Mä en jaksa enää tätä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Teini uhmaa, ämmittelee, huorittelee koko ajan. Ja kesto tappelun aihe joka ilta se miksen mä saa kattoo pokemon jaksoo loppuun se kestää vitun ämmä viis minuuttii. Miksen saa miksen saa.

Kyllä ikää 14,5v , eikä tarvi kuvitella että yöllä olisi kännykkä=netti käytössä.
Yöllä nukutaan. Kuitenkin saa pitää yleensä kännykän 22-22.30 asti, joskus jopa 23.
Eikä pidä yhteyttä kavereihin tai oo somessa, vaan jos sais pitää kännykän yön yli kattois koko yön pokemon sarjaa tms.
Jos käyttäis kännyä kohtuudella ja yhteydenpitoon niin olis ok. Mutta koko yön valvominen joka yö jonkun piirretyn takia niin ei käy. Enkä ite ala valvoo kahteen yöllä ja ottaa silloin kännykkää pois

Siis jos tolla olis joku tolkku kännykän/netin käytössä ja menis nukkuu ees klo 1 mutta ei kun se valvoo johonkin 6 asti aamulla jos ei ota kännykkää pois.

Sit sillä on iltalääkkeet joita ei muista ite, niin oon nalkuttava ämmä kun sanon ensin 5 kertaa nätisti että ottais lääkkeen jotta mä pääsen nukkuu. Ei ota kun ei kuuntele, keskittyy kännyyn. Sit kun suutun ja korotan ääntä niin saan kuulla virun nalkuttava ämmä
.. mä en yhtään ihmettele enää ennenvanhaa jos vitsaa käytettiin. Ihan älytöntä miten puhuu äidilleen

Sanoin sille että mitäpä jos miettisi miksi asia mua ärsyttää ja toimisi itsenäisesti niin ei tarviis muistuttaa tai suuttua. Ja sama homma huomenna ja ylihuomenna ja siitä eteenpäin.

Sillä on ollut iltalääke 6 vuotta, vieläkään ei huolehdi siitä itse

Teini uhmaa, ämmittelee, huorittelee koko ajan. Ja kesto tappelun aihe joka ilta se miksen mä saa kattoo pokemon jaksoo loppuun se kestää vitun ämmä viis minuuttii. Miksen saa miksen saa.

Kyllä ikää 14,5v , eikä tarvi kuvitella että yöllä olisi kännykkä=netti käytössä.
Yöllä nukutaan. Kuitenkin saa pitää yleensä kännykän 22-22.30 asti, joskus jopa 23.
Eikä pidä yhteyttä kavereihin tai oo somessa, vaan jos sais pitää kännykän yön yli kattois koko yön pokemon sarjaa tms.
Jos käyttäis kännyä kohtuudella ja yhteydenpitoon niin olis ok. Mutta koko yön valvominen joka yö jonkun piirretyn takia niin ei käy. Enkä ite ala valvoo kahteen yöllä ja ottaa silloin kännykkää pois

Siis jos tolla olis joku tolkku kännykän/netin käytössä ja menis nukkuu ees klo 1 mutta ei kun se valvoo johonkin 6 asti aamulla jos ei ota kännykkää pois.

Sit sillä on iltalääkkeet joita ei muista ite, niin oon nalkuttava ämmä kun sanon ensin 5 kertaa nätisti että ottais lääkkeen jotta mä pääsen nukkuu. Ei ota kun ei kuuntele, keskittyy kännyyn. Sit kun suutun ja korotan ääntä niin saan kuulla virun nalkuttava ämmä
.. mä en yhtään ihmettele enää ennenvanhaa jos vitsaa käytettiin. Ihan älytöntä miten puhuu äidilleen

Sanoin sille että mitäpä jos miettisi miksi asia mua ärsyttää ja toimisi itsenäisesti niin ei tarviis muistuttaa tai suuttua. Ja sama homma huomenna ja ylihuomenna ja siitä eteenpäin.

