Umpihetero, osallistuisitko Pride-marssiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Umpihetero82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap:n kysymys ei ole yllättävä. Teen toisenlaisen:
LGBT-henkilö, osallistuisitko heteromarssiin?
Siis, marssiin, jossa ylistettäisiin heteronormatiivisia parisuhteita ja heteroseksiä?
Kylteissä vaikkapa tällaisia tekstejä: Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto! Lähetyssaarnaaja (nainen alla ja mies päällä) on onnea!
Todella suvaitsevainen osoittaa marssimalla suvaitsevaisuutensa myös eri tavalla ajattelevia kohtaan, on minulle kerrottu :sneaky:

Ja varmuuden vuoksi kerrottakoon, ettei ylläoleva edusta ajatusmaailmaani. Mutta kummastuttaa joskus suvaitsevaisuusdemonstraatioiden yksisuuntaisuus...

Suvakit hyväksyy kyllä noin ajattelevat, he saavat itse toimia juuri noin, mut muita siihen ei voi pakottaa.

Ei pridekään vaadi kaikkia homostelemaan, vaikka välillä tuntuu et osa porukasta näin luulee.

Ap:n kysymys ei ole yllättävä. Teen toisenlaisen:
LGBT-henkilö, osallistuisitko heteromarssiin?
Siis, marssiin, jossa ylistettäisiin heteronormatiivisia parisuhteita ja heteroseksiä?
Kylteissä vaikkapa tällaisia tekstejä: Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto! Lähetyssaarnaaja (nainen alla ja mies päällä) on onnea!
Todella suvaitsevainen osoittaa marssimalla suvaitsevaisuutensa myös eri tavalla ajattelevia kohtaan, on minulle kerrottu :sneaky:

Ja varmuuden vuoksi kerrottakoon, ettei ylläoleva edusta ajatusmaailmaani. Mutta kummastuttaa joskus suvaitsevaisuusdemonstraatioiden yksisuuntaisuus...
(y)

Lisään vielä, että en osallistu prideen enkä ole koskaan osallistunut yhteenkään kulkueeseen tai mielenosoitukseen (pl. penkkarit). Jos nyt esim. pääministerin tehtävässä minun odotettaisiin osallistuvan tai osallistumattomuuteni tulkittaisiin kannanotoksi, pitäisin sitä kiusallisena. En halua osallistua ihan siitä huolimatta mitä kulkue edustaa. Kannanottoni voi tulla kysymään suoraan eikä sitä tarvitse tulkita osallistumisesta. Koskee niin pridea kuin kaikkia muitakin marsseja, festivaaleja ja kissanristiäisiä.

Mä olen kai ymmärtänyt väärin kun olen kuvitellut sen juhlistavan kaikenlaista (laillista) seksuaalisuutta ja tasa-arvoa.

Eli voit olla vaikka aseksuaali.

Mä olen kai ymmärtänyt väärin kun olen kuvitellut sen juhlistavan kaikenlaista (laillista) seksuaalisuutta ja tasa-arvoa.

Eli voit olla vaikka aseksuaali.

Noinhan sen pitäisi mennä. Minua tuohon aiempaan kommenttiini aktivoi keskustelu parin nuoren pride-tapahtumaan osallistuneen naisoletetun kanssa. Olivat vihaisia, kun kutsuin heitä naisiksi. Minä olin syntynyt sortajaksi ja raiskaajaksi (pitivät minua siis lupaa kysymättä heteromiehenä), siksi jo syntymässäni tuomittu yhteiskunnan häviäjäksi, kun heidän ihanteensa toteutuu. Koulun sukupuoliopetus on väärää, heteroseksi pitää kuvata huonona, vanhanaikaisena vaihtoehtona muiden joukossa. Totisuus julistuksessa rupesi hieman naurattamaan, mistä eivät myöskään pitäneet...

Viimeksi muokattu:
Voisitko sinä osallistua Pride-marssille? Miksi? Miksi ei?

Mä olen suvaitsevainen hetero, mutta en haluaisi osallistua. No yksi syy on se, että esim. mun duunipaikka on niin vanhanaikainen, että jotkut päättelisi heti että olen lesbo tms.

Toiseksi mä en oikein tajua tota meininkiä. .

Mut periaatteessa siis ajattelen, että pride on hyvä juttu ja seksuaalinen tasa-arvo tätä päivää. Mut itse en edellämainituista syistä osallistuisi.

Siis seksuaalinen tasa-arvo on mielestäsi tätä päivää niin kauan kunhan kukaan työpaikallasi ei epäile sinua lesboksi?

Eiköhän tossa ole se syy miksi noita marsseja järjestetään.

Onko Ikea suvaitsevainen, kun se erotti työntekijän, joka arvosteli LGBT-tapahtumaa netissä?

Noinhan sen pitäisi mennä. Minua tuohon aiempaan kommenttiini aktivoi keskustelu parin nuoren pride-tapahtumaan osallistuneen naisoletetun kanssa. Olivat vihaisia, kun kutsuin heitä naisiksi. Minä olin syntynyt sortajaksi ja raiskaajaksi (pitivät minua siis lupaa kysymättä heteromiehenä), siksi jo syntymässäni tuomittu yhteiskunnan häviäjäksi, kun heidän ihanteensa toteutuu. Koulun sukupuoliopetus on väärää, heteroseksi pitää kuvata huonona, vanhanaikaisena vaihtoehtona muiden joukossa. Totisuus julistuksessa rupesi hieman naurattaan, mistä eivät myöskään pitäneet...

Nuoret ovat usein kauhean jyrkkiä jos jotain asettuvat vastustamaan tai puolustamaan.

Jättäisin menemättä ja ihan sen takia, että siitä on tehty joku friikkishow.
Homoseksuaalit keitä mä tunnen, eivät pukeudu julkisesti mihinkään dildopukuun ja vie lapsiaan mukaan tohon touhuun.
Marssit ja sirkukset ovat kaksi eri asiaa, voisin osallistua jos meininki olis ihan asiallisen hauskaa..hauskaa kun voi pitää ilman, että käyttäytyy miten sattuu lasten edessä.

Niin ja se dildopukeutuminen nyt oli vaan yks esimerkki.

Jättäisin menemättä ja ihan sen takia, että siitä on tehty joku friikkishow.
Homoseksuaalit keitä mä tunnen, eivät pukeudu julkisesti mihinkään dildopukuun ja vie lapsiaan mukaan tohon touhuun.
Marssit ja sirkukset ovat kaksi eri asiaa, voisin osallistua jos meininki olis ihan asiallisen hauskaa..hauskaa kun voi pitää ilman, että käyttäytyy miten sattuu lasten edessä.

Niin ja se dildopukeutuminen nyt oli vaan yks esimerkki.
99.9% siellä pukeutuu kuule ihan tavallisesti.
Persujen mielestä on tietenkin ok marssia natsien kanssa, jotka käyttävät väkivaltaa muita ryhmiä kohtaan ja tahtovat omaa valtiota ja sinne lapsia voi sit viedä?