Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos onnitteluista, toivotaan että pieni pysyy matkassa loppuun asti

@kirsillevauva Sain alennusta joo, mut ihan naurettava alennushan se on. Mielummin olisin maksanut enemmän useammasta alkiosta, sillä jos vielä tarvii aloittaa ihan alusta niin ei taida rahat enää riittää sellaisiin summiin..

Mullakin siis taustalla endometrioosi, jonka takia jännitin kiinnittymistä. Mut onneksi siinä ei nyt ollut ongelmaa.
 
Onnea @Sukkis ! Aikamoista polkua sinäkin olet kulkenut. Ymmärrän hyvin sun tunteet. Välillä näyttää siltä, että tämä kaikki on suurta arpapeliä, jossa ei ole mitään järkeä. Välillä nopat osuvat kohdilleen ja välille ei.

@Plusyks älä pyydä anteeksi negatiivisuutta. Tämä on niin rankka prosessi, että sinulla ja meillä muillakin on täysoikeus tai jopa velvollisuus välillä päästellä. Eihän tästä täyspäisenä muuten selviä. Tämä porukka kyllä ymmärtää ja pystyy niin samaistumaan sun tunteisiin❤. Oletko vielä testaillut?

@nyuu Ihanaa kun sait rauhoittavia uutisia.

@kirsillevauva milloin sulla oli viimeks menkat?

Tein tänään uuden testin ja viiva vahvistui. Pahoinvointi jatkuu aika voimakkaana ja eilen alkoi särkeä rintoja. Rintsikoiden pitäminen on yhtä tuskaa, mutta ei viitti ilmankaan kulkea.
Ei ole ollut menkkoja keskenmenon jälkeen. Keskenmeno 5.6. Kierto yleensä 21-26
 
yksityiskohtaisuusvaroitus:
Onko kellään ollut raskausoireena ihan kuivunut alapää:D:eek: siis ikinä koskaan ei oo ollut tällasta, ni yhdistän tän tähän raskauteen. Mä oon aina luullut et runsas valkovuoto liittyy mut tää on ihan ääripää :’D ei kiva.

Vähän huolestuttaa oireettomuus täälläkin. Rinnat on tosi kipeät, mut kaikkialla kuulutetaan pahoinvointia joka alkais rv5, mut ei mulla semmosta oo. Ihan hyvät olotilat jos unohdetaan tää kuivunut römpsä:ROFLMAO:
 
Tungen taas "vieraana" tänne mutta piti vaan sanomani ettei mullakaan nyt valkovuotoa niin kauheesti tule, vaikka se nyt selkeästi yks viesti mulle oli ennen testin tekoa koska yleensä mulla on ennen menkkoja tosi kuiva kausi. Mutta silti, olen kans kuullut ja lukenut että joillakin se on tosi runsasta. Ei mulla kyllä ole. :) Oisko tolle vaivalle mitään helpotusta?
 
@Sukkis Onnittelut, Ihan mahtavaa, että kiinnittyi ja nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka <3

@nyuu Mulla on ollut kans kuivuutta hoidon eri vaihessa; oon laittanut Ceridal-hoitoöljyä tai Ceraderm- voidetta.

Kiitos teille kaikille tsemppiviesteistä. Tein aamulla testin pp8, nega oli- eiköhän 5päiväsen blaston pitäisi jo näkyä. Katsoin testiä eri valoissa ja eri kulmista: kirkkaassa valossa ihan niinku pienen pienen aavistuksen verran näkyisi toista viivaa, mutta ehkäpä ennemmin viivan paikka. Testi herkkä 10 mIU/ml. Teen vielä ma uuden ja käyn sitten veritestissä vahvistamassa.

Te joilla on endometrioosia: miten se on diagnosoitu? Oon aikaisemmin jutellut lääkärini kanssa siitä, että voisiko kohdussa olla jotain vikaa, mutta hänen mukaan ei ole viitteitä esim endosta. Mutta mullehan ei ole tehty kohdun tutkimuksia: siinä aukiolotutkimuksessahan näkyi jollain lailla 2-uloitteisesti kohtu, mutta ei kai sekään ole ihan luotettava. Pitäisikö tehdä kohdun tähystys. Välillä taas epäilen, onko se mun ERA otettu oikein, mutta lääkärin mukaan se on luotettava. Sitten olen taas googletellut tuota immunologista puolta. Kreikassa Locus klinikka tekee kaikenlaisia tutkimuksia; Suomessahan näitä tutkitaan aika vähän. Paljon taas pohdittavaa; mitä seuraavaksi. Yksi alkio jäljellä.

