Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Aallotar19 meillä saatiin luovuttajalta 8 munista ja niistä 7 blastoa! Et ihan kiva määrä :) ja voihan noista viidestä kans tulla kaikista huippublastoja! Mut että suhteessa tohon solumäärään. Tietty jos ovat olleet vasta raakileita.

Toivottavasti en nyt kuulostanut kauhealta ankeuttajalta! Hyvin varmasti kaikki menee! Mitkä on sun fiilikset siellä? :) rauhalliset, stressaantuneet, innokkaat? :D
@nyuu et kuulostanut ankeuttajalta. Realismia tässä hommassa pakko olla, muuten pää hajoaa. Pahinta ja toisaalta helpottavaa tässä on se, että loppujen lopuksi mihinkään ei oikein pysty vaikuttamaan. Joo toki terveelliset elämäntavat jne edesauttavat, mutta loppukädessä onnistuminen ei ole omissa käsissä. Turhaa siis puristaa mailaa tai suorittaa, pitää vaan yrittää olla kyydissä mukana ja toivoa parasta. Tuohon kun vielä pystyisi.
Fiilikset ailahtelee tosi paljon. Välillä päähän hiipii ajatus, että ei me mitään vauvaa saada. Ja sitten on taas toivoa täynnä onnistumisesta. Hiukan jännittää miten ne alkiot siellä kehittyvät ja pysyvät mukana, huomenna saadaan jälleen väliaikatietoa.
 
@Aallotar19 mahtavaa! Eli ehkä ne solut jotka oli kans punktioitu olivat vielä raakoja eivätkä hedelmöittyneet siksi :) mulla on täällä nyt peukut pystyssä hyviä uutisia varten!<3 oliko yksi vai kaksi tarkoitus siirtää?
@nyuu yks vaan siirretään (vaikka haluaisin kyllä 2). Suomessa ilmeisesti kahta ei suostuta siirtämään.
Milloin muuten testaat? Maltatko odottaa testipäivään vai testailetko jo aiemmin?
 
Olen tässä alkuviikon miettinyt onkohan tässä hoitoihin lähtemisessä mitään järkeä. Siis en ole perumassa, pakko tässä nyt on kokeilla miten käy, mutta pelottaa millaisia suruja tässä vielä joutuu kokemaan. Tuntuu, että lahjasoluporukka jakautuu aika lailla kolmeen osaan: 1) suunnilleen heti onnistuvat 2) ties kuinka monennella yrityksellä onnistuvat ja 3) ne jotka ei ikinä onnistu. Ja rahallisesti olis oltava tuossa ekassa porukassa, mutta millään en jaksa uskoa, että olisi NIIN hyvä tuuri. :unsure:

Vuoden kuluttua saatan olla raskaana - tai sitten vain on sellaiset 20000€ enemmän lainaa asuntolainan lisäksi. Jos ajatellaan, että onnistumisprosentti on noin 50 kuten joulukalenteriarvassa, joista joka toinen voittaa ja josta oon sen pienimmän voiton saanut jo kolme vuotta peräkkäin, niin voisko tässä asiassa olla yhtä hyvä säkä? :ROFLMAO:
 
@nyuu, pakko oli kirjautua puhelimella ja kysyä, oletko testannut? @Aallotar19 , kyllä tuolla määrällä on hyvä mahdollisuus! Milloin siirto? Itse olen tosi tyytyväinen itseeni, olen jättänyt sipsit ja liikun tosi paljon. Painoa en tiedä, mutta varmaan laskussa . Toiveikas olo
@kirsillevauva Siirto olisi huomenna. Alkaa hyvällä tavalla jännittää.

@Silmu75 Tämänkaltaisia pohdintoja itse kukin meistä on varmaankin käynyt läpi. Meilläkin toinen hoitokerta omilla muniksilla on johtanut raskauteen, joka valitettavasti päättyi kohtukuolemaan. Sen jälkeen pari yritystä omilla soluilla, yksi yritys lahja-alkiolla ja nyt siis eka kertaa lahjamuniksilla. Meni rahaa, oli hirveästi surua ja kipua ja silti se haave omasta lapsesta on niin kova, että vieläkin on halua yrittää. Ja samalla joutuu jälleen pohtimaan miten kestää pettymyksen, jos ei tämäkään kerta johda haluttuun tulokseen.
Hyvä, että pyörittelet asiaa mielessä. Tässä joutuu mieli ja kroppa koville, sen takia kannattaakin asiaa pohtia.
 
@nyuu, pakko oli kirjautua puhelimella ja kysyä, oletko testannut? @Aallotar19 , kyllä tuolla määrällä on hyvä mahdollisuus! Milloin siirto? Itse olen tosi tyytyväinen itseeni, olen jättänyt sipsit ja liikun tosi paljon. Painoa en tiedä, mutta varmaan laskussa . Toiveikas olo
@kirsillevauva ja unohdin lisätä, että hyvä sinä! Liikunta ja hyvä ruokavalio helpottavat olotilaa ja antavat voimaa eteenpäin!
 
