vierailija
Nyt on herneenversoja pullavati täynnä. Kauniita ovat, mutta maku ei mitenkään vastustamaton. Ornamenttina lautasella arvokas lisä, mutta muuta käyttöä en keksikään.
Muistakaa, et ei mitään myrkyllistä sinne uuniin, minkä tuhkat aiotte käyttää kasvimaalla. Ei niitä pidä hengittääkään, mutta maa-aineksena ovat myös kiellettyjä. Kaskiviljelyn aika on ohi, mut paikallisesti tuhkalla voi korvata hyvin kalkin - ja sulattaa lumia keväällä sotkemalla hanget sillä. Alppiruusujen lähelle ei saa laittaa. Mitä muita sellaisia kasveja olkaan? Kivituhka on kai erikseen?
https://yle.fi/uutiset/3-10575079
Jaa täh.
Siis kivituhkahan on ihan vaan tietyllä tavalla murskattua kiveä.
Siis ei tuhkaa ollenkaan? Hmh! OTTai siis itseasiassa ei oo, vaan ylijäämää 8-16 millisen soran murskaamisesta. Sitä pienempää siis.
Kauanko tuota lunta vielä sataa ja milloin se sulaa pois?https://youtu.be/lXABy7eYvIA?t=22
löytyy myös haulla 2019 planets > videot
Vaikka Merkurius on 1.3. 2019 auringon ja maan välissä, lämmittää se maata, koska se on niiin kuuma. Jos kyseessä olisi Venus, ei auringon lämpö saavuttaisi meitä
Meillä kukkii purkkiperunat. Nyt siirretään viherhuoneeseen ja istutan tomaatit keittiöön isompiin ruukkuihin. Luitkos muuten tätä?Mä siirsin helmikuussa kylvetyt tomaatit isompiin purkkeihin kun alkoivat pukata juuria turveruukuistaan läpi.
Nii ja talvehtineet chilit kukkivat jo!
Meillä kukkii purkkiperunat. Nyt siirretään viherhuoneeseen ja istutan tomaatit keittiöön isompiin ruukkuihin. Luitkos muuten tätä?
Mulla onnistui se tomaatin siementen keruu syyskuussa siitä tomaatista, joka teki ekan hedelmän jo heinäkuulla. Anne Pöyhönen neuvoi ja nyt mulla on sen yksilön taimia kasvamassa. Jossakin luki, et vasta kun on sirkkalehtien lisäksi kasvanut toinen lehtipari, voi ruukuttaa. No, nyt on, mut 16 kpl--- minne ihmeeseen ne kaikki laitanMä siirsin helmikuussa kylvetyt tomaatit isompiin purkkeihin kun alkoivat pukata juuria turveruukuistaan läpi.
Nii ja talvehtineet chilit kukkivat jo!
https://youtu.be/lXABy7eYvIA?t=37Kelaa uudelleen, nyt alkaa vaikuttaa kuu, kun se estää osan säteistä. Huomasitko, vähän jäähtyy
Onko sulla ollut pioniunikkoa kasvamassa? Ehtiikö se kasvaa, jos kylvää vasta kesäkuulla? Se on yksivuotinen kaunis kukka. Vai kylvänkö viikon päästä kylmään maahan?Nyt luin.
Sokeri ei ole, missään muodossa, kenellekään, syötynä, terveellistä
Jatkoa: raakileita on jo montakin, ollut ainakin viikon ajan.Mulla onnistui se tomaatin siementen keruu syyskuussa siitä tomaatista, joka teki ekan hedelmän jo heinäkuulla. Anne Pöyhönen neuvoi ja nyt mulla on sen yksilön taimia kasvamassa. Jossakin luki, et vasta kun on sirkkalehtien lisäksi kasvanut toinen lehtipari, voi ruukuttaa. No, nyt on, mut 16 kpl--- minne ihmeeseen ne kaikki laitan
Mun tomaateissa ei ole vielä edes nuppuja.Jatkoa: raakileita on jo montakin, ollut ainakin viikon ajan.
Harmittaa kyllä sellainen. Levää on monissa muissa...Mun tomaateissa ei ole vielä edes nuppuja.
En tieä, mikä vika siinä kylvömullassa oli, mut vikaa oli!