla sabotoi alitajunnan oppimisprosessin.
Siis as lapsen pitää ymmärtää olevansa eri tasolla kuin muut.? Niinkö?(vaikka välillä on hyvä että sekin tajuaa mikä se oikea taso on).
Mä just aattelin vaihtaa, koska mä en oikeesti erota omaa nikkiäni muiden seasta. Monella on keltaista, oranssia ja ruskeaa avassaan.Ja Echo, vaihda tuo pullakuva!
Ärsyttää, kun alkaa tehdä mieli sellaista lämmintä korvapuustia maidon kera, mutta mitään hyvää ei löydy koko huushollista
Mistä te revitte näitä väitteitä?Nyt on muuten uusin villitys se, että lapsille ei anneta läksyjä, koska ne ovat haitallisia oppimiselle.
Jotenkin kaikki tutkimustieto kertaamisen ja lisätehtävien hyödyistä on nyt onnistuttu kumoamaan sillä, että läksyjen tekeminen jollain mystisellä tavalla sabotoi alitajunnan oppimisprosessin.
Koulujen vanhempainilloista ja wilmaviesteistä.Mistä te revitte näitä väitteitä?
Vaikea sanoa, koska en (toivoakseni) ole as. Oman tason/ajattelun oikeellisuuden huomaaminen verrattuna muihin voi assilla olla karu ja kipeä kokemus, mutta jos se yhtään estäis sitä besserwisseröintiä ja jankkaamista, niin hyvä...Siis as lapsen pitää ymmärtää olevansa eri tasolla kuin muut.? Niinkö?