@kirsillevauva en oo testannu. Suunnittelin testaavani huomenna, mutta nyt tuli stoppi enkä uskalla :( en vaan pysty. Oon niin varma siitä että saan tuijottaa vessassa pikkarit nilkoissa blanckoa testiä, ja haluan vaan lykätä sitä raskaana päälle vyöryvää pettymyksen tunnetta. :( ei mitään oireita eikä vastaavaa, eikä oo oikein sellasta gut feelingiäkään että kyllä tää tästä. Niin paljon on meillä epäonnea kun tän ikäsenä näihin hoitoihin joutuu että tuskin meitä siunataan sillä et tää onnistuis. Kuten @Silmu75 luetteli , suurin osahan onnistuu ensimmäisellä siirrolla. Sit on muutamia jotka onnistuu silloin joskus myöhemmin ja jonkun verran jää tyhjin sylein. Ja ite todennäköisesti kuuluu sit vaan siihen tyhjän sylin porukkaan :(
 
@nyuu Olenko ymmärtänyt oikein, että sulla oli nyt vasta toinen lahjissiirto? Hyvinhän vielä ehtisit siihen melkein heti onnistuvien porukkaan! Älä vielä luovuta! :love:

Mulla oli silloin neuvonnasta lähtiessä varovaisen toiveikas olo, mutta jonnekin se taas haihtui... Luulen, että auttaisi kun miettisi nyt pari kuukautta ihan muita juttuja.
 
@Silmu75 Kuulostaapa tutulta. Epäonnistuneet IVF:t jotenkin kesti, kun tiesi, että tämä vaihtoehto on vielä olemassa ja se toi toivoa. Mutta hirvittää ihan kauheasti ruveta edes yrittämään, kun entä sitten, jos tämäkään ei onnistu? Ja kun rahaa ei tosiaan kovin moneen yritykseen ole. Olisipa joku paikka, josta saisi varmistuksen siihen, mikä kannattaa ja mikä ei...
 
@Silmu75 Kuulostaapa tutulta. Epäonnistuneet IVF:t jotenkin kesti, kun tiesi, että tämä vaihtoehto on vielä olemassa ja se toi toivoa. Mutta hirvittää ihan kauheasti ruveta edes yrittämään, kun entä sitten, jos tämäkään ei onnistu? Ja kun rahaa ei tosiaan kovin moneen yritykseen ole. Olisipa joku paikka, josta saisi varmistuksen siihen, mikä kannattaa ja mikä ei...
Mulla kun ei ole hoitoja taustalla eikä keskenmenoja tms, ihan vaan kuusi vuotta turhaa yritystä, niin tuntuisi myös jotenkin epäreilulta jos onnistuisin ekalla yrittämällä. o_O Että jos vaikka tokalla sitten. :whistle: No joo, kunhan nyt budjetin ja henkisten resurssien puitteissa, niin se riittäisi.
 
Eiii @Silmu75 siinä ei oo mitään epistä! Ihan se on mahdollista ja oikeutettua jos teillä tärppää <3 mä toivon ainakin niin, ja varmasti kaikki täällä.

Mä tein tyhmänä tänään testin, en mä malttanut. Plussa sieltä tuli <3 :love: ja vielä aika vahvakin. Yritin ladata kuvatiedostoa mutta blääh se oli liian iso tiedosto:cautious: noh, kuitenkin lävähti heti siihen ja tosi vahvana! Kyseessä kyllä virolainen kahden euron early predict-testi, mut eikai nekään noin vahvoja vääriä plussia pysty antamaan?:D Muistelisin että clearbluen aikainen testi antoi vääriä plussia(n) no mutta, mä oon pienessä hattarakuplassa pari päivää, ja rukoilen ettei mitään vuotoja nyt alkaisi että ei tartteis pelätä sydän syrjällään. Niin ja tänään pp7!
 
Eiii @Silmu75 siinä ei oo mitään epistä! Ihan se on mahdollista ja oikeutettua jos teillä tärppää <3 mä toivon ainakin niin, ja varmasti kaikki täällä.

Mä tein tyhmänä tänään testin, en mä malttanut. Plussa sieltä tuli <3 :love: ja vielä aika vahvakin. Yritin ladata kuvatiedostoa mutta blääh se oli liian iso tiedosto:cautious: noh, kuitenkin lävähti heti siihen ja tosi vahvana! Kyseessä kyllä virolainen kahden euron early predict-testi, mut eikai nekään noin vahvoja vääriä plussia pysty antamaan?:D Muistelisin että clearbluen aikainen testi antoi vääriä plussia(n) no mutta, mä oon pienessä hattarakuplassa pari päivää, ja rukoilen ettei mitään vuotoja nyt alkaisi että ei tartteis pelätä sydän syrjällään. Niin ja tänään pp7!
Voi @nyuu miten ihanaa! :love: Täällä sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menee hyvin! Ja miksei menis! :)
 
@nyuu Mahtavaa! Onnittelut! Toivon myös sydämestäni, että nyt menee loppuun saakka kaikki hyvin!(y)