Sillä on ollut iltalääke 6 vuotta, vieläkään ei huolehdi siitä itse

Saanko arvata - olet yksinhuoltaja? Teini-ikäisten kohdalla on helpompaa, jos perheessä on kaappi, joka kertoo kaapin paikan.
Keneltä tuo kielenkäyttö on opittu -sinulta? Jos minun jälkikasvuni kerrankin kutsuisi minua etuliitteellä "vitun", lakkaisi puhelin toimimasta noin 3 minuutin kuluttua - minä hallinnoin kaikkia puhelimia netin kautta (mutta maksan toki myös laskut).

hyvä alku lapselle
delivery-room-dads-birth-photography-fathers-1.jpg

Viimeksi muokattu:
jaahas että sellainen jälleen... provo ja ei jatkoon

Paskat! Hän ei ole mikään provo. Sinä itse olet pahempi kuin mikään provo = olet nalkuttava "VIERAILIJA".
Teillä vierailijoilla ei muuten ole paljon vaikutusvaltaa esittäessänne täällä kritiikkejä- ei siten yhtään. Tiedän kaikkien Vierailijoiden v-maiset kommentit menevät just sinne: suoraan paskapönttöön, minne ne kuuluvatkin. Sorry.
Rekisteröidy.

• Tykkää
Reactions: m1es
Paskat! Hän ei ole mikään provo. Sinä itse olet pahempi kuin mikään provo = olet nalkuttava "VIERAILIJA".
Teillä vierailijoilla ei muuten ole paljon äänivaltaa kritiikkeihin täällä- ei siten yhtään. Tiedän kaikkien Vierailijoiden v-maiset kommenti menevät suoraan paskapönttöön, minne ne kuuluvat. Sorry.
Rekisteröidy.
Viestien sisältö on tärkeämpi kuin kuka sen sanoo ainakin ellei argumentaatiotaidot rajoitu ad-hominemeihin.

Viestien sisältö on tärkeämpi kuin kuka sen sanoo ainakin ellei argumentaatiotaidot rajoitu ad-hominemeihin.

Jos tyyppi ei osaa asiallisesti vastata asiallisiin, aidosta elämästä kertoviin aloituksiin; huolenaiheisiin tai mihin vaan kysymyksiin tavallisesta ihmisen arjesta, vaan tyyppi hokee kuin robotti, jolla on jäänyt levy jumiin: "Provoo, porvoo..." , niin vieralija, ole hyvä ja mene oikaisuhoitoon (tai katkaisuhoitoon).

Teillä vierailijoilla ei muuten ole paljon vaikutusvaltaa esittäessänne täällä kritiikkejä- ei siten yhtään. Tiedän kaikkien Vierailijoiden v-maiset kommentit menevät just sinne: suoraan paskapönttöön, minne ne kuuluvatkin. Sorry.
Rekisteröidy.
Jos tämä ihminen tekee koko ajan häiriytyneitä aloituksia niin se on todellakin provo. jos sinä uskot kaiken pa´skan niin oma on häpeäsi

Jos tyyppi ei osaa asiallisesti vastata asiallisiin, aidosta elämästä kertoviin aloituksiin; huolenaiheisiin tai mihin vaan kysymyksiin tavallisesta ihmisen arjesta, vaan tyyppi hokee kuin robotti, jolla on jäänyt levy jumiin: "Provoo, porvoo..." , niin vieralija, ole hyvä ja mene oikaisuhoitoon (tai katkaisuhoitoon).
voi että sulla on vaikeaa. jos kielimuuri tai joku muu estää sinua ymmärtämästä provon ja todellisuuden välisen eron niin pidä se omana tietonasi.

Jos tämä ihminen tekee koko ajan häiriytyneitä aloituksia niin se on todellakin provo. jos sinä uskot kaiken pa´skan niin oma on häpeäsi

Voisitko tarkentaa, mikä mielestäsi aloituksessa oli sitä "häiriintynyttä" ?
Itse tiedän, miten vaikeaa voi olla elämä 14,5 vuotiaan kanssa, ja juuri tämä : normielämään opettaminen, tai siis kasvattaminen. Opettaminen on helpompaa, kuin kasvattaminen - You know it ?

Sellaiset voi sivuuttaa vastaamatta.

