Kannattaisko hommata älypuutarha?

vierailija
Nyt on herneenversoja pullavati täynnä. Kauniita ovat, mutta maku ei mitenkään vastustamaton. Ornamenttina lautasella arvokas lisä, mutta muuta käyttöä en keksikään.

vierailija
Muistakaa, et ei mitään myrkyllistä sinne uuniin, minkä tuhkat aiotte käyttää kasvimaalla. Ei niitä pidä hengittääkään, mutta maa-aineksena ovat myös kiellettyjä. Kaskiviljelyn aika on ohi, mut paikallisesti tuhkalla voi korvata hyvin kalkin - ja sulattaa lumia keväällä sotkemalla hanget sillä. Alppiruusujen lähelle ei saa laittaa. Mitä muita sellaisia kasveja olkaan? Kivituhka on kai erikseen?
https://yle.fi/uutiset/3-10575079

r0s
Muistakaa, et ei mitään myrkyllistä sinne uuniin, minkä tuhkat aiotte käyttää kasvimaalla. Ei niitä pidä hengittääkään, mutta maa-aineksena ovat myös kiellettyjä. Kaskiviljelyn aika on ohi, mut paikallisesti tuhkalla voi korvata hyvin kalkin - ja sulattaa lumia keväällä sotkemalla hanget sillä. Alppiruusujen lähelle ei saa laittaa. Mitä muita sellaisia kasveja olkaan? Kivituhka on kai erikseen?
https://yle.fi/uutiset/3-10575079

Jaa täh.

Siis kivituhkahan on ihan vaan tietyllä tavalla murskattua kiveä.

vierailija
6.1. on uudenkuun aika ja voisi kokeilla jonkin kasvin kylvöä.
Osa siemenistä tarvii kylmäkäsittelyn, mut ne on suunniteltava erikseen. Mikä muu olisi sopivaa kylvettävää, kuin herneet - ne versot näköjään ehtii hyvin kasvaa sopivasti parissa viikossa, jos niitä haluaa syödä. Vanhentuneet herneet komerosta joko keitoksi tai versoiksi tai kanojen ruoaksi, jos sellaisia on lähistöllä(y)

vierailija
Mä siirsin helmikuussa kylvetyt tomaatit isompiin purkkeihin kun alkoivat pukata juuria turveruukuistaan läpi.

Nii ja talvehtineet chilit kukkivat jo!
Mulla onnistui se tomaatin siementen keruu syyskuussa siitä tomaatista, joka teki ekan hedelmän jo heinäkuulla. Anne Pöyhönen neuvoi ja nyt mulla on sen yksilön taimia kasvamassa. Jossakin luki, et vasta kun on sirkkalehtien lisäksi kasvanut toinen lehtipari, voi ruukuttaa. No, nyt on, mut 16 kpl--- minne ihmeeseen ne kaikki laitan:LOL:

vierailija
Kiire tulee, kun ei niitä ruukun vaihtoja pidä tehdä alakuulla. mut etukäteen voi valmistella ne paikat, minne aikoo sitten laittaa purnukkansa. Ja kasvihuoneita voi tarvita lisää ja ja --- täytyy muistaa ensin hankkia se tuuletusluukun automaattinen aukaisija(y)

vierailija
Mulla onnistui se tomaatin siementen keruu syyskuussa siitä tomaatista, joka teki ekan hedelmän jo heinäkuulla. Anne Pöyhönen neuvoi ja nyt mulla on sen yksilön taimia kasvamassa. Jossakin luki, et vasta kun on sirkkalehtien lisäksi kasvanut toinen lehtipari, voi ruukuttaa. No, nyt on, mut 16 kpl--- minne ihmeeseen ne kaikki laitan:LOL:
Jatkoa: raakileita on jo montakin, ollut ainakin viikon ajan.

• Tykkää
Reactions: r0s

Yhteistyössä