Itse olen ollut taka-alalla, mutta hengessä mukana kaikkien vaiheissa. @Aallotar19 peukut pystyssä teille siirtoon! Piinaillaan sitten samaan aikaan: meilläkin siirto tällä viikolla:love:

@kirsillevauva Tsemppiä painonpudotukseen! Tauko tekee varmasti mielelle ja keholle hyvää. Mua jo auttoi yksi välikierto, toisaalta oon malttamaton ja haluan puskea eteenpäin. Kyselit aikaisemmin sitä meidän keskenmenon syytä. Mitään varmaahan ei tiedetä, kun ei tutkittu mitä materiaalia tms. Alkioperäinen se ei ole, koska alkio oli terve. Toki voi olla häikkää alkion ja kohdun vuorovaikutuksessa. Lääkäri epäili, että olisi immunologiset syyt ja/tai vikaa istukan ja sen verenkierron rakentumisessa. Yhtä kaikki, tässä siirrossa onkin sitten minulle ennennäkemätön määrä lääkkeitä. Kävin eilen vielä rautatiputuksessa, kun ferritiini oli keskenmenon jälkeen edelleen laskenut. Pakko laittaa nyt kaikki peliin.

@Silmu75 Kyllä olen itsekin välillä kyseenalaistanut sitä, kuinka pitkälle tätä kannattaa ja jaksaa... mutta kuten moni muukin, olen ajatellut, että elämä on nyt tässä kerran ja nyt ja minun elämääni saisi lapsi kuulua. En oikein osaa ajatella mitenkään muutoin. Vaikka varmaan sitten, jos nämä epäonnistumiset jatkuu edelleen, tulee alkaa prosessoida sitä toistakin polkua enemmän. Rahaa tähän on mennyt kevyesti yli keskituloisen vuosipalkka, kirpaisee se...mutta mutta... Materia on kai toisarvoista.

@lapsettomuuta10v kyselit ulkomailla hoidossa olevia - ollaan ns shared care. Pietarissa alkiot ja siirto ja Suomessa muut.

Onnea kaikille vaiheisiinne ja ihanaa juhannusta! Meillä käsillä ehkäpä elämän merkityksellisin juhannus :love:
 
Suurensuuret onnittelut @nyuu! :love: Hyvältä kuulostaa, että noin aikaisin jo vahva viiva!

Onnea matkaan myös @Aallotar19 ja @Plusyks! Täällä myös peukut ja varpaat pystyssä. (y)

Täällä oireet vahvistuneet. Oksettaa ja väsyttää. Myös mieli on myllerryksessä. Nyt kun yhtäkkiä näyttää, että onnistuttiin siinä, mitä on pitkään toivottu, on toisaalta sellainen olo, että voi kauheeta mitä ollaan menty tekemään tässä iässä.. Ehkä nää kaikki fiilikset kuuluu tähän. @nyuu kyselit puhuinko neuvola-aikaa varatessani lahjasoluista. Kerroin juu heti puhelimessa ja terkkari totesi, että on silloin ns. riskiraskaus (mulla jo iänkin takia) ja silloin raskautta seurataan myös ekstratarkasti. Hyvä niin. Maanantaina sitten varhaisultraan - hui!

Tsemppiä kaikille ja ihanaa juhannusta!
 
@nyuu Hieno homma! Nyt kaikki positiiviset ajatukset kyytiläiseen jotta pysyisi mukana.

Täälläkin viisipäiväinen alkio kyydissä ❤. Kuulemma parasta 5AA- luokkaa. Kolme alkiota saatiin pakkaseen, nekin olivat 4 ja 5 luokkaa.
Nyt ei auta muu, kun piinailla ja yrittää pysyä rauhallisena.
 
@nyuu, oli pakko kirjautua heti, kun noin ihania uutisia! Mitä lääkkeitä sulla on nyt käytössä? Oon niin superonnellinen teidän puolusta . Ja mitä tulee keskusteluun rahasta, meillä on nyt mennyt 10 000 euroa, jolla on saatu kaksi siirtoa. Enempää emme lainaa ota, vaan teemme siirron, kun 1000 euroa on säästetty. Nyt veronpalautuksilel seuraava yritys. Takeitahan tuloksesta ei ole, mutta olen luottavainen :)

@Plusyks, kerrotko mitä lääkkeitä sulla on käytössä ja tiedätkö, mihin niiden käyttö perustuu?

@Aallotar19, hui!!! Nyt melkoiset piinapäivät edessä :) Ja hyvä määrä meni pakkaseen, jos ei heti tärppää.

Pakko todeta, etten ole ihan pylväspyhimys elintapoineni, vaan tulee alkoholia käytettyä jonkin verran nyt lomalla ;)

@Iid@ pohdintasi ovat varmasti luonnollisia :) Onnellista odotusta!
 
Viimeksi muokattu:
Listaus:


@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@nyuu, Ikä 23v, 3x ivf/icsi, 2. lahjamunasoluhoito, 1.pas (4x km, viimeisin 3/2019) 1. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)
@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie
@lapsettomuuta10v

Tulevat tapahtumat:
@nyuu testipäivä 24.6.
@Aallotar19 siirto 19.6.

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä