Ensimmäinen parisuhteeni mutta onko miehen käytös normaalista poikkeavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies tuo joka viikko kukkia, muistaa juhlapäivinä (syntymäpäivä, joulu, ystävänpäivä) ja halusi juhlia kun olimme olleet kolme kuukautta yhdessä sekä vuosipäivää. Mies pitää minusta huolta kun olen kipeä, tekee ruokaa, avaa ovet ja laittaa takin päälleni ja on todella kiltti ja huomaavainen. Työpäivän aikana kyselee kuulumisia ja joka päivä sanoo rakastavansa vain minua. Mies kyselee vointiani ja on kiinnostunut perheestäni. Mies maksaa aina ravintolassa ja kaupassa ruokaostokset. Jos ulkona sataa niin ottaa nopeasti sateenvarjon esille ja suojelee minua laittaen minut aina etusijalle. Yhdessä olemme olleet kohta 1,5 vuotta.

Käyttäytyykö teidän muiden miehet näin?

Provo. :D

Tai sit se mies pelkää menettävänsä sut? Uskaltaako se näyttää negatiiviset tunteensa?

Työpäivän aikana kyselee kuulumiset
Ei hyvä
Ehkä menis jos ihan tuore suhde.
Mutta muuten kyttäämistä/ ahistavaa. Mun ainaki pitää keskittyä työhön, toivon ettei joutavia silloin viestitellä.
Mutta eikö kaikki narsistitarinat ala just tälleen..ensin liian hyvää sit liian huonoa. Sitä tässä vissiin haetaan...

Ei tuo nyt niin tavatonta ole, mutta ehkä harvinaista.

Minun eksäni oli samanlailla käyttäytyvä.

Vasta vuosien jlk alkoi tietyt asiat vaivaamaan (niitäkin usein ilmenee ennen pitkään esim. koska kasvua tapahtuu mentaalipuolella) ja siitä vuosien jlk tuli ero.

Nauti ja koittakaa kasvaa uhdessä samaan suuntaan jotta suhde pysyy hyvänä.

Mies tuo joka viikko kukkia, muistaa juhlapäivinä (syntymäpäivä, joulu, ystävänpäivä) ja halusi juhlia kun olimme olleet kolme kuukautta yhdessä sekä vuosipäivää. Mies pitää minusta huolta kun olen kipeä, tekee ruokaa, avaa ovet ja laittaa takin päälleni ja on todella kiltti ja huomaavainen. Työpäivän aikana kyselee kuulumisia ja joka päivä sanoo rakastavansa vain minua. Mies kyselee vointiani ja on kiinnostunut perheestäni. Mies maksaa aina ravintolassa ja kaupassa ruokaostokset. Jos ulkona sataa niin ottaa nopeasti sateenvarjon esille ja suojelee minua laittaen minut aina etusijalle. Yhdessä olemme olleet kohta 1,5 vuotta.

Käyttäytyykö teidän muiden miehet näin?
Tulee sellainen vaikutelma ettette vielä asu yhdessä. Onko näin?

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Ei hyvä
Mutta muuten kyttäämistä/ ahistavaa. Mun ainaki pitää keskittyä työhön, toivon ettei joutavia silloin viestitellä.
Mutta eikö kaikki narsistitarinat ala just tälleen..ensin liian hyvää sit liian huonoa. Sitä tässä vissiin haetaan...
Mäkään en tykkäis jos mun mies kyselisi työpäivän aikana kuulumisia. Kun toinen on töissä, niin sen annetaan olla siellä rauhassa.

Vaihtoehdot:
-ap:n mies on oikeasti kiltti ja huomaavainen, aina ja kaikkialla
-se sinnittelee vaan papin aameneen asti koska ei halua menettää ap:ta (on kovia kokenut mies rakkausasioissa), ja häiden jälkeen loppui ovien avaaminen
-se on kyttäävä, mustasukkainen narsku

Joskus jos tulee olo että jokin on liian hyvin ollakseen totta, niin on hyvä epäillä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Miten sinun miehesi käyttäytyy? Mies ei pelkää menettävänsä minua, mutta suhteemme ja tunteet toisiamme kohtaan ovat aidot.
Mun mies tekee nuo kaikki, paitsi ei kysele työpäivän aikana kuulumisia. Eikä osta joka viikko kukkia, vaan synttäri+nimppari+äitienpäivä+hääpäivän kukkakimput.

Ei juhlinut 3 kk:n seurusteluetappia (oliko sun mies jotenki panikoinut että teidän suhde ei kestäisi?). Ei avaa ovia, vaan mä kyl osaan avata ite.

En siis ole kateellinen koska mulla on hyvä mies. Mutta jokin tuossa stoorissasi karahtaa korvaan.