@Florie ja @nyuu Kyselitte Pietarista: olen ollut klinikkaan tyytyväinen; donordatabase on laaja, yhden päivän visiitti; huippu laboratoriotekniikka/alkiotutkimustekniikka ja asiantuntevat lääkärit. Toki nythän on niin, että vika on minussa eikä alkioissa, joten suurin vastuu tässä on ollut Suomen lääkärilläni.

Matkakohteena Pietari on huikea; ei turhaan kutsuta pohjolan venetsiaksi; kirkkoja, palatseja, museoita...toinen toistaan lumoavampia rakennuksia...niitä kelpaa katsella ulkoa ja sisältä...kävely kaupungin kaduilla tai vesillä kanaaliristeilyllä tuo uskomattomia elämyksiä. Pietarissa on lukuisia ravintoloita joka lähtöön; hyvä ruoka on taattua. Liikkuminen on halpaa ja helppoa; käytämme yleensä taksia (mobiiliapplikaatio), metrollakin pääse kätevästi... Majoitus on myös aika huokeeta: ollaan oltu airbnb:n kautta. Miinuspuoli on, että palvelua ei saa aina englanniksi: se välillä turhauttaa. Viisumi tietty pitää hankkia ja Allegro-junalla pääsee Helsingistä suoraan 3,5 tunnissa. Suosittelen:)
 
@Plusyks Kyllä mun mielestä endometrioosi näkyis ihan perusultrassa, jos sitä on munasarjoissa. Sitten jos on jossain syvemmällä niin kuin mulla kohdun ja suoliston välissä, niin se löytyi vasta leikkauksessa. Mutta luulisin, että jotain olisi jo näkynyt jos sulla sitä olis.
 
@Plusyks Mulle ei ole tehty lapaskopiaa vaan endo löytyi lapsettomuustutkimusten ekassa ultrassa. Mulla oli oikeassa munasarjasaa lähes 5 cm kysta. HUS:n jatkotutkimuksissa (UÄ) todettiin että kiinnikkeitä on runsaasti mm. munasarjojen ympärillä, jotka ”liiskaa” nämä kohtuun kiinni. Lisäksi kohdun seinämästä löytyi adenomyoma. Tästä olen ollut eniten huolissani kiinnittymisen suhteen. Leikkausta ei kuitenkaan suositeltu ellei tilanne pahenisi. Kysta onkin tämän jälkeen hävinnyt itsestään mutta kipuja on välillä ollut laajemmin.

Minulta tarkistettiin Felicitaksen toimesta myös melko laaja paneeli vasta-aineita sekä hyytymistekijät ja kromosomit, jos sieltä olisi löytynyt syy huonoihin hedelmöityshoitotuloksiin, mutta mitään ei löytynyt.
 
Haluatko @Sukkis listalle? Jos haluat, ilmoita tiedo, ja lisää itse tai minäkin voin lisätä?

Ja @nyuu, sun laskettu aika?

Kauhee pms ja silloin olen tottunut syömään koko ajan. Nyt onneksi olen syönyt vain keikkea suht terveellistä, vaikka mies tarjosi suklaatakin. Hermot niin kireellä, etten jaksa mitään tehdä en edes puhua...
 
Kiitos vastauksista @Silmu75 ja @Sukkis.
Niin, kyllä mullakin olisi varmaan sitten endo ja myoomat löytynyt jos sellaisia olisi. Pitää vielä keskustella lääkärin kanssa. Ihmetyttää vaan, kun luen noita ulkomaalaisten tapauksia ja monelle on alkujaankin tehty hysteroskopia yms tutkimuksia.
 
Haluatko @Sukkis listalle? Jos haluat, ilmoita tiedo, ja lisää itse tai minäkin voin lisätä?

Ja @nyuu, sun laskettu aika?

Kauhee pms ja silloin olen tottunut syömään koko ajan. Nyt onneksi olen syönyt vain keikkea suht terveellistä, vaikka mies tarjosi suklaatakin. Hermot niin kireellä, etten jaksa mitään tehdä en edes puhua...
@kirsillevauva Voi minut lisätä listalle jos haluaa. Mitä tietoja kaipaat?
 
Listaus

@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)
@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
@lapsettomuuta10v

Tulevat tapahtumat:
@nyuu varhaisultra 12.7.


Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.

@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. LA 6.3.2020
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä