Tunnustuksia: kuinka usein vaihdat hammasharjat?

• Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
Suositus on kai 3kk välein, tosin ei taida olla minkään virallisen tahon vaan valmistajien. Meillä mies vaihtaa suunnilleen noin, koska painaa harjaa niin kovasti, että harjakset sojottaa nopeasti miten sattuu. Minä ja lapset harjataan kyllä yli puolikin vuotta samalla harjalla, mutta harjoissa ei näy käytön jälkiä. Onkohan oikeasti väliä?

vieras...
Siihen kolmen kuukauden rytmiin tähtäilen, mutta nyt on tainnut aikuisilla venähtää pidempään. Kolmevuotiaalta on pitänyt viime aikoina vaihtaa useammin kun itse harjatessaan puree harjaa, ja vauvalla on ollut nyt eka harjansa 3kk mutta eipä tuo kyllä ole mihinkään kulunut :)

---
Miksi flunssan takia vaihdatte useammin? Ihan uusi juttu mulle! Meillä ainakaan harjat ei kosketa toisiaan säilytyksessä, luulisin flunssapöpön leviävät paremmin esim. ovenkahvojen kautta?

Njyysk
Entä miten usein jos harjaa käyttää vain pari kertaa vuodessa? (Mökillä jossa naisystävä käy harvoin. Hänellä on yleensä oma sähköharja mukana, nyt ei.) Eihän harja kulu jos sitä ei käytä! Tuli kamala riita siitä kun moitin häntä siitä että pisti ostoskassiin uuden harjan. (Minä ostosten maksaja. Ei se raha harmita vaan se että selitys ei mene perille.)
Harja viime kesältä, ehkä 1-2 kertaa käytetty.
Pitäisi kelvata, mutta ei kelpaa, sanoo vain että harja pitää vaihtaa kolmen kuukauden välein.

vierailija
Entä miten usein jos harjaa käyttää vain pari kertaa vuodessa? (Mökillä jossa naisystävä käy harvoin. Hänellä on yleensä oma sähköharja mukana, nyt ei.) Eihän harja kulu jos sitä ei käytä! Tuli kamala riita siitä kun moitin häntä siitä että pisti ostoskassiin uuden harjan. (Minä ostosten maksaja. Ei se raha harmita vaan se että selitys ei mene perille.)
Pitäisi kelvata, mutta ei kelpaa, sanoo vain että harja pitää vaihtaa kolmen kuukauden välein.
Akkelako se on sun akka.

vierailija
Hiiret ja myyrät on käyny pissii siihen.
Paljonko se uusi harja maksoi että kannatti riidellä?

vierailija
Vaihdetaan vain, jos harjakset ovat kuluneet tai rispaantuneet tai lapset haluavat uudet.

Hammasharjat kestää astianpesukoneessa pesun sekä aika-ajoin (2-3 krt/vk) harjat desinfioidaan kiehuvassa vedessä. Varsinkin flunssan tmv. jälkeen tehdään joka käyttökerran jälkeen.

Käytetyt hammasharjat saavat palvella vielä askartelussa ja siivouksessa ennen roskiin heittämistä.

vierailija
Kauheeta muovin tuhlausta!
Vaihdan 3kk välein koko perheen harjat, eikä ne edes huomaa kun ostan aina samanlaiset :ROFLMAO:
Kokeilin bambuharjoja, mutta ne raapii ikävästi limakalvoja.

Yhteistyössä