Olen sivuuttanut liian usein vastaamatta, mutta ottaa aivoon, jos kunnon aloitus asiasta tyrmätään heti alkumetreilla, ja miten sellainen vaikuttaa aloittajaan. Kiva tulla palstalle puhumaan asiasta asiallisesti, ehkä ensimmäistä kertaa, jos joku urpo tyrmää alas heti! Tällaisen takia tämä palsta ei kehity muuhun suuntaan kuin miettimään pippelin pituuksia ja anaaliseksia. Eiko sitä Jallu-lehteä enää ole olemassa, jossa nämä aikamme aidot provot voisivat päteä? :D

Voisitko tarkentaa, mikä mielestäsi aloituksessa oli sitä "häiriintynyttä" ?
Itse tiedän, miten vaikeaa voi olla elämä 14,5 vuotiaan kanssa, ja juuri tämä : normielämään opettaminen, tai siis kasvattaminen. Opettaminen on helpompaa, kuin kasvattaminen - You know it ?
Helpompaa sulla olisi jos et ottaisi palstan joka provo aloitusta niin tosissasi. mutta jos haluat riidellä mielikuvituksen tuotoksesta niin ei voi mitään.eipä sulla sitten taida muuta elämää ollakaan.

Olen sivuuttanut liian usein vastaamatta, mutta ottaa aivoon, jos kunnon aloitus asiasta tyrmätään heti alkumetreilla, ja miten sellainen vaikuttaa aloittajaan. Kiva tulla palstalle puhumaan asiasta asiallisesti, ehkä ensimmäistä kertaa, jos joku urpo tyrmää alas heti! Tällaisen takia tämä palsta ei kehity muuhun suuntaan kuin miettimään pippelin pituuksia ja anaaliseksia. Eiko sitä Jallu-lehteä enää ole olemassa, jossa nämä aikamme aidot provot voisivat päteä? :D
kirjautukaa niin ei tarvitse nillittää

Aika huonoa kielenkäyttöä ap:lta. Ei ihme jos teini puhuu samaa kieltä. Ota se puhelin illalla pois joka ilta samaan aikaan. Eiks se kuitenkin loppujen lopuksi ole sun puhelin, ja ainakin se lapsi on sun (=saat määrätä!)

Meillä lapset -myös 19v silloin kun on kotona- tuovat puhelimet klo 20 hyllylle, jotta voidaan syödä iltapala, keskittyä päivän kuulumisiin ja muutenkin jutella. Klo 21 on pestävä hampaat ja otettava mahdolliset lääkkeet. Kouluaikaan vetäytyvät siitä pikkuhiljaa nukkumaan, mutta kesällä tai vkloppuna saa lukea tai käydä ulkona, katsoa tv:ta tai joskus jopa ottaa sen kännykän vielä hetkeksi. Ite meen 22.30 nukkumaan ja lapset tietävät että silloin on hiljaisuus jonka rikkomisesta seuraa kännykän menetys seuraavaksi päiväksi.

Ihan hyvä ottaa välillä kännykkä pois ja pitää esim lautapeli- tai leivontapäiviä (silloin tosin pitää hyväksyä että suurin osa sotkuista jää itselle), se vahvistaa välejä ja vähentää kännykkäriippuvuutta.

Miksi te annatte lasten ottaa määräysvallan perheessä?
En ole koskaan ymmärtänyt asiaa, vaikka vuosikausia olen lukenut samantyylisiä asioita netistä.
Valta annetaan kahdella tavalla, vapaaehtoisesti tai otetaan väkisin ja tämä pätee kaikkkien asioiden kohdalla.
Lastenne ottaessa määräysvallan Ap:n kaltaisilta ihmisltä, kyseessä on aina vapaaehtoinen valta-aseman luovuttaminen, sillä lapsilla ei ole mahdollisuutta ottaa sitä väkivallan avulla.
On olemassa väkivallattomia keinoja palauttaa perheen hierarkiset suhteet oikealle tolalle, joten miksi ette käytä niitä hyväksenne?
Rahahanojen tyrehdyttäminen, puhelinten takavarikointi, nettiyhteyksien katkaiseminen, lempivaatteiden poistaminen käytöstä ym. ym., vain mielikuvitus rajoittavana keinona.
Ottakaa nyt se määräysvaltanne takaisin perheessä ja antakaa lapsille tilaa olla lapsia.
Pahinta mitä voitte lapselle tehdä, on antaa heille päätösvaltaa (ja sen mukana liikaa vastuuta) asioissa joiden seurauksia he eivät kykene vielä ymmärtämään.

Yhteistyössä