Viimeksi muokattu:
Mua alkais ahdistaa jos mies joka käänteessä käyttäytyis kun palvelija, mä avaan itte oveni jos edellä menen ja puen itteni. Kukkia vois tuoda mut en niitä joka viikko haluais, rupeis ärsyttään pidemmän päälle. Mut tuosta ei tosiaan ilmene mitenkään kotitöiden jakautuminen eikä yhteiselo (ihan kuin sellaista ei edes olisi) joten vähän tarinan todenmukaisuus arveluttaa.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Ei hyvä

Mies ei kyttää eikä koskaan ole ollut miehen puolelta vastaukset vihaisia. Vastaan aina ruokatauolla, joten ei häiritse työtä. Mielestäsi on joutavaa kun kumppani kysyy miten voit ja kertoo rakastavansa?

Mies ei kyttää eikä koskaan ole ollut miehen puolelta vastaukset vihaisia. Vastaan aina ruokatauolla, joten ei häiritse työtä. Mielestäsi on joutavaa kun kumppani kysyy miten voit ja kertoo rakastavansa?
Onko sulla työkavereina yhtään miestä?
Miks miesystäväs pitää työpäivän aikana muistuttaa sulle että hän rakastaa, pelkääkö hän että muut vievät mennessään sut?

Viimeksi muokattu:
Ei tuo nyt niin tavatonta ole, mutta ehkä harvinaista.

Minun eksäni oli samanlailla käyttäytyvä.

Vasta vuosien jlk alkoi tietyt asiat vaivaamaan (niitäkin usein ilmenee ennen pitkään esim. koska kasvua tapahtuu mentaalipuolella) ja siitä vuosien jlk tuli ero.

Nauti ja koittakaa kasvaa uhdessä samaan suuntaan jotta suhde pysyy hyvänä.

Miestäsi vaivasi mielenterveyden ongelmat? Miehellä ei ole ongelmia mielen kanssa, on vaan kohtelias ja hyvin kasvatettu.

Mäkään en tykkäis jos mun mies kyselisi työpäivän aikana kuulumisia. Kun toinen on töissä, niin sen annetaan olla siellä rauhassa.

Vaihtoehdot:
-ap:n mies on oikeasti kiltti ja huomaavainen, aina ja kaikkialla
-se sinnittelee vaan papin aameneen asti koska ei halua menettää ap:ta (on kovia kokenut mies rakkausasioissa), ja häiden jälkeen loppui ovien avaaminen
-se on kyttäävä, mustasukkainen narsku

Joskus jos tulee olo että jokin on liian hyvin ollakseen totta, niin on hyvä epäillä.

Mies on oikeasti kiltti ja huomaavainen, mies on kertonut minulle luottamuksellisia asioita joita ei ole voinut koskaan kertoa kenellekään muulle oman perheen lisäksi. Mies ei ole kyttäävä narsisti.

Ja sitten kun teillä aikanaan tulee ero, mies vainoaa ja ahdistelee, soittelee huohotuspuheluita ja jättää muistoja käynneistään terassille. Ihana romantikko! :love:

Miksi meille tulisi ero? Olemme onnellisia ja miehen kanssa on helppo olla. Mies ei ole mikään huohottaja vaan suojelee ja on kohtelias. Olen sanonut, että rakastan ja kunnioitan miestä niin paljon etten aio ottaa ketään toista ja mies on samaa mieltä.

Mun mies tekee nuo kaikki, paitsi ei kysele työpäivän aikana kuulumisia. Eikä osta joka viikko kukkia, vaan synttäri+nimppari+äitienpäivä+hääpäivän kukkakimput.

Ei juhlinut 3 kk:n seurusteluetappia (oliko sun mies jotenki panikoinut että teidän suhde ei kestäisi?). Ei avaa ovia, vaan mä kyl osaan avata ite.

En siis ole kateellinen koska mulla on hyvä mies. Mutta jokin tuossa stoorissasi karahtaa korvaan.

Mikä kuulostaa niin oudolta? Ehkä et vain ymmärrä jos sinun miehesi on suomalainen niin tuo voi johtua kulttuurierosta. Miehen kulttuurissa on tapana muistaa rakkaitaan ja antaa lahjoja. Seurustelun juhliminen 3 kk:n jälkeen ei johtunut menettämisen pelosta. Minäkin osaan avata ovet itse, mutta mies on herrasmies ja kasvatettu kunnioittamaan naisia, joten avaa minulle aina ovet.

Mies on oikeasti kiltti ja huomaavainen, mies on kertonut minulle luottamuksellisia asioita joita ei ole voinut koskaan kertoa kenellekään muulle oman perheen lisäksi. Mies ei ole kyttäävä narsisti.
Öö, aika moni kertoo tulevalle puolisokandidaatille salassapidettäviä asioita. Ei se siitä ihmisestä silti mitään varmasti tervettä tee.

Mikä kuulostaa niin oudolta? Ehkä et vain ymmärrä jos sinun miehesi on suomalainen niin tuo voi johtua kulttuurierosta. Miehen kulttuurissa on tapana muistaa rakkaitaan ja antaa lahjoja. Seurustelun juhliminen 3 kk:n jälkeen ei johtunut menettämisen pelosta. Minäkin osaan avata ovet itse, mutta mies on herrasmies ja kasvatettu kunnioittamaan naisia, joten avaa minulle aina ovet.
Ja maa oli...? Sano vaikkapa maanosan kolkka.

Yhteistyössä